Öljypohjasta kysymys!

Juu eli sellanen ongelma/kysymys: Ajoin muutama viikko sitten Volvosta(FH 16/660),öljypohjan kiinni jossakin,todellakin siis,jossakin.Ei vaan aavistustakaan et missä se on voinut tapahtua,yks ainoo paikka on miélessä,jossa se ois saattanut sattua mut silloin en kyllä sellasta huomannut.No jokatapauksessa,pohja on nyt uusittu.Vanha pohja jäi mulle ja epäilen hyvin vahvasti,että tulee kolahtamaan uudelleenkin koska auto on erittäin matalaa sorttia ja öljypohja niin otollisessa paikassa.Pohja on materiaaliltaan mahdollisesti jotain muovin/lasikuidun sekoitusta.Onko jollakin korjaajalla kokemusta moisesta,että voiko yrittää korjauttaa ja jos niin missä?
Uus pohja on melko helvetin kallis ja sen vuoksi haluankin selvittää,onko mahdollista korjata ja jos niin missä.
Terv:Jussi

11

4767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelle-Peloton

      Onhan noita komposiittijuttuja korjattu, ensimmäinen töissä korjattu ollut käytössä useita vuosia ilman pienintäkään vuotoa.(Tiedoksi epäilijöille).
      Eikä maksa paljon paskaakaan.

      • No perkeleen komia juttu jos joku saa sen komposiitin pitämään.Laita mulle vaikka mailina tulemaan jotain yhteystietoja et kuka on tehnyt korjauksen niin otan yhteyttä josko tekis vaikka lisää korjauksia! T:Jussi


    • Onko siinä pohjassa oikein reikä? (jutustasi pätellen ei)

      Korjasin vuosi sitten koneen vaihdon yhteydessä mersun (Ateco) öljypohjan jossa katkennut kiertokanki oli kolhaissut pohjaa niin että reikää ei ollut, mutta öljypohjan epämääräinen materiaali oli säröiltään läpi.

      Aineena käytin kemiallista metallia.
      Kyseistä pohjaa olen seurannut huoltojen yhteydessä ja kuiva on.

      Kyseinen aine ei ole samaa mitä meillä mutta eiköhän tämä aja saman asian.

      http://images.google.fi/images?gbv=2&um=1&hl=fi&q=Plastic Padding kemiallinen metalli

      Karhensin pinnan ulko ja sisäpuolelta ja putsasin sen jarujen puhdistusaineella (tinnerikin varmaan käy) tärkeetä että saa niistä säröistä kaiken öljyn pois. ensin liuotinta ja sitten paineilmapisoolilla ilmaa säröihin.

      Sitten vaan kaksi - kolme kerrosta ainetta kyseiseen säröön sisä- ja ulkopuolelle.

      Karhennusta ja ainetta on hyvä laittaa säröstä noin 5cm verran ulospäin pintaa pitkin.

      • reikää siinä ei ole vaan osuman seurauksena siinä on halkeaman merkkejä.Merkkejä halkeamisesta on n. 10 cm:n alueella eli sellasella kämmenenkokoisella alueella.
        Pitääkin siis melkein koittaa sitä kemiallista metallia korjaukseen mutta niinkuin mainitsit,pitää puhdistuksen onnistua perusteellisesti ennen kuin voi alkaa "kitata" pohjaa.


      • niin just
        Rahti3187 kirjoitti:

        reikää siinä ei ole vaan osuman seurauksena siinä on halkeaman merkkejä.Merkkejä halkeamisesta on n. 10 cm:n alueella eli sellasella kämmenenkokoisella alueella.
        Pitääkin siis melkein koittaa sitä kemiallista metallia korjaukseen mutta niinkuin mainitsit,pitää puhdistuksen onnistua perusteellisesti ennen kuin voi alkaa "kitata" pohjaa.

        Kemiallinen metalli on paras lääke tuohon vaivaan. On toiminut vastaavissa tapauksissa, kunhan muistaa olla "steriili".


      • Rahti3187 kirjoitti:

        reikää siinä ei ole vaan osuman seurauksena siinä on halkeaman merkkejä.Merkkejä halkeamisesta on n. 10 cm:n alueella eli sellasella kämmenenkokoisella alueella.
        Pitääkin siis melkein koittaa sitä kemiallista metallia korjaukseen mutta niinkuin mainitsit,pitää puhdistuksen onnistua perusteellisesti ennen kuin voi alkaa "kitata" pohjaa.

        Meillä käytetään tätä ainetta.
        En tiedä mistä tätä olisi vähittäis myynnissä ja mitä maksaa, mutta tässä olisi maahantuoja.

        Maahantuoja.

        http://www.nchsuomi.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=68

        Aine.

        http://www.nchsuomi.fi/tuote_pmmega/MEGA-TUBE RAPID.pdf


      • RK-asentaja kirjoitti:

        Meillä käytetään tätä ainetta.
        En tiedä mistä tätä olisi vähittäis myynnissä ja mitä maksaa, mutta tässä olisi maahantuoja.

        Maahantuoja.

        http://www.nchsuomi.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=68

        Aine.

        http://www.nchsuomi.fi/tuote_pmmega/MEGA-TUBE RAPID.pdf

        Kiitoksia linkeistä,Luulisin näillä saavani jotain aikaan.Kallista lystiä nimittäin uusia pohja,eikä edes pohja irtoa niin helpolla kuin äkkiä luulisi.Päivän työ uus pohja,ilman ALV. tekee runsaat 2500 euroa.


    • Armfejo

      On korjattu hyvällä menestyksellä. 040-5697733 Mustion muovikorjaus ja lanka

    • ARMFEJO

      olen korjannut 9 kpl kyseisiä pohjia puh.040-5697733

    • ARMFEJO

      TUO MINULLE KORJATTAVAKSI OLEN KORJANNUT 11 KPL MUSTION MUOVIKORJAUS JA LANKA 040-5697733

      • MARITR

        MUSTION MUOVIKORJAUKSEN LAATU????????????? -PASKAA, VUOTAA NOPSASTI:


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe