Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kissan Peppu haisee?

Neela90

Hei,
n. 3 kuukautisen sekarotuisen kissani takapuoli hieman haiskahtelee.
Kyse ei ole siitä, että kissa ripuloisi ja kakkaa jäisi pyllyyn, sillä ahkerasti kyllä puunaa itteensä ja pitää puhtaana pepunkin.

Itse epäilen anaalirauhasia jotka ovat kissan peräaukon molemmin puolin. Päivittäin jossain vaiheessa kissa alkaa lemuamaan takapuolesta, ja se on hiukan häiritsevää kun pomppii syliin ja haluaisi huomiota, muttakun haisee :(

Kissoja on ollut ennenkin ja tiedän ettei ole aivan normaalia haisemista.

Onko rauhasissa jotain häikkää ja pystyykö siihen vaikuttamaan mitenkään?

Kokemuksia, tietoa, oivalluksia?

Kiitän vastaajia

23

9402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa..

      Täällä saman ikäinen karvapallo ja kyllä huomaa kun se tulee "hajustamaan omaisuuttaan". Hassua, että pentu haisee paljon voimakkaammalle kuin meidän isompi kissa, ehkä se johtuu iästä.

      Käytiin just eläinlääkärissä ja pentu sai terveen paperit, eli ilmeisesti on normaalia tuo hajustaminen..

    • catsy patsy

      Ei kissat yleensä haise. Katsoiko eläinlääkäri varmasti anaalirauhaset tarkkaan? Uusi käynti..?

      Toinen vaihtoehto: jos kissalla on ripuli niin kakkaa saattaa jäädä peräaukon ympärille, mutta ripulin olisit kai huomannut.

      • haisulin mamma

        Hei, meillä on 2-vuotias leikattu kolli, jonka peppu myös aikaajoin haisee. Siis ihan kamalalle. Haju tarttuu tekstiileihin, joiden päällä istuu.
        Kävimme juuri lääkärissä ja lääkäri sanoi, että anaalirauhasten pitäisi tyhjentyä ulostamisen yhteydessä. Juttu jäi kesken kun tuli jotain muuta.

        Kissa todettiin terveeksi. Olimme siellä muuten merkkailun vuoksi.


    • dix

      Meillä sama tila ollu. Vanhemman kissan pepun haiseminen loppui iän myötä, alle vuoden ikäisenä kuitenkin ja pikkuisemmalla haiskahtaa nykysin (alle puoli vuotias). Itse välillä pesen vähän pikkuisen peppua haalealla vedellä joka auttaa. Mein kissal ainakin selvästi on ilmavaivoja mutta välillä muutenkin haiskahtaa. Mutta tosiaan koska vanhemmalla kissalla oli sama tilanne ja on terveet paperit ni enpä usko että on epänormaalia^^

    • MarttaMummo

      1 kissan haiseva pylly toisen kissa löyhkäävä pepa = kauhea elämä mulle!

      • marjattamummo

        haista kakkaaa martta :D


    • marjattamummo

      Joo samoin marttamummo olen huomannut iha samaa että huhhuh :D

    • MarttaMummo

      Ei pikku Siirin pikku pumpat oo enää niiin pieniä hahha > marjattamummo

    • MarttaMummo

      MarttaMummo> Pappa

      Entäs se sun kissa anaali? Onko se kunnossa?
      PS. Kiitos tästä netti osotteesta!

      • pappa

        ROUVAT RAUHOTTUKAA!


    • pappa

      juuu on se anaali vähän ollu skeasi mut khyl se sit varmaa siitä menee :D luulisin...

    • MarttaMuommo

      MarttaMummo> marjattamummo

      Haista kissan papana

      • marjattamummo

        NO MIKS PITÄISI HAISTAA KU SÄ OOT JO HAISTELLU KAIKEN POIS SÄHÄN SYÖT NIITÄ JA LAITAT TEEN SEKAAN
        :DD


    • MarttaMummo

      Olipa kerran koiran nimeltä Pepe joka oliki Jenni ja sitte se oliki Lenni.
      PS. Kuole pois marjattamummo. Ei kukaan jaksa kattoo sun kisupepa suutas!"

    • U2

      MITÄ VIT*N LAPSII TÄÄL PELLEILEE??"!!!!!???!

    • marjattamummo

      PEPE voi sit läskii ihra koiraa :D ja martta sä voit jo alkaa kaivaa omaa hautaas kuule ! koska seuraavaks et oo enää hengis !
      hämmä hups :/

    • Pappa

      perus naapuri riita!!!!!!!!!!!!! STOPPPP

    • df

      öfposdopfijpetiu990098089klsdfkösdkfösdkfödlksöfsdkfläsfsödfläsdkfsäödkföälsdkfsdkföskdfäöksdöf

    • posssu69

      huoh, lapset lapset -.- jos kissan perse haisee, en anaalirauhaset pitäis tyhjentää, jos ei itse osaa niin eläinlääkärille mars. anaalirauhaset yleensä tyhjentyy ulostamisen yhteydessä mutta joillakin kissoilla niin ei tapahdu ja perse alkaa haisemaan. itse joudun tyttökissaltamme tyhjentämään n. kerran kuussa anaalirauhaset.

    • no3

      Meillä on sama juttu, meidän narttukissan peppu haiskahtaa kamalalle.. Voisikohan johtua kiimasta?

      • no3

        SE ON 6kk ikäinen :D Unohin kirjottaa tohon!


      • ei haise

        Ei voi, kiimassa kissan takapään ei kuulu haista millekään, jos haisee on joko kyseessä tulehdus tai anaalit. Mars lääkärille...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe