Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Renault 25

tietioa kaipaava...

Terve! Minkälainen auto on laadultaan iso Rellu eli Renault 25, jota ei enää valmisteta. Itse olen ranskalaisten autojen suosija ja tarkoituksenani olisi hankkia renault 25 kakkosautoksi. Kertokaa omia kokemuksianne tästä automallista, kiitos!

38

3798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iwfndjnvdvd

      25 on aivan äärimmäisen mukava ajettava, tosin osien saanti on jo vähän vaikeaa.
      Takasatuloita on esim. todella vaikeaa löytää, samoin sähköistä mittaristoa.Jarru-,alusta ym.kulutusosaa saa kyllä erinomaisen hyvin.
      25 oli Renaultin "lippulaiva" ennen Safranea, ja täytyy tunnustaa että kyllä 25 hakkaa seuraajansa ihan mennen tullen, sekä ulkonäöllisesti että muutoinkin.

      • Kiitos sinulle arvokkaasta tiedosta, jota annoit! Pidän itse kaksvitosen Rellun ulkonäöstä. Se on sitten kaunis auto. Joidenkin rellumiehien mukaan se on yksi kestävimmistä koskaan valmistetuista renuista. Pitääköhän tämä paikkaansa?


      • edustusrellu
        Rillipelle kirjoitti:

        Kiitos sinulle arvokkaasta tiedosta, jota annoit! Pidän itse kaksvitosen Rellun ulkonäöstä. Se on sitten kaunis auto. Joidenkin rellumiehien mukaan se on yksi kestävimmistä koskaan valmistetuista renuista. Pitääköhän tämä paikkaansa?

        Itse en ole koskaan omistanut minkäänlaista Renaultia mutta olen aina ihaillut 25:ta. Parilta tutulta oon kuullut joilla on ollut Renault 25 2-litraisella bensiinimoottorilla ja ainakin ne ovat olleet tosi lujia. Toinen oli ajellut rellullaan noin 500 tkm ja toisella oli ajettu yli 600 tkm, eikä konetta ollut tarvinnut avata. Kuulemma muutenkin kestäneet hyvin. Myös kulutus isoksi autoksi pieni mutta ilmeisesti vakuutusmaksut kalliihkot. Joillakin tutuilla oli aikanaan myös suunnilleen saman ikäluokan Audi 100:ia joissa oli vaikka mitä murheita, joten uskoisin että 25 on paljon laadukkaampi kuin esimerkiksi saksalainen Audi 100.


      • jupperi
        Rillipelle kirjoitti:

        Kiitos sinulle arvokkaasta tiedosta, jota annoit! Pidän itse kaksvitosen Rellun ulkonäöstä. Se on sitten kaunis auto. Joidenkin rellumiehien mukaan se on yksi kestävimmistä koskaan valmistetuista renuista. Pitääköhän tämä paikkaansa?

        R25:n moottori kestää V6-tasolla yli 500000km ja pienempänäkin melkoisesti. Ylikuumenenmisvaara on vaanimassa kun lämpötila-anturit eivät kestä kovin hyvin.

        Elektroniikkakin kestää. Johtojen liitokset tässä nollan kahdenpuolen kelissä ovat koetuksella jos ei ole lämmintä tallia, vaan niin lienevät muissakin autoissa ...


      • jupperi kirjoitti:

        R25:n moottori kestää V6-tasolla yli 500000km ja pienempänäkin melkoisesti. Ylikuumenenmisvaara on vaanimassa kun lämpötila-anturit eivät kestä kovin hyvin.

        Elektroniikkakin kestää. Johtojen liitokset tässä nollan kahdenpuolen kelissä ovat koetuksella jos ei ole lämmintä tallia, vaan niin lienevät muissakin autoissa ...

        Se taitaa olla tuo R25 kaikkein laadukkain Renault, mitä on koskaan tehty. R 25 on myös hyvännäköinen auto ja olihan sillä aikoinaan pienin ilmanvastuskerroin, mikä selittää auton pienen polttoaineen kulutuksen. Ainankin kaksilitraisella koneella kuluttaa maantieajossa 6,5-7,5 litraa sataselle. En tosin ole itse kokenut, vaan kuullut auton ko. auton omistajilta. Istuimet näyttävät ainakin kuvissa todella kivoilta. Ovat varmasti huippumukavat!


      • JK
        Rillipelle kirjoitti:

        Se taitaa olla tuo R25 kaikkein laadukkain Renault, mitä on koskaan tehty. R 25 on myös hyvännäköinen auto ja olihan sillä aikoinaan pienin ilmanvastuskerroin, mikä selittää auton pienen polttoaineen kulutuksen. Ainankin kaksilitraisella koneella kuluttaa maantieajossa 6,5-7,5 litraa sataselle. En tosin ole itse kokenut, vaan kuullut auton ko. auton omistajilta. Istuimet näyttävät ainakin kuvissa todella kivoilta. Ovat varmasti huippumukavat!

        Toki pääsee alle 7 litran, mutta silloin pitää olla tasainen kaasu ja kesäkeli, siis ei lämmittimiä tai muita laitteita päällä, eikä kiihdytyksiä. Kone on tosi tehokas, alle 10 sekunnin nollasta sataan, joten voit valita kulutuksen ihan itse. Talvella kaupunkioloissa "hiukan irrotellen" ja nastoilla voit lorottaa jopa 12 satasella. Harmittaa, että näitä ei enää tehdä!


    • sdfölkweo

      Automaattivaihteistosta sanottu, että maailman huonoin. Mutta minkä takia täällä jutellaan autosta, jota käytännöllisesti katsoen ei enää ole olemassa Suomessa?! Myyntipalstoillakaan ei tuota autoa löydy. Ja omana aikaankin 1980-luvulla sitä oli Suomessa tosi vähän. Taitaa ainoat hyväkuntoiset R25:t olla jossain museossa.

      • suomessa tarjonta niukkaa..

        Suomessa auton tarjonta on valitettavan niukkaa eikä se ole yleinen auto milloinkaan ollut. Jokusen kappaleen olen nähnyt myytävänä suomessa. Sen sijaan saksassa ko. autoa on tarjolla jonkin verran ja vielä voi löytää hyvän yksilön halvalla, sillä siellä kaksvitosta ei arvosteta, joten niiden hinnat ovat todella alhaiset.


    • huhhahheijarelluapullo

      on tää konjakki ja tääki loppuu kohta TARARAAAA VOI SAAATANAAAA!!!!

    • Jupperi

      Kyllä niitä R25-malleja on vielä, minulla on 3 kpl rekisterissä ja 3 varaosina.

      Lähdetäänkö kesällä hakemaan keski-Euroopasta vielä yhdet?

      (Olen tosin jo eläkeikää lähestymässä, enkä niin autohullu kuin paremminkin tarkoituksenmukainen autoilija...)

      • Lähteä hakemaan iso rellu keski-euroopasta:) Olen ihaillut Renault 25 mallia. Kyllä siitä näkyy se laatu, en ihmettele yhtään sitä, että ihmiset kehuvat sitä kaikkein kestävämmäksi Renaultiksi.


      • gogo boy
        Rillipelle kirjoitti:

        Lähteä hakemaan iso rellu keski-euroopasta:) Olen ihaillut Renault 25 mallia. Kyllä siitä näkyy se laatu, en ihmettele yhtään sitä, että ihmiset kehuvat sitä kaikkein kestävämmäksi Renaultiksi.

        sainpas lähes ilmaiseksi 90 vm olevan renault 25:en.
        2.2 litran koneella ja automaatti vaihteistolla, ajettu vain 160 000. viikonloppuna pääsee hakee ja testaamaan.


      • Jussikka
        gogo boy kirjoitti:

        sainpas lähes ilmaiseksi 90 vm olevan renault 25:en.
        2.2 litran koneella ja automaatti vaihteistolla, ajettu vain 160 000. viikonloppuna pääsee hakee ja testaamaan.

        Sain hommattua itselleni jo neljännen 25:sen kahdenlitran ruiskukonella, merkkiä ja mallia en vaihda, erittäin luja auto, ihanin auto ajaa pitkillä matkoilla, luotettava on ollut aina ja en koskaan ole jäänyt välille vaikka olen ajanut hiton paljon.


      • JK
        Jussikka kirjoitti:

        Sain hommattua itselleni jo neljännen 25:sen kahdenlitran ruiskukonella, merkkiä ja mallia en vaihda, erittäin luja auto, ihanin auto ajaa pitkillä matkoilla, luotettava on ollut aina ja en koskaan ole jäänyt välille vaikka olen ajanut hiton paljon.

        Minulla on Saksasta 6 vuotta sitten tuotu 2 litran 12 venttiilinen TI, ruosteeton, kun piti saada mahdollisimman tuore. Äärimmäisen upea auto. Relluklubin rekisterin mukaan näitä on enimmillään ollut Suomessa lähes 500, nyt jäljellä ajossa runsaat sata. Harvoin myynnissä kun on niin hyvä, mukava ja todella monikäyttöinen. Omani saattaisi tulla myyntiin koska etsiskelen ilmastoitua... Varaosia on sekä kaupoissa että harrastajilla suht hyvin. Täysillä bonuksilla ja peruskaskolla vakuutus jotain 400 vuodessa.


      • JK

        Minulla on 2003 Saksasta tuotu R25 TI kat, mutta voisin kyllä hakea toisenkin oikein viimesen päälle kappaleen. Baccarakin voisi olla mahdollinen.
        trv Juha Klemola, 040-5533274


      • R25x3

        Hienoja R25 mullakin 3 ja erittäin tyytyväinen eläkeläis harrastykseeni. Vieläkö sulla on ne 6?


    • JK

      Minulla on ollut 3 kaksvitosta, vm -88, -89 ja nyt -91. Ensimmäinen oli ihan uteliaisuuden aiheuttama heräteostos, kun olen relluihmisiä lapsesta asti. Sen jälkeen ei juuri tulisi mieleen ajaa muilla merkeillä tai malleilla. Se on taloudellinen, tilava ja tarvittaessa tehokas, sekä erittäin mukava ajettava. Ja kaunis minun mielestäni. Takapenkin kääntäen se on suorastaan järkyttävän iso tavarankuljetin. Tämä viimeisin on Saksasta 6 vuotta sitten tuotu 2 litran 12 venttiilinen TI katalysaattorilla, ruosteeton, kun piti saada mahdollisimman tuore. Äärimmäisen upea auto. Relluklubin rekisterin mukaan näitä on enimmillään ollut Suomessa lähes 500, nyt jäljellä ajossa runsaat sata. Harvoin näitä on myynnissä, ovat niin hyviä. Monella on useita, vanhat jätetty varaosiksi. Kulutus on kevyellä jalalla eli tasaisella menolla kesällä alle 7 litrankin, mutta kiihdytykset nostavat kulutusta helposti litralla tai enemmänkin. Jos on lämmittimiä päällä, nastarenkaat, kaupunkiajon seisottelua yms, niin pahimmillaan menee jopa 12 satasella. Minulla on mennyt jotain 9 litraa keskimäärin ympäri vuoden. Varaosia on sekä kaupoissa että harrastajilla suht hyvin. Hyllytavarana löytyy mm. Motonetistä. Täysillä bonuksilla ja peruskaskolla vakuutus jotain 400 vuodessa.

      • rollasta relluun?

        http://www.nettiauto.com/renault/25/2814291

        Tietääkö joku tuosta jotakin. Itseäni ei ulkonäkö niin kovasti innosta, mutta en ole pelkän visuaalisin syin autoa koskaan ostanu. Olen yllättänyt kuinka täällä vain kehutaan moista autoa. muita harkinnan alla olevia 19, megane ja laguna.


      • JK
        rollasta relluun? kirjoitti:

        http://www.nettiauto.com/renault/25/2814291

        Tietääkö joku tuosta jotakin. Itseäni ei ulkonäkö niin kovasti innosta, mutta en ole pelkän visuaalisin syin autoa koskaan ostanu. Olen yllättänyt kuinka täällä vain kehutaan moista autoa. muita harkinnan alla olevia 19, megane ja laguna.

        Tämän mallin edut ovat loistava tilankäyttö (monitoimi), matkustusmukavuus, helpot huollot ja taloudellisuus. Jos kilometrimäärä 154000 on tosi, niin korkeintaan riski on että liian vähän ajettu. Tiiivisteet yms kuivuu. Ostaisin heti jos ei olisi jo samanlainen.


      • Tommitommi--
        JK kirjoitti:

        Tämän mallin edut ovat loistava tilankäyttö (monitoimi), matkustusmukavuus, helpot huollot ja taloudellisuus. Jos kilometrimäärä 154000 on tosi, niin korkeintaan riski on että liian vähän ajettu. Tiiivisteet yms kuivuu. Ostaisin heti jos ei olisi jo samanlainen.

        Eli renault 25 olsi itelläkin automaatti vaihteilla. Kaikki sähköllä penkit (eteen taakse yläs alas) ikkunat peilit kaikki herkut mitää tolloin sai. Myös vakionopeuden säädin. Hyvä maali pinta viinin punainen. Ei mitään vikaa. ei ruostetta. ajettu 173000km vm 90. Tarjotkaa jos haave saada vielä huippu kunnossa oleva rellu 25. kysellä voi s-postista [email protected]. Kuvia voin laittaa mailina.


      • Tommitommi--
        Tommitommi-- kirjoitti:

        Eli renault 25 olsi itelläkin automaatti vaihteilla. Kaikki sähköllä penkit (eteen taakse yläs alas) ikkunat peilit kaikki herkut mitää tolloin sai. Myös vakionopeuden säädin. Hyvä maali pinta viinin punainen. Ei mitään vikaa. ei ruostetta. ajettu 173000km vm 90. Tarjotkaa jos haave saada vielä huippu kunnossa oleva rellu 25. kysellä voi s-postista [email protected]. Kuvia voin laittaa mailina.

        tosiaan ilmastointikin löytyy.


    • njs.

      mutta vm. -90 21 gtx aivan paras ei mitään ongelmia ja vasta 270tkm mittarissa, no maalipinta jo vähän heikko.
      Kannattaa varmaan kori tutkia tarkkaan ja 90 vuoden jälkeen tehdyt parempia/facelitin saaneet, pikkuviat korjattu.
      Saispa jostain viel 21 2.0turbon 4x4.

    • ex renu-ukko

      Itsellä ollu 2.0 gts-84 X2 .2.0 tx-90.txi-92? Suurimmat ongelmat olleet vaihteiston&moottorien kumityynyjen kanssa,kun niistä on tehty,niin mahdottoman pehmeät&paksut,mukavuutta,hiljaisuutta,ja tärinän vaimennuksen vuoksi.Lisäksi jos yksi hajoaa,niin hajoaa loputkin,jollei heti vaihda,sehän nyt selvä.
      Kaikki olleet manuaaleja,automaatit kuulemma heikkoja?v6 mallit heikompia kuin 4syl.Itse olen ajanut tuolla 2.0 gts_llä 550tkm avaamatta konetta,muillakin on menty päälle 350tkm.Kulutus pieni,paitsi jos kaasari koneissa tulee ryyppyyn vika.
      Safraneita ollut 2.2-93 aut,aikas huono kuva jäi tuosta laatikon toimivuudesta,eipä muita vikoja pahemmin.Sitten oli uudempi safrane 2.5 5syl aut,volvon koneella,laatikkokin pelasi tässä nätimmin.
      Nykyään ajelen alfoilla,koska niiden ajettavuus on enemmän mieleeni

    • Julli56

      Omistan kolmannen 25:sen ja vuosimallia 89, 2l koneella, manuaali, kulkee 225 keveästi ja kiihtyy sataan 0,7 sekunnissa, en myy koskaan pois, paras auto ajaa ja kestää, koneella ajettu nyt 420 000 ja ei mitään vikaa, ihana auto kertakaikkiaan.

    • Julli56

      Renu 25:sia Suomessa rekisteröytynä hueman yli sata.

      • 18 vuotta 25:lla

        Hyvä määrä vielä liikenteessä, kun kokonaismäärä lienee ollut jossain 600:n paikkeilla. Omallani 2litrasella ajoin 18 vuotta - noin 500000km ja poistui liikenteestä kolarin takia.


    • Julli56

      Harmillinen sattuma rellulesi, tuo 25:sen kone on lujin kone mikä on ollut rellussa, se kestää ja kestää....minä pidän autoani hyviun ja pidän sen niin kauan kuin elän, parempaa en tarvi

    • Safrane

      Minäkin omistin renu 25:sen ja sen jälkeen ostin safrinen joka ei todellakaan pärjännyt edelliselle autolleni, safrine on kyllä ihan ok muuten, ikävä tuli 25:sen aikoja, siinä on kyllä mainio peli ja harmi kun menin myymän.

      • JK

        R25 automaatit
        en teidä missä vika mutta rellukavereiden kertomuksista saa sen kuvan että V6 eli kolmelitraisissa automaateissa on ollut ongelmia, samoin joissakin 2-litraisissa. Itselläni on 1990-mallinen 2,2 litrainen, ja automaatti toimii hyvin. On jopa taloudellisempi kuin aikaisempi saman vuoden TX:n 12-venttiilinen manuaali. Kesällä noin 7,5 litraa satasella, paitsi ilmastointi päällä hiukan enemmän. Tämä siis matka-ajossa.


      • jurkki
        JK kirjoitti:

        R25 automaatit
        en teidä missä vika mutta rellukavereiden kertomuksista saa sen kuvan että V6 eli kolmelitraisissa automaateissa on ollut ongelmia, samoin joissakin 2-litraisissa. Itselläni on 1990-mallinen 2,2 litrainen, ja automaatti toimii hyvin. On jopa taloudellisempi kuin aikaisempi saman vuoden TX:n 12-venttiilinen manuaali. Kesällä noin 7,5 litraa satasella, paitsi ilmastointi päällä hiukan enemmän. Tämä siis matka-ajossa.

        Pieni ruokasin noista 25:sta on alkupään 8-ventiiliset kakslitraiset kovallalaatikolla.
        Itsellä kulutus noin 7 litraa sadalla.


      • R25 Kaasarikoneella
        jurkki kirjoitti:

        Pieni ruokasin noista 25:sta on alkupään 8-ventiiliset kakslitraiset kovallalaatikolla.
        Itsellä kulutus noin 7 litraa sadalla.

        Se kaasarikoneella taisi olla pieniruokaisin.


    • Louis Renault

      Vähiten ruostuva rellu kautta aikojen! Tosin tämän ikäisissä voi olle mitä hyvänsä...
      Aikas kivisodanaikaisimmat pienimmät vähäventtiilisimmät moottorit ovat sekä äärettömän kestäviä, että taloudellisia. Ajettavuus joka noissa on pitäisi saada kaikkiin merkkeihin pakolliseksi!

    • <<<<

      AIKA TYYLIKÄS PELI TOLLASEN OMISTAIS ITSEKKIN

      • tammikuu

        ois kiva omistaa 27.5 v aikana 23 ranskalaista autoa ja 3 renault 25tosta joista 2 kuutoskoneella ja 3 25 mallia


      • Lukematon määrä
        tammikuu kirjoitti:

        ois kiva omistaa 27.5 v aikana 23 ranskalaista autoa ja 3 renault 25tosta joista 2 kuutoskoneella ja 3 25 mallia

        Minulla ei ole ollut kuin yksi Renault R25. Mutta se palveli luotettavasti lähes 20v ja 500000km. Muita Renuja on ollut lukematon määrä ja paljon ajettujakin muutama. Noita kakkoskoppasia olen yrittänyt välttää, mutta faceliftejä voisi kokeilumielessäkin kokeilla. Nykyisten mallien kokemuksia odottelen.


    • Anonyymi

      mitä ihmettä. minulla renoo 25 tx vm 1989. kilometrejä takana 139500 päälle yhden miljoonan . ajossa edelleen ja hyvä, koska juuri katsastettu ja hyväksi havaittu. ei tuontiauto. renoon ostin kun ekaomistaja myi sen minulle yhden vuoden käytön jälkeen. muuten tuolloin renoon hinta suomessa oli noin 225000 markkaa. taroitan uusi auto.

    • Anonyymi

      VIELÄKÖ NÄITÄ LÖYTYY LUULISI ETTÄ MUUTEN ON PAALATTUNA

    • onks näitä enää rekisterissä....eikö tää ollu ranskalaisten mersu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe