Pahuksen avioehto

tyhmästitehty

Olin tyhmä, jätin avioehdon tekemättä silloin kun mies olisi siihen suostunut. Nyt en tiedä saanko enää suostumaan. Minulla isompi summa asunnossa kiinni,vähän velkaa, hänellä suurempi 3.kertaa suurempi laina ja enemmän velkaa. Sen verran olin kuitenkin viisas etten suostunut ottamaan yhteistä pankkilainaa koska minulla oli enemmän "pelissä". Mitä tapahtuu jos tulee ero? Kiinnostaa tietää vain asunnon suhteen, muun omaisuuden kanssa on selkeä kuvio. Eikös minun osani ole aika turvattu koska on oma laina?!!

4

2227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulliainen

Olet sitoutunut parisuhteeseen. Kannattaisi ehkä enemmänkin puhua yhteisestä omaisuudesta silloin kun omaisuus on yhteistä - kuten teidän asuntonne ilmeisesti on.

Mikäli eroatte, teette omaisuuden osituksen. Ositus on ennen kaikkea keskinäinen sopimus. Sopikaa miten haluatte.

Lähtökohtaisesti kuitenkin ositus lähtee siitä, että kaikki menee puoliksi. Tälöin joudut maksamaan tasinkoa, koska olet varakkaampi. Käytännössä ei ole väliä sillä, kenen nimissä lainat ovat.

• tasapuolinen...

Jaossa ynnätään yhteen kaikki omaisuutenne josta summasta sitten vähennetään yhteen lasketut velkanne.
      Siten saatu tulos jaetaan kahtia.
      Se joka saa talon, joutuu yleensä maksamaan tasinkoa, sillä puolikas nettovarallisuudesta ei usein riitä.
      Tasingon maksaja saa päättää miten hän sen maksaa.
      Hän voi antaa vaikkapa purjeveneen ja viinipullokokoelman.
      Näin niinkuin suurinpiirtein.
      Lähtökohtaisesti et siis saa pesästä enempää kuin toinenkaan vaikka olisit yksin maksanut talolainan.
      Joku vakkari "lakimies" varmaan kohta kertoo tarkemmin.

• nix nax

>>Jaossa ynnätään yhteen kaikki omaisuutenne josta summasta sitten vähennetään yhteen lasketut velkanne.
        Siten saatu tulos jaetaan kahtia.>Se joka saa talon, joutuu yleensä maksamaan tasinkoa, sillä puolikas nettovarallisuudesta ei usein riitä.>Lähtökohtaisesti et siis saa pesästä enempää kuin toinenkaan vaikka olisit yksin maksanut talolainan.

• tyhmästi tehty.

Onneksi olin itse aikoinaan viisaampi ja tein avioehdon. Se on suurin lohtu mitä voi olla perhehelvetissä eläjälle..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2987
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2921
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2357
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1853
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1709
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1644
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1576
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1255
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1236
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79