O.b. tamponien poisotto epämiellyttävää yms. tamponeista

::)))))))

1. Miksi O.b. tamponien poisotto on niin kauhean epämiellyttävää, vaikka käytän normal-kokoa?
Luulen että johtuu siitä laajenemisesta tjn.
Muissa tamponeissa ei ole ongelmia, mut haluisin käyttää o.b.tä!

2. Entäs onko sellaset tamponit missä ei oo asetinta jotenkin epähygienisempiä kuin ne missä on asetin?

3. Voiko tamponin kanssa nukkua yön, jos nukkuu about 8-9 h?

4. Voiko tamponia käyttää aamusta iltaan ja yöllä vain sidettä? Tietysti vaihtasin aina tamponia :)

5. Mikä on teistä paras tamponimerkki?

6. Voiko tamponin kanssa uida?

7. Mistä johtuu et tamponi tuntuu, vaikka asetan sen asettimella syvälle?

4

1409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttö on minusta

ollut aina hankalaa. Poisottaessa tuntuu kuin koko emätin kääntyisi nurinpäin. Yleensä käytän tampaxeja, mutta joskus esim. matkalla on pakko käyttää o.b:tä, koska ne ovat imukykyisempiä. Johtuu varmaan just tuosta leveyssuuntaan laajenemisesta. On muuten joskus tullut ihan pakokauhu, kun ei ole heti saanut sitä poisotetuksi.

• kokeilleppas

Kokeilkaapas Vuokkosten tamponeja!
        Helpompi ottaa pois kun jotkut O.b.:t, ihan niinkun Tampaxit. Silti varmempia kuin Tampaxit..

Muutenkin Vuokkoset - tuotteet on parhaimpia, ehdottomasti!

• kysymyksiin

1. Miksi O.b. tamponien poisotto on niin kauhean epämiellyttävää, vaikka käytän normal-kokoa?
      Luulen että johtuu siitä laajenemisesta tjn.
      Muissa tamponeissa ei ole ongelmia, mut haluisin käyttää o.b.tä!
      -OB laajenee leveyssuuntaan ja tarttuu herkästi limakalvoihin kiinni. Jos yrität poistaa sen ennen kuin tampooni on täynnä, voi käydä kipeää. Ei pitäisi sattua, jos tampooni on niin märkä, että takaa luiston.

2. Entäs onko sellaset tamponit missä ei oo asetinta jotenkin epähygienisempiä kuin ne missä on asetin?
      -Eivät ole. Ihan yhtä hygienisiä. Se missä voi mennä pieleen, on käsien hygienia. Pese kädet ennen tampoonin laittoa, sekä laittamisen jälkeen. Jos kynnet ovat pitkät, varo nirhaisemasta limakalvoja.

3. Voiko tamponin kanssa nukkua yön, jos nukkuu about 8-9 h?
      -Kyllä voi ja pidempäänkin, jos vaan vaihtaa tampoonin välillä.

4. Voiko tamponia käyttää aamusta iltaan ja yöllä vain sidettä? Tietysti vaihtasin aina tamponia :)
      -Kyllä voi. Imukyky sitten vain sopivaksi vuodon määrän mukaan, sehän kuitenkin vaihtelee menkkojen aikana.

5. Mikä on teistä paras tamponimerkki?
      -OB tai Daily. Ovat hyvin samantyyppiset, Daily vaan paljon halvempi.

6. Voiko tamponin kanssa uida?
      -Kyllä voi. Vaihda uusi tampooni ennen uimaan menemistä ja mahdollisimman pian uimisen jälkeen. Siinä on ehkä vähän limakalvot kovilla, jos ja kun tampooni ei ole imenyt paljonkaan vuotoa, mutta ehkäisee paremmin bakteerien pesiytymistä, kun vaihtaa kummassakin vaiheessa uuden tampoonin.

7. Mistä johtuu et tamponi tuntuu, vaikka asetan sen asettimella syvälle?
      -Tuntuu missä? Luultavasti väärä asento, liian syvällä tai liian alhaalla. Emättimen asento ja pituuskin vaikuttavat.

• minäkin tähän

Tuo epämiellyttävä tunne poistettaessa johtuu ainakin minulla siitä, mitä aikaisemminkin sanottiin, eli tampooni ei ole silloin vielä imenyt tarpeeksi ts. se on liian kuiva. Tämän vuoksi itse käytän kaikkein pienimpiä imuteholtaan olevia o.b.:n tamponeja (niitä jotka ovat keltaisessa pakkauksessa). Asettimelliset ovat mielestäni jotenkin hankalia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3928
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1879
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1334
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1276
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1146
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1011
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      921
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      331
      884
    9. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      872
    10. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      871
    Aihe