Yariksessani palaa silloin tällöin oranssi teknistä vikaa osoittava varoitusvalo. Muita merkkivaloja ei samanaikaisesti pala enkä ole huomannut mitään erityistä (vuotoja ym.). Öljyt on ajallaan vaihdettu ja muutkin nestemäärät ovat raja-arvojen sisällä.
Valo syttyy nykyään aina ajettaessa pitkää matkaa (useita satoja km). Vastaavasti valo sammuu yleensä reissun jälkeen jossain vaiheessa, kun olen ajanut useita lyhyempiä matkoja. Kerran valo sammui heti tankkauksen jälkeen pitkän ajomatkan päätteeksi - ehkä sattumaa. Nyt vikavalo tosin syttyi jo n.100 km ajon jälkeen ja palaa edelleen.
Onko kellään kokemusta, mistä tällainen voisi johtua? Minkälaisia vikoja valo ylipäätänsä ilmaisee?
Auto on joskus kolaroitu, tosin turvatyynyt eivät ole lauenneet (varmaa tietoa, ostettu kolaroituna vakuutusyhtiöltä).....
Vai voiko valo ilmaista vain jonkin yleisen huoltotarpeen (autoni ei ole ollut virallisessa huollossa vuosiin, joten tietokoneeseen ei ole korjaamolla syötetty mitään "huoltokoodeja" tms. jos tällaista ylipäätänsä on yarikseen keksitty)?
Auto on ollut pari kertaa katsastuksessa tänä aikana kun vikoja on esiintynyt (ei kuitenkaan valon palamishetkellä) mutta mitään huomautettavaa ei ole ollut.
Vikavalo
13
16276
Vastaukset
tällaista http://www.frugalyankee.com/files/Check engine light.jpg keltaista moottorin kuvaa?
se voi tarkoittaa useampaa eri ongelmaa: mm. happitunnistimen tai katalysaattorin ongelmaa, tai kaasupolkimen sähköisen asentotunnistimen tai mikäli autosi on automaattivaihteinen niin se voi olla sen ohjausboksin toimintahäiriötä- Skodisti
Pelkästään valon palamisen perusteella suoraan
vaikea todeta mikä vika.Vikakoodit lukemalla
voi alkaa haeskelemaan mahdollista syyn aiheuttajaa. - tuollaista
tarkoitan.
jos en tietäisi valon aina sammuvan itsekseen, olisin sen toki jo koodien lukuun huoltamolle vienyt.
kyse ei varmaankaan voi varsinaisesti kovin vaarallisesta viasta olla, kun "korjaantuu" usein vuodeksikin itsestään? Jotenkin se varmasti ajon rasitukseen liittyy, kun lähes aina ilmennyt pitkällä matkalla. - edelliseen
tuollaista kirjoitti:
tarkoitan.
jos en tietäisi valon aina sammuvan itsekseen, olisin sen toki jo koodien lukuun huoltamolle vienyt.
kyse ei varmaankaan voi varsinaisesti kovin vaarallisesta viasta olla, kun "korjaantuu" usein vuodeksikin itsestään? Jotenkin se varmasti ajon rasitukseen liittyy, kun lähes aina ilmennyt pitkällä matkalla.tuosta tulikin mieleeni, voiko kyse olla jostakin pakokaasupäästörajan ylittymisestä? autoni on tosin vm.00, eli ei kuulu obd-mittausten piiriin.
- huoltotesteri
Skodisti kirjoitti:
Pelkästään valon palamisen perusteella suoraan
vaikea todeta mikä vika.Vikakoodit lukemalla
voi alkaa haeskelemaan mahdollista syyn aiheuttajaa.edes nykyaikana tarvitse aina ruveta tietokoneelta kysymään mikä on vikana, ainakaa ensimmäisenä. voihan sitä ihan oireidenkin tai näköhavainnon perusteella koettaa selvittää.
näin itsellä kävi sähköisen kaasupolkimen kanssa...
huonon kaasuunvastaavuuden vaivatessa ja kierrosherkkyden puuttuessa olivat katsoneet koneella että moottoritietokone oli hajonnut...
sitten olivat jo parin tonnin ohjaintietokonetta vaihtamassa, kun satuttiin kumartumaan kojelaudan alle.
siitä selvisikin, että kaasupolkimen päässä
oli metallilanka, joka siirtää potentiometria,
josta menee johto sitten moottoritietokoneeseen,
joka sitten päättää paljonko kaasua painetaan, niin tämä metallilanka oli, huonosti alunperin asennettuna nyt hangannut nuo tuohon tietokoneeseen mennevät sähköjohdot poikki, josta seurasi ettei kaasu siten toiminut, kun ei ollut oikeita tietoja saatavilla - pako kaasu
edelliseen kirjoitti:
tuosta tulikin mieleeni, voiko kyse olla jostakin pakokaasupäästörajan ylittymisestä? autoni on tosin vm.00, eli ei kuulu obd-mittausten piiriin.
olla siitä
- jaariksessa
syttyi moottorin kuva kojelautaan,syy syttymiseen oli ilmamäärämittari,moottorissa lievää nykimistää.Ilmamäärämittarin puhdistus ja uudet tulpat.Toiminut o melkein vuoden
- varmaan
Auto on vaihdettava ja mieluummin toiseen merkkiin.
Mitä se muuta voisi olla?- mikävaa
avensiksessa syttyi kans se valo niin oli labda anturissa syy, se kyllä jäi palamaan ja sammui vasta kun testerillä nollattiin ja syttyi sitten taas parin viikon päästä.
labda anturi maksoi vain 240€,tojon osat halpoja) periaatteessa kuin normaali autontulppa josta lähtee johdot päästä,ja heti oli siinä auton moottorin edessä pakoputkessa kiinni.
- toyota yaris
Kävin näyttämässä oman Toyota Yariksen vikakoodinlukijalla, ilmoitti koodiksi P0443 eli Polttonestehöyryjen talteenottojärjestelmän regenerointiventtiili...huh huh, mitenköhän vaikea tai helppo homma Tee Se Itse-miehelle? Onko kokemusta? Jos sais vielä pienen kuvauksen työvaiheista, niin olisin enemmän kuin kiitollinen, kiitos ja anteeksi.
- mitäjoojoo....
- e-p1
keltaseen valoon omassani ilmaNMÄÄRÄ ANTURIN LIKAISUUS
- ha-ha
Happitunnistin1, 1rivi - signaali jumissa laihalle. Jossain happi vuotoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3157937Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne916178Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733611Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322167Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222086- 392033
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1961964- 761746
- 461595
- 461537