Onko kukaan hankkinut Virosta esim. toy- tai kääpiövillakoiraa. Mistä löytää Viron kenneleiden yhteystietoja? Olisko kellään mitään linkkiä jonkun esim Tallinnalaisen villakoirakennelin kotisivuille....
Villakoira Virosta
17
1816
Vastaukset
- ToyBoyDog
Eikö kotimainen koira kiinnosta ja jos ei niin miksi ihmeessä?
- ninni04
Ihan siksi, että koira kalliimpi Suomessa- aina ei välttämättä mistään perustellusta syystä. Suomalaiset kasvattajat ovat nipoja - eivät myy välttämättä lapsiperheeseen (koira kärsii kun ei saa nukkua rauhassa) taikka sitten vahtivat omia kasvatteja ja pyrkivät määräämään miten koiraa tulee yleensä pitää. Olen itse kasvattanut pitkään koiria ja sain tarpeekseni noista natisevista nipottajista, jotka eivät ymmärrä ettei koiran kasvattaminen ole mitään elämää suurempaa.
Virolaiset taikka esim. jenkit suhtautuu kasvatukseen kuten siihen pitääkin suhtautua - rauhallisesti ja käsittäen ettei koira ole mikään koriste-esine tai jokin oman itsen jatke.
Siinä vähän selityksiä. - edes lelukoiraa!
ninni04 kirjoitti:
Ihan siksi, että koira kalliimpi Suomessa- aina ei välttämättä mistään perustellusta syystä. Suomalaiset kasvattajat ovat nipoja - eivät myy välttämättä lapsiperheeseen (koira kärsii kun ei saa nukkua rauhassa) taikka sitten vahtivat omia kasvatteja ja pyrkivät määräämään miten koiraa tulee yleensä pitää. Olen itse kasvattanut pitkään koiria ja sain tarpeekseni noista natisevista nipottajista, jotka eivät ymmärrä ettei koiran kasvattaminen ole mitään elämää suurempaa.
Virolaiset taikka esim. jenkit suhtautuu kasvatukseen kuten siihen pitääkin suhtautua - rauhallisesti ja käsittäen ettei koira ole mikään koriste-esine tai jokin oman itsen jatke.
Siinä vähän selityksiä.Ymmärrän todella hyvin miksi monet kasvattajat ovat huolissaan siitä mihin heidän pentunsa päätyvät. Koiria koohdellaan tämän päivän Suomessa todella huonosti moneissa kodeissa ja kenneleissäkin. Ettet vain olisi joku tehtailija jolle kukaan ei suostu koiraansa myymään???
Jenkkien koirankasvatuksessa ei ole mielestäni mitään kehuttavaa. Siellä suuri osa kennelkoirista viettää elämänsä pieneissä kettutarhojen häkkejä muistuttavissa verkkopohjahäkeissä. Jos et usko, käy sivulla www.youtube.com ja siellä hakusana puppymills. - ninni04
edes lelukoiraa! kirjoitti:
Ymmärrän todella hyvin miksi monet kasvattajat ovat huolissaan siitä mihin heidän pentunsa päätyvät. Koiria koohdellaan tämän päivän Suomessa todella huonosti moneissa kodeissa ja kenneleissäkin. Ettet vain olisi joku tehtailija jolle kukaan ei suostu koiraansa myymään???
Jenkkien koirankasvatuksessa ei ole mielestäni mitään kehuttavaa. Siellä suuri osa kennelkoirista viettää elämänsä pieneissä kettutarhojen häkkejä muistuttavissa verkkopohjahäkeissä. Jos et usko, käy sivulla www.youtube.com ja siellä hakusana puppymills.Ensinnäkään mulla ei ole tällä hetkellä yhtäkään koiraa, enkä ole hankkimassa koiraa kasvattamismielessä vaan kotiin perheenjäseneksi. Joten en mitenkään voi enkä voisi olla mikään pentutehtailija. Satun kyllä sellaisia tietämään.
Eräs tuttuni, joka on olevinaan hyvä ja vastuuntuntoinen kasvattaja, tarkoittaen että pennut myydään rokotettuina yms., niin pitää 18 kissaa pienessä mökissä, joitain näistä pienessä huoneessa koko ajan.
Tässä sen juuri näkee miten hysteerisiä te 'koiraihmiset' olette. Jokaine teistä on pitävinään itseään jonain hyvänä ja vastuuntuntoisena kasvattajana, vaikka monella on selvästi jotain henkisiä ongelmia omassa elämässään. Koira nousee ikäänkuin puolijumalan rooliin.
Meillä kun koira hankitaan - niitä tulee olemaan vain yksi. Ja siitä tulee perheenjäsen, joka kulkee mukana missä liikutaankaan. Lenkkikaveri, agilitykaveri ja lasten kaveri.
Ei todellakaan mikään heittopussi. - Tehnyt ..
ninni04 kirjoitti:
Ensinnäkään mulla ei ole tällä hetkellä yhtäkään koiraa, enkä ole hankkimassa koiraa kasvattamismielessä vaan kotiin perheenjäseneksi. Joten en mitenkään voi enkä voisi olla mikään pentutehtailija. Satun kyllä sellaisia tietämään.
Eräs tuttuni, joka on olevinaan hyvä ja vastuuntuntoinen kasvattaja, tarkoittaen että pennut myydään rokotettuina yms., niin pitää 18 kissaa pienessä mökissä, joitain näistä pienessä huoneessa koko ajan.
Tässä sen juuri näkee miten hysteerisiä te 'koiraihmiset' olette. Jokaine teistä on pitävinään itseään jonain hyvänä ja vastuuntuntoisena kasvattajana, vaikka monella on selvästi jotain henkisiä ongelmia omassa elämässään. Koira nousee ikäänkuin puolijumalan rooliin.
Meillä kun koira hankitaan - niitä tulee olemaan vain yksi. Ja siitä tulee perheenjäsen, joka kulkee mukana missä liikutaankaan. Lenkkikaveri, agilitykaveri ja lasten kaveri.
Ei todellakaan mikään heittopussi.Olethan tehnyt siitä tuttavastasi viranomaislle ilmoituksen ...olot eivät kuulosta kissoille sopivilta ...ei voi ymmärtää ihmisiä jotka huomaavat "ongelman" mutta eivät tee mitään asian eteen .
Virosta koiran hakemisessa ei mielestäni ole mitään kummallista moni tuttuni on näin tehnyt ja on ollut tyytyväinen .
Onnea koiran hankintaan ! - jaa-aa
ninni04 kirjoitti:
Ensinnäkään mulla ei ole tällä hetkellä yhtäkään koiraa, enkä ole hankkimassa koiraa kasvattamismielessä vaan kotiin perheenjäseneksi. Joten en mitenkään voi enkä voisi olla mikään pentutehtailija. Satun kyllä sellaisia tietämään.
Ei todellakaan mikään heittopussi.Noh, jos se hinta on sulle tärkeä koiraa ostettaessa niin huh-huh, sillä se sun halpa virolaiskoirasikin voi kuule tulla hyvin kalliiksi! Mitä rotua muuten itse ennen kasvatit? Eikö omakasvattamasi rodun edustaja kelpaa?
- ninni04
jaa-aa kirjoitti:
Noh, jos se hinta on sulle tärkeä koiraa ostettaessa niin huh-huh, sillä se sun halpa virolaiskoirasikin voi kuule tulla hyvin kalliiksi! Mitä rotua muuten itse ennen kasvatit? Eikö omakasvattamasi rodun edustaja kelpaa?
Itse en ilmoittanut, mutta tiedä että eräs hlö ilmoitti ja paikan päällä kävívät jotkut tarkastajat. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut sen kummempaa. Ihme kyllä.
Ei ole kovin helppo ilmoittaa kun on kuitenkin kysymyksessä vanha ystävä, joka hurahti...
Itse kasvatin pk collieita - en halua enää sellaista, on sen verran kookas ja karvaa on joka puolella kämppää karvanlähtöaikaan.
Ihmettelen kyllä miksi täällä käydään heti kimppuun kun jotain asiaa kysyy... - 3 collien mami
ninni04 kirjoitti:
Itse en ilmoittanut, mutta tiedä että eräs hlö ilmoitti ja paikan päällä kävívät jotkut tarkastajat. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut sen kummempaa. Ihme kyllä.
Ei ole kovin helppo ilmoittaa kun on kuitenkin kysymyksessä vanha ystävä, joka hurahti...
Itse kasvatin pk collieita - en halua enää sellaista, on sen verran kookas ja karvaa on joka puolella kämppää karvanlähtöaikaan.
Ihmettelen kyllä miksi täällä käydään heti kimppuun kun jotain asiaa kysyy...että puhut TEISTÄ KOIRAIHMISISTÄ, vaikka itse olet kertomasi mukaan kasvattanut pitkään collieita. Kuinka sinulla voi olla niin negatiivinen käsitys suomalaisista koirien kasvattajista? Puhutko nyt kaikkien rotujen kasvattajista vai vain collieiden kasvattajista?
Ja toisaalta, jos minun vaikka kuinka vanha ja hyvä ystävä "hurahtaisi" kohtelemaan eläimiä kaltoin, niin tekisin heti ilmoituksen eläinsuojeluviranomaisille (esim. eläinlääkärille) heti enkä miettisi sekuntiakaan. Jos eläinten kohtelussa ei ole tullut parannusta, niin teeppä sinä ilmoitus vaikkapa nimettömänä!!!
Ja mitä tulee villakoiraan Virosta, niin kokeneena kasvattajana kyllä tiedät mitä ongelmia siinä voi tulla, eli ihmettelen ettet kelpuuta Suomalaista koiraa vaikka se vähän enempi maksaisikin.
Myitkö muuten itse omat kasvattisi halvalla vai kalliilla? Entäpä jos kaikki collieiden ostajat lähtisivät merta edemmäs Viroon.. - kysyn.
Tehnyt .. kirjoitti:
Olethan tehnyt siitä tuttavastasi viranomaislle ilmoituksen ...olot eivät kuulosta kissoille sopivilta ...ei voi ymmärtää ihmisiä jotka huomaavat "ongelman" mutta eivät tee mitään asian eteen .
Virosta koiran hakemisessa ei mielestäni ole mitään kummallista moni tuttuni on näin tehnyt ja on ollut tyytyväinen .
Onnea koiran hankintaan !Tuskin 18 kissan pitäminen vielä rikos on. Jos kissat hoidetaan edes välttävästi, ei asiaan voida puuttua.
- amerikkalaiset harkitseviako?
ninni04 kirjoitti:
Siinä vähän selityksiä.Älä Ninni04 hyt! :D
Lähinnä ovat häpeissään scandinaavisen koiran asemasta koska heillä homma heittää nollasta sataan ja kaikkea siltä väliltä. - vain Virossa
ninni04 kirjoitti:
Ei todellakaan mikään heittopussi.Toyterri ei tainnut päästä Kennelliiton rotumääritelmästä lävitse aikoinaan. Ehkä asia on nyt toisin mutta suvaitsevaisuus koiria kohtaan on suomalaisten kautta ihan jotain toista kuin vanhoissa itäblokeissa tai vastaavissa.
Ihmeellinen muuten tuo kriteeri ettei rotu sovi jos se ei saa nukkua tarpeeksi. ninni04 kirjoitti:
Siinä vähän selityksiä.koira taatusti kärsii, jos ei saa nukkua rauhassa. Luojan kiitos, että suomalaiset kasvattajat ovat niin "nipoja", etteivät hevillä myy koiraa lapsiperheisiin sellaisille vanhemmille, jotka eivät pysty pitämään edes ihmislapsiaan kurissa ja järjestyksessä. Vanhempien vastuullahan on taata koiralle nukkumarauha, kuten kaikki muukin hyvä järjestys perheessä.
Sanojesi mukaan olet "kasvattanut pitkään koiria ja sait tarpeeksesi natisevista nipottajista"? Eivätkö siis kasvattamiasi pentuja ostaneet olleet tyytyväisiä, vai kuka natisi ja mistä? Ensimmäisen ostamasi ja pennuttamasi koiran alkuperäinen kasvattajako? Tarkoittaako muuten "pitkään kasvattaminen", että pennut eivät tahtoneet millään mennä kaupaksi, ja jouduit pitämään suurimman osan itselläsi jopa puolivuotiaaksi? Vieläkin vanhemmaksi? Anteeksi jos vaikutan liian kyseleväiseltä ja uteliaalta. Vaan sinähän tämän ketjun aloitit, joten tarkempien tietojen kyseleminen ei liene synti eikä häpeä.
Eniten kiinnostaa itseäni, että miten sinun tapauksessasi Virosta hankittu villakoira muuttaisi jotakin?
Voi sie ninni04, varmaan olet ihan ihanainen ihminen, mutta mietipäs nyt ihan hitaasti ja rauhassa itsekin, minkälaisen kuvan tämän ketjun lukijat kirjoittamasi perusteella saavat sinusta koiraihmisenä.
Positiivisena pidän oivallustasi, että "ei koira ole mikään koriste-esine tai jokin oman itsen jatke."
Siitä oivalluksesta sinun on hyvä jatkaa. Onnea ja kaikkea hyvää tulevaisuudelle!- .........
tiinamuori kirjoitti:
koira taatusti kärsii, jos ei saa nukkua rauhassa. Luojan kiitos, että suomalaiset kasvattajat ovat niin "nipoja", etteivät hevillä myy koiraa lapsiperheisiin sellaisille vanhemmille, jotka eivät pysty pitämään edes ihmislapsiaan kurissa ja järjestyksessä. Vanhempien vastuullahan on taata koiralle nukkumarauha, kuten kaikki muukin hyvä järjestys perheessä.
Sanojesi mukaan olet "kasvattanut pitkään koiria ja sait tarpeeksesi natisevista nipottajista"? Eivätkö siis kasvattamiasi pentuja ostaneet olleet tyytyväisiä, vai kuka natisi ja mistä? Ensimmäisen ostamasi ja pennuttamasi koiran alkuperäinen kasvattajako? Tarkoittaako muuten "pitkään kasvattaminen", että pennut eivät tahtoneet millään mennä kaupaksi, ja jouduit pitämään suurimman osan itselläsi jopa puolivuotiaaksi? Vieläkin vanhemmaksi? Anteeksi jos vaikutan liian kyseleväiseltä ja uteliaalta. Vaan sinähän tämän ketjun aloitit, joten tarkempien tietojen kyseleminen ei liene synti eikä häpeä.
Eniten kiinnostaa itseäni, että miten sinun tapauksessasi Virosta hankittu villakoira muuttaisi jotakin?
Voi sie ninni04, varmaan olet ihan ihanainen ihminen, mutta mietipäs nyt ihan hitaasti ja rauhassa itsekin, minkälaisen kuvan tämän ketjun lukijat kirjoittamasi perusteella saavat sinusta koiraihmisenä.
Positiivisena pidän oivallustasi, että "ei koira ole mikään koriste-esine tai jokin oman itsen jatke."
Siitä oivalluksesta sinun on hyvä jatkaa. Onnea ja kaikkea hyvää tulevaisuudelle!Edelliselle "tiinamuorelle" tiedoksi että väittämääsi vastaan tapahtuu koko ajan. Viimeiseksi ne ilmestyvät tabloideihin jossa koira on äärirajoilla nurkkaan ahdettuna jos edes sitä.
Ninnile 004:lle tämä on vaihe kun menettää uskonsa eikä sitäkään mutta kun näkee että koiria ostetaan ja vaihdetaan voi hetkeksi muuttua kyynikoksi menettää uskonsa.
Tiedoksi, amerikassa on myös löytökoirakoteja joissa on palautusluukku. Sinne voi yöaikaan palauttaa koiran mikä ei ole hyvä ja tämä ilman saatetta.
Amerikassa periaatteessa koiran asema on sama kuin Venäjällä. Venäjällä on komeita Datsoja mutta sitten rotko katukoiriin suunnaton ja kaikkia et voi pelastaa.
Maailma on sellainen. Tervetuloa aikuisuuteen. - rekisteröity,
......... kirjoitti:
Edelliselle "tiinamuorelle" tiedoksi että väittämääsi vastaan tapahtuu koko ajan. Viimeiseksi ne ilmestyvät tabloideihin jossa koira on äärirajoilla nurkkaan ahdettuna jos edes sitä.
Ninnile 004:lle tämä on vaihe kun menettää uskonsa eikä sitäkään mutta kun näkee että koiria ostetaan ja vaihdetaan voi hetkeksi muuttua kyynikoksi menettää uskonsa.
Tiedoksi, amerikassa on myös löytökoirakoteja joissa on palautusluukku. Sinne voi yöaikaan palauttaa koiran mikä ei ole hyvä ja tämä ilman saatetta.
Amerikassa periaatteessa koiran asema on sama kuin Venäjällä. Venäjällä on komeita Datsoja mutta sitten rotko katukoiriin suunnaton ja kaikkia et voi pelastaa.
Maailma on sellainen. Tervetuloa aikuisuuteen.virolainen.Patella luksaatio seurana.Nyt sitten leikataan polvet,hinta parin villakoiranpennun.Vielä pahempaa on ostaa virolainen pentutehtailijan kellari-pentu.
- mustamarja.
rekisteröity, kirjoitti:
virolainen.Patella luksaatio seurana.Nyt sitten leikataan polvet,hinta parin villakoiranpennun.Vielä pahempaa on ostaa virolainen pentutehtailijan kellari-pentu.
Meillä on paperiton virolainen ranskis, eikä ole ollut mitään ongelmia.
- HALOO JÄRKEÄ IHMISIIN!!!
perheen jäseneksi! Ja mehän syödään elukoita joka päivä leivän päällä ym.!!!
Itse en ottaisi sottapyttyä vaikka maksettaisi! Koirat ovat likaisia SIKOJA!
HALOO!!! mitä noita elukoita palvomaan kun ne ovat VAIN ELUKOITA!!!- j aniitä en ikinä ole lyönyt
mutta ihmisiä joka viikonloppu mätkin päihin huvikseni,kun ovat niin epäsiistejä ja muutenkin ällöttäviä.:=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305892Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144444Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403257IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522991Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391581- 711351
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2331227Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101180- 791179