Lattiavalun hinta?

Raksaaja09

Iltaa,

Mitäs teille on tullut lattiavalu maksamaan?
Me saatiin tarjous 70€/m2 joka sisältää kaiken eli eristeet, teräkset, verkon, betonin ja työn.
Miltäs hinta kuulostaa versus muihin omakotitalo projekteihin?

Vai pitääkö etsiä jostain halvempi kaveri? Työnlaatu ainakin tällä todettu hyväksi!

"kiittää vastauksista"

30

22553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauno Kangas

      ...varmaan kysyä joku toinenkin tarjous - vertailun vuoksi. Pikkusen arvokkaan kuuloinen on, vaikken itse olekaan ostanut tuollaisena pakettina.

    • vaikuttaa

      Omassa kohteessa lattiavaluri otti työstä kaksi vuotta sitten 5,49 €/m2. Muut työt tein itse. Materiaalit:
      -Betoni oli n. 250 €/m3->n. 20 €/m2 (n. 8cm)
      -EPS 70€/m3->14 €/m2 (200mm)
      -Verkko ehkä 2 €/m2.

      Kaikki hinnat sis. alv.

    • raksaaja 06-09

      Meillä kustannukset neliöltä seuraavat:
      liippaus 6 e/m2
      betoni 13 e/m2
      verkot 2 e/m2
      eriste Isover FLO 8 e/m2 (en laittaisi enää)

      Eristeet ja verkot laitettiin itse, jossa näköjään säästin n. 40 e/m2 :)
      400 m2 talossa se tekee siis 16000 euroa! Huh taas voi hyvällä mielellä käydä nukkumaan :)

      • raksaaja 06-09

        Eristeessä tuli nyt vähän laskuvirhettä, kyseessä siis ontelolaatan päällysvalu, ja askeläänieriste. No, 20 cm styroxia maksaisi n. 12 e, eli vieläkin säästö on 40 euron tienoissa neliöltä.


      • 5-senttinen
        raksaaja 06-09 kirjoitti:

        Eristeessä tuli nyt vähän laskuvirhettä, kyseessä siis ontelolaatan päällysvalu, ja askeläänieriste. No, 20 cm styroxia maksaisi n. 12 e, eli vieläkin säästö on 40 euron tienoissa neliöltä.

        eristettä ei maksa itseään ja työtä koskaan takaisin.
        Jokos meni yöunet? Maapohjaa vasten sepelin ja soran päälle tehtynä jo 10-15cm eriste antaa U-arvon 0.16.


      • laskentaa
        raksaaja 06-09 kirjoitti:

        Eristeessä tuli nyt vähän laskuvirhettä, kyseessä siis ontelolaatan päällysvalu, ja askeläänieriste. No, 20 cm styroxia maksaisi n. 12 e, eli vieläkin säästö on 40 euron tienoissa neliöltä.

        Eikö styrokseja ja rautoja tarvitse maksaa ollenkaan, jos ne asentaa itse. Tätä en tiennyt kun omaa taloa tein. Itse asensin, mutta rautakaupasta tuli silti lasku.


      • styroksit ja raudat
        laskentaa kirjoitti:

        Eikö styrokseja ja rautoja tarvitse maksaa ollenkaan, jos ne asentaa itse. Tätä en tiennyt kun omaa taloa tein. Itse asensin, mutta rautakaupasta tuli silti lasku.

        maksavat, mutta eivät 70eur/m2 ainakaan itse levitettyinä. Varo tuota rautakauppiastasi, jos noin paljon laskuttaa itse tekemästäsi työstäkin.


    • lukea piirustuksia

      eriste lienee 2-3kpl 5-sentin styroksia limittäin ladottuna, raudoitus 5mm verkko 15-sentin silmävälillä, betonin luokitus löytyy ja sitten se liippaustyö ostopalveluna.

      Levitä itse eristeet ja rautaverkko, tilaa betoni myllystä ja teetä vain tuo tasoitustyö, niin pääset edullisesti jatkoon.
      Eriste maksaa siinä kympin neliö, verkko 4eur/m2, betoni paikalle tuotuna vähän yli satasen kuutio ja kuutiolla teet noin 10-12m2 lattiaa. Betonin levitys ja liippaus on siinä 6eur/m2 hintaan sis alv.

      Jos ei ole aivan surkeasta tilasta kyse, laittaisin valuun/valun alle myös lvis-putkitukset lattialämpöineen sekä keskuspölynimurin putket ja osan viemäriputkista. Mikäli nämä työt tarvikkeineen ovat hinnassa mukana, on 70eur/m2 kohtuullinen.

      • mutta lattiabetonia

        ei saa mistään "vähän yli" satasella kuutio ellei rakenna sananmukaisesti betoniaseman viereen. Pumppuauto ja hieman kuljetusmatkaa nostavat mottihinnan helposti pariinsataan egeen ainakin pk-seudulla.


      • jii
        mutta lattiabetonia kirjoitti:

        ei saa mistään "vähän yli" satasella kuutio ellei rakenna sananmukaisesti betoniaseman viereen. Pumppuauto ja hieman kuljetusmatkaa nostavat mottihinnan helposti pariinsataan egeen ainakin pk-seudulla.

        saa 120-130€/m3 pumpattuna..

        "ei saa mistään "vähän yli" satasella kuutio ellei rakenna sananmukaisesti betoniaseman viereen. Pumppuauto ja hieman kuljetusmatkaa nostavat mottihinnan helposti pariinsataan egeen ainakin pk-seudulla. "

        voi voi. on se niin ikävää asua täällä ei-missään ;)


      • tavarasta saa
        jii kirjoitti:

        saa 120-130€/m3 pumpattuna..

        "ei saa mistään "vähän yli" satasella kuutio ellei rakenna sananmukaisesti betoniaseman viereen. Pumppuauto ja hieman kuljetusmatkaa nostavat mottihinnan helposti pariinsataan egeen ainakin pk-seudulla. "

        voi voi. on se niin ikävää asua täällä ei-missään ;)

        tinkiä myös Helsingin seudulla.
        Kysymättä maksaa listahintaa ja kysyvä saapi alennusta 35%.

        Tästä huolimatta en kyllä haluaisi asua Lahdessa.
        Siellä ei ole mitään edes tuon pumpatun betonisatsin jälkeen.


      • gangsterisitissä
        jii kirjoitti:

        saa 120-130€/m3 pumpattuna..

        "ei saa mistään "vähän yli" satasella kuutio ellei rakenna sananmukaisesti betoniaseman viereen. Pumppuauto ja hieman kuljetusmatkaa nostavat mottihinnan helposti pariinsataan egeen ainakin pk-seudulla. "

        voi voi. on se niin ikävää asua täällä ei-missään ;)

        on siis jotain hyvääkin ;-)

        "voi voi. on se niin ikävää asua täällä ei-missään ;)"


      • jii
        tavarasta saa kirjoitti:

        tinkiä myös Helsingin seudulla.
        Kysymättä maksaa listahintaa ja kysyvä saapi alennusta 35%.

        Tästä huolimatta en kyllä haluaisi asua Lahdessa.
        Siellä ei ole mitään edes tuon pumpatun betonisatsin jälkeen.

        osaa tinkiä sielläkin.. ei näytä kovin yleistä olevan että joku sielläkin osaisi pyytää pari-kolme tarjousta sen sijaan että kirjoittelisi tänne ja narisisi hinnoista.;)

        "Tästä huolimatta en kyllä haluaisi asua Lahdessa.
        Siellä ei ole mitään edes tuon pumpatun betonisatsin jälkeen. "

        Tontti hiekkaharjulla, veneelle/uimaan 50m, markettiin 1min autolla, keskusta 4min autolla. Makkaratalolle 55min jos sinne "metropoliin" (hah..) olisi joskus asiaa. Mitenkäs sulla?


      • kun on lähempänä
        jii kirjoitti:

        osaa tinkiä sielläkin.. ei näytä kovin yleistä olevan että joku sielläkin osaisi pyytää pari-kolme tarjousta sen sijaan että kirjoittelisi tänne ja narisisi hinnoista.;)

        "Tästä huolimatta en kyllä haluaisi asua Lahdessa.
        Siellä ei ole mitään edes tuon pumpatun betonisatsin jälkeen. "

        Tontti hiekkaharjulla, veneelle/uimaan 50m, markettiin 1min autolla, keskusta 4min autolla. Makkaratalolle 55min jos sinne "metropoliin" (hah..) olisi joskus asiaa. Mitenkäs sulla?

        ...kaikki. Tontti on hiekkamaata, normaali anturaperustus, merelle matkaa kivenheiton verran, näkyy yläkerrasta, veneen nostin juuri ylös, viime talvena ei tarvinnut nostaa ollenkaan, kun meri ei jäätynyt. Uimaan pääsee vaikka heti, kun on oma allas kellarissa, merivesi alkaa olla aika kalsaa. Keskustaan on metrolla lyhyt matka, joten jätän auton mieluummin odottamaan mökkireissuja tai lapin matkoja. Kumpikaan ei suuntaudu Lahden ruuhkiin.
        Mikähän Lahden tekee niin ruuhkaiseksi, vaikkei siellä ole mitään.
        Lähin betoniasema on 10min etäisyydellä, joten lisäkurat sai tarvittaessa puhelimitse täydennyksenä.
        Muuten, kohta makkaratalossa ei ole enää makkaroita.


      • jii
        kun on lähempänä kirjoitti:

        ...kaikki. Tontti on hiekkamaata, normaali anturaperustus, merelle matkaa kivenheiton verran, näkyy yläkerrasta, veneen nostin juuri ylös, viime talvena ei tarvinnut nostaa ollenkaan, kun meri ei jäätynyt. Uimaan pääsee vaikka heti, kun on oma allas kellarissa, merivesi alkaa olla aika kalsaa. Keskustaan on metrolla lyhyt matka, joten jätän auton mieluummin odottamaan mökkireissuja tai lapin matkoja. Kumpikaan ei suuntaudu Lahden ruuhkiin.
        Mikähän Lahden tekee niin ruuhkaiseksi, vaikkei siellä ole mitään.
        Lähin betoniasema on 10min etäisyydellä, joten lisäkurat sai tarvittaessa puhelimitse täydennyksenä.
        Muuten, kohta makkaratalossa ei ole enää makkaroita.

        on pakko jonkun asua.

        Itse asuin Puotinkylän kartanon lähistöllä joskus olosuhteiden pakosta ja täytyy sanoa että törkeän kylmää on kun mereltä tuulee aina.. ja loskassa kynnetään kun täällä samaan aikaan lähdetään pihasta hiihtämään tai sitten ajetaan 5min rinteeseen..

        Siitä olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että metrolla on kyllä mukava ajella itikseen suunnille, siellä tapaa tosi paljon mielenkiintoisia ihmisiä..=)


      • viime vuosina
        jii kirjoitti:

        on pakko jonkun asua.

        Itse asuin Puotinkylän kartanon lähistöllä joskus olosuhteiden pakosta ja täytyy sanoa että törkeän kylmää on kun mereltä tuulee aina.. ja loskassa kynnetään kun täällä samaan aikaan lähdetään pihasta hiihtämään tai sitten ajetaan 5min rinteeseen..

        Siitä olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että metrolla on kyllä mukava ajella itikseen suunnille, siellä tapaa tosi paljon mielenkiintoisia ihmisiä..=)

        loskaa oli lattialla ja terassilla vain valupäivinä. Sitä se ilmastonmuutos tekee.
        Huomenna mennee taas 10C rikki.

        Älä silti maksa kurasta liikaa, vaikka joutuisitkin hiihtämään. Täällä asuu joka kuudes suomalainen ja maahanmuuttajat lisäksi. Mieti sitä.


    • 100 neliötä

      tekee noin 1000 eurolla ja liiparille voi maksaa 100 - 200 euroa em lisäksi.

      • otti neliöltä

        5€ työlle. Pohjatyöt (eristykset, verkot, putkitukset) tehtiin tietty itse, niistä ei kannata maksaa. Betoni maksaa sitten mansikoita, olisko tonnin paikkeilla ollut 64m2 autotallin lattia. Pk seudulla siis.


      • ja jo huokaillaan
        otti neliöltä kirjoitti:

        5€ työlle. Pohjatyöt (eristykset, verkot, putkitukset) tehtiin tietty itse, niistä ei kannata maksaa. Betoni maksaa sitten mansikoita, olisko tonnin paikkeilla ollut 64m2 autotallin lattia. Pk seudulla siis.

        betonin hintaa.
        Ajatteles semmoista raksaajaa, joka ottaa seiniinsä valuharkot, maksaa niistä maltaita ja vielä betonitonnit sinne sisään huimaan hintaan päälle.Tavallisia harkkoja ja siporexia saa edelleen kilpailutettuna vaatimattomaan hintaan.

        Aiwan kuin talo lähtisi lentoon, mikäli sitä ei täytä betonilla.


      • edellinen
        ja jo huokaillaan kirjoitti:

        betonin hintaa.
        Ajatteles semmoista raksaajaa, joka ottaa seiniinsä valuharkot, maksaa niistä maltaita ja vielä betonitonnit sinne sisään huimaan hintaan päälle.Tavallisia harkkoja ja siporexia saa edelleen kilpailutettuna vaatimattomaan hintaan.

        Aiwan kuin talo lähtisi lentoon, mikäli sitä ei täytä betonilla.

        ja siporeksilla tehtyä lattiavalut? Taloon tarvitaan myös betonia vaikka seinät tekisi pahvista.


      • laita
        edellinen kirjoitti:

        ja siporeksilla tehtyä lattiavalut? Taloon tarvitaan myös betonia vaikka seinät tekisi pahvista.

        sitä betonia lattiavaluja enempää talooni, en seinän väliin. taloudellisesta rakentamisesta tässä on kyse:- jos et hukannut kaikkia rautalankojasi sinne valuharkkojesi lomaan,
        väännä siitä lisää tietoa. Kyllä se siitä, euro on hyvä konsultti ennemmin tai myöhemmin.


      • ole valuharkoista??!!
        laita kirjoitti:

        sitä betonia lattiavaluja enempää talooni, en seinän väliin. taloudellisesta rakentamisesta tässä on kyse:- jos et hukannut kaikkia rautalankojasi sinne valuharkkojesi lomaan,
        väännä siitä lisää tietoa. Kyllä se siitä, euro on hyvä konsultti ennemmin tai myöhemmin.

        Mistä sellaista päättelit. Puhe oli autotallin lattiavalusta.... haloo itelles!


    • .....................

      Juuri reilu kuukausi sitten lattiat valettu. Hintaa tuli noin 23 egee / neliö, sisältäen kurat ja liipauksen. Omasta mielestäni yhä melko suolainen hinta, mutta näköjään näillä kavereilla on vielä kysyntä hyvää. Saivat meidän kohteen vaivalla mahdutettua kalenteriinsa. Ja kohde pk-seudulla.

      Toi 70 neliöltä kuulostaa melko kovalta, joten pyydä erittelemään tarjous. Liippaus on ainoa työvaihe, johonka tarvitset erikoismiehiä. Kaiken muun pystyy perusraksamies tekemään.

    • liippari

      otti n. 4,6e/m2 alveineen, mutta jälki oli aivan saatanan huono. Tasoitustöiden hinta tuohon lattiaan ylitti liippauksen hinnan. Tarinan opetus on se, että aina ei kannata ottaa halvinta, saattaa tulla kalliiksi.

      • että voi liipata

        itse ja käyttää ne liipparin palkkarahat hyvään tasoitteeseen.


      • hoi6
        että voi liipata kirjoitti:

        itse ja käyttää ne liipparin palkkarahat hyvään tasoitteeseen.

        ja timantti liippaan=)


    • keke tekee ite

      Kuinkahan vaikeaa on itte sliipata jos ei ole kuin pihakiveyksen pohjia tehny?
      Taidan kilpailuttaa tuon sliippauksen sitten kun se on ajankohtaista,
      en ota aivan halvinta, mutta en liian kallistakaan, ja referenssejä / tai suosituksia täytynee sitten löytyä.
      okt lattian sliipaus maksan korkeintaan 5e/m2, koska betoniauton letkua pidän minä, ja sliippari saa tehdä omat työt, puhutaan korkeintaan muutamantunnin hommasta, ja sen takia tuo 5e/m2, se on muutaman tunnin työstä tosi hyvin tälle sliipparille, oli se sitten vironmies tai suomalainen..

      • Se on elämys

        Ota kuusamolainen peräreikä lattiamies. Tekee helevetin huonot ja kalliit lattiat.


    • Tänään tehty

      liippari ja massat 20ekeä neliö.

    • Anonyymi

      Tarvitsetko apua lattiavalun tekemiseen tai haluatko selvittää tarkemmat hinnat? https://kodinplaza.fi/ avulla tavoitat yhdellä tarjouspyynnöllä useita rakennusliikkeitä. Vertaile lattian valun hinta helposti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe