Nielurisatulehdus ja -leikkaus!

anj

Olen nyt kolmen päivän ajan käynyt säännöllisesti sairaalassa korva-, nenä, -ja kurkkutautien klinikalla, kun on on ollut nielurisatulehdus. Lääkäri sitten määräsi kipulääkkeet ja antibiootin, ja sanoi että nyt pitäisi alkaa helpottaa, ja jos ei mene vieläkään ohi, niin se on sitten niin että takaisin sairaalaan ja samantien leikataan nielurisat.

Tänään aamuyöllä heräsin siihen että korvaa jomotti aivan hirveästi, ja kurkku oli kipeä. Aamulla otin lääkkeet joskus seitsemän aikaan, mutta vieläkin korvaa särkee, kurkkuun sattuu niellessä, ja nyt kipu jo koko yläleuan alueella. Suuta ei saa kunnolla auki, ja kieli ja kurkku turvoksissa. Ne kyllä on ollu koko tän ajan turvonneet, mutta ajattelin nyt senki mainita.

Kannattaisikohan lähteä lääkäriin päin, ja sanoa että nyt nielurisat veke?
Itse tahtoisin kovasti että leikkaavat, ihan sama sitä jälkkeenpäin tulevaa kipua, mutta tahdon tästä kertaheitolla eroon, samoin angiinoista.

Kipu on aiemmin lähtenyt särkylääkkeillä pois, mutta nyt ei kunnolla helpota ja tosiaan korva ja yläleuan alue hellänä. Oikean korvan alla oleva solmuke on turvonnut, mutta laskenut siitä mitä se aikaisemmin oli. Tämän solmukkeen alla tuntuu lisäksi inhottavaa painetta.

Mitä itse samassa tilanteessa tekisitte?
Ja kertokaa omia kokemuksia niin nielurisatulehduksistanne kuin nielurisojen leikkauksistanne! :-)

2

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mi*e

Kuulostaa ihan paiseelta..

• MiuMau81

Mulla oli nuorempana ylä-asteella jatkuvasti kurkku kipeenä ja angiinoita. Aina vaan antibioottikuuria olin syömässä. Yksityisellä sitten laitettiin Turkuun korvacentteriin nielurisaleikkaukseen ja asia korjaantui sillä. =) Mulla ei ole ollut kohta yli 10 vuoteen kurkku kipeenä. Joskus ihan pikkasen tuntuu kovan flunssan yhteydessä, mutta ei tarvitse sen takia enää kärsiä. Itse ainakin suosittelen tuota leikkausta, jos kurkkukivut ovat riesana. Tietysti ensin lekurin kautta ja katsoo mitä hän suosittelee. Leikkaus mulla meni ihan hyvin, samalla leikkasivat kitarisatkin. Viikko pari meni parannellessa arkaa kurkkua, mutta kyllä se siitä sitten lähti taas luistamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5832
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5338
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      94
      3306
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57