Hei!
Olen luvannut hankkia tulevalle lapsenlapselleni kestovaipat valmiiksi. Antakaa vinkkejä siitä, mitkä on hyviä, mihin pitää kiinnittää huomio ja mistä kannattaa ostaa.
Kiitos
Vaippainfoa mummulle
5
748
Vastaukset
- paketti olisi hyvä
Sillä se ratkaisu mikä toimii toisella vauvalla ei välttämättä toimikaan toisella. Itse hankkisin aloituspakettiin harsoja (ainakin 15-20kpl), joko PUL- tai villakuoret (villa voittaa käyttömukavuudessa, PUL helppohoitoisuudessa. Ehkä 2 kpl molempia?), ja 1-2 (säädettäväkokoiset) all-in-one/taskuvaipat. Pari sisävaippaa ja lisäimuosaa kokeiltavaksi, öiksi tai muuten vain paljon pissivälle, mahdollisesti kuiva- ja hoitoliinoja, näpsyjä, lanoliinia, pesupähkinöitä?
Paljon vaikuttaa tietysti sekin paljonko rahaa niihin on valmis laittamaan, millaista systeemiä vanhemmat haluavat käyttää (harso-villakuori, yksinkertaisempi AIO?), kuinka usein pestään jne. Mutta suosittelen tuollaista vähän kaikkea-pakettia noin aluksi, josta sopivien systeemien löytymisen jälkeen voi jälleenmyydä toimimattomat ja ostaa/vaihtaa sopiviin.
Ikävää antaa tällainen googleta-ohje, mutta sanon silti että laita sinne hakusanaksi "kestovaipat" ja selaa nettikauppoja. Usein halvempaa, parempi valikoima ja paljon kotimaista käsityötä. Joiltain kirppiksiltä ja huuto.netistä saa käytettyjä, hyväkuntoisia kuoria halvalla. Myös pienet lastentavaraliikkeet ja ekokaupat myyvät kestoja, joissa kannattaa käydä vähän hypistelemässä :) - suosikkivaippa
Kannattaa ensin ostaa erimallisia/tyylisiä vaippoja ja koikeilla mikä on kaikista parhain.
Ja sitten vasta ostaa lisää "suosikki"vaippoja.
Itse ihastuin Fuzzi Bunz taskuvaippoihin. Helppo, hyvä hinta-laatu suhde ja väri valikoimaa on paljon, kuivuu nopeasti. Ei tarvitse ostaa kaikkia kokoja esim. m-koko menee kauan. Aliksi uusi vaippa voi valskata, varsinkin jos imua ei ole pesty kuin muutaman kerran.
Tilasin netistä verkkokaupasta. - lämpimästi
jos oot vaan käsityöihminen(yleensä mummut ovat :) ) niin ottobre nro syksy 3/05 on hyvät vaippaohjeet, hyvin istuvat kapeat haarasta! ja jos en vääri muista niin saattaa olla hahtuvavilliksien ohje.. mut ne voi saada myös ruskovillaltakin. itse oon tehnyt kahdenkankaan kerrokset ja taskun niin kuivuu nopeammin ja erilliset imut ja vaihdellen voi laittaa kätevät pul kankaan ulkokankaaksi joka ei läpäse pissaa, eli silloin ei tarvi erillistä kuori/hahtuva vaippaa. pienellä vauvalla joka ei vielä liiku niin harsot on kätevii ja edullisin vaihtoehto. kannattaa myös katsoa se että materiaali on pesunkin jälkeen pehmeä ja hyvin istuva ja se selvii vaan kokeilemalla. montaa samanlaista vaippaa en suosittele ostavaksi jos se ei toimikaan. mummonkans ostettiin odotus aikana muutama vaippa ja onneksi erillaisii sillä yksi niistä oli tosi kova parin pesun jälkeen eikä istunut päälle ollenkaan, samoin jos tekee, niin kannattaa huolella valita ne kankaat(pyllyä vasten) että äidin ja lapsen on kiva niitä laittaakin ja pitää. täs on sivulla on usein toi wilims mainos jossa on aivan ihana tää joka meillä on kovassa käytössä myös.
http://www.wilmis.com/?p=productsMore&iProduct=6&sName=Wilmis-tasku - kannattaa......
myös vauvan äidin kanssa katsella niitä vaippoja ja kysellä mikä kestovaippasysteemi häntä eniten kiinnostaisi, vaihtoehtoja kun on tosiaan aika paljon.
- kiittää vinkeistä
Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön tuon käsityötaidon kohdalla. Mutta katsellaan, josko joku sukulainen hallitsisi homman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399