Hyvät ja huonot asuinalueet

Kajaaniin

Kertokaapas Kajaaniin muuttavalle 3henkiselle perheelle hyviä asuinalueita?Entäs "huonot"?
Sen verran olen kuullut että Lohtaja ja Huuhkajanvaara ovat vähän levottomia...onko näin? Entäs Kettu, Variskangas, Kylmä? Kokemuksia kaikilta alueilta kaivataan. Kiitos!

115

23190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki

Yläkaupunki ja Teppana parhaita.

Varmista kuitenkin,onko peruskorjauksia tulossa. Kustannukset saattavat olla jopa 10.000 e/asunto.

• iopa enempi

Saattaa olla jopa 30.000e/asunto.

• ninpa

Kyllä 18 vuoden kokemuksella voin sanoa, että hetteenmäki on kajaanin milteipä paras asuinalue. Slummiasutusta ei löydy, eikä häirikköjä. Turvallinen, puisto ihan vieressä tenniskenttineen. Eikä ole lähiöpubia riesana, mikä on vain positiivista. Ei ole kerrostaloasuntoja, suurin osa on omakotitaloja, joita voi hyvällä lykyllä saada, myynnissä olevat menevät todella nopeasti. Rivitaloja on vuokrattavanakin. Asuinalueena ihan loistava, pari kilometriä keskustasta. Suosittelen lämpimästi.

• mä vaan

37 vuoden kokemuksella lehtikankaan seutu ylivoimainen.On mm. kauppoja,kioskeja,apteekki,koulut lähellä...

• Hetteenmäessä yksi v

Hetteenmäessä ei ole mitään muuta vikaa, kuin että se on vanhan kaatopaikan päällä. Kaatopaikan ajoilta, jolloin ei ollut direktiivejä, eikä pahaa omaatuntoa estämässä luonnon lopullista pilaamista... (niinkuin nyt olisi? :D )
        Siinä maaperässä on myrkkyjä jokalähtöön

• lol....
        mä vaan kirjoitti:

37 vuoden kokemuksella lehtikankaan seutu ylivoimainen.On mm. kauppoja,kioskeja,apteekki,koulut lähellä...

lehtikangas ylivoimainen joo. Ala-arvoisuudessaan.

Kylähulluja siellä täällä, kusipäistä hämärää porukkaa, kyttääjiä...

• Anonyymi

Muistelen, että sillä asuinalueella on Kajaanin suurimmat radonpitoisuudet. Siellä on joskus muinoin ollut kaatopaikka. Radon aiheuttaa syöpää. Se poistuu, jos on hyvä alapohjan tuuletus.

• Anonyymi
        lol.... kirjoitti:

lehtikangas ylivoimainen joo. Ala-arvoisuudessaan.

Kylähulluja siellä täällä, kusipäistä hämärää porukkaa, kyttääjiä...

Vahvasti tämä kyttääjiä nimittäin Lehtikangas, Palokangas ja Variskangas täynnä. Eikä mitään perinteistä "urkintaa" vaan ihan sairaalloisuuksiin menevää-

• joku

Teppana on hyvä alue jos pitää asua kerrostalossa. Hetteenmäki on todellakin hyvä alue asua. Asuin koko lapsuuteni hetteenmäellä
      ja voin sanoa että se oli mukava paikka asua.

• Suvi

Kyllä minä ainakin sanoisin että kuurna on paras asuinpaikka Kajaanissa. Täällä on lapsille leikkipuistoja, tarha sekä ala-ja yläaste. Kauppoja, kirjasto. Mukavia ihmisiä ja paljon lapsiperheitä. Rauhallistakin on ja iltaisin on turvallista liikkua.

• Rami

eli muutatko omakotitaloon vai rivariin vai kerros ja jos kerros niin kaupungin vuokra vai omistusasuntoon?sitten voidaan tarkemmin neuvoa,Kylmä on aivan uus alue,sinne rakennettu kauheasti ok-taloja viime vuosina.Lohtaja ei ole kovin suosittu ja on matkaa keskustaan,lohtajan vuora asuntoihin ei tahdo löytyä asukkaita.

• Kajaaniin

Vuokralle me näin aluksi meinataan ja sitten katsotaan myöhemmin omistusasuntoa. Vuokra-asuntoja olemme kaupungilta kyselleet ja eniten asuntoja olisi Lohtajalla, Huuhkajanvaaralla ja Lehtikankaalla. Huuhkajanvaaralla tuntuisi olevan suht uusia asuntoja, ainakin Lohtajaan verrattuna.
        Nuo Kuurnat ja Hetteenmäet ovat hieman väärällä puolella kaupunkia ja kun autoa emme omista.
        Mieluummin muuttaisimme rivitaloon mutta niistä taitaa olla hieman pulaa.
        Onkohan se tuo Huuhkajanvaara levotonta aluetta?! Ja mikä siinä Lohtajassa mättää?

• jep
        Kajaaniin kirjoitti:

Vuokralle me näin aluksi meinataan ja sitten katsotaan myöhemmin omistusasuntoa. Vuokra-asuntoja olemme kaupungilta kyselleet ja eniten asuntoja olisi Lohtajalla, Huuhkajanvaaralla ja Lehtikankaalla. Huuhkajanvaaralla tuntuisi olevan suht uusia asuntoja, ainakin Lohtajaan verrattuna.
        Nuo Kuurnat ja Hetteenmäet ovat hieman väärällä puolella kaupunkia ja kun autoa emme omista.
        Onkohan se tuo Huuhkajanvaara levotonta aluetta?! Ja mikä siinä Lohtajassa mättää?

Jos menette kaupungin vuokra-asuntoihin niin ei missään nimessä Huuhkajanvaaraan tai Lohtajalle! Nimenomaan ne kaupungin asunnot tekee noista paikoista levottomia, omakotialueet on niissäkin todella rauhallisia, tosin mitä kauempana kaupungin taloista, sen parempi. Siellä sattuu ja tapahtuu koko ajan, kauheeta meteliä ym, tunnen muutamia jotka ovat joutuneet asumaan niissä jossain välissä. Muuten Kajaanissa on mukava asua ihan missä vaan, olen itse asunut Lehtikankaalla, Kuurnassa, Komiaholla, Teppanassa, Lohtajalla ja keskustassa.
        Kaupungin asunnot Lehtikankaalla on kuulemma rauhottunu, joten sehän vois olla ihan kiva. Kaupungilla ei muuten ole asuntoja kauheesti lähellä keskustaa, Niskantien kulmauksessa vissiin on mut ne on varmaan aika haluttuja.

• Sivusta seurannut..
        jep kirjoitti:

Jos menette kaupungin vuokra-asuntoihin niin ei missään nimessä Huuhkajanvaaraan tai Lohtajalle! Nimenomaan ne kaupungin asunnot tekee noista paikoista levottomia, omakotialueet on niissäkin todella rauhallisia, tosin mitä kauempana kaupungin taloista, sen parempi. Siellä sattuu ja tapahtuu koko ajan, kauheeta meteliä ym, tunnen muutamia jotka ovat joutuneet asumaan niissä jossain välissä. Muuten Kajaanissa on mukava asua ihan missä vaan, olen itse asunut Lehtikankaalla, Kuurnassa, Komiaholla, Teppanassa, Lohtajalla ja keskustassa.
        Kaupungin asunnot Lehtikankaalla on kuulemma rauhottunu, joten sehän vois olla ihan kiva. Kaupungilla ei muuten ole asuntoja kauheesti lähellä keskustaa, Niskantien kulmauksessa vissiin on mut ne on varmaan aika haluttuja.

En suosittele Variskankaan vuokra-asuntoja, niissä asuu huumehörhöjä yms. Mut vissiin seassa on muutama "normaalikin" perhe..
        Itse asun Kylmällä, oon asunut koko ikäni. Rauhallista asuinaluetta..
        Lehtikangasta suosittelisin, serkkuni perheineen asui siellä vuokralla useita vuosia ja hyvät oli kokemukset! :)

• Rami
        Kajaaniin kirjoitti:

Laajankaankaalle ja siellä Laajankankaan kadulle,se on varmaan huonoin vaihtoehto,asunnot kylmiä,pitää olla talvella sisälläkin kengät jalassa ja turkki päällä,lisäksi levotonta aluetta ne muutamat kerrostalot just sen kadun varrella,koti hälytyksiä poliisilla usein,samoin automurtoja,luvattomia käyttöön ottoja eniten siellä.Lohtaja samoin levotonta aluetta ja matkaa kertyy keskustasta.Jos matka keskustaan ei liene liian pitkä niin soidinkatu ois hyvä vaihtoehto,se on laajankankaan lähellä mutta edellämainittuja"varjopuolia"ei ole ja hyvät asunnot,ei tartte palella,soidinkatu on oikeestaan jo lehtikangasta juuri ja juuri.Miten niin hetteenmäki liian kaukana??eihän se ole kaukana kun keskustaan pääsee suoraan vanhan sillan kautta,lohtajat,huuhkajavaara ym..paljon kauempana.Sitä huuhkajavaaraa/kettua en oikeestaan tunne tarkemmin mutta ei kait siinä muuta huonoa oo vaan se se vasta kaukana on kaupungilta,kaikkein kauimmaisena.

• Kajaaniin
        Rami kirjoitti:

Laajankaankaalle ja siellä Laajankankaan kadulle,se on varmaan huonoin vaihtoehto,asunnot kylmiä,pitää olla talvella sisälläkin kengät jalassa ja turkki päällä,lisäksi levotonta aluetta ne muutamat kerrostalot just sen kadun varrella,koti hälytyksiä poliisilla usein,samoin automurtoja,luvattomia käyttöön ottoja eniten siellä.Lohtaja samoin levotonta aluetta ja matkaa kertyy keskustasta.Jos matka keskustaan ei liene liian pitkä niin soidinkatu ois hyvä vaihtoehto,se on laajankankaan lähellä mutta edellämainittuja"varjopuolia"ei ole ja hyvät asunnot,ei tartte palella,soidinkatu on oikeestaan jo lehtikangasta juuri ja juuri.Miten niin hetteenmäki liian kaukana??eihän se ole kaukana kun keskustaan pääsee suoraan vanhan sillan kautta,lohtajat,huuhkajavaara ym..paljon kauempana.Sitä huuhkajavaaraa/kettua en oikeestaan tunne tarkemmin mutta ei kait siinä muuta huonoa oo vaan se se vasta kaukana on kaupungilta,kaikkein kauimmaisena.

Noh, mielelläni muuttaisin joen toiselle puolelle mutta kun Ammattikorkeakoulun pitäis olla suht lähellä ettei matkasta tulis ihan hullun pitkää. Tuntuu että joen toiselta puolelta on niin kauhee matka sinne. Tällä hetkellä Lehtikangas näyttää parhaimmalta vaihtoehdolta koska sielläkin tulisi työn puolesta käytyä monesti viikossa. Ajattelin vaan näitä Lohtajaa ja Huuhkajanvaara siksi että sieltä menee linja-autot keskustan läpi Lehtikankaan suunnalle. Joen toiselta puolelta ei linja-autoja oikein kulje kuin keskustaan.
        Toinen vaihtoehto on se että hankitaan yksityiseltä keskustasta asunto.
        Mutta on se yllättävän hankalaa tää kun muuttaa toisesta kaupungista. Paljon on selailtu karttaa, asuntolistoja ja linja-autojen aikatauluja :-)

• Kajaanin tyttö
        Kajaaniin kirjoitti:

Noh, mielelläni muuttaisin joen toiselle puolelle mutta kun Ammattikorkeakoulun pitäis olla suht lähellä ettei matkasta tulis ihan hullun pitkää. Tuntuu että joen toiselta puolelta on niin kauhee matka sinne. Tällä hetkellä Lehtikangas näyttää parhaimmalta vaihtoehdolta koska sielläkin tulisi työn puolesta käytyä monesti viikossa. Ajattelin vaan näitä Lohtajaa ja Huuhkajanvaara siksi että sieltä menee linja-autot keskustan läpi Lehtikankaan suunnalle. Joen toiselta puolelta ei linja-autoja oikein kulje kuin keskustaan.
        Toinen vaihtoehto on se että hankitaan yksityiseltä keskustasta asunto.
        Mutta on se yllättävän hankalaa tää kun muuttaa toisesta kaupungista. Paljon on selailtu karttaa, asuntolistoja ja linja-autojen aikatauluja :-)

Minä asuin 17v lohtajalla, eli lapsuuteni ja nuoruuteni. Asuimme omistusasunnossa ja siinä lähistöllä ei ollut yhtään häiriötä. Minua ihmetytti, kun monet sanoi lohtajasta, että kaupungin kaatopaikka, mutta itse viihdyin lapsuuteni siellä oikein hyvin. Löytyi kirjasto, nuorisotila, koulu, K-kauppa (kohta ruetaan rakentamaan aivan lohtajan viereen S-markettia).
        Asuin jossain välissä Kuurnassa (tamppisaarentie) ja sen kadun talot oli todella rauhattomia ja asunnot huonokuntoisia.Nyt asumme Teppanassa ja tästä on keskustaan matkaa vain muutama sata metriä. Asumme VVO:n asunnoissa. Asunnot on hyväkuntoisia (rempattu -96), takuuvuokra on pieni, pihat on hyviä ja matka keskustaan lyhyt.
        Minkä ikäisiä olette ja minkä ikäinen lapsi teillä on?

• hyh!
        Rami kirjoitti:

juu ja laajankankaalla on myös virve ja tomi!hyh!

• gkalle
        hyh! kirjoitti:

joku ajatellu just samaa ku mä!!

• Virve ja Tomi Laajis
        hyh! kirjoitti:

Sukunimet?

• afe

urheilua ja kuntoilua, ehdottomasti paras on Palokangas. Se on myös koirien paratiisi.
      Muutenkin rauhallista seutua ja lähellä keskustaa.

• MarZvin

...on muuten hyvä, mutta kun se on niin hiton kaukana kaikesta.

• juha

Hetteenmäkikö hyvä paikka asua. Entisen teollisuuskaatopaikan päällä. Suomen suurimmat radon-pitoisuudet. UPM:n melu- ja hajuhaitat huomattavat.

Yllä mainittu puisto täynnä juopottelevaa nuorisoa.

Hetteenmäen kehuja taisi itse kaivata asunnon ostajaa, jotta pääsisi pois sieltä.

• Kajaanilainen

Itse olen asunut Kajaanissa 4vuotta joten minulla ei ole kovin varmaa tietoa näistä eri alueista. Olenkin asunut vain Puistolan ja keskustan alueilla. Mutta jotenkin tuntuu että jokaisessa alueessa on hyvät että huonot puolet. Lohtajasta olen kuullut enemmän huonoa mutta eikös siellä ole lapsiperheille vaikka mitä toimintaa, mitä jokaisessa paikassa ei ole. Ja sieltähän kulkee aika hyvin nämä paikkurit. Huuhkajanvaarasta en osaa oikein sanoa juuta enkä jaata. Siellä ainakin on suht uusia kaupunginasuntoja. Lehtikankaalla on taas palveluita eikä kaupunkiinkaan ole pitkä matka. Mutta itseäni ahdistaisi asua semmoisessa "kerrostaloröykkiössä", katsot minne vain niin taloja joka puolella ja ahtaasti. Ja yleensä niissä asuun vaikka minkälaista kulkijaa. Ainakin semmonen kuva siitä paikasta itselleni on jäänyt.
        Teppana vaikuttaa rauhalliselta alueelta mutta eiköhän sieltäkin löydy niitä rellestäjiä.
        Olen sitä mieltä että jos haluaa rauhallisen vuokra-asunnon niin kannattaa kääntyä yksityisen puoleen. Ne asunnot ovat yleensä talosta jossa vähän vuokralaisia. Itse asun keskustassa vuokralla ja ihan rauhallista on ollut, en kyllä lapsiperheelle suosittele. Keskustassa paljon vanhoja ihmisiä joilla monesti taipumus valittaa lasten tekemisistä. Ja vuokrat ovat kalliit.
        Toivottavasti sopiva löytyy ja vuokralta on helppo muuttaa jos ei miellytä. Varmaan ihan hyvä ois "kokeilla" eri alueita ja jäis sit siihen mikä miellyttäis enemmän.

• ninpa

Ensinnäkin hetteenmäen puistossa ei pikkujuopottelijoita ole pahemmin näkyny, itse puiston vieressä asun, eli hyvät on näkymät. Ja täällä ei todellakaan ole asunnoista eroon pääsemisen kanssa minkäänlaisia ongelmia. Valitettavasti taitaa kuitenkin kateus puhua edellisellä kirjoittajalla, kun hetteenmäen asuinalueella ei tavallisen työläiskaupunginosan ongelmia ole, vaan tämän idyllisen omakotitalo alueen täyttävät iloiset, työtätekevät, hyvin toimeentulevat perheet=) Kyl tästä vielä väittely saadaan käyntiin =))) Ai niin, niistä haju ja meluhaitoista vielä, taitaapa multa puuttua pari tärkeää aistia, kun ei ole vielä häiritsemään päässyt ikinä=)

• Rami

Laajankankaan kaupungin vuokra asuntojen ikkunoista sataa usein mm.huonekaluja,vaatteita,pulloja ym..ym..jopa telkkareitakin!Siis just niistä Laajankankaan kadun Sotkamontien puolella olevista taloista,lisäksi että niihin talvella paleltuu niin vielä vaarassa saada"kuuro niskaan"!!!!!

• Huuhkanjanvaarassa

Jokaisessa kaupunginosassa ovat omat ongelmansa.
      Itse olen perheeni kanssa asunut Huuhkajanvaarassa omistusasunnossa (rt) kuusi vuotta.
      Minkäänlaisia ongelmia ei ole koskaan ollut.
      Tietenkin kuulemani mukaan säpinää on joskus noissa kaupungin vuokrataloissa mutta niissäkin vain muutamat yksilöt ovat aiheuttaneet kuulemani mukaan ongelmia.
      Täällä on hyvät liikuntamahdollisuudet, päiväkodit, koulut lähellä eikä tuo matka kaupunkiinkaan ole liian pitkä 3,5 km.. (suurin osa perheistä käy varmaankin kaupassa Prismassa, Cm:ssa jne. joten vaikka matkaa olisikin vaikka alle kilometri, ostosten paljouden takia kauppareissut pitää tehdä autolla).
      Lukekaahan Koti-Kajaanista viikonlopun rötökset niin sattuupa sitä valitettavasti myös Kuurnassa ja Teppanassa. Hyvää talven alkua kaikille!! ;-)

• nimetön

Itse en ole asunut huuhkajanvaarassa mutta usein siellä on tullut käytyä. Ja suoraan sanottuna se alue missä on kaupungintaloja on todella surkea näky. Talot on kyllä uusia mutta ne on rakennettu todella ahtaasti. Jo pelkkä vilkaisu parkkipaikoille kertoo millaista väkeä niissä taloissa asuu. Omistusasuntoalueet ovat varmasti rauhallista ja kivaa aluetta mutta silti tuo alue ei ole ikinä tehnyt vaikutusta.
        Ja tuohon kaupassa käyntiin...monella kun ei ole autoa niin kyllä se matkakin paljon vaikuttaa asuinalueen valintaan. Eikös tämä henkilö joka tämän keskustelun aloitti, juuri painottanut sitä ettei autoa ole. Ja paljon on muitakin perheitä jotka hoitavat kauppareissut vaunuilla. Tai onhan ne linja-autot tietty keksitty...

• kajaanilainen
        nimetön kirjoitti:

Itse en ole asunut huuhkajanvaarassa mutta usein siellä on tullut käytyä. Ja suoraan sanottuna se alue missä on kaupungintaloja on todella surkea näky. Talot on kyllä uusia mutta ne on rakennettu todella ahtaasti. Jo pelkkä vilkaisu parkkipaikoille kertoo millaista väkeä niissä taloissa asuu. Omistusasuntoalueet ovat varmasti rauhallista ja kivaa aluetta mutta silti tuo alue ei ole ikinä tehnyt vaikutusta.
        Ja tuohon kaupassa käyntiin...monella kun ei ole autoa niin kyllä se matkakin paljon vaikuttaa asuinalueen valintaan. Eikös tämä henkilö joka tämän keskustelun aloitti, juuri painottanut sitä ettei autoa ole. Ja paljon on muitakin perheitä jotka hoitavat kauppareissut vaunuilla. Tai onhan ne linja-autot tietty keksitty...

Minä olen asunut keskustan Yläkaupungilla ja nykyään Purolan laitamilla. Kumpikin ovat olleet mukavia alueita. Lapsiperheelle tosiaan yläkaupunki ei ehkä ole koivin hyvä paikka, vuokrat korkeita(keskusta), rauhaa vaativia vanhuksia paljon ja pihat pieniä lasten leikeille.
        Oletko kysellyt asuntoja Puistolasta? Siellä on niin omakotitaloja kuin pienkerrostalojakin ja alue on rauhallista, samoin Purola.
        Jokaisella kaupunginosalla on rettelöijänsä, mutta eniten niitä taitaa olla juuri Lohtajalla, Variskankaalla ja Huuhkajavaarassa..
        Ja niistä UPM:n haitoista; itse asun alle km:n päässä tehtaasta eikä melu haittaa, ainahan kaupungissa riittää taustamelua. Ja hajuhaittoja on tuulen suunnasta riippuen vuorollaan niin Hetteenmäessä, Lohtajalla jne. :)

• Vanhassa vara parempi
        nimetön kirjoitti:

Voiko mielestäsi todella auton perusteella olettaa ihmisen olevan jollakin tavalla alemman kerroksen porukkaa ja käyttäytyvän häiritsevästi omalla asuinalueellaan? Melko pikkuporvarillista ajattelua... Uusi auto ja omistusasunto ne ihmisestä mallikansalaisen tekevät?

• Grapefruit

Jos sinulle jossain hakuprosessin vaiheessa mainitaan sana oksatie, niin vaihda välittömästi puheenaihetta. Oksatie on kaupungin vuokra-asuntojen osalta kaikista pahin paikka kunnon ihmisen oplla. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta parilla tuttavapariskunnalla on. Itse asuin opiskeluaikoina (AMK) Huuhkajanvaarassa, ja sitä ennen keskustassa. Huuhkajanvaarasta tykkäsin, oli isot asunnot ja rauhallista. Huuhkajassa voi asua niissä taloissa, jotka ovat "perällä" esin nuotiotie ja askeltie. Samoojantietä kannattaa varoa. Oksatiestä vielä: Siellä asuu 90% kajaaniin sijoitetuista pakolaisista. Loput asukkaat ovat mustalaisia. Tarvinneeko enempää perustella.-

• Kajaanilainen

Mielestäni Kainuun Prikaatin asunnot ovat paras asuinpaikka. Kun siellä ei ole melua. Ei juoppoja. Ei huumeita. Halvat vuokrat. ja muutenkin paras. kannattaa tutustua ainakin.

• Siellä asuva...

Oma perheeni asuu Oksatiellä ja olet aivan oikeassa että alue on rauhatonta.
        Tosin mustalaiset on ilmeisesti ajettu pois yhtä perhettä lukuunottamatta ja pakolaisia on tietty vieläkin. Ne kuitenkin ystävällisiä, jos heitäkin kohtaan on.
        Ihmettelenpä miksi lapsiperheet ja juopot yritetään asuttaa samalle alueelle...

• hoikankangas <3
        Kajaanilainen kirjoitti:

Mielestäni Kainuun Prikaatin asunnot ovat paras asuinpaikka. Kun siellä ei ole melua. Ei juoppoja. Ei huumeita. Halvat vuokrat. ja muutenkin paras. kannattaa tutustua ainakin.

Tuntuu hölmöltä vastata lähes kymmenen vuotta vanhaan viestiin, mutta kertomasi pitää paikkaansa. Prikaatilla (oikeammin Hoikankankaalla) on todella hyvä asua. Näyttäviä taloja joissa avarat ikkunat, mukavia asukkaita, ei meluhaittoja vaikka varuskunta onkin lähellä, paljon metsää ja muutenkin luonnonläheinen paikka, hoikanlampi... Suosittelen erittäin lämpimästi!

• Tietää

Kannattaa muuttaa Sotkamoon lähellä Kajaania ei rikollisuutta kuten Kajaanissa. Ja paljon harraste mahdollisuuksia. Lapsille täydellinen paikka.

• Vähäsöyrinki

Sotkamo varmaan kaikinpuolin kiva ja mukava paikka ja kauheasti harrastus mahdollisuuksia,vuokatti niitä pullollaan mutta ihmiset ne ovat:savolaisten ja kainuulaisten sekoitusta,joista Vähäsöyringin runokin kertoo!!!Kaikki pesäpallo joukkueetkin tietää sanoa,Sotkamolla kyseenalainen kunnia:suomen vittumaisin yleisö!!!

• Tietää
        Vähäsöyrinki kirjoitti:

Sotkamo varmaan kaikinpuolin kiva ja mukava paikka ja kauheasti harrastus mahdollisuuksia,vuokatti niitä pullollaan mutta ihmiset ne ovat:savolaisten ja kainuulaisten sekoitusta,joista Vähäsöyringin runokin kertoo!!!Kaikki pesäpallo joukkueetkin tietää sanoa,Sotkamolla kyseenalainen kunnia:suomen vittumaisin yleisö!!!

Enpä mee sanomaan vittumaiseksi. Mutta Kajaanissa ihmiset ovat niin helvetin kateellisia kuten saamme koti kajaanin kuuloluurista esim lukea.! Sotkamossa on todella ystävällisiä ihmisiä. Totta kai Sotkamossa yleisö puolustaa omiaan eikä vieraita. Niinhän se on muuallakin kyllä sotkamolaisten mielestä muuallakin on vittumainen yleisö ah. Luulisi kajaanilaistenkin pitävän kainuulaisten puolta- Mistähän olet kotoisin? Kainuulaiset pitävät yleensä yhtä.

• mä vaan
        Tietää kirjoitti:

Enpä mee sanomaan vittumaiseksi. Mutta Kajaanissa ihmiset ovat niin helvetin kateellisia kuten saamme koti kajaanin kuuloluurista esim lukea.! Sotkamossa on todella ystävällisiä ihmisiä. Totta kai Sotkamossa yleisö puolustaa omiaan eikä vieraita. Niinhän se on muuallakin kyllä sotkamolaisten mielestä muuallakin on vittumainen yleisö ah. Luulisi kajaanilaistenkin pitävän kainuulaisten puolta- Mistähän olet kotoisin? Kainuulaiset pitävät yleensä yhtä.

Tää alkaa mennä asiasta toisee mistä täs otsikossa lähdettiin eteenpäin.Mut Kajaanilaisena puutun kuitenkin tohon pesis juttuun...oon kans Sotkamo fani...taitaa muut olla vain kateellisia tässä.Pitääkö katsomossa istua niinkuin kirkossa?Vai oliskohan syynä Sotkamon ylivoima viimeisten 13 vuoden aikana?

• Vähäsöyrinki
        Tietää kirjoitti:

Kainuustahan minäkin,Sotkamo on kyllä varmaan hyvä ja mukava paikka asua ei kait siinä mitään ja ei taatusti puutu harrastusmahdollisuuksia ym..ja mahtava uimaranta hiukassa ja katinkullassa,Sotkamo taitaa olla kainuun kunnista ainut joka on kasvava kunta,vuokatti ja sen ympäristö kasvanut tosi paljon.Nuo tämän aiheen aloittajat muuten etsii asuinpaikkaa kajaanin amiksesta KÄVELYMATKAN päästä!(tuli tosi suosittu jutun aihe!!!!!)heh....

• amiksen läheltä?¿
        Vähäsöyrinki kirjoitti:

Kainuustahan minäkin,Sotkamo on kyllä varmaan hyvä ja mukava paikka asua ei kait siinä mitään ja ei taatusti puutu harrastusmahdollisuuksia ym..ja mahtava uimaranta hiukassa ja katinkullassa,Sotkamo taitaa olla kainuun kunnista ainut joka on kasvava kunta,vuokatti ja sen ympäristö kasvanut tosi paljon.Nuo tämän aiheen aloittajat muuten etsii asuinpaikkaa kajaanin amiksesta KÄVELYMATKAN päästä!(tuli tosi suosittu jutun aihe!!!!!)heh....

että aloittaja haluaa asunnon kävelymatkan päästä amikselta, silloin olisi kyllä PALOKANGAS paras.

• Vähäsöyrinki
        amiksen läheltä?¿ kirjoitti:

että aloittaja haluaa asunnon kävelymatkan päästä amikselta, silloin olisi kyllä PALOKANGAS paras.

he kertoivat etteivät omista autoa jne....ja just kettu-lohtaja ympäristöstä kaavailivat ainaskin aluksi,mahtaa olla kajaaniin muuttajien pää nyt aika pyörällä,heh..no pääasia etteivät menis ainakaan Laajankankaan kadulle eikä oksatielle jne..

• Kajaaniin
        Vähäsöyrinki kirjoitti:

he kertoivat etteivät omista autoa jne....ja just kettu-lohtaja ympäristöstä kaavailivat ainaskin aluksi,mahtaa olla kajaaniin muuttajien pää nyt aika pyörällä,heh..no pääasia etteivät menis ainakaan Laajankankaan kadulle eikä oksatielle jne..

Vähänhän tässä on pyörälle pää menny kun on tätä keskustelua seurannut. Ihan kiva että on tullut paljon viestejä. Niinpä, ammattikorkean läheltä toivomme jonkun asunnon löytyvän koska autoa emme omista, Kajaanissa kyllä taitaa paikkurit ihan kivasti kulkea.
        Odotamme kyllä innolla Kajaaniin muuttoa, etteköhän tuo ihan ystävällistä ja hauskaa porukkaa ole!

• Tomppa
        Kajaaniin kirjoitti:

Vähänhän tässä on pyörälle pää menny kun on tätä keskustelua seurannut. Ihan kiva että on tullut paljon viestejä. Niinpä, ammattikorkean läheltä toivomme jonkun asunnon löytyvän koska autoa emme omista, Kajaanissa kyllä taitaa paikkurit ihan kivasti kulkea.
        Odotamme kyllä innolla Kajaaniin muuttoa, etteköhän tuo ihan ystävällistä ja hauskaa porukkaa ole!

Muuttakaa Hoikankankaalle... siellä on varmasti kaupungin edullisin vuokrataso, lyhyt matka sekä AMK:n kampukselle että lehtikankaalle. Ja suomen suurimman varuskunnan kupeessa on taatusti turvallista asua. Lisätietoja voi kysellä SKV:ltä.

Ai niin... siellä tosin ei välttämättä ole aina niin rauhallista :)

• Rami
        Kajaaniin kirjoitti:

Olipa suosittu keskustelun aihe,oispa mukava tietää minkä paikan valitsitte kun muutitte ja saitte katon pään päälle.Ei kukaan suositellut siitä Kainuun sanomien läheltä?siitä ei ois kun kiven heitto amikseen,vaan liekkö ollenkaan vuokrattavana niitä asuntoja,rivitaloja ainakin paljon ja lampi niitten kohdalla tien toisella puolen.Kesällä tosi kaunis paikka ja lähellä auringonotto/uima paikka,eikä oo"lieveilmiöitä"

• Kajaaniin
        Rami kirjoitti:

Olipa suosittu keskustelun aihe,oispa mukava tietää minkä paikan valitsitte kun muutitte ja saitte katon pään päälle.Ei kukaan suositellut siitä Kainuun sanomien läheltä?siitä ei ois kun kiven heitto amikseen,vaan liekkö ollenkaan vuokrattavana niitä asuntoja,rivitaloja ainakin paljon ja lampi niitten kohdalla tien toisella puolen.Kesällä tosi kaunis paikka ja lähellä auringonotto/uima paikka,eikä oo"lieveilmiöitä"

Ihan kiva että viestiä tuli näinkin paljon ja vieläkin saa tulla.
        Vuoden alussa toivottavasti päästään muuttamaan sinne Kainuuseen.
        Pitää sitten ilmoitella miten asiat ovat menneet :-)

• +++++++++++++
        Kajaaniin kirjoitti:

HOHHOIJAA!

Otappa tuosta sitten selvä. Tosiasia on, että sellaista asuinaluetta ei tästä kaupungista eikä muualtakaan löydy, etteikö joku huumehörhö/juoppo/tms. rikollinen löydy jokaiselta asuinalueelta.

Lohtajaa ja Huuhkajanvaaraa morkataan ihan suotta. Aivan samallalailla löytyy levottomuuksia muiltakin asuinalueilta.

Olen asunut muutaman vuoden Lohtajalla ja rauhassa olen saanut asua.
        Ei ole kuin n. 3 km Lohtajalta kävelymatkaa amk:n.
        Jos ei jaksa kävellä, bussi kulkee kahdeksaksi Lohtajalta Opintielle ja klo16 jälkeen takaisin.

Tervetuloa Kajaaniin!

• ddgdgdddgd
        Tomppa kirjoitti:

Muuttakaa Hoikankankaalle... siellä on varmasti kaupungin edullisin vuokrataso, lyhyt matka sekä AMK:n kampukselle että lehtikankaalle. Ja suomen suurimman varuskunnan kupeessa on taatusti turvallista asua. Lisätietoja voi kysellä SKV:ltä.

Ai niin... siellä tosin ei välttämättä ole aina niin rauhallista :)

Millä perusteella ei ole rauhallista? Ei ole ollut mitään meluhaittoja varuskunnasta huolimatta.

• Iisalmi

Huonoja ainaki Kajaani, en muuta tiiä..

• Jepulis jee

Lehtikangas on kaikist paras asuin alue!!!
      ja kylmä on myös vaan siellä on pirun kallista,kun ne talot maksaaa!!!!

• Lehtikangaspa hyvinkin

Siellä saa maksaa 70-luvulla rakennetusta okt:sta 120t €, eli melkein uuden hinta.
        Eikös siellä melkein tapettu (puukotettu) se nainen vähän aikaa sitten??

• jepajeejeejee

Lehtikankaalla kiukkusia eläkeläisiä ja kasoittain koiran paskaa, kylmällä on vaan niin v...tun kylmä! :)

• perusteluja?

Älä naurata... Mikä tekee lehtikankaasta parhaan tai edes hyvän? Paikka ei ole edes tyydyttävä vaan huonoimpia alueita Kajaanissa. Tiedän kun olen siellä asunut. Kyttääjiä, elämäänsä vittuntuneita kylähulluja enemmän kuin missään muualla. Talotkin rumia betonikuutioita.

• Jooo !!

Mä oon viistoista vuotta ja asunut lohtajalla sen ajan, ja muuten aivan tosi rauhallista seutua!!!!
      Eikä ne sieltä ns.keskeltä lohtajaa paljoo tänne sivuille vaikuta(omakotitaloalueelle)!!!!Huuhkikses asuu liika mannei, muuten hjyvä!!

• helvetti........

Kysyjähän oli nimenomaan tulossa kajaaniin vuokralle!!!!!!Ootko ihan tosissaan että suosittelet tulemaan vuoralle lohtajalle....voi jumalauta..!!!!!!Voi siellä lohtajan ok-talo alueella ollakkin rauhallista vaan ei kysyjä ole sinne tulossakaan...maahisentielle tai kaikukadun ympäristöön pitäis perustaa kajaanin järjestyspoliisin sivu asema!!!!!!!!!Ei enää enempi voi pieleen asuinpaikan valinta mennä,Ne asunnot ei edes kalpaa niille jotka tietää sen seudun menon.Joudut varmaan asumaan seuraavatkin 15v siellä vaikket haluaiskaan mikäli et myy taloas pilkkahintaan...ei ainakaan mikään myyntivaltti ole:myydään ok-talo lohtajalta.....

• Jooo !
        helvetti........ kirjoitti:

Kysyjähän oli nimenomaan tulossa kajaaniin vuokralle!!!!!!Ootko ihan tosissaan että suosittelet tulemaan vuoralle lohtajalle....voi jumalauta..!!!!!!Voi siellä lohtajan ok-talo alueella ollakkin rauhallista vaan ei kysyjä ole sinne tulossakaan...maahisentielle tai kaikukadun ympäristöön pitäis perustaa kajaanin järjestyspoliisin sivu asema!!!!!!!!!Ei enää enempi voi pieleen asuinpaikan valinta mennä,Ne asunnot ei edes kalpaa niille jotka tietää sen seudun menon.Joudut varmaan asumaan seuraavatkin 15v siellä vaikket haluaiskaan mikäli et myy taloas pilkkahintaan...ei ainakaan mikään myyntivaltti ole:myydään ok-talo lohtajalta.....

En lukenutkaan niin tarkasti, mutta kuiteskin..
        Totta puhuttuna en itsekään asuisi siellä vuokrataloissa...naurattaa ne jututkin sieltä, talvipakkasilla olivat kantaneet grillin pihalle ja grillannet tikun päässä makkaraa.

Minä haluan asua kylläkin lohtajalla, omasta mielestä rauhallista asuinaluetta(painotan: amakotialue).
        Mutta ihmettele sitten vaan miksi lohtajalta omakotitalot menevät nopeasti kaupaksi. Pilkkahintaan ei tartte ruveta myymään, tästä saa enemmän jopa kuin samanveroisesta esim:kätössä!!!
        Mutta turhaapa tästä jauhaa, jollakin ottaa pollaan pahasti kun pilkattiin huuhkista!!!!!!!

• muuttaja
        Jooo ! kirjoitti:

En lukenutkaan niin tarkasti, mutta kuiteskin..
        Totta puhuttuna en itsekään asuisi siellä vuokrataloissa...naurattaa ne jututkin sieltä, talvipakkasilla olivat kantaneet grillin pihalle ja grillannet tikun päässä makkaraa.

Minä haluan asua kylläkin lohtajalla, omasta mielestä rauhallista asuinaluetta(painotan: amakotialue).
        Mutta ihmettele sitten vaan miksi lohtajalta omakotitalot menevät nopeasti kaupaksi. Pilkkahintaan ei tartte ruveta myymään, tästä saa enemmän jopa kuin samanveroisesta esim:kätössä!!!
        Mutta turhaapa tästä jauhaa, jollakin ottaa pollaan pahasti kun pilkattiin huuhkista!!!!!!!

Muutto ittelläkin varmaan vuodenvaihteessa Kajaaniin.
        Kajaani on tuttu paikka eli aikalailla kaupunginosat tiedossa.
        Olemme jonkun reissun tehneet asuntojen perässä siellä ja Lohtajalla olisi tarjolla mukavalla paikalla omistusrivitalon pätkä.
        Missä siellä tapahtuu ja uskaltaako siellä liikkua yksikseen illalla?
        Entäpä se asunnon myynti jos innostumme rakentamaan jossain vaiheessa?
        Mitä palveluita löytyy?

• polliisi12

Oksatie on mukava paikka, josta ei puutu toimintaa.Poliisi teeveetä, hilstreeriä tai csi ei tarvitte kahtooa, riittää kun katsoo pirtin ikkunasta pihalle.

• paskasakki riehuu

Puliukot ja muut puolikuoleet riehuvat esivallan turvassa. Ei tarvitse muuta kuin vähän ääntä korottaa niin heti on poliisit ovella kyselemässä, että mitäs on tehty puolikuolleille.

• sateensattuessasisäl

Keskusta, Palokangas ja Lehtikangas parhaita. Vuokraa yksityiseltä jos voit.
      -halvempi vuokra
      -rauhallisemmat asunnot
      Koti-Kajaanissa joku vuokrasi kolmiota yläkaupungilta

• asgagagasdgasdgadsgd

Buahaha..... keskusta ja lehtikangaspa hyvinkin. Trolliko olet vai ulkopaikkakuntalainen?

• hehhehh

nakertajassa on tontteja paljon, myös taloja valmiina.
      ala-aste lähellä, ei pitkä matka kaupunkiinkaan

• Been there

LEHTIKANGAS ELÄKELÄISTEN SEUTUA, PALJON IÄKÄSTÄ VÄKEÄ NIINKUIN KOKO KAJAANISSA YLEENSÄKIN.

• --------------------

Kylähullujen ja muiden vajukkien asuttama.

• kajjjjaaani

Kajaanin parhaat ja arvokkaimmat alueet on tietenkin uudet/uudehkot omakotitaloalueet, Kylmä, Kätönlahti, Hetteenmäki. Huuhkajanvaaran omakotitaloalue on periaatteessa ihan ok, mutta minua ainakin häiritsisi ajaa aina kotiin mennessä niiden vuokrataloslummien ohi. Vanhemmista alueista kivoja on Teppana, Komiaho ja Kuurna/Kättö (pois lukien Oksatien seutu). Pikku-Ketun ja Kuusanmäen rivitaloalueet on myös oikein kivoja. Lohtajalle en haluaisi edes omakotitaloon!

• ngf

no jos on asunut yli 5 vuotta pahamaineisimmalla tiellä Kajaanissa Pietarin asuntojen vieressä ja häiriöt ovat rajoittuneet suht pieneen mökään, niin ei Kajaanissa silloin kovin pahoja paikkoja ole asua.

• rewgterwrre

Ei kait se ajaminen niiden ohi ole vielä mitään, mutta aattelepa että oma lapsesi joutuisi kävelemään niiden läpi vaikkapa synkkänä syksyisenä iltana. Eipä paljon houkutele tuo ajatus... Pistivät sinällään hyvän lähiön pilalle, kun asuttavat ei-yhteiskuntakelpoista porukkaa niihin rivitaloihin. Toki seassa asuu kunnollistakin väkeä, osanotot heille.

• lallalallaaa

Kyllä se Lehtikangas rokkaa, sinne muutatte! ja huuhkajanvaara ja lohtaja nouh sinne ite en olis muuttanu vaikka asuntoa ei olis tullu!!

• fsfdsfasdf

TARvinneko aloittajan muuttaa enää, viesti on vuodelta 2003

• azizkompatfaitah
        fsfdsfasdf kirjoitti:

TARvinneko aloittajan muuttaa enää, viesti on vuodelta 2003

Ei, mutta uusia epäonnisia moukkalaan päätyviä voi olla vielä pohtimassa päänsä kipeäksi! Sanon kyllä vuosikymmenten kokemuksella, lohtajalla ja etenkin kaikukadulla on parasta asua, on lyhyt matka keskustaan ja yötäpäivää auki oleva abc , jossa on esmarket ja apteekki (joista apteekki ei ole auki yötäpäivää ) mutta abc kera esmarketin on todennäköisesti maailmanloppuun asti.

Tietämättömät ja hysteeriset levittelevät pahoja mielikuvia provouksen kiihkoissa.

• jippi422
        azizkompatfaitah kirjoitti:

Ei, mutta uusia epäonnisia moukkalaan päätyviä voi olla vielä pohtimassa päänsä kipeäksi! Sanon kyllä vuosikymmenten kokemuksella, lohtajalla ja etenkin kaikukadulla on parasta asua, on lyhyt matka keskustaan ja yötäpäivää auki oleva abc , jossa on esmarket ja apteekki (joista apteekki ei ole auki yötäpäivää ) mutta abc kera esmarketin on todennäköisesti maailmanloppuun asti.

Tietämättömät ja hysteeriset levittelevät pahoja mielikuvia provouksen kiihkoissa.

Miksi muuttaa kadulle, jossa saa luotikujan jälkeen toiseksi todennäköisimmin turpiinsa? Viimeksi tänä viikonloppuna mustalaiset hakkasivat siellä ihmisen täysin syyttä.

Tietääkseni Lehtikankaalla päin ei ole mustalaisia, joten sinne kannattaa muuttaa.

• joipperi
        jippi422 kirjoitti:

Miksi muuttaa kadulle, jossa saa luotikujan jälkeen toiseksi todennäköisimmin turpiinsa? Viimeksi tänä viikonloppuna mustalaiset hakkasivat siellä ihmisen täysin syyttä.

Tietääkseni Lehtikankaalla päin ei ole mustalaisia, joten sinne kannattaa muuttaa.

Ei välttämättä mustalaisia mutta kylähulluja kylläkin ja elämäänsä vittuntuneita ihmisperseitä. Ei todellakaan sovi kunnon ihmiselle.

• kiikari

kuurnasta näkyy koko kajaanin komeus kättö vähän kauempana,mukavia molemmat

• kaupunkilainen jor

Kyllä se on Kylmän alue, jossa on parasta asua.

• pöystinmäki

Vanha kunnon lepa on parasta seutua , mut talot aika vanhoja ja tarjonta vähäistä.

• ei oksatie

Joessa menee raja. Pohjoispuolella arvostetuimmat alueet/kaupunginosat.

• Perustele väitteesi

Kerro yksikin syy miksi pohjoispuolella olisi parempaa??

• <=3

Lehtomäen-Pärsänsuon seutu, varsinkin Lehtomäki on Kajaanin parasta asuinaluetta. Ja kalleinta....

• ALOITUS v.2003

Huom taas kerran
        tämän ketjun aloituspäivämäärä on vuodelta 2003.
        että tämöstä kiusantekoa täällä taas, vanhojen ketjujenb nostamista.
        Aloittakaa uusi, jos on sanottavaa vielä tähän asiaan

• heheheheheeeeeee
        ALOITUS v.2003 kirjoitti:

Huom taas kerran
        tämän ketjun aloituspäivämäärä on vuodelta 2003.
        että tämöstä kiusantekoa täällä taas, vanhojen ketjujenb nostamista.
        Aloittakaa uusi, jos on sanottavaa vielä tähän asiaan

ei ne ehi kattomaan millon keju alotettu, kun vaan sokeasti vastataan, ja halutaan olla se joka parhaan vastauksen antaa

• Kettu Repolainen

Laajakangas on huono paikka.

• lihapulla1

Lehtikangas on parhautta.

• letikkalainen

Asuttu "vanhalla" Lehtikankaalla noin 15 vuotta ja oltu tyytyväisiä. Taloissa pihat oikean pihan kokoisia, alueella rauhallista ja kaupungin kaikki palvelut lyhyen kävelymatkan päässä. Ei tässä muuta osaa kaivatakaan.

• ssafsdfssgsdg

Hah! Ala-arvoisimpia paikkoja kajaanissa. Häiriintynyttä porukkaa täynnä ja laaduttomia, rumia taloja.

• letikkalainen
        ssafsdfssgsdg kirjoitti:

Hah! Ala-arvoisimpia paikkoja kajaanissa. Häiriintynyttä porukkaa täynnä ja laaduttomia, rumia taloja.

Alue täynnä rintamamiestaloja. Talomalli, jolla suomalaiset siirtyivät omakotitaloasujiksi sodan jälkeen. Suosittu silloin, suosittu edelleen.

Häiriintyneistä asukkaista ei minkäänlaista havaintoa. Äläkä sinäkään muuta tänne, niin pidetään tilanne täällä samanlaisena jatkossakin.

• anti-lehtikangas
        letikkalainen kirjoitti:

Alue täynnä rintamamiestaloja. Talomalli, jolla suomalaiset siirtyivät omakotitaloasujiksi sodan jälkeen. Suosittu silloin, suosittu edelleen.

Häiriintyneistä asukkaista ei minkäänlaista havaintoa. Äläkä sinäkään muuta tänne, niin pidetään tilanne täällä samanlaisena jatkossakin.

No mutta eihän häiriintynyt häiriintynyttä tunnistakaan vaan vajukkikin tuntuu kuin kaksoissisarelta. Karseita betonikuutiokasarmeja hörhöineen joista kunnon ihmiset pysyvät kaukana.

• ghkjghk
        anti-lehtikangas kirjoitti:

No mutta eihän häiriintynyt häiriintynyttä tunnistakaan vaan vajukkikin tuntuu kuin kaksoissisarelta. Karseita betonikuutiokasarmeja hörhöineen joista kunnon ihmiset pysyvät kaukana.

betonikuutiokasarmeissa keski-ikä noin 70v ja niihin hakeudutaankin ennen sitä viimeistä matkaa.

• Lehtikankaalle

Muutin avopuolison kanssa lehtikankaalle marraskuussa ja täälä tuntuu olevan ihan rauhallista.

Itse muutin Kauhajoelta asti ja avopuoliso on Kajaanilainen.

Eli ulkopaikkakuntalaisen näkökulmasta tänne on sopeutunut tosi hyvin.

• Lehtikankaalle

Tainnu muuttaa jo 2003 tai sitten ei, perkele selvemmin esille noi alotuspäivät! Vittu perkele helvetti pillu :DD

• laskerahasi

MISSÄ HYVÄ ASUA??? se riippuu ihan itsestä hyvin pitkälle? opettele tulemaan toimeen ihmisten kanssa?

• tyttö

onnela on rantakin ihan vieressä ja läpikulku köyhiltä kielletty

• Kusihätä
        tyttö kirjoitti:

onnela on rantakin ihan vieressä ja läpikulku köyhiltä kielletty

Oon köyhä ja aina kulkenyt onnelan läpi ja kuseksinut talojen nurkille !

• määrärahat

kajaanissa kaupunki tekee bisnestä vuokra-asumisellaVuokrat nostetaan ensin pilviin, jotta asumistuen määrä olisi mahdollisimman suurin ja tämän jälkeen toimeentulona maksetaan tuahansia euroja omavastuuksi ym. hankintaan. Kuntalaiset kärsivät korkeasta inflaatiosta ym. vähäosaisuudesta.

• In da ghetto?

Lohtajalla asuu prosentuaalisest eniten häiriköitä, ainakin jos poliisin tilastoja kattoo. Mistä moinen?

• 17v asunut

maahisentie kajaanis.leppoisaa porukkaa ja hiljaista.

• NoZerooooo

Aivan sama kuhan et huuhkajanvaaraan eksy :D.

• yöllä nukutaan

Äläkä koskaan eksy Lohtajalle. Suomalaiset pihajuopot kerääntyvät porukalla jonkun pihalle juopottelee koko viikonlopuksi.Mikä sen kauheempaa kun kuunnella jonkun akkalauman naururemakkaa keskellä yötä.

Onneksi en asu siellä enää.Lisää juoppoja kuulemma muuttanu tänä kesänä.

• vilippus

Mainua ja Otanmäki lienevät nykyisin Kajaanin viihtyisimpiä alueita.

• G.Rynderi

Jos valita saa niin Kirkkoahon- Lehtomäen seutu on Kajaanin kauneinta ja halutuinta asuinaluetta. Alueen väestö ei vain ihan helpolla taloistaan luovu!

• talkkis

Talvivaaran metsikkö on hyvä asuinalue uusille asukkaille

• kakka haisee

Sinne mamuille havu-ja havumajoja.

• lupu1

oolen suomalainen kauniimman sukupuolen edustaja,olen muuttamassa pian omaan asuntoon,...vuokralle johonkin kajaanissa..

• qwsaxz

Keskusta on paras alue.

• asukas1

Hetteenmäki!

• sudesuuhun!

Asuin vuoden kätössä, OKSATIELLÄ! Heti ensimmäisinä päivinä alue näytti tapansa, naapureiden suhteen.. siellä tuli todistettua monenlaisia kommervenkkejä .. en suosittele! Kajaaniin muuttava uusasukas, eräs nyrkkisääntö: Kajaani kuuluu KAINUUSEEN! omituista porukkaa ei hyvä luoja...

• Anonyymi

Kajaanin Huuhkajanvaara on erittäin hyvä asuinalue. On rauhallinen omakotialue. Ulkoilualueet ovat aivan vieressä. Asuttu vuodesta 1991 lähtien eikä mitään rauhattomuutta ole ollut. Myös ilmansuunnaltaan Huuhkajanvaara on Kajaanin paras. Valtaosa tuulista ja ilmavirtauksista tulee lännestä ja etelästä, jolloin teollisuuden ja kaupungin pölyt ja saasteet eivät kulkeudu Huuhkajanvaaraan. Naapurit ja asukkaat ovat ystävällisiä. Kierrellessäni ympäri eri asuinalueita, totesin, että en muuttaisi pois Huuhkajanvaarasta. Jotkut alueet ovat täyteen sumpatut. Huuhkajanvaarassa on korkeuseroja, joten se ei ole tasaisen tylsää maastoltaan. Siellä ei ole myöskään läpiajoliikennettä. Alueen omakotitaloihin on muuttanut nykyisin useita nuoria perheitä. Huuhkajanvaaran hienous on havaittu.

Alueen alkuosassa on rivitaloalue ja kerrostaloalue. Mitään haittaa ei ole ollut. Kerrostaloalueella näyttäisi olevan tyhjiä asuntoja paljon.

• Anonyymi

Eikä paista aurinko kuin juhannuksen aikaan pari viikkoa pysykää vain pimeydessä siellä

• Anonyymi

Ei ole liian paljon maahanmuuttajia siellä on Huuhkajanvaarassa ja niiden kanssa joutuu vaa tappelemaan sitten ja vievät kaiken itselleensä minkä vaa irti saavat ja jopa murtautuvat taloihin viemään omaisuuttakin.

• Anonyymi

Yksi tuttava asuu lohtajalla velhontiellä kaupungin vuokra asunnossa, on kuulema erittäin rauhallinen ja hyvä paikka asua, vuokra vain on korkea. Toinen tuttava asuu lohtajalla menninkäisentien kerrostalossa ja ei ole hänelläkään ollut kuulema koskaan mitää "häiriöitä" siinä rapussa mis hän asuu ja ihan rauhallista ollut ja normaaleja elämisen ääniä, eli ei ole tultu oven läpi sisään, rikottu ikkunoita eikä ole poliisit ravanneet siellä yms.

• Anonyymi

Huuhkajanvaara Kajaanissa on hyvä asuinalue. Luonto, hiihtoladut ja ulkoilureitit vieressä. Rauhallinen alue.

• Anonyymi

Junk Junk junk kunk

• Anonyymi

Ei ole Huuhkajavaara yhtää hyvä asua liian paljon maahanmuuttajia mutta siellä päin asustelee

• Anonyymi

Koko Kainuu on huono asuinalue.
      Älkää muuttako tänne.

• Anonyymi

Ei ainakaan Palokankaalle - Äärimmäistä kyttäystä vuodesta toiseen.

• Anonyymi

Omistus asuntoon jos muuttaa, niin eiköhän ne "alueet" ole kaikki ihan hyviä ja ns rauhallisia eikä tulla humalassa tms väkisin sisään oven tai ikkunan läpi yms, toki kaikilla alueilla kaikkialla aina saattaa jotain tapahtua.
      Mitä lukenut juttuja niin kaupungin vuokra asunnoissa taasen kannattaa olla tarkkana mihin hakee/joutuu.

• Anonyymi

Ei kannata tulla tänne Kajaaniin jos ei ole tarpeeksi vinksahtanut jotta vois asua Kajaanissa korkeintaa muualle mieluummin mutta pois päin vaa Kajaania.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2231
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1846
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1364
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      990
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      945
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      20
      784
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      66
      740
    Aihe