Olisin kiinnostunut saada yhteys Kuorevetisiin sukututkijoihin ja/tai paikkakunnan historiaa tunteviin ihmisiin. Teen sukuni tutkimusta talla tietokoneella taalta Australiasta ja sen vuoksi en paase kaikkien asiakirjalahteiden luokse.Kuoreveden talojen historia kiinnostaa ja yleensa kaikki. Minulla on jo Kuorevesi kirja, jonka olen lukenut moneen kertaan,mutta haluaisin myos tietoa jota ei ole painettu.En laita tahan viela sahkopostini osoitetta, mutta jos ko. henkiloita loytyy niin sovitaan mista saa minun yhteystietoni. Terveisin John Engstrom.
Kuorevesi
15
4118
Vastaukset
- _oi
Suomen sukututkijaluettelossa ei ole pitajakohtaisesti Kuorevetisia tutkijoita, mutta seuraava henkilo on tutkinut jotain:
Sukututkijat
Eeva-Liisa Honkanen, kotitalousopettaja. Jämsänkoski, puh. 040 746 1769, Keuruuntie 445, 42440 Koskenpää.
Suvut: Carbonarius (Saarijärvi Pappila 1692); Koponen (Keuruu Sinervämäki 1600-1900); Lankkua (Keuruu Suolahti 1600); Manninen (Jyväskylä Palokka 1700-1900); Peltola (Kuorevesi Eväjärvi 1600-1900); Ylövesi (Kuorevesi Eväjärvi 1600-1900).
Talot: Hirvelä (Jämsä, Valkealauomi 1600-1900); Hoskari (Keuruu, Pohjoislahti 1600); Ruokonen (Keuruu, Pohjoislahti 1600-1900); Pirttilä (Viitasaari, Suovanlahti 1800-1900).
Pitäjät: Jämsä, Siniänvirta 1600; Keuruu, Ampiala 1600; Keuruu, Tarhapää 1600; Multia, Tarhapää 1600.
Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä jonnekin seuraavista keskustelupalstoista:
> http://groups.yahoo.com/group/hamalaisjuuret/
> http://groups.yahoo.com/group/Keski-Suomi/
> http://groups.yahoo.com/group/Sukututkijat/
tai SSS:n keskusteluforumille:
http://www.genealogia.fi/index.htm- John
Olen liittynyt yahoo.com.sukututkijat ryhmaan, joten minut loytaa myos sielta. Ja kiitoksia tahanastisista tiedoista ja vinkeista. Toivottavasti pidamme edelleen yhteytta kaikilla foorumeilla harrastuksen merkeissa. Terveisin John
- sukututkija
Hei John !
Oletko jo kokeillut "surname navigator" hakupalvelua ? Löydöt sen esim. Googlen kautta.
Se on omasta mielestäni paras hakukone SUKUNIMIEN
etsimiseen.
Onnea. :) - Esko K.Järvenpää
Nyt kirjoitan muistinvaraisesti, myöhemmin tulee aikaa tarkistaa kirjoista. Hämeen-, Längelmäen ja Jämsän historiankirjoissa on lukuja myös Kuorevedestä, joka minuakin kiinnostaa koska vietän kesäni lähellä Palsinan kylää.
Muistelen, että Kangasalta on tullut Hans Plzina viisisataa vuotta sitten sukunsa takamaille ja se on ollut yksi aloitus asutukselle ja Kertteen vastaava toinen.
Meillä täällä ei vanhat käytä nettiä, joten voi olla vähän vastauksia, mutta itse olen myös kiinnostunut alueen historiasta ja etsin lisää tietoa ja talvella taas on enemmän aikaa paneutua näihin asioihin.
Terveiset poutaisen syksyn Jämsästä.- pp
Sukuni on Kuorevedeltä, Suinula, Pihlaisto ja suku on Syväjärvi. Olen hakenut suvusta ja sen historiasta tietoa vaikka kuinka, mutta jotenkin tuolta alueelta on vaikea löytää mitään. Kaikki mitä tiedän, on sukuni kertomaa.
- juuria sielläkin
pp kirjoitti:
Sukuni on Kuorevedeltä, Suinula, Pihlaisto ja suku on Syväjärvi. Olen hakenut suvusta ja sen historiasta tietoa vaikka kuinka, mutta jotenkin tuolta alueelta on vaikea löytää mitään. Kaikki mitä tiedän, on sukuni kertomaa.
Kuorevettä löytyy jo rippikirjojen osalta sshy:stä, jäsensivuilta jopa 1900-luvun alkuun. Lisäksi ainakin Tampereen kaupunginkirjastossa Metsossa on Kuoreveden syntyneiden jne. luetteloiden mikrofilmejä, joten jos satut asumaan seudulla, sinne vaan tai sitten kaukolainaamaan.
- Genealogiaa
juuria sielläkin kirjoitti:
Kuorevettä löytyy jo rippikirjojen osalta sshy:stä, jäsensivuilta jopa 1900-luvun alkuun. Lisäksi ainakin Tampereen kaupunginkirjastossa Metsossa on Kuoreveden syntyneiden jne. luetteloiden mikrofilmejä, joten jos satut asumaan seudulla, sinne vaan tai sitten kaukolainaamaan.
Narc:iin hakusanaksi Kuorevesi, sitten klikkailee eteenpäin kunnes tulee vastaan Asutuksen yleisluettelo, ja tietoja löytyy 1540-1809.
Itsekin niitä mikrofilmeiltä aikoinaan tutkinut, mutta nykyään pääsee kätevästi netissä katsomaan. - myös syväjärvi
pp kirjoitti:
on vitsakosken melasen suku . kaija melasen tekemä sukututkimus jos siitä olisi jotain hyötyä aikaisempikin tutkimus on tehty
- Kuorevettä tutkitaan
Oletko vielä linjoilla? Pyydän vastausta s-postiin
eero.lehtinen*fimnet.fi
- pp
Vaarini äiti on tuota Melasen sukua, mutta Syväjärveä ei ole tutkittu. Mikäli olet Syväjärvi niin taidamme olla sukua.
- Maj
Onko suvussanne Ida Maria Syväjärveä?
- pp
Kyllä on. Vaarini sisar on ida Maria Syväjärvi s. 10.12.1875. Tuosta on vain hankala tehdä sukututkimusta kun käytössä on lähinnä vanhat rippikirjat ja teksti on todella vaikeaa luettavaa. Jos joku on tutkinut tuota sukua, olisi kiva saada tietoa.
- anjuska1
tietääkö kukaan onko Hietämäen torpan Suvusta tehty sukututkimusta Jonas Joonaanpoika Petäjävesi s.22.41839 isä Jonas Alexanterinpoika s.24.10.1799 isä Alexanteri Johanson 1766
- Sukuun
Anders william engström.onko hän sinun sukupuussasi?....hän oli mummoni pappa kuorevedeltä...
- muks
Onko kellään tietoja Yläkankaan torpasta ja sen vaiheista ? Ollut joskus nimellä Kangas ja siitä nimi muuttunut vuosien kuluessa Yläkankaaksi. On Pihlaiston kylässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6774Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.141723- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690