sukupuolikysymys

kaksi urosta???

Mitä mieltä ihmiset olette kahden koiran kohdalla noista sukupuolista?
Tilanne siis se, että talossa ennestään seropi-uros ja mietinnässä toisen koiran otto. Minulle kelpaisi narttu, mutta isäntä haluaisi kovasti urosta, ja hänen koira nimellisesti olisikin. Pentue on kiikarissa, mutta ongelmana myös se, että rotuyhdistelmä on vaativa. Siinä on rottweileria ja toista voimakasluonteista koiraa.
Nykyinen koiramme on 4v ja luonteeltaan toisia koiria kohtaan kiltti, mutta jos paikalle sattuu toinen dominoiva uros, syntyy melko varmasti tappelu. Alistuvista uroksista ei välitä ja nartut tottakai kelpaa myös. Pentujen kanssa tietysti myös hyvää pataa.
tämä kiikarissa oleva yhdistelmä tulee kasvamaan isommaksi ja massavammaksi kuin nykyinen, mutta esim siskoni nuoremman uroksen kanssa ei ole ollut ongelmia vaikka onkin suurempi, kun minun koirani on ollut pomo sille pennusta asti.

Mieheni on jostain syystä sitä mieltä, että haluaa urospennun, tai ei ollenkaan. Minä taas haluaisin ylipäänsä sen pennun, ja harmittaa jos hän ei suostu ottamaan narttua, eikä kukaan suosittele kahta urosta saman katon alle.
Minulla on omat epäilykseni myöhemmästä valtataistelusta, mutta toisaalta, tiedän ihmisiä, joilla useampikin voimakasrotuinen uros saman katon alla, ja hyvin menee...
Pitäisikö sitten vain tuoda joululahjana se pikkuruinen tyttöpentu, ja toivoa, että isännän sydän sulaa lopulta...?

1

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertomasi perusteella en todellakaan suosittele toisen uroksen hankkimista talouteenne. Kirjoitat nimittäin, että nykyinen koiranne on dominoiva, eikä (luonnollisestikaan) tule juttuun muiden dominoivien urosten kanssa. Suurella todennäköisyydellä urosrotkulasta löytyy dominanssia ja murkkuiän jälkeen valtataistelut kahden uroksen välillä saattavat olla verisiä - eivätkä ne välttämättä koskaan tule toimeen keskenään.

      Narttu olisi kyllä hyvin paljon järkevämpi valinta. Mietin vain miksi miehesi ei narttua missään tapauksessa halua? Voisitteko keskustella ajan kanssa asiasta ja pohtia sitä nartun hankintaa ihan rauhassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe