Tänään oli lehdessä juttua että lokakuussa on liikenteessä kuollut 11 nuorta ja aiemminkin useita.Oltiin vuosia muutamia sitten lähellä tälläistä usean hengen kuolonkolaria.
Oli syksy myöhäinen ja sain lainaksi iskän aveniksen jolla mentiin kylille jossa pyörittiin,yöllä olikin sitten kuskina naapurin poika.Me tytöt oltiin takana kolmistaan apukuskia en silloin tuntenut.
Kuski sitten innostui kaasuttelemaan vaikka yritin hillitä,niin sitten kävi että hallinta men ja puuhun törmättiin.Törmäys oli raju ja sen jälkeen auton täytti tuskainen valitus,minulla oli puristusta rinnassa ja henkeä ahdisti.Kun hengitti rinnassa oli ankara kipu,sen verran tein havaintoja että kaikki oli tajuissaan kun valittivat tuskissaan.
Kaikki saivat kohtalaisia vammoja murtumia aivotärähdyksiä,keuhkopussin repeämiä,alakarsinan verenvuotoja,rintalastan vaurioita ja verta keuhkoihin.Meidän onni oli siinä että kaikilla viidellä oli silloin turvavyöt kiinnitettynä ilman niitä ehkä kaikki olisivat kuolleet.
Kuolema oli lähellä
7
2296
Vastaukset
- hanki kunnon auto
Sillä kun törmää niin huonosti käy.
- syynt
Keskimäärin turvallisempi tuo avenis kun nuorten autot jotka on 13v vanhoja noin keskimäärin.
- dscsdv
Oon ollu täysin samanlaisessa tilanteessa kuin sä. Saiks sä jotain lääkkeitä lääkäriltä ja tuntuuks sulla vieläkin jotain kipua? Oliks teil turvavyöt? Pelottaaks sua nykyään olla auton kyydissä?
mulla oli ihan samanlaiset oireet ku sulla ja pari viikkoa sen jälkeen sattu jotkut liikkeet melko ilkeesti enkä menny ollenkaan lääkäriin. nykyään meinaa tulla itku kurkkuun jos joku alkaa pelleilee autossa.- alottaja
Ei tässä enää ole kipuja vaikka kylkiluita meni poikki turvavyön puristamana,joka kuitenkin pelasti pahemmalta.Taisin joitakin kipulääkkeitä saada.
- kropallenne,
mutta entä sielun tila? Oletteko yhtään ajatelleet, missä on osoite kuoltuanne?
Ainoa tosi kestävä henkivakuutus on Jeesuksessa. Sitä ei kuitenkaan arvosteta, kun myllytys on saanut mielikuvat vääriksi.
Kannattaisi todella miettiä sitä ja sen sielun lääkettä. Sanakin sanoo, etsikää, niin löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan. Uskon elämä on aivan erilaista luuloihin nähden. Omassani on iloa, sisäistä sellaista. Hiljaista tyytyväisyyttä. Tämä ei ole yhtään riippuvaista olosuhteista. Mitään ns.pakkoa ei ole. Muutos tulee omasta tahdosta, kun Pyhä Henki asioita kirkastaa. Sitä eivät muut ymmärrä. Ja siksi sitä vieroksutaan.
Seuraan Jeesusta ja tutkin Hänen tahtoaan Raamatusta. En kersku, kehoitan vain. Mitään omaa ansiota ei mulla ole, se on armoa kaikki.
Ainakin elän turvallisesti päiväni.
Turvallista matkaa! - asddafdafd
kropallenne, kirjoitti:
mutta entä sielun tila? Oletteko yhtään ajatelleet, missä on osoite kuoltuanne?
Ainoa tosi kestävä henkivakuutus on Jeesuksessa. Sitä ei kuitenkaan arvosteta, kun myllytys on saanut mielikuvat vääriksi.
Kannattaisi todella miettiä sitä ja sen sielun lääkettä. Sanakin sanoo, etsikää, niin löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan. Uskon elämä on aivan erilaista luuloihin nähden. Omassani on iloa, sisäistä sellaista. Hiljaista tyytyväisyyttä. Tämä ei ole yhtään riippuvaista olosuhteista. Mitään ns.pakkoa ei ole. Muutos tulee omasta tahdosta, kun Pyhä Henki asioita kirkastaa. Sitä eivät muut ymmärrä. Ja siksi sitä vieroksutaan.
Seuraan Jeesusta ja tutkin Hänen tahtoaan Raamatusta. En kersku, kehoitan vain. Mitään omaa ansiota ei mulla ole, se on armoa kaikki.
Ainakin elän turvallisesti päiväni.
Turvallista matkaa!meneppä muualle jeesustelemaan ei ketään kiinnosta sun saarnas.
nuff' said - minäkin.......
asddafdafd kirjoitti:
meneppä muualle jeesustelemaan ei ketään kiinnosta sun saarnas.
nuff' saidMene sinäkin muualle täältä, jos et mielipiteitä kestä. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311579- 2174893
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112598- 1631938
- 1291901
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131398Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401070- 85954