ikkuna huurtuu ulkoa

huure

elementissä Ikkunat olivat valmiiksi paikoillaan,seinät nostettiin nosturilla pystyyn, sisä hommia jo tehdään mutt ihmetyttää, Mistä johtuu ikkunan ulkopinnan huurtuminen ja nyt jopa jäätyminen, vaikka sisällä rakennuksella lämpö n. 18'?

9

1663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teukka3

      lieneekö merkki siitä että lämpö ei valu hukkaan (tai ulokarmi tuulettaa ikkunan väliä liiankin hyvin?.

      Kun lömpötila nousee aamulla kylmä yön jälkeen, niin kosteus tiivistyy kylmänä pysyvään lasiin (vrt auton ikkunat) ja jopa jäätyy.

      • ikkunat

        sinulla on, merkki ja tyyppi?


      • ei ossoo sannoo
        ikkunat kirjoitti:

        sinulla on, merkki ja tyyppi?

        Fenestra merkkiset on mulla ja aika usein ulkoa huurussa. Energiasäästöikkunat kuulemma.


    • .....

      Kertoo tuo, että ikkunoiden eristyskyky on niinkuin pitäsikin. Jos eivät huurtuisi, saisit olla enemmän huolissasi.

    • ................

      Hyvä sulla ei ole lämpövuotoja eli lämpö pysyy sisällä niin kuin pitääkin.

      • fe...

        Yleisin syy ulkopuitteen huuruuntumiseen sisäpokan huono tiiveys/liian tiivis ulkopuite.Ikkunassa ei välttämättä ole rakenteellista vikaa vaan ilmanvaihdossa esim. huoneistossa ylipainetta joka johtuu liiallisesta koneelisesti tuotetusta tuloilmasta eli poistoo liian vähän.Esim. sälekaihdin mekanismien läpivienneistä pääsee ikkunan välitilaan lämmintä huoneilmaa,jos ilmanvaihto ei pelaa oikein.Kannattaa laittaa jotain tiivistystä reikiin.Tietysti on helpointa sanoa, että ikkuna falskaa.A4 paperi sisäpuitteen ja karmin väliin sp:n lukot kiinni jos paperi luistaa käännä karmissa olevaa vastarautaa hieman, että lukon kieli tuntuu jäykemmälle jos vielä A4 luistaa käännä karmin saranoita kiinni kiekka pari.Ikkunoista pitää nähdä ulos jos ongelmia esiintyy useasti valmistaja vastaa ellei ole ulkopuolisen asennusvirhe!


      • fe... kirjoitti:

        Yleisin syy ulkopuitteen huuruuntumiseen sisäpokan huono tiiveys/liian tiivis ulkopuite.Ikkunassa ei välttämättä ole rakenteellista vikaa vaan ilmanvaihdossa esim. huoneistossa ylipainetta joka johtuu liiallisesta koneelisesti tuotetusta tuloilmasta eli poistoo liian vähän.Esim. sälekaihdin mekanismien läpivienneistä pääsee ikkunan välitilaan lämmintä huoneilmaa,jos ilmanvaihto ei pelaa oikein.Kannattaa laittaa jotain tiivistystä reikiin.Tietysti on helpointa sanoa, että ikkuna falskaa.A4 paperi sisäpuitteen ja karmin väliin sp:n lukot kiinni jos paperi luistaa käännä karmissa olevaa vastarautaa hieman, että lukon kieli tuntuu jäykemmälle jos vielä A4 luistaa käännä karmin saranoita kiinni kiekka pari.Ikkunoista pitää nähdä ulos jos ongelmia esiintyy useasti valmistaja vastaa ellei ole ulkopuolisen asennusvirhe!

        Motivan artikkelin joka kertoo syyn,ulkopuolisesta huurtumisesta.

        "Kondenssin esiintyminen ikkunan
        ulkopinnalla johtuu siitä, että
        uloimman lasin pintalämpötila alittaa
        ulkoilman kastepistelämpötilan.
        Tämä aiheutuu siitä, että ikkunan
        ulkopinta säteilee ympäristöön ja
        taivaalle lämpöä eikä pilvetön taivas
        ulkoilmaa kylmempänä säteile
        ikkunaan päin niin paljoa lämpöä
        kuin ikkuna säteilee poispäin. Tämän
        seurauksena ikkunan ulkopinta
        jäähtyy ulkoilmaa kylmemmäksi.
        Tavallisessa kaksi- ja kolmilasisessa
        ikkunassa sisältä päin tuleva
        lämpövuoto kompensoi ulkopinnan
        säteilyjen eron, mutta nykyaikaisissa
        ikkunoissa lämpövuoto on niin
        pieni, että ulkopinta pääsee jäähtymään
        tietyissä olosuhteissa ulkoilmaa
        kylmemmäksi."

        "PÄÄTELMÄT
        Ulkopuolinen kondenssi ei ole
        valmistaja- tai ikkunatyyppikohtainen,
        vaan se on seuraus lähinnä ikkunan
        hyvästä lämmöneristävyydestä.
        Ulkopuolisen kondenssin pelossa ei
        kuitenkaan pidä palata vanhoihin
        kaksi- ja kolmilasisiin ikkunatyyppeihin,
        koska näissä esiintyy kovilla pakkasilla
        sisäpuolista kondenssia, joka
        on kestoltaan pitempiaikaista ja voi
        vaurioittaa ikkunan pintakäsittelyä
        sekä karmin ja sisäpuitteen puuosia."


      • fe...
        KVG kirjoitti:

        Motivan artikkelin joka kertoo syyn,ulkopuolisesta huurtumisesta.

        "Kondenssin esiintyminen ikkunan
        ulkopinnalla johtuu siitä, että
        uloimman lasin pintalämpötila alittaa
        ulkoilman kastepistelämpötilan.
        Tämä aiheutuu siitä, että ikkunan
        ulkopinta säteilee ympäristöön ja
        taivaalle lämpöä eikä pilvetön taivas
        ulkoilmaa kylmempänä säteile
        ikkunaan päin niin paljoa lämpöä
        kuin ikkuna säteilee poispäin. Tämän
        seurauksena ikkunan ulkopinta
        jäähtyy ulkoilmaa kylmemmäksi.
        Tavallisessa kaksi- ja kolmilasisessa
        ikkunassa sisältä päin tuleva
        lämpövuoto kompensoi ulkopinnan
        säteilyjen eron, mutta nykyaikaisissa
        ikkunoissa lämpövuoto on niin
        pieni, että ulkopinta pääsee jäähtymään
        tietyissä olosuhteissa ulkoilmaa
        kylmemmäksi."

        "PÄÄTELMÄT
        Ulkopuolinen kondenssi ei ole
        valmistaja- tai ikkunatyyppikohtainen,
        vaan se on seuraus lähinnä ikkunan
        hyvästä lämmöneristävyydestä.
        Ulkopuolisen kondenssin pelossa ei
        kuitenkaan pidä palata vanhoihin
        kaksi- ja kolmilasisiin ikkunatyyppeihin,
        koska näissä esiintyy kovilla pakkasilla
        sisäpuolista kondenssia, joka
        on kestoltaan pitempiaikaista ja voi
        vaurioittaa ikkunan pintakäsittelyä
        sekä karmin ja sisäpuitteen puuosia."

        Mutta tarkoitin jos huuruuntumista esiintyy normaalia enemmän eikä äkillisistä lämpötilanvaihtuvista eroista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1014
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      99
      871
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      767
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      652
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      475
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe