4-vuotiaalla yhä vaipat?

outoa

erään tutun lapsi käyttää yhä vaippoja vaikka on jo 4 vuotta ja kaksi kuukautta vanha.onko tälläinen enää normaalia?kertaakaan ei ole poika potalla tai pytyllä käynyt,vaan vaipat on kokoajan päällä.jos asiasta jotain kysyy niin heti suututaan,eikä asiasta kannata kuulemma ottaa mitään stressiä?eikö olisi jo syytä?

15

7022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stressiä

      Kyllä kait tuo poika ennen armeijaa oppii pois vaipoista. Terveydenhoitajillahan on hyvää aikaa vaihdella isoille lapsille vaippoja koulussa.:)

      Tai no... Eikös alokkaat sovellu siihen hommaan myös aikas hyvin...:)

      • samaa mieltä

        On mielestäni todella outoa käyttää 4-vuotiaalla vaippoja. Se on lapsen kykyjen aliarvioimista ja vanhempien laiskuutta. Lapsi oppii kyllä aikaisemmin kuivaksi jos vaan viitsii neuvoa potalla käyntiä. Meillä pottaharjoittelut on aloitettu jo ennen kävelemään oppimista. Kuivia ovat siinä vuoden kieppeillä. Vahinkoja joskus tosin sattuu, mutta viimeistään 1,5 vuotiaina ovat täysin kuivia.


      • ,,,,,,,
        samaa mieltä kirjoitti:

        On mielestäni todella outoa käyttää 4-vuotiaalla vaippoja. Se on lapsen kykyjen aliarvioimista ja vanhempien laiskuutta. Lapsi oppii kyllä aikaisemmin kuivaksi jos vaan viitsii neuvoa potalla käyntiä. Meillä pottaharjoittelut on aloitettu jo ennen kävelemään oppimista. Kuivia ovat siinä vuoden kieppeillä. Vahinkoja joskus tosin sattuu, mutta viimeistään 1,5 vuotiaina ovat täysin kuivia.

        Ja mun laps pantu potalle alle kävelyiän ja 1v, ei mitään tietoa kuivuudesta/saaliista. Ei se ole suinkaan aina sen ansiota että alottaa kävelemättömän kanssa. Jos ei hoksi niin ei vaikka päällään seisoisi. Mitähän teen sun mielestä väärin kun hän ei osaa pottaan tehdä vaikka neuvon?


    • mammavaan

      ei vissiin oo sun asias puuttuu siihen ketä käyttää vaippoja mihinkin asti...

    • vaipasta

      Vaipat on kehitetty sitä varten että jos henkilö pissaa housuun niin vaippa laitetaan haaroihin ja se imee pissan ja näin meno saa jatkua kuivin housuin.
      uskonsin että tuttunne lapsen vaippa vaihdetaan aina aika-ajoin. Ethän sinä heillä asu 24h.
      Oliko sinulla mitään oikeaa murhetta.?

    • jiåpoiop

      näin hoitsun näkökulmasta..eihän se normaalia ole..mutta mutta..vaikea puuttua jos vanhempuia ei kuivaksi opettaminen kiinnosta ja lasta vielä vähemmän..

      • kyytyli

        kävikös kellään mielessä että jos lasta on yritetty kuivaks mutta jostain syystä lapsi ei ole oppinut..ei lapsen äidin tai isän viitseliäisyydestä...kaikilla tenavilla on oma aikansa uusiin asioihin...


      • wilma60
        kyytyli kirjoitti:

        kävikös kellään mielessä että jos lasta on yritetty kuivaks mutta jostain syystä lapsi ei ole oppinut..ei lapsen äidin tai isän viitseliäisyydestä...kaikilla tenavilla on oma aikansa uusiin asioihin...

        Minun keskimmäinen luopui vaipoista vasta yli 4 vuotiaana. Lapsi on erityislapsi ja hänellä ei ollut mitään valmiuksia oppia "sisäsiistiksi" ennen sitä. Joskus kyse voi olla ihan jostain muusta kuin vanhempien "laiskuudesta". Ja jos lapsi on hoidossa niin kyllähän häntä sielläkin kuivaksi opetataan jos kyse ns. terveestä lapsesta.


    • Sivusta seurannut

      Mulla on tuttavapiirissä poika, joka täyttää maaliskuulla 5v. ja vaippa edelleen käytössä yötäpäivää... Eikä kukaan ole opettanut häntä kuivaksi, tuskin on tosissaan edes yritetty.

      • tätä...

        syyllistämistä. Mikä siinä on, että muut ihmiset tietää paremmin toisten asiat... Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää, että asiat ei ole aina sitä miltä ne päällepäin näyttää. Tämä koskee monia muitakin asioita kuin vaan tätä kuivaksi opettamista. Te ette tiedä kaikkea toisten ihmisten elämästä ja tilanteista. Itselläni on kohta 3,5 vuotias poika ja olemme miehen kanssa tehneet aivan kaiken, että hän haluaisi kasvaa isoksi ja oppia kuivaksi, mutta hän ei halua...hän osaa pidättää, mutta hän ei halua käydä pöntöllä, potalla, yleensäkään ei kerro hätäänsä, saatikka menisi itse vessaan. Yritimme hetken väkisin viedä, mutta eihän siitä mitään tule. Olen yrittänyt puhua, palkita ja kaikkea, mutta ei vaikuta. Joku saattaa siis pitää minua laiskana, mutta tietäisipä minkä määrän olen tehnyt lapseni kanssa töitä tuloksetta. Olkaa siis onnellisia, jos teillä asiat opitaan helposti ja lapsi on yhteistyökykyinen. Meillä niin ei ole ja olen siihen todella väsynyt, pakko myöntää.


      • Leena. K.

        Erityislapsen äitinä minua loukkaa suunnattomasti kun arvostellaan että se on vanhempien syy jos on vaipat vieläkin. Muka laiskuutta jne. Uskon että jokainen yrittää tässä asiassa parhaansa mutta aina ei vaan tulosta synny. Oisko tullut koskaan mieleen että joillakin voi olla niitä ongelmia aistia vessassa käymisen tarvetta, siis lapsilla ? Eivät kaikki välttämättä edes tunnista hätäänsä vaan antavat tulla..
        Ja kyllä : vaipoitta olen poikaa ( 5v) pitänyt mutta siinä on ollut seurauksina vain likapyykkiä. Vaipoitta oloa on myös kokeiltu päiväkodissa samoin tuloksin.


    • Erityispojan äiti

      Erityislapsen äitinä myös tuntuu todella oudolle, että joku edes jaksaa kiinnostua jonkun toisen lapsen vessa-asioista. Kannattaisiko hankkia vaikka joitain harrastuksia täyttämään tyhjiötä elämässä? Minulle on ainakin täysin yhdentekevää, minne muiden lapset tarpeensa tekevät. Jos lasta rakastetaan ja hänestä huolehditaan, vaippa-asiat ovat täysin yhdentekeviä. Hävetkää!

    • APUA ME KUOLLAAN

      SOITA POLIISI!!!!!!!!!!!

      kyllä pitää saaeda vanhemmat edesvastuuseen!!!!!! JA MIKSEI HALLITUS TEE MITÄÄN???????????

      • varmaan tää tappaa

        Niijjjust.

        Mitäs ylläpito tekee :O Einii yhtäämmittää. Ja serppaa ei kiinnosta.

        Poliisia tarvitaan ja joutuin >:(
        - kai toi ap sentään kylillä huutelee nimeltä että se neljän vanha se kulkee paskat vaipoissa!?


    • Anonyymi

      Luuletteko te saatnanqn dorkat että erityislasten vanhemmat ei tee kaikkensa ja taistele asian kansaa päivittäin, suksikaa vittuun.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe