Vanuatu

Marjukka86

Terve kaikki,

Hiljainen on palsta mutta osaisikohan silti joku kertoa minulle Vanuatusta. Olen siis menossa sinne Australian reissullani helmikuun alussa. Tarkoitus on olla vain 4yötä ja yövymme käytännössä Port Vilassa. Olemme ottamassa malaria lääkitykseksi doksisykliinin. Lisäki tarkoitus on ostaa sumutetta, joka tehoaa malaria alueillakin. Onko nämä riittävät suojat? Lariamia emme halua käyttää, ettei vaan mene koko reissu pilalle mahdollisten haittavaikutusten takia. Olisiko syytä hankkia vielä vuodekatos? Lääkärin mielestä doksisykliini lääke on ok (yleislääkäri). Haluaisin nyt vain varmistusta asialle, jos joku vaikka tietäisi. Lisäksi olisin eritäin kiitollinen, jos joku kertoisi muutenkin kokemuksiian Vanuatusta. Esim. helmikuun sää kiinnostaa. Sade kausi siellä ainakin taitaa olla meneillään. Kiitos jo etukäteen kaikkille!

1

2358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanu

      Kävin Vanuatulla 2006 ja en syönyt malaria lääkkeitä.Ei edes tullut mieleen ja itikoista mitään vaivaa ollut.
      http://www.mdtravelhealth.com/destinations/oceania/vanuatu.php tolla saitilla on infoa lääkityksestä ja googlaamalla löytyy lisää.
      Olen kaksi malaria satsia syönyt Lariamia(ei ongelmia vaikka on aika "kovaa" kamaa),Afrikan safareilla.Käynyt sen jälkeen pari kertaa uudestaan Afrikassa ja muilla malaria alueilla ja en ole enää syönyt malaria lääkkeitä.Malaria on arkipäiväinen sairaus Afrikassa ja ennaltaehkäisyksi riittä että välttää itikan pistoja,nukkuu verkon alla jne...Lääkkeistä ollaan montaa mieltä.Olen laskenut sen varaan että jos malaria tulee hakeudun hoitoon heti ja malaria maissa tiedetään mitä nappia pitää ottaa koska malarioita on monenlaisia.Lariam on tehokkain yleismalaria lääke.Malaria tappaa mutta yleensä köyhiä Afrikkalaisia joilla ei ole varaa lääkkeisiin tai pääsyä lääkäriin.
      Helmikuun säästä ei ole tietoa oli itse kesäkuussa.Tossa olisi mitä olin kirjoittanut Vanuatun reissulta muistiin...

      Vaihdoin rahaa kentällä € = 127.03 VT
      Taksi Vila Hibiscukseen 1000VT
      Taksihinnat olivat infotaulussa matkalaukkuhihnan jälkeen.
      Vila Hibiscus Motel Apartementos 2500VT
      Huone.OK.
      Dormit (1500VT) oli täynnä,sain huoneen huoneistosta.3h keittiö kylppäri.Eipä siellä muita kyllä näkynyt.
      Kävin kaupassa hakemassa purtavaa ja juomaa.Halvin bisse 0.5l 395VT!~3€ !!Hintataso on kova.
      La 10.06.06
      Vila Hibiscus Motel Apartementos 1500VT
      Dormi,OK.On itseasiassa ”mökki” missä on 3 huonetta ja 6 sänkyä.
      Pähkäilin mitä huomenna?Saari ympäri,purjehtimaan vai Tanna-safari?
      Päätin lähteä päiväpurjehdukselle 7800VT.Tanna-safari olisi ehkä ollut parempi vaihtoehto?Lento Tannalle,yö,sapuska ja kuskaukset n.40000VT~300€ eksrat.Lähtö sunnuntai aamulla ja maanantaina takaisin.
      Vaihdoin rahaa Goodiessa € = 133.7VT
      Paikallinen kalja Tuser 0.3l 200VT ja tuoppi (0.3l ?) baarissa 300VT.Safkaaminen härmän hinnoissa.Ei niin sikakallista kuten eilen pelkäsin,muttei tästä saa halpaa tekemälläkään.
      Ja Tannalle oli muutama pakettia tarjolla n.30000-40000VT,sisältäen enemmän tai vähemmän.Loppusumma tulisi olemaan joka tapauksessa n.45000VT~340€ hujakoilla paketista riippumatta (n.1 ½ vuorokautta).Oli tarjolla lisäöitä n.3000-5000VT.
      Ja kaupoissa ei myydä alkoholia La 12.00 – Ma 07.30 välisenä aikana.
      Su 11.06.06
      Vila Hibiscus Motel Apartementos 1500VT
      CoonGoola Day Cruise 7800VT
      OK,normaalisetti
      Hakevat aamulla 08.30,kuskaus saaren toiselle sivulle (itä).Näkee vähän saarta samalla.Purjeveneellä toisen saaren biitsille,uimista,pari snorklausta,sapuskaa ja takaisin n.17.00.
      Tanna Volcano Overnight-safari (lisäyöllä) olisi ehkä ollut parempi vaihtoehto joskin 5 kertaa kalliimpi.Veneellä oli porukkaa jotka olivat käyneet Tannalla,sanoivat hyväksi ja ihan vastinetta rahalle.Jep,ja taas tyhmyydestä sakotetaan tai jotain.
      Sapuska puolesta.Kiinalaisista take-away (voi syödä myös sisällä) mestoista saa sapuskan 300VT.Tarjolla muutamaa vaihtoehtoa.Oleminen ihan kohtuuhinnoissa,aktiviteetteihin saa menemään rahaa nopeasti (kuten yleensä) ja niitä riittää.
      Ma 12.06.06
      Kävin Adventure Centerissä tsekkaamassa Tanna-safaria (paikka ei ollut launtaina auki),hinta oli 40000VT mutta hinnan 36000VT ennen kuin sain edes suutani auki.
      Pikkubussi (B-rekkari,Hiace) kentälle 100VT n.15min.Toimii kuten taksi,mutta ottaa porukkaa kyytiin ja ajaa minne pyytää.

      Ei muuta kuin hyvää reissua

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1393
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1205
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      918
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      91
      897
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      813
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      784
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe