Kihlasormus

Eagle

Olen tässä miettinyt kihlautumista tyttöystävän kanssa ja mieltä on askarruttanut muutama kysymys.

Onko sillä niin kauheasti väliä minkälaiset ne sormukset on? Yleensähän kihlasormukset ovat yksinkertaiset ja sileät. Voisiko kuitenkin kihlasormukseksi ostaa jonkun jossa on kiviäkin? Ns. tyylikkäämmän. Itselleni tulisi sileä sormus.
Vai pitäisikö sitä säästää komeammat/kalliimmat sormukset sitten vihkimistilaisuuteen.
(Hamaan tulevaisuuteen)

Toinen kysymys:
Kumpaa tapaa kannatatte? Jos kävisin ostamassa tyttöystävälleni sormuksen salaa ja yllättää hänet kysymällä, että meneekö hän kanssani kihloihin vai pitäisikö sitä lähteä yhdessä tuumin sormusostoksille?

20

19172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.H

      Tee itse tuohesta, on itse tehtynä arvokkaat ja niitä kumppanisi arvostaa, tai sitten ei kun kaikkia viitsit kysellä niin onkos sillä niin väliäkään.

      • Tuohityttö

        Teinpäs sormuksen miehelleni tuohesta vaan eipäs kelvannut..ei tainut ymmärtää käsintehdyn arvoa..kokeillaan seuraavaksi jalometalleja, josko auttas. Jos siinä ois vaikka samaa luonnetta ku harakassa että on kaiken kiiltävän perään..=)


      • Johanna S

    • weeperi

      Meillä tuli yhteisenä päätöksenä kyllä kihlaus ja yhdessä menimme ostaa sormukset.
      Mutta jos tyttöystäväsi ei ole ranttu sormuksen suhteen ni voit kyllä ostaa jo valmiiksi sormuksen mutta kaiverrus kannattaa tehdä jälkikäteen et jos sormus on sit liian pieni tai iso...
      Mulla itselläni oli kihlasormus keltakultaa jossa keskellä oli valkokultaa joka oli ns. timanttisahausta... mut mitä hienompi kihla naisella sitä vaikeampi löytää vihkisormus... koettu juttu...
      miehelle ostetttiin ihan perinteinen sormus joka oli sileä mut nyt ostettiin uus sit vihkisormukseksi ja vanha pistettiin talteen...
      Mut kaikki mahdollisuudet ovat käytettävissä...
      sun kannattaa vaikka lähetä ikkunaostoksille ensin tyttöystäväsi kans ja koettaa saada tietää millaisesta sormuksesta se tykkää.... sit on helppo yllättää...

    • Vaihtari

      Ollaan kundikaverin kaa puhuttu jo pidempaan kihloihin menosta. Ma ite toivon et sitku se tulee kysymaan mua kihloihin (joskus hamassa tulevaisuudessa) silla on sormus valmiina. Vaikka ma ite 'toivoisinkii' saavani valita sormukseni oon kuitenkii sen verta 'vanhanaikanen' etta haluun et kundilla on sormus valmiina kun kosii. Eika sita sormusten takia kihloihin menna. Ostat vaan sen sormuksen etukateen ja kosit.

      • Hehee

        Koskahan Suomessa on ollut tuollainen tapa? Ilmeisesti joskus "ennen vanhaan", kun "vanhanaikainen" kerran olet?
        Ettei vain olisi Kaunareista opittu jenkkitapa, jota suomalaiset morsiotkin nyt haikailevat...

        Tosin en ennusta kihlauksesta kovin kestävää muutenkaan, jos kerran mieskin "kysyy kihloihin" eikä naimisiin...


      • myy
        Hehee kirjoitti:

        Koskahan Suomessa on ollut tuollainen tapa? Ilmeisesti joskus "ennen vanhaan", kun "vanhanaikainen" kerran olet?
        Ettei vain olisi Kaunareista opittu jenkkitapa, jota suomalaiset morsiotkin nyt haikailevat...

        Tosin en ennusta kihlauksesta kovin kestävää muutenkaan, jos kerran mieskin "kysyy kihloihin" eikä naimisiin...

        Että tälläinen tapaus nyt taas. Aina vääristämässä asoita ja haukkumassa ja latistamassa toisten onnea. Toivottavasti elät elämäsi sinkkuna ja kuolet kanssa sellaisena. Ei tollasta negatiivisella varauksella olevaa tyyppiä kukaan järkevä huoli. se on sulle oikein.


    • Maiden

      tee ihan mitä vaan, mutta jos olet TOSISSASI niin älä todellakaan kysy että "mennäänkö kihloihin?" vaan kysy "tuletko vaimokseni?". Siitähän siinä kihlauksessa on kyse, se on lupaus avioliitosta.

    • ode

      Sain mieheltäni kihlasormuksena ihanan valkokultaisen sormuksen timantilla, se on juuri sitä mitä olen salaa toivonut. En koskaan olisi halunnut tylsää tavallista sormusta.

    • Rouva V

      1. Ei ole väliä millaiset sormukset ovat.
      2. Voi olla kivellä tai ilman.
      3. Kukaan ei ole määrännyt, että vihkisormuksen tulisi olla komea ja kallis.

      Kannattamisen osalta:

      Yllättäminen olisi tietenkin mukavaa, mutta yhteistuumin ostoksille -tyylillä säästää pienennys-/suurennuskulut...

      Minun neuvoni kaikkinensa: Tee, miten sinusta itsestäsi tuntuu. Kukaan ei ole määrännyt yhtä ja ainoaa OIKEAA tapaa.

    • Minä vaan

      Kultani kanssa puhuttiin kihloihin menosta (monta kertaa) ja päätettiin päivä ja yhdessä mentinn kihlat ostamaan,tavalliset sormukset ostettiin.

    • Rouva

      Minä sain itse valita kihlasormukseni ja minusta se oli hyvä juttu. Valitsin kivettömän sormuksen, mutta en ihan tavallista puolipyöreää sileää rinkulaa vaan flakkarunkoisen. Koko ajan ajatuksena oli, että vihkisormus sopisi sen kanssa hyvin yhteen. Jos sormuksen ostaa salaa, on varmaan aika varma vaihtoehto ostaa semmoinen perinteinen malli, jonka kanssa mahdollisimman monet vihkisormukset sopivat hyvin.

      • Monday

        Me menimme myös yhteistuumin ostoksille, mies ei uskaltanut ottaa riskiä, että olisi ostanut väärän kokoisen. Tosin sattui sitten semmoinen epäonni, että liikkeessä kaikki sormukset olivatkin suurimmaksi osaksi peruskamaa. Olisin ehkä halunnut hieman erikoisemman mallisen. No, koko korvaakin sitten muut puutteet, sormus on 4mm. Ihan hyvän näköinen, vaikka "ihan tavallinen".


      • ...
        Monday kirjoitti:

        Me menimme myös yhteistuumin ostoksille, mies ei uskaltanut ottaa riskiä, että olisi ostanut väärän kokoisen. Tosin sattui sitten semmoinen epäonni, että liikkeessä kaikki sormukset olivatkin suurimmaksi osaksi peruskamaa. Olisin ehkä halunnut hieman erikoisemman mallisen. No, koko korvaakin sitten muut puutteet, sormus on 4mm. Ihan hyvän näköinen, vaikka "ihan tavallinen".

        Ihanko sormuksen takia kihloihin? Toi sun juttusi kuulostaa siltä, että halusit hienon ja pramean kihlasormuksen. Itse kihlautumisella ei niinkään väliä! Tottahan on kiva, kun on nätti sormus sormessa, mutta eihän se sormus ole pääasia. Olisitte mennneet toiseen liikkeeseen, tilanneet haluammanne sormukset tms, jos ei miellytä. Vaikka omakin sormukseni on suht peruskamaa en ajattele, että se on "ihan tavallinen". Sormuksellani on suurempi merkitys...


    • Onnellinen

      Mies kosi ruusuilla ja sitten sen jälkeen mentiin valitsemaan yhdessä sormukset, mies otti keltakultaisen ja sileän, mutta todella leveän sormuksen... ja minä valitsin myös keltakultaisen jossa on 25 timanttia... ja näin olen todella onnellinen...

      • miia_neito

        Itse olen kanssa juuri menossa kihloihin kundikaverin kanssa ystävänpäivänä!!! sormuksia ollaan yhdessä käyty katselemassa(ja ihan tavallisiin, kultaisiin ja sileä pintaisiin ollaan päädytty), mutta jos haluat yllättää ota ensinnäkin selvää ,millaisista sormuksista tyttösi pitää ja mausteena vinkkiin olisi että hanki sormus ja yllätä hänet romanttisena päivänä(esim. ystävänpäivänä, vuosipäivänä, syntymäpäivänä tai uutena vuotena)jutelkaa sormuksista ja muutenkin kihlautumisestanne ja varmista tyttösi tunteet... toivottavasti vinkistä oli hyötyä!!!!!


    • suprime

      Poikaystävä tietää tasan tarkkaan makuni. Niinpä hän tekikin minulle sormuksen itse sen sijaan että olisi vain "valinnut hyllystä". Kihlauksesta oli puhuttu kauan, mutta sovittu että sitten vasta kun tuntuu siltä. ja kerran minua sitten kosittiin sanomalla, että nyt tuntuu siltä ja sain mieleiseni sormuksen.

    • maija

      Entäpä jos vaikka kosintaa varten hankkis erillisen "kosintasormuksen"? Eihän sen tarttis olla kummonen, esim. itselleni joku suklaamunasormus tai vastaava kelpais aivan hyvin (tai vaikkapa leipäpussin sulkija sopivalla päivämäärällä :) SIllä vois sitten sormuksen kera kosia ja morsion sormeen pujottaa, ja myöhemmin yhdessä kävisitte ostamassa ne oikeat sormukset.

      • mä vaan

        Olen aivan samaa mieltä! Itse asiassa tosi hyvä idea. =)


      • mmmmmmmmm4
        mä vaan kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä! Itse asiassa tosi hyvä idea. =)

        Ensin keskusteltaisiin silloin tällöin omista ja toisen mietteitä kihlautumisesta, avioliitosta ja sitoutumisesta.
        Näitä aiheita on kyllä puheissa lähes viikottain. Mutta kaikilla ei välttämättä ole.

        Mies kysyisi vaikka ihan tavallisena lauantai-aamuna aamupalan teon lomassa että haluaisinko tehdä hänen kanssaan aamupalaa jokaikinen aamu kuolemaan saakka tästä eteenpäin. Jotain tuollaista.
        Jos vastaan kyllä (todennäköisesti vastaisin), niin alettaisiin yhdessä katselemaan sopivaa sormusta. Haluan itse päättää kihlasormuksen sekä vihkisormuksen, sillä en usko, että mies osaisi valita sellaisen sormuksen, minkä itse haluan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe