IP-varkaus?

eqwlrkweör

Onko mahdollista ottaa haltuunsa toisen henkilön ip-osoite eli esiintyä netissä hänen ip:llään käyttämättä hänen konettaan? Näkyisikö tällainen huijaustoiminta suomalaisoperaattorien teletunnisteissa?

22

1374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilimä

      johdon naapurin modeemiin niin sillon saat sen ip:n
      tai otat naapurin w-lanin "haltuun" ;)

      " Näkyisikö tällainen huijaustoiminta suomalaisoperaattorien teletunnisteissa? "

      teletunnisteissa?
      dhcp logiin jää modeemin tiedot mikä ip sille on annettu ja milloin. naapurin modeemiin(riippuen ihan mallista) saattaa jäädä verkkokortin mac.


      ip-osoite ei ole mikään tunniste mistään. sen perusteella ei edes pysty tunnistamaan ketään. passi käy henkkarista mutta enpä ole kuullut että mikään maa olisi kelpuuttanut ip-ossulla matkustamista :)

      • fhhbcjkgsdg

        niin siis tarkoitan, että voidaanko jollain tekniikalla pölliä joku IP joka jo tiedetään.

        Esim henkilö A:n ip on 1.2.3.4 ja henkilö B tietää tämän ja haluaa sen käyttöönsä. Lavastaaksen vaikka sen, että henkilö A kävisi muka jollain terroristisivuilla ym. Onnistuuko se spoofingilla?


      • puusilimä
        fhhbcjkgsdg kirjoitti:

        niin siis tarkoitan, että voidaanko jollain tekniikalla pölliä joku IP joka jo tiedetään.

        Esim henkilö A:n ip on 1.2.3.4 ja henkilö B tietää tämän ja haluaa sen käyttöönsä. Lavastaaksen vaikka sen, että henkilö A kävisi muka jollain terroristisivuilla ym. Onnistuuko se spoofingilla?

        että en kerro...


      • sdfsdfsdf
        puusilimä kirjoitti:

        että en kerro...

        kiinnostaa vaan tietää onko tämä mahdollista, koska jos on, mitä turvaa netin käyttö voi tarjota jos kuka tahansa voi pölliä kenen tahansa identiteetin?


      • puusilimä
        sdfsdfsdf kirjoitti:

        kiinnostaa vaan tietää onko tämä mahdollista, koska jos on, mitä turvaa netin käyttö voi tarjota jos kuka tahansa voi pölliä kenen tahansa identiteetin?

        ole mikään identiteetti :)


      • puusilimä

      • yytrytr

      • puusilimä
        yytrytr kirjoitti:

        Okei, mutta siis jos joku Havajilainen huijari saa selville vaikka minun IP:n ja spooffailee sillä, jääkö tästä jälkiä kotimaan operaattorin lokeihin?

        korkeintaan liikenteen määränä..
        mutta kohteeseen jonne DoS on suunnattu, jää..
        siitä taas ei kannata olla huolissaan.. pelkästään sinun koneesi ei kyykytä mitään palvelua :)


      • nykynörteille
        puusilimä kirjoitti:

        ole mikään identiteetti :)

        jotka ei tunnista edes omaa pärstää peilistä ilman ip-osoitetta otsassa;D buahhahah


      • Joo.
        Joo.. kirjoitti:

        http://anoniem-surfen.eigenstart.nl/

        http://s132.photobucket.com/player.swf?file=http://vid132.photobucket.com/albums/q30/31848028/clip0027.flv&fs=1&os=1&ap=1

        Auta sensuroituja käyttäjiä pääsemään TOR verkkoon http://s132.photobucket.com/player.swf?file=http://vid132.photobucket.com/albums/q30/31848028/clip0028-1.flv&fs=1&os=1&ap=1


      • TOR.
        Joo.. kirjoitti:

        http://anoniem-surfen.eigenstart.nl/

        On käytössä ja sen jälkeen liikkuu jonkun tuolta valitun anonyymi proxyn kanssa http://anoniem-surfen.eigenstart.nl/ niin pystyy palaamaan nuolesta takaisin päin...

        Jos TOR on pelkästään käytössä niin ei enää pysty palaamaan nuolella takaisi koska tor on sekoittanut liikenteen sitä mukaa ja vain Kuopion torin povari pystyisi selvittämään TORille ..takaisin tien nuolesta .

        Siis se pätkii viestin ja lähettää sen niin sekavasti eteenpäin että TOR ei pysty itsekkään palaamaan enää takaisin ..


      • Anonyymi
        TOR. kirjoitti:

        On käytössä ja sen jälkeen liikkuu jonkun tuolta valitun anonyymi proxyn kanssa http://anoniem-surfen.eigenstart.nl/ niin pystyy palaamaan nuolesta takaisin päin...

        Jos TOR on pelkästään käytössä niin ei enää pysty palaamaan nuolella takaisi koska tor on sekoittanut liikenteen sitä mukaa ja vain Kuopion torin povari pystyisi selvittämään TORille ..takaisin tien nuolesta .

        Siis se pätkii viestin ja lähettää sen niin sekavasti eteenpäin että TOR ei pysty itsekkään palaamaan enää takaisin ..

        Käytä Operaa. siinä on mukana vpn niin ei tarvi latailla jotain epämääräisiä torveikkoja joilla pääsee helposti vankilaan.. Opera on ilmainen.


    • ennisdennis

      Sehän onnistuu, kun kirjaudut naapurisi langattomaan verkkoon :D (mutta en kyllä todellakaan suosittele, on rikos nykyään)

    • Anonyymi

      Täällä bannitaan ihmisiä syyttä ja kun siitä sanoo viestit poistetaan. Onko näin,että tämä käppärin "herra" hirmuvaltiaana koko foorumia hallinnoi.

      • Anonyymi

        Lopeta ikivanhojen viestien kaivelu.


    • Anonyymi

      Kyylä imee vaikka tulkkua että jotain pääsisi
      näkemään.

    • Anonyymi

      Heleppoo ku heinän teko.

    • Anonyymi

      Jotta se olisi mahdollista, se täytyy tapahtua sinun oman liittymän kautta.

      Voihan siis IP paketissa vastausosoitteen väärentää miksi haluaa, mutta vastaus paketit menee myös siihen osoitteeseen.

      Tästä syystä, yhteys pitäisi mennä sinun oman liittymän kautta, jotta se olisi mahdollista.

      Joka tarkoittaisi, että koneellasi olisi oltava haittaohjelma, tai jokin muu pääsy ulkopuolisella koneellesi / liittymääsi.

      Toki, jos sinulla on esim. avoin WLAN, tai WLAN jonka salasana on murrettu, tämmöisiä reittejä se onnistuu myös. Tai jos sinulla on VPN palvelin, jonne pääsee ulkopuolelta ja sieltä on päässyt myös jokin ylimääräinen sisälle, tms.

    • Anonyymi

      Tietysti. Onhan toisen henkilön henkilötunnuksetkin napattavissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1002
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      784
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      717
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      573
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      508
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe