Tulos tappiolla 26 miljoonaa kruunua, lähes 5%. Väki vähentynyt 10% ja koneet lentää 4% tyhjempinä kuin ennen vaikka koneita, reittejä ja muuta kapasiteettia on leikattu.
Olisko skandinaavisen konkurssin paikka? Ei ihme tuollaisella menolla: asiakkaille valehdellaan "all-jet fleetistä" ja "toiveiden kuuntelemisesta palvelun suhteen" sekä halvoista lipuista. Totuus kun nyt vaan on ikiaikaisen vanhat koneenromut, tarjoilua koneessa ei saa edes rahalla ja liput on kaikkea paitsi halpoja.
Muista, että konkurssitilanteessa vain luottokortilla maksetun lipun hinnan voi saada takaisin.
Blue1 ei kannata
38
2984
Vastaukset
- senkään vertaa
Blue1 on selvinnyt itse asiassa paremmin kuin Finnair, joka teki 22,3 miljoonaa euroa tappiota ja näkymät ovat synkentyneet edelleen. Blue1 on huomattavasti kustannustehokkaampi yhtiö kuin Finnair.
- provo kaatio
Mutta eihän noin saa sanoa kun Finnair on suomalainen lentoyhtiö!
- ANALyytikko vaan
provo kaatio kirjoitti:
Mutta eihän noin saa sanoa kun Finnair on suomalainen lentoyhtiö!
Finair teki vielä 2 miljoonaa euroa voittoa.
25 miljoonaa tuli tappiota, verrattunen edelliseen voittoon, joka oli 27 miljoonaa. - kaikkea kanssa
ANALyytikko vaan kirjoitti:
Finair teki vielä 2 miljoonaa euroa voittoa.
25 miljoonaa tuli tappiota, verrattunen edelliseen voittoon, joka oli 27 miljoonaa.Suhteutapa Blue1:n tappio liikennemäärään niin huomaat, että noin kutuisen kokoiselle yhtiölle tuo on ihan miehekäs tappio!
Ihmekös tuo kun pitää yrittää wäinämöisen aikaisilla MD- paskoilla tehdä (ei siis polttaa!) rahaa.
Naurettava yritys. - niinhän se on että
kaikkea kanssa kirjoitti:
Suhteutapa Blue1:n tappio liikennemäärään niin huomaat, että noin kutuisen kokoiselle yhtiölle tuo on ihan miehekäs tappio!
Ihmekös tuo kun pitää yrittää wäinämöisen aikaisilla MD- paskoilla tehdä (ei siis polttaa!) rahaa.
Naurettava yritys.finskin md-11 rysät on sitten sitä uusinta hightech:iä vai???
- Matkasaarnaaja_1
niinhän se on että kirjoitti:
finskin md-11 rysät on sitten sitä uusinta hightech:iä vai???
Et sitten mitään uudempaa keksinyt?
Onneksi MD11 poistuu ja tilalle tulee UUSIA A330-koneita. Koskas sas/blue1 aikoo investoida? Ai niin, ei oo pätäkkää... - aikuisiksi
Matkasaarnaaja_1 kirjoitti:
Et sitten mitään uudempaa keksinyt?
Onneksi MD11 poistuu ja tilalle tulee UUSIA A330-koneita. Koskas sas/blue1 aikoo investoida? Ai niin, ei oo pätäkkää...Kirjotteleeko jengi tänne ala-asteen hiekkalaatikolta?
"Meidän lentoyhtiö on vahvempi ku teidän! Lällällääää.." - teidän isä
Mahtavaa "meidän iskä on parempi kuin teidän iskä" -argumentointia! Tätä kaivataan - ainakin tälle palstalle.
- provo kaatio
teidän isä kirjoitti:
Mahtavaa "meidän iskä on parempi kuin teidän iskä" -argumentointia! Tätä kaivataan - ainakin tälle palstalle.
Itseasiassa tältä palstalta ei juurikaan muuta argumentointia löydy.
Turha täältä mitään oikeeta keskustelua on etsiä. Lähinnä naapurusten aidan yli huutelua.
- firma konkkaan
heti kun tulee yksikin tappiollinen neljännesvuositulos, kyllä suoli24-asiantuntijat sen tietävät!
- kestä totuus
Analyytikko: SAS menee konkurssiin
Keskiviikko 05.11.2008 klo 14:30 (päivitetty ke 15:12) Kauppalehti - nero patti
kestä totuus kirjoitti:
Analyytikko: SAS menee konkurssiin
Keskiviikko 05.11.2008 klo 14:30 (päivitetty ke 15:12) KauppalehtiLuitko jutusta muuta kun otsikon? :D
- hinta tietoinen
Aivan käsittämätöntä paskaa lentää blue1:n kyydissä jollain jeesuksen aikaisella saabilla arlandaan! Todellakin all-jet fleet my ass!
Viimeinen kerta kun tämän yhtiön "palveluun" sekaannun!- puoliksi tehty
Jos oot lentäny blue1:n saabilla arlandaan niin oot pyöritelly tätä viestiä päässäs aika monta vuotta ennen kun rohkaistuit kirjottamaan.
Onnea ja menestystä elämässä. - sanotaan..
puoliksi tehty kirjoitti:
Jos oot lentäny blue1:n saabilla arlandaan niin oot pyöritelly tätä viestiä päässäs aika monta vuotta ennen kun rohkaistuit kirjottamaan.
Onnea ja menestystä elämässä.Blue1 lentää käsittääkseni pelkästään Saabeilla Arlandaan Vaasasta ja Tampereelta.
Voisikohan "hinta tietoinen" tarkoittaa tätä? - olet väärässä
sanotaan.. kirjoitti:
Blue1 lentää käsittääkseni pelkästään Saabeilla Arlandaan Vaasasta ja Tampereelta.
Voisikohan "hinta tietoinen" tarkoittaa tätä?Blue1:llä ei ole ollut saabbeja enää aikoihin.
- anti- Saabisti
olet väärässä kirjoitti:
Blue1:llä ei ole ollut saabbeja enää aikoihin.
Blue1:n lentoja lennetään paitsi Saabilla, myös Fokkerilla (!). Saab on vaan tavallisen huono kone, mutta Fokker on jo rangaistus.
http://www.kiitotie.net/2008/10/27/air-expressin-saab-2000/
Se siitä All- Jet fleetistä tosiaan.. - 2000
anti- Saabisti kirjoitti:
Blue1:n lentoja lennetään paitsi Saabilla, myös Fokkerilla (!). Saab on vaan tavallisen huono kone, mutta Fokker on jo rangaistus.
http://www.kiitotie.net/2008/10/27/air-expressin-saab-2000/
Se siitä All- Jet fleetistä tosiaan..fokkerilla ei enää lennetä mihinkään suomeen blue1:n lentoja...
perustelkaa muuten miks ootte sitä mieltä, että tuo S20 olis jotenki huono kone???
ja lentäähän ne Avrollaki vielä ainaki vaasasta - provo kaatio
anti- Saabisti kirjoitti:
Blue1:n lentoja lennetään paitsi Saabilla, myös Fokkerilla (!). Saab on vaan tavallisen huono kone, mutta Fokker on jo rangaistus.
http://www.kiitotie.net/2008/10/27/air-expressin-saab-2000/
Se siitä All- Jet fleetistä tosiaan..Mistä te näitä juttuja revitte?
http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Blue1/Laivue-ja-reitit/Aircraft-types/ - Tampere/Vaasa
provo kaatio kirjoitti:
Mistä te näitä juttuja revitte?
http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Blue1/Laivue-ja-reitit/Aircraft-types/Arlanda-Vaasa/Tampere lennetään jälleen samoilla
Saab2000 koneilla kuin joskus ennenvanhaankin:
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?ID=6575&KatID=1
Jopa koneyksilötkin ovat vanhoja BLUE1:tä poistettuja. - facktaa
provo kaatio kirjoitti:
Mistä te näitä juttuja revitte?
http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Blue1/Laivue-ja-reitit/Aircraft-types/Ei niitä kiinnosta laittaa noita romuja sivuilleen kun "all-jet fleet" kuulostaa hienommalta. Todellakin kuulostaa, koska koko fleet on kokoelma vanhoja konetyyppejä, jotka ei kenellekään muulle, mukaan lukien omistaja SAS, kelpaa.
Tai sitten johdossa on ihmisiä, joiden mielestä blue1:n tehtävä on museoida ilmailun historiaa! - syö......
facktaa kirjoitti:
Ei niitä kiinnosta laittaa noita romuja sivuilleen kun "all-jet fleet" kuulostaa hienommalta. Todellakin kuulostaa, koska koko fleet on kokoelma vanhoja konetyyppejä, jotka ei kenellekään muulle, mukaan lukien omistaja SAS, kelpaa.
Tai sitten johdossa on ihmisiä, joiden mielestä blue1:n tehtävä on museoida ilmailun historiaa!Blue1:in pois suomen markkinoilta, ne tekevät nöyrästi työtä mitä SASssilla ei ole vielä haluttu tehdä ja vuo'la tässä tulos.
Ei taidakaan onnistua asiakkaiden kouluttaminen SASin tavoille. - dalai llama
syö...... kirjoitti:
Blue1:in pois suomen markkinoilta, ne tekevät nöyrästi työtä mitä SASssilla ei ole vielä haluttu tehdä ja vuo'la tässä tulos.
Ei taidakaan onnistua asiakkaiden kouluttaminen SASin tavoille.Ai niin juu, taas päästiin tähän. "KONKURSSI UHKAA" :D
Aika monta konkurssia vuodessa heillä jos tämän palstan asiantuntijoita on uskominen. - provo kaatio
Tampere/Vaasa kirjoitti:
Arlanda-Vaasa/Tampere lennetään jälleen samoilla
Saab2000 koneilla kuin joskus ennenvanhaankin:
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?ID=6575&KatID=1
Jopa koneyksilötkin ovat vanhoja BLUE1:tä poistettuja.Nih.. Eli Air Express lentää saabeilla.
- ja mansikat
provo kaatio kirjoitti:
Nih.. Eli Air Express lentää saabeilla.
Asiakas ostaa lippunsa Blue1:n lennolle ja koneena on joku ikiaikainen laitos. Mikä tässä on niin vaikeaa? Air Expressillä ei ole yhtään asiakasta Suomessa.
- silti näköjään kovin vaikeaa
ja mansikat kirjoitti:
Asiakas ostaa lippunsa Blue1:n lennolle ja koneena on joku ikiaikainen laitos. Mikä tässä on niin vaikeaa? Air Expressillä ei ole yhtään asiakasta Suomessa.
Oli eka kerta kun lensit jonkun firman yhteistyölennolla?
Sulla on esim kaikilla AY lennoilla ollu finskin kone? - ja mansikat edelleen
silti näköjään kovin vaikeaa kirjoitti:
Oli eka kerta kun lensit jonkun firman yhteistyölennolla?
Sulla on esim kaikilla AY lennoilla ollu finskin kone?code share tarkoittaa, että kaksi lentoyhtiöta jakaa lennon koodin. jos air express ei myy lentoa, kyseessä on pelkästään se, että Blue1 ostaa lennon joltain väljiin laatu- ja palvelustandardeihinsa sopivalta yhtiöltä. toisin sanoen, myy tuotteen nimeltä all-jet mutta toimittaa saab- tai fokker-lennon.
- sanoi kettu
ja mansikat edelleen kirjoitti:
code share tarkoittaa, että kaksi lentoyhtiöta jakaa lennon koodin. jos air express ei myy lentoa, kyseessä on pelkästään se, että Blue1 ostaa lennon joltain väljiin laatu- ja palvelustandardeihinsa sopivalta yhtiöltä. toisin sanoen, myy tuotteen nimeltä all-jet mutta toimittaa saab- tai fokker-lennon.
Tiedän kyllä mitä code share tarkoittaa. Itse olen ostanu lennon paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä ja lentänyt lennon vähintäänkin yhtä surkean palvelustandardin omaksuneen british airwaysin koneella. Väitinkö jotain muuta?
- kuin pulun pissa
sanoi kettu kirjoitti:
Tiedän kyllä mitä code share tarkoittaa. Itse olen ostanu lennon paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä ja lentänyt lennon vähintäänkin yhtä surkean palvelustandardin omaksuneen british airwaysin koneella. Väitinkö jotain muuta?
Ei ole sama asia jos allianssilentoyhtiöt Finnair ja BA lentää code sharena kuin että Air Express operoi Blue1:n lentoja markkinoimatta niitä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Code_sharing
Näytä mulle, mistä saa ostaa Air Express- nimisen lentoyhtiön saab-lennolle lippuja? Aivan! Ei mistään. - väsyttää
kuin pulun pissa kirjoitti:
Ei ole sama asia jos allianssilentoyhtiöt Finnair ja BA lentää code sharena kuin että Air Express operoi Blue1:n lentoja markkinoimatta niitä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Code_sharing
Näytä mulle, mistä saa ostaa Air Express- nimisen lentoyhtiön saab-lennolle lippuja? Aivan! Ei mistään.Suotta takerrut termiin. Oli kyseessä code share, syöttölento, ihan mikä tahansa sopimuslento kahden lentoyhtiön välillä, lopputuloksena joudut kuitenkin lentämään toisen puljun koneella. Pointtina on että kyseessä on täysin erilliset yhtiöt eikä airexpressillä ole sen enempää tekemistä blue1:n kanssa kun BA:llä finskin kanssa. Diilit on tehty vaan eri kautta. Vai yritätkö sanoa että Air Express = Blue1 eri verkkareissa? :D
http://www.airexpress.se/
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Express_Sweden - nimimerkki
väsyttää kirjoitti:
Suotta takerrut termiin. Oli kyseessä code share, syöttölento, ihan mikä tahansa sopimuslento kahden lentoyhtiön välillä, lopputuloksena joudut kuitenkin lentämään toisen puljun koneella. Pointtina on että kyseessä on täysin erilliset yhtiöt eikä airexpressillä ole sen enempää tekemistä blue1:n kanssa kun BA:llä finskin kanssa. Diilit on tehty vaan eri kautta. Vai yritätkö sanoa että Air Express = Blue1 eri verkkareissa? :D
http://www.airexpress.se/
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Express_Swedensanon että saab eikä fokker ei ole jettejä eli blue1 valehtelee markkinoinnissaan myös tältä osin.
- eiköhän tää ollu tässä
nimimerkki kirjoitti:
sanon että saab eikä fokker ei ole jettejä eli blue1 valehtelee markkinoinnissaan myös tältä osin.
Hiljaseksi vetää moinen päättelykyky ja logiikka. :D
- Original Matkasaarnaaja
sanoi kettu kirjoitti:
Tiedän kyllä mitä code share tarkoittaa. Itse olen ostanu lennon paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä ja lentänyt lennon vähintäänkin yhtä surkean palvelustandardin omaksuneen british airwaysin koneella. Väitinkö jotain muuta?
Miksi ostit lennon "paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä", kun tiesit etukäteen sen olevan niin hirveän kauhean surkea?!
Taitavat vaan nuo kaksi (AY ja BA) olla Euroopan parhaimmat... Muuten ihan hyvä läppä. - piikikästä
Original Matkasaarnaaja kirjoitti:
Miksi ostit lennon "paskan palvelustandardin omaavalta finskiltä", kun tiesit etukäteen sen olevan niin hirveän kauhean surkea?!
Taitavat vaan nuo kaksi (AY ja BA) olla Euroopan parhaimmat... Muuten ihan hyvä läppä.Ihan hyvä kysymys. Sitä jäin itsekin miettimään. Siinäkin olen samaa mieltä että AY/BA palvelu oli "ihan hyvä läppä". Luftarilla on ollu ihan mukavaa porukka, mutta ehkä tämä kuuluu johonkin muualle kuin SAS keskusteluun?
- ei kuitenkaan
mene konkkaan. Kuvitelkaapa miten käy Finskin kotimaanlentojen hinnoitteluiden suhteen sen jälkeen...
- ejj....
Mene jo senkään takia että siellä on paljon osaavaa henkilökuntaa joita yhtiön olisi jo aijemmin kannattanut hyödyntää ja kuunnella, eikä sitä perinteistä SASsin sulle mulle ja onpas hauskaa, diskutera liten okså.
Konsultti - hanu risti
Ne menee konkkaan kun Aasia ei oo enää "in". Kohta on hiljasta helsinki-vantaalla.
- hinnat
Kuinkas sitten käykään.. vapaassa kilpailussa tulee yhtiö, joka haluaa ja pystyy tarjoamaan palvelua hinnalla, jonka asiakas haluaa maksaa?
Näinhän on jo käynyt: Finncomm, Wingo ja Tango hoitaa reitit, jotka ei Finnairin riistohinnoittelulla kannata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172194Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842148- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101366Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841247Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461188Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249896- 78879
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63864