Ostin reilu viikko sitten lasit Specsaversilta. Kehysten hintaan kuuluivat vakioyksiteholinssit, jotka sopivatkin minulle. Ystävilläni ja sukulaisillani on ollut vuosikymmeniä silmälasit (itselläni näkö heikkeni myöhemmin) ja kyselin heiltä, että miten on, kannattaako ottaa kovapinta ja heijastuksenesto lisämaksusta. Minulle kerrottiin kokemuksia, ettei niistä pinnoista kauheasti ole apua. Kovasti minulle pinnoitteita tyrkytettiin, mutta päätin jättää välistä. En tarvitse lasejani koko aikaa.
Sain lasit ja olin muuten tyytyväinen, mutta näen pimeällä kaikki valot kahtena. Myös valotekstit. Ja näkökenttäni täyttyy valoläikistä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko tosiaan kautta aikain nähty kaikki valot näin häiritsevästi kunnes heijastuksenestopinta on keksitty? Aika uskomattomalta tuntuu, tai sitten Specsaversin linssit ovat tarkoituksella niin kehnot, että niihin on otettava nuo pinnat, jotta niitä voi ollenkaan käyttää.
Jotenkin tuli huijauksen maku ja haluaisin kuulla vielä kokemuksia heijastuksista.
Soittelin äsken Specsille ja vastailivat sen oloisesti, että voi voi, mitäs valitat kun et ostanut sitä...
Linssien heijastus?
6
5991
Vastaukset
- ehkäisee
häiritsevän heijastuksen muodostumista linssissä, läpäisee enemmän valoa, ja parantaa näin ollen silmälasien käyttömukavuutta. Myös muut näkevät silmäsi selkeämmin linssien läpi, ja oma näkökykysi paranee esimerkiksi tietokoneen äärellä työskennellessä ja autoa ajaessa pimeällä.
- Ekat lasit
..voisi auttaa tähän? Sitä vähän ajattelinkin, mutta jotenkin tuntuu niin hurjalta tuo valojen kopioituminen näkökentässä, että on vaikea kuvitella ennen ihmisten kestäneen sitä. Tuohan häiritsee autolla ajamistakin tosi pahasti.
- minulla miinus
Ekat lasit kirjoitti:
..voisi auttaa tähän? Sitä vähän ajattelinkin, mutta jotenkin tuntuu niin hurjalta tuo valojen kopioituminen näkökentässä, että on vaikea kuvitella ennen ihmisten kestäneen sitä. Tuohan häiritsee autolla ajamistakin tosi pahasti.
linsseissä on selvä ero-siis heijastuksenpoistolla tai ilman-kokemusta nimittäin jo monelta vuodelta.
Valot kopioituvat sekä linssin etu-että takapinnalle, jolloin näkömukavuus varmasti ei ole paras mahdollinen.
Heijastuksenpoisto tavallaan vaimentaa kaikki valoilmiöt ihan siedettävälle tasolle. - Ekat lasit
minulla miinus kirjoitti:
linsseissä on selvä ero-siis heijastuksenpoistolla tai ilman-kokemusta nimittäin jo monelta vuodelta.
Valot kopioituvat sekä linssin etu-että takapinnalle, jolloin näkömukavuus varmasti ei ole paras mahdollinen.
Heijastuksenpoisto tavallaan vaimentaa kaikki valoilmiöt ihan siedettävälle tasolle....neuvoista. Laitan nyt linssit uusiksi takuuna ja ostin niihin sen heijastukseneston.
Liikkeessä alun perin testailin linssejä, joissa on heijastuksenesto sekä sellaisia joissa ei ole. Tällöin en huomannut oikeastaan mitään eroa. Ilmeisesti tuo miinus juuri vaikuttaa sitten siihen heijastukseen todella paljon!
Hetken jo mietin, että mitä vikana, kun näen kummallisia valopilkkuja aina jokaisen lampun yhteydessä :)
Toivottavasti ongelma nyt ratkeaisi!
- ... persseiverssillä
Kaikki, missä lukee vakio- tai perus, on tosiaan sitä eli kunnon mausteet pitää näissä halpaliikkeissä pyytää erikseen ja muissa liikkeeissä on päivänselvä juttu tarjota/myydä kestäviä ja heijastamattomia pintoja.
Eikä myöskään ns. omia asiantuntijoita kannata aina kuunnella, elleivät he ole ammattilaisia. Kannattaa mieluummin kysellä vaikkapa kilpailevasti liikkeestä , mitä he myyvät eniten (esim. pinnotteissa)... - halooo!
Kannattaa kuunnella mitä asiantuntijat oikein neuvovat. Ei sitä heijastuksenestopintaa ihan turhaan ole kehitetty. Ruman näköiset on myös heijastavilla linsseillä. Toki ainakin kovapinta ja heijastamaton pitää ottaa jos yhtään on järkeä päässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1092740EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje291331- 981176
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621007Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta366987Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133948- 54843
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22673- 40668
Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta109625