Hei,
Minulla on reilu 2 vuotias dobberi narttu ja tytön syöminen on huonontunut, ei suostu syömään enään melkein ollenkaan, muuten koira on ihan normaali eli siis iloinen, reipas, tekee hädät normaalisti, energinen, leikkisä jne.
Tyttö on aina ollut hyvä syömään ja kaikki mitä on tarjottu on myös syöty, mutta nytten noin viikko sitten tytön syöminen alkoi huonontua ja nyt ei enää suostu syömään ollenkaan, ainoo tapa jotenka tyttö suostuu syömään jotain on jos piilottelen/heittelen sille jotain syötävää ja annan sen etsiä/ottaa kiinni muiden koirieni kanssa. Kupistaan tyttö ei suostu mitään syömään, kaupan luut ja herkkutikutkaan eivät maistu, nuo aidot eläinten isot luut kyllä kelpaavat.
Olen kokeillut ruuan vaihtoa, ostin jopa uuden ruoka kiponkin mutta ei näytä auttavan, näyttää siltä kuin sitä ei kiinnostaisi syödä.
Juoksuista ei ole kyse, sillä tytöllä ei ole eikä ole alkamassakaan juoksuja, ne olivat jo tuossa pari kuukautta sitten.
Onko kokemuksia, tietoa taikka taitoa kyseisestä asiasta?
Mikä neuvoksi?
Mistä mahtaa olla kyse?
Kiitoksia jo etukäteen kaikista neuvoista, vinkeistä ja avuista.
Koira lopettanut syömisen
7
2506
Vastaukset
- lääkäriin
Itse kiikuttaisin koiran eläinlääkärille sen sijaan että kyselisin netistä neuvoa ihmisiltä joilla tuskin on minkäänlaista eläinlääketieteellistä koulutusta.
Koirallahan voi olla pahimmassa tapauksessa jotain todella pahasti vialla huolimatta siitä että se on energinen. Tai sitten se vain pitää ihan paastoa mikä on normaalia käytöstä. Omat koirani ovat silloin tällöin päivän syömättä ihan oma-aloitteisesti. Mutta jos olisivat pidempään niin lähtisin heti lekuriin. Esimerkkinä voin kertoa että toisella koirallani oli vähän aikaa sitten suolisto pahasti tulehtunut. Ruoka kelpasi, vatsa toimi, se oli iloinen mutta oksensi kahtena yönä limaa. Lekurikin totesi että moni ei olisi tuonut koiraa muutaman oksennuksen jälkeen mutta tiesin että se on vanhemmalle koiralle outoa joten mentiin ja luojan kiitos.
Turha on mitään ruokaa lähteä vaihtamaan tms. Mistä lähtien koira on saanut sanella minkämerkkistä nappulaa sille suuhun annetaan. Ei sillä saa aikaan kuin pahan kierteen, ruoka vaihtuu ruuasta toiseen aina kun koiraa ei huvita syödä. - juoksusta...
Eli voisi olla valeraskausoireita. Meillä narttu, joka aina vajaa 2 kk juoksujen jälkeen vähentää rajusti syömistään. Joskus myös nisät turpoavat ja Galastoppiinkin on nuorempana jouduttu turvautumaan. Nykyään ei paljon muita valeraskasuoireita kuin tuo ruokahalun häipyminen.
Toki kannattaa poiketa eläinlääkärillä varmistamassa asia. - niitä oikeita
luita, mitä niitä pihtailemaan jos kerran niitä syö. Lisäksi raakaa jauhelihaa ja vihanneksia soseena sekoittelet ja hylaviiliä tai piimää joukkoon silloin tällöin.
Katso google.fi ja hakusanana Barf tai raakaruokinta. Varmana syö. - mahdollista ...
että olisi kohtutulehdus ? Syömättömyys viittais siihen, juoko vettä normaalia enemmän ?
- Apua tarvitaan
Koira juo vettä normaalisti, mikään muu ei käytöksessä ole muuttunut kuin tuo syöminen.
- koira alkanut
syömään??
kiinnostaa ja huolestuttaa..- että..
Tuossa eilen sain sen syömään ainakin nakkeja ja porkkanalettuja, tänään aion alkaa kokeilemaan tuota raakaruokintaa sillä näyttäisi siltä että muu ruoka kelpaisi paitsi nuo perinteiset koiran ruoat, laatikkoruoat ja riisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt354390Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522349Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481422- 921270
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.271195Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381188Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä511120Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161965- 60921
Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175899