Hei,
n. 3 kuukautisen sekarotuisen kissani takapuoli hieman haiskahtelee.
Kyse ei ole siitä, että kissa ripuloisi ja kakkaa jäisi pyllyyn, sillä ahkerasti kyllä puunaa itteensä ja pitää puhtaana pepunkin.
Itse epäilen anaalirauhasia jotka ovat kissan peräaukon molemmin puolin. Päivittäin jossain vaiheessa kissa alkaa lemuamaan takapuolesta, ja se on hiukan häiritsevää kun pomppii syliin ja haluaisi huomiota, muttakun haisee :(
Kissoja on ollut ennenkin ja tiedän ettei ole aivan normaalia haisemista.
Onko rauhasissa jotain häikkää ja pystyykö siihen vaikuttamaan mitenkään?
Kokemuksia, tietoa, oivalluksia?
Kiitän vastaajia
Kissan Peppu haisee?
24
10254
Vastaukset
- samaa..
Täällä saman ikäinen karvapallo ja kyllä huomaa kun se tulee "hajustamaan omaisuuttaan". Hassua, että pentu haisee paljon voimakkaammalle kuin meidän isompi kissa, ehkä se johtuu iästä.
Käytiin just eläinlääkärissä ja pentu sai terveen paperit, eli ilmeisesti on normaalia tuo hajustaminen.. - catsy patsy
Ei kissat yleensä haise. Katsoiko eläinlääkäri varmasti anaalirauhaset tarkkaan? Uusi käynti..?
Toinen vaihtoehto: jos kissalla on ripuli niin kakkaa saattaa jäädä peräaukon ympärille, mutta ripulin olisit kai huomannut.- haisulin mamma
Hei, meillä on 2-vuotias leikattu kolli, jonka peppu myös aikaajoin haisee. Siis ihan kamalalle. Haju tarttuu tekstiileihin, joiden päällä istuu.
Kävimme juuri lääkärissä ja lääkäri sanoi, että anaalirauhasten pitäisi tyhjentyä ulostamisen yhteydessä. Juttu jäi kesken kun tuli jotain muuta.
Kissa todettiin terveeksi. Olimme siellä muuten merkkailun vuoksi.
- dix
Meillä sama tila ollu. Vanhemman kissan pepun haiseminen loppui iän myötä, alle vuoden ikäisenä kuitenkin ja pikkuisemmalla haiskahtaa nykysin (alle puoli vuotias). Itse välillä pesen vähän pikkuisen peppua haalealla vedellä joka auttaa. Mein kissal ainakin selvästi on ilmavaivoja mutta välillä muutenkin haiskahtaa. Mutta tosiaan koska vanhemmalla kissalla oli sama tilanne ja on terveet paperit ni enpä usko että on epänormaalia^^
- MarttaMummo
1 kissan haiseva pylly toisen kissa löyhkäävä pepa = kauhea elämä mulle!
- marjattamummo
haista kakkaaa martta :D
- marjattamummo
Joo samoin marttamummo olen huomannut iha samaa että huhhuh :D
- MarttaMummo
Ei pikku Siirin pikku pumpat oo enää niiin pieniä hahha > marjattamummo
- MarttaMummo
MarttaMummo> Pappa
Entäs se sun kissa anaali? Onko se kunnossa?
PS. Kiitos tästä netti osotteesta!- pappa
ROUVAT RAUHOTTUKAA!
- pappa
juuu on se anaali vähän ollu skeasi mut khyl se sit varmaa siitä menee :D luulisin...
- MarttaMuommo
MarttaMummo> marjattamummo
Haista kissan papana- marjattamummo
NO MIKS PITÄISI HAISTAA KU SÄ OOT JO HAISTELLU KAIKEN POIS SÄHÄN SYÖT NIITÄ JA LAITAT TEEN SEKAAN
:DD
- MarttaMummo
Olipa kerran koiran nimeltä Pepe joka oliki Jenni ja sitte se oliki Lenni.
PS. Kuole pois marjattamummo. Ei kukaan jaksa kattoo sun kisupepa suutas!" - U2
MITÄ VIT*N LAPSII TÄÄL PELLEILEE??"!!!!!???!
- marjattamummo
PEPE voi sit läskii ihra koiraa :D ja martta sä voit jo alkaa kaivaa omaa hautaas kuule ! koska seuraavaks et oo enää hengis !
hämmä hups :/ - Pappa
perus naapuri riita!!!!!!!!!!!!! STOPPPP
- df
öfposdopfijpetiu990098089klsdfkösdkfösdkfödlksöfsdkfläsfsödfläsdkfsäödkföälsdkfsdkföskdfäöksdöf
- posssu69
huoh, lapset lapset -.- jos kissan perse haisee, en anaalirauhaset pitäis tyhjentää, jos ei itse osaa niin eläinlääkärille mars. anaalirauhaset yleensä tyhjentyy ulostamisen yhteydessä mutta joillakin kissoilla niin ei tapahdu ja perse alkaa haisemaan. itse joudun tyttökissaltamme tyhjentämään n. kerran kuussa anaalirauhaset.
- Anonyymi
Minen ton perseesen mitään vitun sormia ala tunkeen. Eikö sen voi vaikka elukkatohtorilla hoitaa ja mitähän maksaa??
- no3
Meillä on sama juttu, meidän narttukissan peppu haiskahtaa kamalalle.. Voisikohan johtua kiimasta?
- no3
SE ON 6kk ikäinen :D Unohin kirjottaa tohon!
- ei haise
Ei voi, kiimassa kissan takapään ei kuulu haista millekään, jos haisee on joko kyseessä tulehdus tai anaalit. Mars lääkärille...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2372238Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101818Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671527Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801235- 611105
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42854- 70842