avioehto vai avioero ja velat

lärtsy

Hei!Osaisko joku kertoa miten olisi järkevintä toimia??Olemme olleet 16 vuotta naimisissa.Kahdesti asumuserossa.Nyt minulla on mennyt omia maksuja ulosottoon(mieheni ei ole takaamassa)ja mieheni on saanut jälleen sellaiset raivarit että katson parhaammaksi jälleen ja viimeisen kerran erota lopullisesti.Meillä on omakotitalo molempien nimissä.Puolet miehen ja puolet minun.Ennen edellistä eroa mies maksoi talolainat mutta kun yksiin muutimme hän vaati että lapsilisät menee lainanhoitotilille ja ovat siis kolme vuotta menneet sinne talolainoihin kaikki.Mies maksaa laskut ja minä 1000 palkasta ruokaa ja vaatekustanuksia omia laskuja.perheeseemme kuuluu 8:n henkilöä.Joten rahani ei todellakaan riittännyt ja otin pikavippejä joiden kautta jouduin velkakierteeseen.Tiesinettä miehellänikään ei ollyt rahaa silloin kuin otin tosin isännältä salaa ne otin kun ruokaa tarvitsi saada.Mies maksoi siis omat ja talouden sähkö-,vesi-,vakuutus-,ym.laskut ja sitten lopuilla osteli itselleen kaikkea milloin mitäkin.Nyt hän pelkää että talomme menee minun velkojeni takia.Voiko näin käydä ja sitten hän ehdottelee että teemme avioehdon.Onko siitä mitään vastaavaa hyötyä minulle vai vaan miehelleni ja millainen sen minun kannalta olisi järkevintä tehdä.Ajattelen että aikanaan kun mieheni tuli hän oli 32 vuotias ja ei mitään omaisuutta vain kaksi vaatekassia mukana.Nytkö hän minun velkojeni varjolla koittaa saada itselleen omaisuutta???talomme on n.90000 arvoimem ja velkaa on noin 35000 molempien nimissä talosta.Itse ajattelen että ei tämä meidän liittokaan ole sen arvoista että kanattaisi viedä eteenpäin sillä jos avioehto tehtäisiin tiedän että olisin vielä enemmän vanki sillä mieheni ratsastaisi sillä että tämä on minun sinulla ei ole siihen oikeutta ja elämäni menisi aina vaan hankalammaksi jos joku ehto tehdään.Siis olenko tässä oikeassa??Ja onko ehdosta mitään hyötyä nyt kun velat on jo ulosotossa??Katsooko ne että ne on tehty hätävarjeluna??Parempi vaihtoehto erota myydä talo ja jakaa omaisuus ja sillä voisin saada ulosoton maksutkin maksettua ja alkaa puhtaalta pöydältä.

5

1774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt tässä...

      vaiheessa pistä nimeesi mihinkään avioehtoon,hae se ero ja teidän omaisuus jaetaan,siis omaisuus lasketaan yhteen ja samoin velat,siitä saatu netto-omaisuus jaetaan ja tasinkoa saa köyhempi niin,että puntit menee tasan 50/50.

      • lärtsy

        Kiitos neuvosta.Olen ajatellut itsekkin että tässä vaiheessa ei taida olla sopivaa laittaa nimeä avioehto paperiin.Rankka aika vaan edessä koska eron joudun minä hakemaan.Isäntä ei siihen suostu.Sitten kyllä uhkailee kaikella mahdollisella että en lapsia tule saamaan...ym.näin on aikaisemmillakin keroilla käynnyt.Ja se että joudun varmaankin harkinta-ajan asumaan samassa koska rahallisesti en pysty nyt toista asuntoa ottamaan joten harkinta-aika voi olla tosi hengisesti kuluttavaa saman katon alla ja isäntä ei suostu lähemään.Kiristelee vaan että et talostakaan tule mitään saamaan...jne.


    • "tasan"

      Puntit on aina tasan vasta sitten kun jokainen tyytyy siihen minkä on itse ansainnut olipa kyse mistä tahansa asiasta.

      Nimiä ei pidä laittaa, eikä mitään tulisi tehdä ?! Niin siten vain asioita aina pahennetaan koska se on keinottelua jos missään suhteessa ei sovita mitään vaan ohataan ja vainotaan sekä tavoitellaan oikeudettomasti omaisuutta on se aina väärin. Niin avioliitossakin.

      Käsitys ja oikeuden tarkoitus on niin omaisuudessa kuin muussakin ettei ihmisarvoa ja sen antamaa työn tulosta pyritä ja loukata.

      Suhteen muita tunne ongelmia ei voida ratakaista vaan aiheutetaan paljon suuria lisävaikeuksia niin omaisuudesnjaossa kuin suhteissakin sekä kärsimystä lapsille.

      Eroaminen on ihmisten välin eroaminen, siihen ei tulsi sotkea omaisuutta. Sitten omaisus tulisi aina eroitella siten kuin se on karttunutkin samoin velat. Kuka on tehnyt velat hän maksaa sekä kuka on hankkinut omaisuuden se hälle kuulukoon.

      Avioliitto laki on vuodelta 1932 eli on jäänne holhous ja pulaajan lainsäädännöstä ja sitä käytetään yleensä tunteiden ja erilaisten kostojen välikappaleena tavoitella yleensä enemmän ansainneen ihmisen omaisuutta oikeudettomasti itselleen.

      Lapsistakaan ja heidän tulevsiuudestaan ei monikaan välitä.

      Luulen että, kannattaa pitää jäitä hatussa ja suhteet erillään omaisuuden jaossa mikäli siihen päädytään. Osatamalla ruokaa ja kuluttamalla ansiot yhteiseen kulutukseen mikäli molemmat niin ovat tehneet ei siinä ole mitään "perittävää" toiselta. Miäli koti rakentuu yhteiseksi tarkoittaa se kaikkien perheen jäsenten perusturvaa. Eikä kenekään aviopuolisoiden yksinoikeutta omaisuuden kiskomiseen läheisten perusturvasta.

      Oikeudenomistajia ovat kaikki eli muukin perhe. Sen sanoo järki mikäli laki niin ei tee.

      Vastuun kanto kuuluu kaikille niin myös miehille kuin naisillekkin.

      Uhkaaminen ja uhan alla eläminen on juuri se tunteiden sotkeminen perusturvaan ja sen järkyttämiseen. Avioliitto laki on siitä järkyttävä että, se antaa mahdollisuuden uhmata omaa perhettä ja sen perusturvaa kun sattuu olemaan "kivi kengässä".

      Sopiminen on ainaoa oikea tapa ratkoa ja päästä halvimmalla asioissa johon tulee pyrkiä ja tehdä rakentavia ehdotuksia ja sitoutua niihin. Sen kertoo ja suosittelee oikeusministeriö ja oikeuslaitokset ja eri oikeusasteet.

      Riita ja sopimattomuus tarkoittaa aina suuria lisäkuluja ja ajanhukaa sekä lisäkärsimystä kaikile perheen jäsenille sekä läheisille.

      Nykyään ei saa oikeutta vaan lisälaskuja kun asiat riitautetaan. Riitä syntyy aina kahdenosapuolen erimielisyydestä ja tätä hyödyntää oikeusammattilaiset. Valitettavasti se on bisnes bisnesten joukossa.

      Harkintaa ja sopimista suosittelen.

      • taitaa olla ratkaisu ero

        Kiitos vastauksesta!Mielestäni ne on soviteltavia asioita mutta kun pyrin keskustelemaan mieheni kanssa niin siitä ei tule mitään hän vaan alkaa syyttelemään minua ja huutaa,kiristää milloin milläkin asialla.Nytkin viime kriisin myötä otti laskumapista kaikki nimelläni olevat laskut vaikka ne koskivat lasten asioita mutta KUN NIMI OLI MINUN niin sanoi että en maksa yhtään nimelläsdi olevaa laskua.Seuraava asia jolla kiristi että auto(joka minun nimissä olen sen edellisen eron aikana hommannut)siiä olisi ollut muutama pieni vika korjattavan kun katsastuksessa kävin.Oli osatki jo tilannut mutta perui ne ja sanoi että en maksan ja tee remppaa sinun autoosi.Nyt olen rahaton tälläkin hetkellä ja en pysty korjauttamaan joten poulentoista viikon päästä auto sakkopeli.Siis asiat kyllä minun osaltani hoituisi mutta vastapuoli ei periksi anna ja jatkaa vaan riidan etenemistä joten kait paras erota.


      • Narsisiti naisen kanssa
        taitaa olla ratkaisu ero kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!Mielestäni ne on soviteltavia asioita mutta kun pyrin keskustelemaan mieheni kanssa niin siitä ei tule mitään hän vaan alkaa syyttelemään minua ja huutaa,kiristää milloin milläkin asialla.Nytkin viime kriisin myötä otti laskumapista kaikki nimelläni olevat laskut vaikka ne koskivat lasten asioita mutta KUN NIMI OLI MINUN niin sanoi että en maksa yhtään nimelläsdi olevaa laskua.Seuraava asia jolla kiristi että auto(joka minun nimissä olen sen edellisen eron aikana hommannut)siiä olisi ollut muutama pieni vika korjattavan kun katsastuksessa kävin.Oli osatki jo tilannut mutta perui ne ja sanoi että en maksan ja tee remppaa sinun autoosi.Nyt olen rahaton tälläkin hetkellä ja en pysty korjauttamaan joten poulentoista viikon päästä auto sakkopeli.Siis asiat kyllä minun osaltani hoituisi mutta vastapuoli ei periksi anna ja jatkaa vaan riidan etenemistä joten kait paras erota.

        aivan tuttua on tuo ettei mistään voi sopia eikä sovita.

        Eroaminen voi olla se pyrkimyskin sillä narsisti on yleensä asemansa laskenut ja laskelmoinut keinot ovat pitkälle juuri noita missä ollaan erimieltä mutta sopimaan ei ryhdytä.

        Se on keino alistaa ja käyttää valtaa ja joskus erilaisia väkivaltaisuuksiakin.

        Yleensäkkin asiat ovat pohdiskeltavia ja vastuut suhteista on kannettava omalta osaltaan vaikka toinen olisi miten omituinen. Eroaminen on yksi tarkeimmistä asiosta mutta suurin myöskin jos varsinkin on lapsia sillä heidän etu se ei ole missäään tapauksessa. Ellei jompi kumpi kohdista lapsiin eritystä vaikeutta.

        Mielestäni yksi asia on myös tarkeä että raha ei ole tarkein asia maailmassa eikä se tee onnelliseksi ketään oikeasti.

        Perustarpeet on syytä hoitaa vaikka vähemmälläkin rahalla mutta kasvaa itse ihmisenä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe