Vuokralaisilta ei

kysytä..

Ei vuokralaisilta tai asoasukkailta kysytä mitään. Heille vain ilmoitetaan että korotukset tulevat.

No, ehkä muodon vuoksi voidaan tehdä ns. asiakastyytyväisyysmittauksia jossa tiedustellaan jostain pikkuasioista.

Se siitä asukasdemokratiasta ja asoasukkaan vaikutusmahdollisuudesta.

8

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raha ratkaisee

      Jos kyselyn perusteella kävisi ilmi että asukkaat ovat tyytyväisiä vuokran suuruuteen, niin silloin siinä on paljon korottamisen varaa.

      Aso asukas on oikeasti tavallista vuokralaista heikommassa asemassa.

    • siksi...

      ...vuokratalot ovat paljon paremmassa kunnossa kuin omistustalot.

      Asukkailla kun voidaan maksattaa omistajan omaisuuden remontit lupaa kysymättä.

      Ja rahaa tuntuu vielä piisaavan Aso - yhtiöiden mahtaviin toimistorakennuksiin.

      Maksa tai muuta.

    • -krisse-

      asoasukkaalla on mahdollisuus vaikuttaa keväällä olevan asukaskokouksen kautta siellä voi saada äänensä kuuluviin.

      • tämä..

        vitsi?


      • haso
        tämä.. kirjoitti:

        vitsi?

        Meillä ainakin toimii voimme vaikuttaa hoitovastikkseen ja mikäli budjettiin jää rahaa kuten on kivasti ollut . olen tilannut tarveaineita ja tarvikkeita talon yhteiseen käyttöön ja varalla on vielä jos tulee jotain yllättävää mikä ei kuulu ason piikkiin.

        Rahoitusvastikkeseen tosiseikka on emme voi vaikuttaa, korot nousee niin minkäs teet. Suurin osan rahoitusvastikkeesta menee lainanhoitokuluihin, remontti jne.


      • laskee
        haso kirjoitti:

        Meillä ainakin toimii voimme vaikuttaa hoitovastikkseen ja mikäli budjettiin jää rahaa kuten on kivasti ollut . olen tilannut tarveaineita ja tarvikkeita talon yhteiseen käyttöön ja varalla on vielä jos tulee jotain yllättävää mikä ei kuulu ason piikkiin.

        Rahoitusvastikkeseen tosiseikka on emme voi vaikuttaa, korot nousee niin minkäs teet. Suurin osan rahoitusvastikkeesta menee lainanhoitokuluihin, remontti jne.

        aso historian aikana myös korot ovat laskeneet ja huomattavasti. Kuinka suuret alennukset olette saaneet kokouksessa vuokriin?
        Meille jäi myös joskus niinsanottua ylijäämää. Ehdotimme että kaikki jättäisivät kuukauden vuokran maksamatta ja rahaa olisi jäänyt vieläkin. Mutta eihän se kelvannut asolle. Korkeintaan remontteihin sitä olisi ehkä saanut käytää vaikka siihen tarkoitukseen maksamme kuukausittain järkyttävän vuokran.
        Kyllä tämä on kaikenkaikkiaan aika outo asumismuoto.


      • -krisse-
        haso kirjoitti:

        Meillä ainakin toimii voimme vaikuttaa hoitovastikkseen ja mikäli budjettiin jää rahaa kuten on kivasti ollut . olen tilannut tarveaineita ja tarvikkeita talon yhteiseen käyttöön ja varalla on vielä jos tulee jotain yllättävää mikä ei kuulu ason piikkiin.

        Rahoitusvastikkeseen tosiseikka on emme voi vaikuttaa, korot nousee niin minkäs teet. Suurin osan rahoitusvastikkeesta menee lainanhoitokuluihin, remontti jne.

        sama täällä saadaan pihaan puskia tai makkarailtoihin evästä yli-jäämällä.eli kyllä meillä voi jotenkin vaikuttaa ,jos asukkaat itse aktiivisia.


      • Ainakaa Avaran omistamassa AVAIN Asumisoikeus Oy:ssä ei asukas kokouksessa ole mitään vaikutus mahdollisuuksia. Kokouksessa vilautetaan vain taloua-arvio mitään kunnon tietoa ei anneta.

        Siihen mitä tehdään talossa asukkailla ei ole mitään sanomista. Yhtään parannus ehdotusta ei ole toteutettu. Samoin on VVO:n asoissa.

        Toisinsanoen samat oikeudet kuin vuokralaisilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe