I -koppanen

Lasnamäen asukki

Hei! olen katsellut tuollaista 1-koppaista Lagunaa käyttöautoksi vm 96-98. näistä lienee mahdolliset lastentaudit jo pois? joku peloitteli kuitenkin että ajonestolaite konstailee näissä usein. Kyllähän mies osaa noita alustan ym osia korhjata ja vaihtaa mutta tuo ajonestolaite taitaa olla selllainen jolle vaikea tehdä itse mitään. mitä sanotte tuon ikäisten Lagunejen omistajat tästä väitteestä. osatotuus vai skeidaa?

mihin lagunassa noin vanhassa ja paljon ajetussa (230tkm) kannattaa kiinnitää huomiota? hihna on vaihdettu jo? Kiitos asiallisista vastauksista

4

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lagu peke

Itsellä ainakaan ei ollut ajoneston vikaa. Taitaa johtua lähinnä huonosti toimivasta patterista tai viallisesta avaimen lähettimestä. Itsellä ohjain ei toiminut kun auton ostin, mutta uudella patterilla pelaa ok .Avaimen napista keskuslukko avaa ovet ja lukitsee , samalla toimii ajonestokin. Siis päälle ja pois.
      Tuon laitteen on mahdollista saada poiskin, jos ei lähetin pelaa. Se on neuvottu ohjekirjassa tai sitten jos kirja hävinnyt, soita merkkiliikkeestä ohjeet.
      Halvin konsti korjata tais olla vaihtaa lähetin ja vastaanotin tarvikemalliin, hinta oli jotain 60 e luokkaa ja suht helppo kytkeä.
      Uusi koodiavain koodattuna tais olla 80 e hintainen. Pakokaasupäästöt voi olla viturallaan tai katti sökö. Osta mieluiten sellainen missä noi on uusittu ja autossa katsastus tehtynä ja ei juuri vastassa. Kokemuksesta voin siis sanoa, että ne osat maksaa "useamman" satasen. Ilmeisesti 8v koneet on sieltä Renaultin lujimmasta päästä, ei huollettuna pitäisi olla ongelmaa kestosta ja jos jakopää huollettu... Sekin maksaa äkkiä useampia satasia vaihdatettuna.
      Olen kuullut että on jotkut ajaneet samoilla koneilla ainakin 500tkm, jos huollettu. Itse ostasin sellaisen auton jossa uusittu ne ratkaisevat kalliit osat ja huollot. Huonon yksilön laitto kuntoon tekee äkkiä jopa reilun tonnin laskun. Mielestäni näissä saa hintaansa nähden hyvän auton ja paljon tilaa, ajomukavuus jopa uudehkojen tasoa maantiellä.

• Lakupekka, tai tiina

Itselläni on jo toinen I- mallin Lagu ja olen tykästynyt autoon sen huolettomuuden takia. Ensimmäisessä Laguttimessa oli liki 600 tkm mittarissa kun annoin sen pois ja itse olin ajanut niistä jotain 400 tkm. Ja koko aikana autossa ei ollut mitään vikaa jos polttimoiden, akkujen, jarrupalojen, tulppien yms vaihtoja ei lasketa. Yhtään kertaa konetta ei tarvinut aukaista, ei laatikkoa eikä niveliä tms vaihtaa. Auto käynnistyi aina kun pitikin ja kulki kuin juna sinne minne pitikin.
        Samoin on tämä toinen Laguna. Liki 300 tkm mittarissa ja auto toimii kuin mikäkin.
        Jos tätä samaa Lagunamallia tehtäisiin vieläkin niin vaihtaisin uudempaan, mutta en tykkää enää uusikorimallisten ulkonäöstä joten meinaan vaihtaa C6:een.

• Laguuuna
        Lakupekka, tai tiina kirjoitti:

Itselläni on jo toinen I- mallin Lagu ja olen tykästynyt autoon sen huolettomuuden takia. Ensimmäisessä Laguttimessa oli liki 600 tkm mittarissa kun annoin sen pois ja itse olin ajanut niistä jotain 400 tkm. Ja koko aikana autossa ei ollut mitään vikaa jos polttimoiden, akkujen, jarrupalojen, tulppien yms vaihtoja ei lasketa. Yhtään kertaa konetta ei tarvinut aukaista, ei laatikkoa eikä niveliä tms vaihtaa. Auto käynnistyi aina kun pitikin ja kulki kuin juna sinne minne pitikin.
        Samoin on tämä toinen Laguna. Liki 300 tkm mittarissa ja auto toimii kuin mikäkin.
        Jos tätä samaa Lagunamallia tehtäisiin vieläkin niin vaihtaisin uudempaan, mutta en tykkää enää uusikorimallisten ulkonäöstä joten meinaan vaihtaa C6:een.

Mites oliko edes tarvetta uusia niveliä?
        Millä koneella noin 600tkm tuli ajettua?
        Vankkoja autoja noi on sitten olleet, jos ei ihme murheita ole ollut.
        Entä laturi startti tai ohjaus osat, pitikö uusia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3481
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1548
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1473
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1255
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      883
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      858
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe