Minä kävin Kotikadulla

Jopel

Kotikadun miehet kuvataan ääliöiksi ja nahjuksiksi ja naiset älyköiksi aktivisteiksi.

Taitaa mennä aikaa ennen kuin seuraavan kerran vierailen sillä kadulla.

23

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Häpeä(kö) tunnustaa etten ole koskaan kyennyt seuraamaan yhtäkään sarjaa, en koti- enkä ulkomaista. Mielestäni elokuvalla tai tv-ohjelmalla pitää olla alku ja loppu.

      Uutisetkin ja ajnkohtaisjutut "katson" mieluummin radion puolelta.

      • Olen moneen sarjaan koukussa.
        Jotenkin niiden jatkuvuus on minusta kiehtovaa.
        Totta kai nekin loppuvat joskus, mutta niinhän elämäkin.
        Tämä digiaika on tuonut ihmeellisen asian mukanaan.
        Ohjelmien katselun ajansiirron. Ts. katson tallennetun ohjelman silloin, kun minulla on siihen aikaa.
        Säästän myös aikaa, koska mainokset eivät vie sitä. Niiden ylihän voi aina hypätä.
        Kuuntelen toki myös mielelläni radiota.


      • Käsis on loistava
        Jopel kirjoitti:

        Olen moneen sarjaan koukussa.
        Jotenkin niiden jatkuvuus on minusta kiehtovaa.
        Totta kai nekin loppuvat joskus, mutta niinhän elämäkin.
        Tämä digiaika on tuonut ihmeellisen asian mukanaan.
        Ohjelmien katselun ajansiirron. Ts. katson tallennetun ohjelman silloin, kun minulla on siihen aikaa.
        Säästän myös aikaa, koska mainokset eivät vie sitä. Niiden ylihän voi aina hypätä.
        Kuuntelen toki myös mielelläni radiota.

        ja tyypit suoraan elävästä elämästä.
        Olen seurannut siitä asti,, kun lauantaina voi katsoa sen.


      • Atolfia
        Käsis on loistava kirjoitti:

        ja tyypit suoraan elävästä elämästä.
        Olen seurannut siitä asti,, kun lauantaina voi katsoa sen.

        olen alkanut seurata KOTIKATUAkin. Aikaisemmin jäi aina katsomatta, koska sattui olemaan sporttitunti juuri silloin. Niin se on nytkin, mutta tuo digisovitin, jota vastaan olin aivan valtavasti, antaa nyt mahdollisuuden siirtää se parempaan ajankohtaan.

        Yleensä katson sarjoja ja elokuvia hyvin vähän, mutta joskus saatan pysähtyä katsomaan, kun neule on kädessä. En osaa oikein istua kädet helmassa. Sekin on jäänne tuolta työteliäältä ajanjaksolta.

        Tämä aparaatti antaa käsille työtä. Siitä mukava peli.


    • katsoin eilen Kotikadun sinun silmilläsi,tästä miesnäkökulmasta.Kummakseni huomasin,että sinähän olet oikeassa,melkeinpä kaikki miehet ovat siellä naisisessa komennossa.
      Vaikka Kotikatu onkin ainut sarja,mitä seuraan jatkuvasti,niin minulle teki ihan hyvää katsoa sitä "toisella tavallakin."
      Ai niin,seuraan kyllä myös Sydämen asialla-sarjaa.

      • Ballykissangel, Sydämen asialla, Laakson kuningas...
        Kyllä niitä viitsii katsoa!
        Kotikadun olen nyt ottanut ohjelmaani.

        Jenkkijuttuja en pysty katsomaan.


      • Kotikatua katsoessa. Miksi oli miehet laitettu niin tyhmiksi- eihän se nyt sentään pitänyt paikkaansa- oli ihan luonnoton !
        Syntyi keskustelua. että onkohan käsikirjoittajalla jotain antipatioita miehiä/miestä vastaan, vai mistä lie ollut kysymys.
        Yleensä "sivusilmällä"katson kotikadun, nyt kyllä ihan ärsytti.


      • Atolfia
        satu kirjoitti:

        Ballykissangel, Sydämen asialla, Laakson kuningas...
        Kyllä niitä viitsii katsoa!
        Kotikadun olen nyt ottanut ohjelmaani.

        Jenkkijuttuja en pysty katsomaan.

        Sydämen asialla-sarjassa poliisipäälikkö on aina tyhmä ja tekee vääriä ratkaisuja, kun taas yksi poliiseista on se fiksu.

        En oikeastaan katso sarjaa enää ollenkaan. Minua alkoi ärsyttää tuo tohelo nainen ja häntä auttava nuori mies. En muista enää nimiä, siitä on niin kauan, kun olen katsonut.

        Tiedän paljon tuttaviani, jotka rakastavat tuota sarjaa. Näin meitä on moneksi ja hyvä niin.

        Ballykissangeliin tutustuin kesällä ja se riitti. Samoin Laakson kuningas on uusinta, mahtanee tulla jo kolmatta jos ei neljättäkin kertaa.

        En myöskään katso jenkkijuttuja. Sarja UUSI ALKU oli mielestäni mukava katsoa ja tulee nyt uusintana kakkosella. Olen katsonut sitä toiseen kertaan.

        Loppujen lopuksi TV:ssa on niin paljon uusintoja, että eipä juuri ole paljon katsottavaa. Suomalaisia näytelmiä en jaksa katsoa. Siellä on mennyt sarja Tukka auki. Hetken katsoin, kun se alkoi, mutta kyllä tympäisi kielenkäyttö ja homopari.

        Dogumenttiohjelmat ovat nykyään parasta katseltavaa, tietysti uutiset ja poliittiset keskustelut.


    • Kun ette jatkuvasti ole seuranneet Kotikadun maailmaa parantavaa ohjelmaa, niin ette nyt ymmärrä, että kyseessä on TEEMA. Aletaan ilmeisesti käsitellä miesten ongelmia, ja siinä samalla naistenkin, joiden tehtäväksi ilmeisesti tulee olla pelastajina tilanteissa.

      Aikaisemmin tänä vuonna käsiteltiin vanhan Maijan alkavaa dementiaa, ja se on nyt kuin poispyyhkäisty. Maija on taas innolla mukana.

      Eevaraukkaa taas vaani ja alisti manipuloiva, ilkeä "uskonnollinen" Uuden Ajan Airut, joka vei Eevan rahat ennen kuin Eeva ymmärsi heittää kundin kadulle.
      Eeva kasvoi ihmisenä tässä kurimuksessa.

      Voi teitä, jotka ette katso tätä kulttuuriohjelmaa säänöllisesti. Saamme siitä niin syvällistä tietoa ja uudenlaista ajattelua, paljon enempi kuin Kauniista ja Rohkeista esimerkiksi!

      • Kotikatu on hyvä!

        Rantaskakin aivan kuin täältä suoraan!

        Ja minusta päämieshenkilö on fiksu aj pitkämielinen, tää Lauran isäpappa, Jukka Puotila.


      • Rantaskalle
        Kotikatu on hyvä! kirjoitti:

        Rantaskakin aivan kuin täältä suoraan!

        Ja minusta päämieshenkilö on fiksu aj pitkämielinen, tää Lauran isäpappa, Jukka Puotila.

        kyllä sinunkin soisi muuttuvan suvaitsevammaksi!


      • Noinko helppoa on maailman parantaminen.
        Teemoja hupisarjoihin ja sillä siisti.


      • Jopel kirjoitti:

        Noinko helppoa on maailman parantaminen.
        Teemoja hupisarjoihin ja sillä siisti.

        Jostain on aloitettava tämä maalimanparannus.
        Paras ja helpoin tapa omalta sohvalta käsin.

        Ennen muinoin oli Suomisen perhe radiossa. Perheen piti pitää yllä toivoa ja optimismia sota-ajan Suomessa. Teemoja oli sielläkin, mm. sodan jälkeen piti joka perheessä olla paljon lapsia, joten Suomiset adoptoivat kaksoisvauvat pysyäkseen esimerkillisinä kansallemme.

        TV:ssä on ollut useampiakin linjaan sopivia sarjoja, esim. Heikki ja Kaija, silloin musta-valkoisena aikana. Siitä alkaen monia muita.

        Salakähmästi osoitetaan nyt vaikka toi Rantaskan asenne. Jokainen voi herätä huomaamaan rasismi, ja sitten sanoa kotonansa mielipiteensä.
        - Jos et tunne tätä Rantaskaa, niin lyhyesti kerron, että hän siellä Kotikadulla vainoaa naispastorin afganistanilaista kasvattitytärtä, ikä 8 vee.


      • Makriina kirjoitti:

        Jostain on aloitettava tämä maalimanparannus.
        Paras ja helpoin tapa omalta sohvalta käsin.

        Ennen muinoin oli Suomisen perhe radiossa. Perheen piti pitää yllä toivoa ja optimismia sota-ajan Suomessa. Teemoja oli sielläkin, mm. sodan jälkeen piti joka perheessä olla paljon lapsia, joten Suomiset adoptoivat kaksoisvauvat pysyäkseen esimerkillisinä kansallemme.

        TV:ssä on ollut useampiakin linjaan sopivia sarjoja, esim. Heikki ja Kaija, silloin musta-valkoisena aikana. Siitä alkaen monia muita.

        Salakähmästi osoitetaan nyt vaikka toi Rantaskan asenne. Jokainen voi herätä huomaamaan rasismi, ja sitten sanoa kotonansa mielipiteensä.
        - Jos et tunne tätä Rantaskaa, niin lyhyesti kerron, että hän siellä Kotikadulla vainoaa naispastorin afganistanilaista kasvattitytärtä, ikä 8 vee.

        luulin, että Rantaska on siellä vain kontrastin takia, meinaan, että hyvät tulis paremmin esiin.
        Niin ja tietysti niskakarvojen veryttelyn takia.


      • Jopel kirjoitti:

        luulin, että Rantaska on siellä vain kontrastin takia, meinaan, että hyvät tulis paremmin esiin.
        Niin ja tietysti niskakarvojen veryttelyn takia.

        Et huomaakaan, kuinka sen teeman sanoma uppoaapi! Niskakarvoja myöten.
        :)


      • Makriina kirjoitti:

        Et huomaakaan, kuinka sen teeman sanoma uppoaapi! Niskakarvoja myöten.
        :)

        sitä sarjaa seurata saadakseen salaviisautta?

        Entä mistähän saisi oikeata viisautta?
        Tuollainen manipulointi vaikuttaa vähän pelottavalta.
        Eikös niitä terroristeja ja itsemurhaiskujen tekijöitä kouluteta vähän niinku tuollai?


      • Jopel kirjoitti:

        sitä sarjaa seurata saadakseen salaviisautta?

        Entä mistähän saisi oikeata viisautta?
        Tuollainen manipulointi vaikuttaa vähän pelottavalta.
        Eikös niitä terroristeja ja itsemurhaiskujen tekijöitä kouluteta vähän niinku tuollai?

        Älä nyt sentään eppäile heitä terroristeiksi!
        Tosin yksi pariskunta on ulkomailla ja jossain pakolaisleireillä tai muualla sotatantereilla.
        Ei sitä tiedä, vaikka vauhti Kotikadullakin kiihtyisi, kun he palaavat.

        Juuri sellaisen mahdollisuuden takiahan meitä koukutetaan sarjoihin. :)


      • Makriina kirjoitti:

        Älä nyt sentään eppäile heitä terroristeiksi!
        Tosin yksi pariskunta on ulkomailla ja jossain pakolaisleireillä tai muualla sotatantereilla.
        Ei sitä tiedä, vaikka vauhti Kotikadullakin kiihtyisi, kun he palaavat.

        Juuri sellaisen mahdollisuuden takiahan meitä koukutetaan sarjoihin. :)

        Mitä jos minusta tulee sellainen lälly, kuin ne kotikadun äijät ovat.
        Ehkä niiden keskiarvo kukaties.
        Sellainen on kai nykyfeministinaisen toivemies.
        Vähän kun korkoa kopauttaa, niin Vihtori jo sängyn alta pyytelee lupaa tulla pois.


      • Jopel kirjoitti:

        Mitä jos minusta tulee sellainen lälly, kuin ne kotikadun äijät ovat.
        Ehkä niiden keskiarvo kukaties.
        Sellainen on kai nykyfeministinaisen toivemies.
        Vähän kun korkoa kopauttaa, niin Vihtori jo sängyn alta pyytelee lupaa tulla pois.

        Kuule, kun oikein ottaa vastaan opetukset, niin eipä aikaakaan, kun Vihtori rohkaisee hurjan luontonsa ja karkaa sängyn alta ilman lupaa Kotikadulle.

        Kyllä on Justiinalla (nimi muutettu) siinä ihmettelemistä sitten.


      • Makriina kirjoitti:

        Kuule, kun oikein ottaa vastaan opetukset, niin eipä aikaakaan, kun Vihtori rohkaisee hurjan luontonsa ja karkaa sängyn alta ilman lupaa Kotikadulle.

        Kyllä on Justiinalla (nimi muutettu) siinä ihmettelemistä sitten.

        että Justiina on Kotikatu sarjan yksi kirjoittaja, niin joutuuko hän kaivamaan pöytälaatikostaan sen kuuluisan kaulimensa, rauhoittaakseen Vihtorihirviön.


      • Makriina ek
        Jopel kirjoitti:

        että Justiina on Kotikatu sarjan yksi kirjoittaja, niin joutuuko hän kaivamaan pöytälaatikostaan sen kuuluisan kaulimensa, rauhoittaakseen Vihtorihirviön.

        Kotikatu on koko perheen sarja.
        Käsikirjoittajat voisivat kyllä paneutua paremmin tehtäväänsä varsinkin vuorosanojen kanssa, mutta väkivaltaa ei siellä saa käyttää edes vihtoreiden ojentamiseen.
        Ja kyllä ne urhot siellä ovat ihan hyviä tyyppejä. Odotellaan vain rauhassa kukin sohvallamme, kyllä kaikki järjestyy.


    • tähtiluokkaa

      Vievät roolinsa sydämeen käyvästi.

      Esim. Jarkon tuska pyörävarkauden hyvittämisestä,
      kun ukki Jukka Puotila meinasi rahalla asian selvittää.

      Tai suloinen Malai joka tunsi jopa myötätunnon häivähdyksen
      kiusaajaansa kohtaan nähdessään tämän itkevän.
      Hauska nähdä iloista Tuija Piepposta vaihteeksi pahiksen roolissa /Rantaskana

      Ja mitä Timo-Velistä (pupusta) vielä kehittyy. Lapsinero?

      Totta, että Mauri ja Onni kuvataan välillä vähän hölmöiksi.
      mutta hyvin Sulevi Peltola senkin rooli vetää

      • Kyllä lapsinäyttelijät ovat monen serjan suola.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe