Minulla on öljymaalaus, jossa seppä työhuoneessaan. Maalauksen on signeerannut Sarakorpi, 1968. Tunnetteko Sarakorven töitä ja minkä arvoinen tällainen maalaus voisi mielestänne olla?
Sarakorpi 1968
3
1111
Vastaukset
- yks sarakorpi junior
Hei,
Saittuipa kiinostavasti tämä osumaan silmääni, kyseessä täytyy olla edesmennyt isoäitini taitelija Marja Sarakorpi (syntymävuosi oli 1909 tai 1910 ja kuolivuosi ehkä 2003 ?, en ihan tarkkaan muista näin hatusta) (Sarakorpi n. 1928-1962, os. Korjula ja myöh. n. v. 1963 Hedström), koska Sarakorpi on "vain yhtä sukua".
Taulusta tai sen arvosta en tiedä mitään, mutta tuo signeeraus vuoden täytynee olla muu kuin 1968, koska tällöin hän oli jo Hedström, ehkä 1958 ?
Olisi erittäin kiinnostavaa tietää enemmän hallussasi olevasta maalauksesta, missä päin Suomea taulu "sijaitsee" ja miten se on haltuusi tullut.- Nimetön
Tauluu sijaitsee Vantaalla. Sen alkuperää en tiedä. Olen saanut sen enoltani Ruotisista. Hän muutti sinne Satakunnasta 1960. Taulu saattaa olla kotoisin enoni vaimon (os. Lehtiniemi) kodista Noormarkusta. Enoni vaimon isä oli seppä Noormarkussa. Hänen käsialaa on mm. Noormarkun kirkon portti. Olipa kiva, että satuit näkemään viestin.
- Anonyymi
Kyseessä on isoisäni. Mielelläni lunastaisin sen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282631- 1272293
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1152004- 1291983
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121723Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161471258Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291142Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901105Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901080Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361019