ROKOTUKSET JA PENTUNÄYTTELY!!

Kertokaa!!

Koiranäyttelysäännöissä sanotaan, että koiran tulee olla 12viikkoa tai vanhempi, kun eka kolmoisrokotus annetaan ja tehoste noin kuukauden päästä siitä.
Koirani on saanut ekan rokotuksen 10,5 viikoisena ja tehosteen hieman alle kuukauden päästä tästä. OVATKO ROKOTUKSET HYVÄKSYTTYJÄ, kun eka on annettu noin aikaisin??
Vai pitääkö minun rokottaa se vielä kertaalleen? Rabieksen se sai noin kuukausi sitten. Ikää nyt reilu viisi kuukautta. Voimmeko osallistua näyttelyyn vain noilla tämän hetkisillä rokotuksilla, vai mitä teemme? Otammeko vielä kolmoisrokotteen yhden kerran!! Asialla KIIRE!!! Kiitos!!!

2

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä...

http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/453D88F9-E55E-47DB-B780-920C538E30CB/0/Rokotusmaaraykset010808.pdf

Tuo 12 viikkoa mainitaan LISÄOHJEISSA ohjeena siihen miten rokotukset olisi hyvä antaa.

Itse määräys on samaisella sivulla vähän ylempänä eli:

"Penikkatautirokotus annetaan pennulle kaksi kertaa. Tehosterokotteesta tulee olla kulunut vähintään 14 vrk
      ennen kokeeseen tai näyttelyyn osallistumista (kahden viikon varoaika). Ensimmäinen tehosterokote on
      voimassa yhden vuoden, tämän jälkeen annetut tehosteet ovat voimassa kolme vuotta. Mikäli koiran
      penikkatautirokotus on vanhentunut, tulee rokotus uusia vähintään 14 vrk ennen kokeeseen tai näyttelyyn
      osallistumista (kahden viikon varoaika)."

Eli kylläpä tuo mainitsemasi aikataulu omalla koirallasi on ihan käypää tavaraa.

• Kiitos vastauksesta kuitenk...

Soitin Kennelliittoon ja he myös sanoivat, että koirani on rokotettu oikein, eikä tarvitse mitään lisärokotuksia. Rupesipa vaan tämä askarruttamaan, kun on puhuttu noista rokotusohjeista jokapaikassa niin paljon viimeaikoina.. Eli sillä ei siis ole väliä, rokotatko koirasi 10 viikkoisena ja tehosteet kuukauden päästä, vai 12 viikkoisena. Pääasia on, että rokotukset on annettu kaksi kertaa rabies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe