Blue1 ei kannata

kalle konkka

Tulos tappiolla 26 miljoonaa kruunua, lähes 5%. Väki vähentynyt 10% ja koneet lentää 4% tyhjempinä kuin ennen vaikka koneita, reittejä ja muuta kapasiteettia on leikattu.

Olisko skandinaavisen konkurssin paikka? Ei ihme tuollaisella menolla: asiakkaille valehdellaan "all-jet fleetistä" ja "toiveiden kuuntelemisesta palvelun suhteen" sekä halvoista lipuista. Totuus kun nyt vaan on ikiaikaisen vanhat koneenromut, tarjoilua koneessa ei saa edes rahalla ja liput on kaikkea paitsi halpoja.

Muista, että konkurssitilanteessa vain luottokortilla maksetun lipun hinnan voi saada takaisin.

38

2969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senkään vertaa

      Blue1 on selvinnyt itse asiassa paremmin kuin Finnair, joka teki 22,3 miljoonaa euroa tappiota ja näkymät ovat synkentyneet edelleen. Blue1 on huomattavasti kustannustehokkaampi yhtiö kuin Finnair.

      • provo kaatio

        Mutta eihän noin saa sanoa kun Finnair on suomalainen lentoyhtiö!


      • ANALyytikko vaan
        provo kaatio kirjoitti:

        Mutta eihän noin saa sanoa kun Finnair on suomalainen lentoyhtiö!

        Finair teki vielä 2 miljoonaa euroa voittoa.
        25 miljoonaa tuli tappiota, verrattunen edelliseen voittoon, joka oli 27 miljoonaa.


      • kaikkea kanssa
        ANALyytikko vaan kirjoitti:

        Finair teki vielä 2 miljoonaa euroa voittoa.
        25 miljoonaa tuli tappiota, verrattunen edelliseen voittoon, joka oli 27 miljoonaa.

        Suhteutapa Blue1:n tappio liikennemäärään niin huomaat, että noin kutuisen kokoiselle yhtiölle tuo on ihan miehekäs tappio!

        Ihmekös tuo kun pitää yrittää wäinämöisen aikaisilla MD- paskoilla tehdä (ei siis polttaa!) rahaa.

        Naurettava yritys.


      • niinhän se on että
        kaikkea kanssa kirjoitti:

        Suhteutapa Blue1:n tappio liikennemäärään niin huomaat, että noin kutuisen kokoiselle yhtiölle tuo on ihan miehekäs tappio!

        Ihmekös tuo kun pitää yrittää wäinämöisen aikaisilla MD- paskoilla tehdä (ei siis polttaa!) rahaa.

        Naurettava yritys.

        finskin md-11 rysät on sitten sitä uusinta hightech:iä vai???


      • Matkasaarnaaja_1
        niinhän se on että kirjoitti:

        finskin md-11 rysät on sitten sitä uusinta hightech:iä vai???

        Et sitten mitään uudempaa keksinyt?

        Onneksi MD11 poistuu ja tilalle tulee UUSIA A330-koneita. Koskas sas/blue1 aikoo investoida? Ai niin, ei oo pätäkkää...


      • aikuisiksi
        Matkasaarnaaja_1 kirjoitti:

        Et sitten mitään uudempaa keksinyt?

        Onneksi MD11 poistuu ja tilalle tulee UUSIA A330-koneita. Koskas sas/blue1 aikoo investoida? Ai niin, ei oo pätäkkää...

        Kirjotteleeko jengi tänne ala-asteen hiekkalaatikolta?

        "Meidän lentoyhtiö on vahvempi ku teidän! Lällällääää.."


      • teidän isä

        Mahtavaa "meidän iskä on parempi kuin teidän iskä" -argumentointia! Tätä kaivataan - ainakin tälle palstalle.


      • provo kaatio
        teidän isä kirjoitti:

        Mahtavaa "meidän iskä on parempi kuin teidän iskä" -argumentointia! Tätä kaivataan - ainakin tälle palstalle.

        Itseasiassa tältä palstalta ei juurikaan muuta argumentointia löydy.

        Turha täältä mitään oikeeta keskustelua on etsiä. Lähinnä naapurusten aidan yli huutelua.


    • firma konkkaan

      heti kun tulee yksikin tappiollinen neljännesvuositulos, kyllä suoli24-asiantuntijat sen tietävät!

      • kestä totuus

        Analyytikko: SAS menee konkurssiin
        Keskiviikko 05.11.2008 klo 14:30 (päivitetty ke 15:12) Kauppalehti


      • nero patti
        kestä totuus kirjoitti:

        Analyytikko: SAS menee konkurssiin
        Keskiviikko 05.11.2008 klo 14:30 (päivitetty ke 15:12) Kauppalehti

        Luitko jutusta muuta kun otsikon? :D


    • hinta tietoinen

      Aivan käsittämätöntä paskaa lentää blue1:n kyydissä jollain jeesuksen aikaisella saabilla arlandaan! Todellakin all-jet fleet my ass!

      Viimeinen kerta kun tämän yhtiön "palveluun" sekaannun!

      • puoliksi tehty

        Jos oot lentäny blue1:n saabilla arlandaan niin oot pyöritelly tätä viestiä päässäs aika monta vuotta ennen kun rohkaistuit kirjottamaan.

        Onnea ja menestystä elämässä.


      • sanotaan..
        puoliksi tehty kirjoitti:

        Jos oot lentäny blue1:n saabilla arlandaan niin oot pyöritelly tätä viestiä päässäs aika monta vuotta ennen kun rohkaistuit kirjottamaan.

        Onnea ja menestystä elämässä.

        Blue1 lentää käsittääkseni pelkästään Saabeilla Arlandaan Vaasasta ja Tampereelta.

        Voisikohan "hinta tietoinen" tarkoittaa tätä?


      • olet väärässä
        sanotaan.. kirjoitti:

        Blue1 lentää käsittääkseni pelkästään Saabeilla Arlandaan Vaasasta ja Tampereelta.

        Voisikohan "hinta tietoinen" tarkoittaa tätä?

        Blue1:llä ei ole ollut saabbeja enää aikoihin.


      • anti- Saabisti
        olet väärässä kirjoitti:

        Blue1:llä ei ole ollut saabbeja enää aikoihin.

        Blue1:n lentoja lennetään paitsi Saabilla, myös Fokkerilla (!). Saab on vaan tavallisen huono kone, mutta Fokker on jo rangaistus.

        http://www.kiitotie.net/2008/10/27/air-expressin-saab-2000/

        Se siitä All- Jet fleetistä tosiaan..


      • 2000
        anti- Saabisti kirjoitti:

        Blue1:n lentoja lennetään paitsi Saabilla, myös Fokkerilla (!). Saab on vaan tavallisen huono kone, mutta Fokker on jo rangaistus.

        http://www.kiitotie.net/2008/10/27/air-expressin-saab-2000/

        Se siitä All- Jet fleetistä tosiaan..

        fokkerilla ei enää lennetä mihinkään suomeen blue1:n lentoja...

        perustelkaa muuten miks ootte sitä mieltä, että tuo S20 olis jotenki huono kone???

        ja lentäähän ne Avrollaki vielä ainaki vaasasta


      • provo kaatio

      • Tampere/Vaasa

      • facktaa
        provo kaatio kirjoitti:

        Mistä te näitä juttuja revitte?

        http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Blue1/Laivue-ja-reitit/Aircraft-types/

        Ei niitä kiinnosta laittaa noita romuja sivuilleen kun "all-jet fleet" kuulostaa hienommalta. Todellakin kuulostaa, koska koko fleet on kokoelma vanhoja konetyyppejä, jotka ei kenellekään muulle, mukaan lukien omistaja SAS, kelpaa.

        Tai sitten johdossa on ihmisiä, joiden mielestä blue1:n tehtävä on museoida ilmailun historiaa!


      • syö......
        facktaa kirjoitti:

        Ei niitä kiinnosta laittaa noita romuja sivuilleen kun "all-jet fleet" kuulostaa hienommalta. Todellakin kuulostaa, koska koko fleet on kokoelma vanhoja konetyyppejä, jotka ei kenellekään muulle, mukaan lukien omistaja SAS, kelpaa.

        Tai sitten johdossa on ihmisiä, joiden mielestä blue1:n tehtävä on museoida ilmailun historiaa!

        Blue1:in pois suomen markkinoilta, ne tekevät nöyrästi työtä mitä SASssilla ei ole vielä haluttu tehdä ja vuo'la tässä tulos.
        Ei taidakaan onnistua asiakkaiden kouluttaminen SASin tavoille.


      • dalai llama
        syö...... kirjoitti:

        Blue1:in pois suomen markkinoilta, ne tekevät nöyrästi työtä mitä SASssilla ei ole vielä haluttu tehdä ja vuo'la tässä tulos.
        Ei taidakaan onnistua asiakkaiden kouluttaminen SASin tavoille.

        Ai niin juu, taas päästiin tähän. "KONKURSSI UHKAA" :D
        Aika monta konkurssia vuodessa heillä jos tämän palstan asiantuntijoita on uskominen.


      • provo kaatio

      • ja mansikat
        provo kaatio kirjoitti:

        Nih.. Eli Air Express lentää saabeilla.

        Asiakas ostaa lippunsa Blue1:n lennolle ja koneena on joku ikiaikainen laitos. Mikä tässä on niin vaikeaa? Air Expressillä ei ole yhtään asiakasta Suomessa.


      • silti näköjään kovin vaikeaa
        ja mansikat kirjoitti:

        Asiakas ostaa lippunsa Blue1:n lennolle ja koneena on joku ikiaikainen laitos. Mikä tässä on niin vaikeaa? Air Expressillä ei ole yhtään asiakasta Suomessa.

        Oli eka kerta kun lensit jonkun firman yhteistyölennolla?
        Sulla on esim kaikilla AY lennoilla ollu finskin kone?


      • ja mansikat edelleen
        silti näköjään kovin vaikeaa kirjoitti:

        Oli eka kerta kun lensit jonkun firman yhteistyölennolla?
        Sulla on esim kaikilla AY lennoilla ollu finskin kone?

        code share tarkoittaa, että kaksi lentoyhtiöta jakaa lennon koodin. jos air express ei myy lentoa, kyseessä on pelkästään se, että Blue1 ostaa lennon joltain väljiin laatu- ja palvelustandardeihinsa sopivalta yhtiöltä. toisin sanoen, myy tuotteen nimeltä all-jet mutta toimittaa saab- tai fokker-lennon.


      • sanoi kettu
        ja mansikat edelleen kirjoitti:

        code share tarkoittaa, että kaksi lentoyhtiöta jakaa lennon koodin. jos air express ei myy lentoa, kyseessä on pelkästään se, että Blue1 ostaa lennon joltain väljiin laatu- ja palvelustandardeihinsa sopivalta yhtiöltä. toisin sanoen, myy tuotteen nimeltä all-jet mutta toimittaa saab- tai fokker-lennon.

        Tiedän kyllä mitä code share tarkoittaa. Itse olen ostanu lennon paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä ja lentänyt lennon vähintäänkin yhtä surkean palvelustandardin omaksuneen british airwaysin koneella. Väitinkö jotain muuta?


      • kuin pulun pissa
        sanoi kettu kirjoitti:

        Tiedän kyllä mitä code share tarkoittaa. Itse olen ostanu lennon paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä ja lentänyt lennon vähintäänkin yhtä surkean palvelustandardin omaksuneen british airwaysin koneella. Väitinkö jotain muuta?

        Ei ole sama asia jos allianssilentoyhtiöt Finnair ja BA lentää code sharena kuin että Air Express operoi Blue1:n lentoja markkinoimatta niitä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Code_sharing

        Näytä mulle, mistä saa ostaa Air Express- nimisen lentoyhtiön saab-lennolle lippuja? Aivan! Ei mistään.


      • väsyttää
        kuin pulun pissa kirjoitti:

        Ei ole sama asia jos allianssilentoyhtiöt Finnair ja BA lentää code sharena kuin että Air Express operoi Blue1:n lentoja markkinoimatta niitä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Code_sharing

        Näytä mulle, mistä saa ostaa Air Express- nimisen lentoyhtiön saab-lennolle lippuja? Aivan! Ei mistään.

        Suotta takerrut termiin. Oli kyseessä code share, syöttölento, ihan mikä tahansa sopimuslento kahden lentoyhtiön välillä, lopputuloksena joudut kuitenkin lentämään toisen puljun koneella. Pointtina on että kyseessä on täysin erilliset yhtiöt eikä airexpressillä ole sen enempää tekemistä blue1:n kanssa kun BA:llä finskin kanssa. Diilit on tehty vaan eri kautta. Vai yritätkö sanoa että Air Express = Blue1 eri verkkareissa? :D
        http://www.airexpress.se/
        http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Express_Sweden


      • nimimerkki
        väsyttää kirjoitti:

        Suotta takerrut termiin. Oli kyseessä code share, syöttölento, ihan mikä tahansa sopimuslento kahden lentoyhtiön välillä, lopputuloksena joudut kuitenkin lentämään toisen puljun koneella. Pointtina on että kyseessä on täysin erilliset yhtiöt eikä airexpressillä ole sen enempää tekemistä blue1:n kanssa kun BA:llä finskin kanssa. Diilit on tehty vaan eri kautta. Vai yritätkö sanoa että Air Express = Blue1 eri verkkareissa? :D
        http://www.airexpress.se/
        http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Express_Sweden

        sanon että saab eikä fokker ei ole jettejä eli blue1 valehtelee markkinoinnissaan myös tältä osin.


      • eiköhän tää ollu tässä
        nimimerkki kirjoitti:

        sanon että saab eikä fokker ei ole jettejä eli blue1 valehtelee markkinoinnissaan myös tältä osin.

        Hiljaseksi vetää moinen päättelykyky ja logiikka. :D


      • Original Matkasaarnaaja
        sanoi kettu kirjoitti:

        Tiedän kyllä mitä code share tarkoittaa. Itse olen ostanu lennon paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä ja lentänyt lennon vähintäänkin yhtä surkean palvelustandardin omaksuneen british airwaysin koneella. Väitinkö jotain muuta?

        Miksi ostit lennon "paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä", kun tiesit etukäteen sen olevan niin hirveän kauhean surkea?!

        Taitavat vaan nuo kaksi (AY ja BA) olla Euroopan parhaimmat... Muuten ihan hyvä läppä.


      • piikikästä
        Original Matkasaarnaaja kirjoitti:

        Miksi ostit lennon "paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä", kun tiesit etukäteen sen olevan niin hirveän kauhean surkea?!

        Taitavat vaan nuo kaksi (AY ja BA) olla Euroopan parhaimmat... Muuten ihan hyvä läppä.

        Ihan hyvä kysymys. Sitä jäin itsekin miettimään. Siinäkin olen samaa mieltä että AY/BA palvelu oli "ihan hyvä läppä". Luftarilla on ollu ihan mukavaa porukka, mutta ehkä tämä kuuluu johonkin muualle kuin SAS keskusteluun?


    • ei kuitenkaan

      mene konkkaan. Kuvitelkaapa miten käy Finskin kotimaanlentojen hinnoitteluiden suhteen sen jälkeen...

      • ejj....

        Mene jo senkään takia että siellä on paljon osaavaa henkilökuntaa joita yhtiön olisi jo aijemmin kannattanut hyödyntää ja kuunnella, eikä sitä perinteistä SASsin sulle mulle ja onpas hauskaa, diskutera liten okså.

        Konsultti


      • hanu risti

        Ne menee konkkaan kun Aasia ei oo enää "in". Kohta on hiljasta helsinki-vantaalla.


      • hinnat

        Kuinkas sitten käykään.. vapaassa kilpailussa tulee yhtiö, joka haluaa ja pystyy tarjoamaan palvelua hinnalla, jonka asiakas haluaa maksaa?

        Näinhän on jo käynyt: Finncomm, Wingo ja Tango hoitaa reitit, jotka ei Finnairin riistohinnoittelulla kannata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      243
      2233
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe