Olen nyt kolmen päivän ajan käynyt säännöllisesti sairaalassa korva-, nenä, -ja kurkkutautien klinikalla, kun on on ollut nielurisatulehdus. Lääkäri sitten määräsi kipulääkkeet ja antibiootin, ja sanoi että nyt pitäisi alkaa helpottaa, ja jos ei mene vieläkään ohi, niin se on sitten niin että takaisin sairaalaan ja samantien leikataan nielurisat.
Tänään aamuyöllä heräsin siihen että korvaa jomotti aivan hirveästi, ja kurkku oli kipeä. Aamulla otin lääkkeet joskus seitsemän aikaan, mutta vieläkin korvaa särkee, kurkkuun sattuu niellessä, ja nyt kipu jo koko yläleuan alueella. Suuta ei saa kunnolla auki, ja kieli ja kurkku turvoksissa. Ne kyllä on ollu koko tän ajan turvonneet, mutta ajattelin nyt senki mainita.
Kannattaisikohan lähteä lääkäriin päin, ja sanoa että nyt nielurisat veke?
Itse tahtoisin kovasti että leikkaavat, ihan sama sitä jälkkeenpäin tulevaa kipua, mutta tahdon tästä kertaheitolla eroon, samoin angiinoista.
Kipu on aiemmin lähtenyt särkylääkkeillä pois, mutta nyt ei kunnolla helpota ja tosiaan korva ja yläleuan alue hellänä. Oikean korvan alla oleva solmuke on turvonnut, mutta laskenut siitä mitä se aikaisemmin oli. Tämän solmukkeen alla tuntuu lisäksi inhottavaa painetta.
Mitä itse samassa tilanteessa tekisitte?
Ja kertokaa omia kokemuksia niin nielurisatulehduksistanne kuin nielurisojen leikkauksistanne! :-)
Nielurisatulehdus ja -leikkaus!
2
722
Vastaukset
- Mi*e
Kuulostaa ihan paiseelta..
- MiuMau81
Mulla oli nuorempana ylä-asteella jatkuvasti kurkku kipeenä ja angiinoita. Aina vaan antibioottikuuria olin syömässä. Yksityisellä sitten laitettiin Turkuun korvacentteriin nielurisaleikkaukseen ja asia korjaantui sillä. =) Mulla ei ole ollut kohta yli 10 vuoteen kurkku kipeenä. Joskus ihan pikkasen tuntuu kovan flunssan yhteydessä, mutta ei tarvitse sen takia enää kärsiä. Itse ainakin suosittelen tuota leikkausta, jos kurkkukivut ovat riesana. Tietysti ensin lekurin kautta ja katsoo mitä hän suosittelee. Leikkaus mulla meni ihan hyvin, samalla leikkasivat kitarisatkin. Viikko pari meni parannellessa arkaa kurkkua, mutta kyllä se siitä sitten lähti taas luistamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445832
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise943306- 313126
- 592884
- 572740
- 532390
- 381844