Yrityksen kotisivut

pienyrittäjän kotisivut

Osaisko joku kertoa tyhmälle,miten oikeasti saa halvimmalla kotisivut yritykselle?Olen aika pihalla aiheesta,olen kyllä innokas tekemään ja en esim.tarvitsisi ketään neuvomaan miltä sivujen pitää näyttää-mainosten tekeminen on aina ollut lempihommani.Yritykselläni ei ole kotisivuja,ja nyt kun soittelee koko ajan näitä"Vain 125e puolessa vuodessa,niin saat yhden kuvan ja tietoja meidän palveluumme",niin alkoi mietityttää,että mahtaako saada jo halvemmalla oikean kotisivunkin.En tarvitsisi mitään ihmeitä.Sivun,jossa ehkä hinnasto,kuvia ja jotain yleistä löpinää.En tarvitsisi välttämättä edes sähköpostia(yrityksellä on jo),ellei se tule automaattisesti,enkä halua esim.nettiajanvarausta,enkä nettikauppaa.Kyse on yhden hengen palveluyrityksestä,ei myyntihomma muuten kuin tehdyn työn yhteydessä,eli asiakaat käy aina täällä.Voisi vaan heittäytä jo moderniksi ja olla netissä.ja ehkä laittaa kuukauden tarjouksia tekemistäni töistä sinne tms.
Katsoin juuri jotain,jossa oli maksu 30e vuodessa,enkä voi käsittää,voiko olla niin halpa.Ilmeisesti se www.yrityksennimi.fi tms maksaa erikseen,mutta ei ne näytä maltaita maksavan.Sitten oli näitä web-hotelleja,liekö sitten sama asia.En siksi viitsi heti soittaa niihin,että olen surkea puhelimessa-puhuvat minut pian ympäri,ja sitten löydän kohta halvemman..Pitäisi olla suht varma,ennen kuin alkaa soitella...Tai panna isäntä asialle,mutta se unohtaa pian mitä sille vastattiin mihinkin asiaan :D

42

3212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Osaisko joku kertoa tyhmälle,miten oikeasti saa halvimmalla kotisivut yritykselle?"

      Tekemällä itse, jolloin rahaa menee ainoastaan kotisivutilan ylläpitoon verkossa. Kotisivutilan ylläpitoon tarvitsee joko tietokoneen kiinteällä IP-osoitteella (saattaa maksaa jossain nettiliittymissä jotain euroja ekstraa) tai sitten jos palveluntarjoajasi tarjoaa vaikka kotisivutilaa niin samalla hinnalla saa sitten palveluntarjoajalta tilaa palvelimelta mihin lähettää tai joku webhotelli domain.

      Joka tapauksessa tämä lasketaan kuukaudessa euroina. Jos on jo joku nettiliittymä niin voi vaikka kysyä palveluntarjoajalta, että mitä maksaa joku yrittäjän versio ja domaini siihen niin ei varmaan montaa euroa tule lisää maksua kuussa.

      • pienyrittäjän kotisivut

        Tiesin sen,että tekemällä itse.tarkoitin,osaako joku suositella mitä palvelua kannattaa käyttää.Eli mikä on halpa ja hyvä.Kerroin siksi,mitä tarvitsen,koska ajattelin,etten itse aina ymmärrä noista hinnastoista,mitä ne pitää sisällään.


      • TomppaWWW
        pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        Tiesin sen,että tekemällä itse.tarkoitin,osaako joku suositella mitä palvelua kannattaa käyttää.Eli mikä on halpa ja hyvä.Kerroin siksi,mitä tarvitsen,koska ajattelin,etten itse aina ymmärrä noista hinnastoista,mitä ne pitää sisällään.

        Haetko siis kotisivutilaa verkko-osoitetta vai jotain tahoa, joka tekee sinulle kotisivut? vai molempia?

        Annan hyödyllisen vihjeen, jos haet kotisivujen tekijää : Älä valitse halvinta.

        Sama pätee myös kotisivutilaan. Kotisivutilan suosittelen hommaamaan osoitteesta planeetta.net. Ok hinta ja palvelu kohdallaan, eikä pätki kokoajan, niinkuin näillä 1 eur/kk paikoilla.

        Jos taas haet kotisivujen tekijää, niin joku toiminimi varmaan ne väsää 300 euroon. Toki nämä ovat veronkiertäjiä, mutta ei se sinun ongelma ole. Minäkin voin tehdä, mutta veikkaan että hintataso ampuu hieman yli tarpeeseesi nähden (alk. 1500 eur).

        Äläkä ikinä eksy kotisivukoneeseen tai vastaaviin. Varmin keino karkoittaa uudet asiakkaat.


      • pienyrittäjän kotisivut
        TomppaWWW kirjoitti:

        Haetko siis kotisivutilaa verkko-osoitetta vai jotain tahoa, joka tekee sinulle kotisivut? vai molempia?

        Annan hyödyllisen vihjeen, jos haet kotisivujen tekijää : Älä valitse halvinta.

        Sama pätee myös kotisivutilaan. Kotisivutilan suosittelen hommaamaan osoitteesta planeetta.net. Ok hinta ja palvelu kohdallaan, eikä pätki kokoajan, niinkuin näillä 1 eur/kk paikoilla.

        Jos taas haet kotisivujen tekijää, niin joku toiminimi varmaan ne väsää 300 euroon. Toki nämä ovat veronkiertäjiä, mutta ei se sinun ongelma ole. Minäkin voin tehdä, mutta veikkaan että hintataso ampuu hieman yli tarpeeseesi nähden (alk. 1500 eur).

        Äläkä ikinä eksy kotisivukoneeseen tai vastaaviin. Varmin keino karkoittaa uudet asiakkaat.

        Sitä tilaa osoitetta minä haen.Tekijää en hae,koska todella kyse on lähinnä siitä,että jos yritykseni nimi kirjoitetaan googleen,tulisi jotain muutakin kuin puhelinnumero ja osoite.Tuosta tilahommasta en ymmärrä tarpeeksi..Olen sillä tavoin "tyhmä".Kaikenlainen ulkoasun suunnittelu ym taas sujuu loistavasti,ja olen tehnyt vastaavaa-en halua tarkentaa mihin,mutta kotisivun tyyppistä juttua,ja kaikki mainokset suunnittelen aina itse-moni luulee,että teetän ne suunnittelijalla.Eli haluan lähinnä pysyvän mainoksen nettiin.Sen voin nyt paljastaa,että kyseessä on kampaamo,enkä halua tosiaan nettimyyntiä enkä nettiajanvarausta.Teen hieman erikoisempia käsittelyjä,joissa haluan keskustella aina asiakkaan kanssa,en niin että hän varaa ajan itsekseen netissä.


      • pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        Sitä tilaa osoitetta minä haen.Tekijää en hae,koska todella kyse on lähinnä siitä,että jos yritykseni nimi kirjoitetaan googleen,tulisi jotain muutakin kuin puhelinnumero ja osoite.Tuosta tilahommasta en ymmärrä tarpeeksi..Olen sillä tavoin "tyhmä".Kaikenlainen ulkoasun suunnittelu ym taas sujuu loistavasti,ja olen tehnyt vastaavaa-en halua tarkentaa mihin,mutta kotisivun tyyppistä juttua,ja kaikki mainokset suunnittelen aina itse-moni luulee,että teetän ne suunnittelijalla.Eli haluan lähinnä pysyvän mainoksen nettiin.Sen voin nyt paljastaa,että kyseessä on kampaamo,enkä halua tosiaan nettimyyntiä enkä nettiajanvarausta.Teen hieman erikoisempia käsittelyjä,joissa haluan keskustella aina asiakkaan kanssa,en niin että hän varaa ajan itsekseen netissä.

        Eikähän se olisi helpointa kysyä operaattorilta ensimmäisenä paljon on kotisivutila siellä.


      • |vinkki
        pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        Sitä tilaa osoitetta minä haen.Tekijää en hae,koska todella kyse on lähinnä siitä,että jos yritykseni nimi kirjoitetaan googleen,tulisi jotain muutakin kuin puhelinnumero ja osoite.Tuosta tilahommasta en ymmärrä tarpeeksi..Olen sillä tavoin "tyhmä".Kaikenlainen ulkoasun suunnittelu ym taas sujuu loistavasti,ja olen tehnyt vastaavaa-en halua tarkentaa mihin,mutta kotisivun tyyppistä juttua,ja kaikki mainokset suunnittelen aina itse-moni luulee,että teetän ne suunnittelijalla.Eli haluan lähinnä pysyvän mainoksen nettiin.Sen voin nyt paljastaa,että kyseessä on kampaamo,enkä halua tosiaan nettimyyntiä enkä nettiajanvarausta.Teen hieman erikoisempia käsittelyjä,joissa haluan keskustella aina asiakkaan kanssa,en niin että hän varaa ajan itsekseen netissä.

        Tällaisen pienen vinkin annan, joka kannattaa laittaa korvantaakse.

        Vaikka osaisit tehdä itsekkin näyttävät sivut, niin sivujen kannattaisi olla myös hakukone ystävälliset, jotta sivusi löytyisivät hakukoneella.

        Kannattaa myös muistaa ettei kaikki hakukone ystävällinen koodaus näy aina suoraan sivun ulkoasussa.

        Joten suosittelen sinun ottavan jossain vaiheessa yhteyttä OIKEAAN sivujen tekijään, vaikka sitten siinä "työläässä" viimeistely vaiheessa ;)

        (Tee luonnos -> Ota yhteyttä SEO-sivujen tekijään -> julkaise)


      • dfhdfhdfh
        pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        Tiesin sen,että tekemällä itse.tarkoitin,osaako joku suositella mitä palvelua kannattaa käyttää.Eli mikä on halpa ja hyvä.Kerroin siksi,mitä tarvitsen,koska ajattelin,etten itse aina ymmärrä noista hinnastoista,mitä ne pitää sisällään.

        Hei, jos haluat sivut todella halvalla niin suosittelen kilpailuttamaan erinäisiä alan kouluja. Esim. sellaiset mistä valmistuu datanomeja ja tradenomeja.
        Eli lähetät koululle kysymyksen että löytyisikö opiskelijaa joka on opettajien mielestä haka tekemään nettisivuja. Tällä tavalla voit saada sivut hintaan 0-200 EUR ja kyllä ne opiskelijat osaa ja janoavat vain työnäytteitä ja opinnäytetöitä.


      • sdgsdgdg
        dfhdfhdfh kirjoitti:

        Hei, jos haluat sivut todella halvalla niin suosittelen kilpailuttamaan erinäisiä alan kouluja. Esim. sellaiset mistä valmistuu datanomeja ja tradenomeja.
        Eli lähetät koululle kysymyksen että löytyisikö opiskelijaa joka on opettajien mielestä haka tekemään nettisivuja. Tällä tavalla voit saada sivut hintaan 0-200 EUR ja kyllä ne opiskelijat osaa ja janoavat vain työnäytteitä ja opinnäytetöitä.

        Yhksi halpatapa
        1. Osta web-hotel halvasta ja luotettavasta paikasta
        http://www.ammuu.com/ammuu
        2. Opiskele FTP-ohjelma ja FTP:n käyttö
        4. Mene HTML-kurssille ja tutustu vähän CSS:n (ei ole vaikeaa)
        5. Hae valmis HTML-pohja: http://www.freecsstemplates.org/
        6. Modaa pohja sen puitteissa mitä opit HTML-kurssilla (lähinnä tekstit pitää muuttaa ja luoda uudet sivu kopiomalla pohja uudella nimellä ja sitten laittamalla menun linkit osoittamaan niitä)


      • sdgsdgsdg
        sdgsdgdg kirjoitti:

        Yhksi halpatapa
        1. Osta web-hotel halvasta ja luotettavasta paikasta
        http://www.ammuu.com/ammuu
        2. Opiskele FTP-ohjelma ja FTP:n käyttö
        4. Mene HTML-kurssille ja tutustu vähän CSS:n (ei ole vaikeaa)
        5. Hae valmis HTML-pohja: http://www.freecsstemplates.org/
        6. Modaa pohja sen puitteissa mitä opit HTML-kurssilla (lähinnä tekstit pitää muuttaa ja luoda uudet sivu kopiomalla pohja uudella nimellä ja sitten laittamalla menun linkit osoittamaan niitä)

        mut joo kokemus osoittaa että näitä juttuja vain ei tajuu kun IT-nörtit jotka on ikänsä ollet ATK:n kanssa tekemisissä ja näitä asioita harrastelleet ja asikaat ei vaan tajuu ja mielummin ostaa tuon valmiin sivupohjan modauksen minulta. Tämä on molemmin puolisesti kannattavaa siitä syystä että minulla menee 1-4 tuntia tuon pohjan modaamiseen asiakaan toiveiden mukaan ja kyllä tollasen homman saa hintaan 100-200 EUR.


    • riptakulous

      Hyvillä kotisivutilan tarjoajilla on valmiina Joomlat,Wordpressit,galleriat ja Webbikaupat (nykymuodin mukaan useilla on jonkinlainen kotisivukonekkin). Eli ei tarvi muuta kuin klikata asenna nappia ja se on kutakuinkin siinä. Et tarvi mitää tai ketään jolle joutus sit maksaa aivan turhaan hukkaan heitettyjä satoja euroja :)
      ..omasta mielestä ei kannata paria euroo enempää kk maksaa ja vuosimaksukin max 20e (ittellä on tälläinen paketti eikä mitään rajoituksia), paitti tietysti jos oma pulju on jotai nokian tms kokoo ;)..

      • pienyrittäjän kotisivut

        Tuntuu tosiaan,että kun on 13v pärjännyt ilman kotisivuja,niin joku tollainen halpis-ratkaisu olisi hyvä aloitus.Voihan sen muuttaa,jos tulee tarve,mutta en usko.Erehdyin maksamaan viime vuonna yhdelle firmalle jotain satasen luokkaa siitä,että firmani yhteystiedot,yksi valokuva ja kuvaus siitä mihin olen erikoistunut näkyi heidän sivuillaan yhdellä sivulla.Ihan päätön hinta kun tajusin jälkikäteen.En tiennyt silloin,että sillä satasella tai allekin saisin jotain joka erottuu paremmin joukosta.lisäksi en millään konstilla googlettamalla löytänyt tuon palvelun sivuani,kun yritin.Mies sieltä väitti,että sivullani oli käyty yli 600 kertaa-eipä ainakaan kukaan asiakas kertonut sieltä löytäneensä tietojani.
        Noita kuvaamiasi palveluita on aika monella,onkohan isoja eroja?


      • as-keetti
        pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        Tuntuu tosiaan,että kun on 13v pärjännyt ilman kotisivuja,niin joku tollainen halpis-ratkaisu olisi hyvä aloitus.Voihan sen muuttaa,jos tulee tarve,mutta en usko.Erehdyin maksamaan viime vuonna yhdelle firmalle jotain satasen luokkaa siitä,että firmani yhteystiedot,yksi valokuva ja kuvaus siitä mihin olen erikoistunut näkyi heidän sivuillaan yhdellä sivulla.Ihan päätön hinta kun tajusin jälkikäteen.En tiennyt silloin,että sillä satasella tai allekin saisin jotain joka erottuu paremmin joukosta.lisäksi en millään konstilla googlettamalla löytänyt tuon palvelun sivuani,kun yritin.Mies sieltä väitti,että sivullani oli käyty yli 600 kertaa-eipä ainakaan kukaan asiakas kertonut sieltä löytäneensä tietojani.
        Noita kuvaamiasi palveluita on aika monella,onkohan isoja eroja?

        seikka Suoemssa on oma fi-domainnimi.

        www.munfirma.fi maksaa n. 40-50€/ 3 vuotta.

        Hyvä Suomessa oelva weppihotelli n. 30-40€/vuosi.

        On helpoin ja halvin ratkaisu.
        Sivut voi sitten tehdä itse tai teettää jollakulla.

        Tässä pari hyvää, usein käyttääni paikkaa
        http://www.datamappi.fi
        http://www.louhi.fi


      • pienyrittäjän kotisivut
        as-keetti kirjoitti:

        seikka Suoemssa on oma fi-domainnimi.

        www.munfirma.fi maksaa n. 40-50€/ 3 vuotta.

        Hyvä Suomessa oelva weppihotelli n. 30-40€/vuosi.

        On helpoin ja halvin ratkaisu.
        Sivut voi sitten tehdä itse tai teettää jollakulla.

        Tässä pari hyvää, usein käyttääni paikkaa
        http://www.datamappi.fi
        http://www.louhi.fi

        Tuo Louhi olikin harkinnassa yhtenä.Katsonpa tuon toisenkin sitten.Kyllähän nuo varmaan hienompia on nuo esim.800e maksavat,mutta kun se on jo puolet kuukauden tuloista,niin eipä oikein viitsi.OLisi eri asia,jos vaikka myisi jotain netissä tms.Asiakkaitakin piisaa niin,että lähinnä on kyse siitä,että olisi nyt jotenkin näkyvillä netissä,ja jokunen uusi saattaa eksyä tulemaan.Kunhan nyt olisi olevinaan nykyaikainen ;)


      • pienyrittäjän kotisivut
        as-keetti kirjoitti:

        seikka Suoemssa on oma fi-domainnimi.

        www.munfirma.fi maksaa n. 40-50€/ 3 vuotta.

        Hyvä Suomessa oelva weppihotelli n. 30-40€/vuosi.

        On helpoin ja halvin ratkaisu.
        Sivut voi sitten tehdä itse tai teettää jollakulla.

        Tässä pari hyvää, usein käyttääni paikkaa
        http://www.datamappi.fi
        http://www.louhi.fi

        Innostuin jo tuosta datamapista,mutta googlaamalla löytyi ´huonoja kommentteja
        http://www.puskaradio.net/index2.php?item_id=135


      • as-keetti

      • hyvä_hyvä

      • pienyrittäjän kotisivut
        hyvä_hyvä kirjoitti:

        http://suncomet.com/

        Hintaansa nähden vaikutti hyvältä,ja ei löytynyt kovin pahoja haukkuja netistä.Joku moitti että ollut monena päivänä hetken pois käytöstä.Hetken?Halvaksi palveluksi ei ole paha moite,jos hetken on pois,kun kellään muula ei samassa arvostelussa ollut edes vastaavia kommentteja.
        Kävin vilasemassa niiden kotisivukonetta.Ehkä haluaisin vähän enemmän itse vaikuttaa vielä ulko-asuun,mutta kuten sanottu,hinta-laatusuhde hyvän oloinen.Täytyy huomenna katsoa tarkemmin,kun nyt alkaa jo silmät lupsua,ihan äsken vasta katsoin.Pitää kai nukkuakin joskus ;)


    • kuitenkin

      vastaa tähän jos kiinnostaa. avaimet käteen luokkaa 800 e.

    • käyntikortti......

      Onhan näitä valmiita palveluita netti pullollaan, ilmaisia (yleensä sis. mainoksia) ja halvimmat maksulliset taitavat olla luokkaa 10-20 e/kk. Selaimella siirrät kuvat ja tekstit ym. sivuille ja se on siinä. On hyvä jos on visuaalista silmää ja hieman tuntemusta tekniikoista, silloinhan homma kannattaa tehdä itse. Kannattaa kuitenkin kysäistä muiltakin miltä sivut näyttävät - minkälaisen kuvan ne antavat yrityksestä, onko käytettävyys ok jne... jne...

      Itse teen työkseni mm. www-sivuja ja tehtiinpä ne sitten millä hyvänsä tekniikalla, sanoisin suunnittelun ja valmistuksen lähtevän jostain 500 e paremmalta puolelta. Ruokahalun kasvaessa tunteja kuluu enemmän - ylärajaa ei käytännössä ole.

      • pienyrittäjän kotisivut

        en henno laittaa niin paljon rahaa.Kohta unohdan koko jutun,kun tuntuu niin hankalalta.Elääkin täytyy,ja palkka on ieni,asuntolainat ja kaikki,ja nyt ollut muutenkin valtavasti menoja,niin missään nimessä en pysty edes maksamaan nyt isoja summia.Yksi asiakkaani pitää toimistoa,joka mm.tekee kotisivuja,ja on luvannut tarvittaessa auttaa,joten luotan kyllä että pärjään sen suhteen.Olen myös käynyt taidealan 3v koulutuksen,joten ulkonäön suhteen en yhtään epäile,ettenkö saisi oman näköistä ja tyylikästä.Tuo datanetti(vai mikä se nyt oli) vaikutti kyllä ihan fiksulta,mutta tuo mietitytti,kun jollakin oli ollut ongelmia sopimuksen irtisanomisessa.Siis jos joskus haluaisin vaihtaa johonkin kaliimpaan.Itse asiassa tuttavani kehui juuri kovasti vuosia käyttämäänsä palvelua,joka on 15e/kk.On kyllä vähän kalliimpi,mutta kuulemma toimii loistavasti.


      • monenlaisia
        pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        en henno laittaa niin paljon rahaa.Kohta unohdan koko jutun,kun tuntuu niin hankalalta.Elääkin täytyy,ja palkka on ieni,asuntolainat ja kaikki,ja nyt ollut muutenkin valtavasti menoja,niin missään nimessä en pysty edes maksamaan nyt isoja summia.Yksi asiakkaani pitää toimistoa,joka mm.tekee kotisivuja,ja on luvannut tarvittaessa auttaa,joten luotan kyllä että pärjään sen suhteen.Olen myös käynyt taidealan 3v koulutuksen,joten ulkonäön suhteen en yhtään epäile,ettenkö saisi oman näköistä ja tyylikästä.Tuo datanetti(vai mikä se nyt oli) vaikutti kyllä ihan fiksulta,mutta tuo mietitytti,kun jollakin oli ollut ongelmia sopimuksen irtisanomisessa.Siis jos joskus haluaisin vaihtaa johonkin kaliimpaan.Itse asiassa tuttavani kehui juuri kovasti vuosia käyttämäänsä palvelua,joka on 15e/kk.On kyllä vähän kalliimpi,mutta kuulemma toimii loistavasti.

        Pelkkä web-hotellipalvelu (palvelintilaa itse alusta loppuun asti tehdyille sivuille) maksa halvimmillaan noin 20 e ... vuosi. Se edellyttää kuitenkin, että saat ne sivut kasaan jollain keinolla.

        Kotisivupalvelussa taas saat käyttöösi palvelimella editoitavan sivuston (yleensä rajatut ominaisuudet: voit valita sopivan leiskan, "monistaa" sivuja, tehdä linkkejä, siirtää kuvia ja tekstiä ymv. pesrusjuttuja). Yleensä sivuille voidaan liittää valmiita lisäpalveluita, maksullisia tai maksuttomia. Näiden hinnat yritykselle lähtee luokkaa 20e/kk. Tämänkin käyttö edellyttää jonkin asteista perehtymistä.

        Asiaa kannattaa kuitenkin miettiä myös sijoituksena eli hyvä, vetävä sivusto jonka asiakkaat löytävät, saattaa tuoda hyvinkin investoinnin takaisin jo muutamassa kuukaudessa.

        Tarkoitukseni ei ole sen kummemmin tarjota palveluitani. Lähinnä kerron yleisellä tasolla oman näkökulmani.

        Eräälle asiakkaalle suunnittelin yritysilmeen, tein esitteen, käyntikortit jne. Olisin tehnyt samaan pakettiin kotisivut, mutta hän halusi tehdä ne erääseen kotisivupalveluun itse. Ehkä hän oli tyytyväinen lopputulokseen, mutta itse en tohdi käyttää ko. firmaa referenssinä.


      • pienyrittäjän kotisivut
        monenlaisia kirjoitti:

        Pelkkä web-hotellipalvelu (palvelintilaa itse alusta loppuun asti tehdyille sivuille) maksa halvimmillaan noin 20 e ... vuosi. Se edellyttää kuitenkin, että saat ne sivut kasaan jollain keinolla.

        Kotisivupalvelussa taas saat käyttöösi palvelimella editoitavan sivuston (yleensä rajatut ominaisuudet: voit valita sopivan leiskan, "monistaa" sivuja, tehdä linkkejä, siirtää kuvia ja tekstiä ymv. pesrusjuttuja). Yleensä sivuille voidaan liittää valmiita lisäpalveluita, maksullisia tai maksuttomia. Näiden hinnat yritykselle lähtee luokkaa 20e/kk. Tämänkin käyttö edellyttää jonkin asteista perehtymistä.

        Asiaa kannattaa kuitenkin miettiä myös sijoituksena eli hyvä, vetävä sivusto jonka asiakkaat löytävät, saattaa tuoda hyvinkin investoinnin takaisin jo muutamassa kuukaudessa.

        Tarkoitukseni ei ole sen kummemmin tarjota palveluitani. Lähinnä kerron yleisellä tasolla oman näkökulmani.

        Eräälle asiakkaalle suunnittelin yritysilmeen, tein esitteen, käyntikortit jne. Olisin tehnyt samaan pakettiin kotisivut, mutta hän halusi tehdä ne erääseen kotisivupalveluun itse. Ehkä hän oli tyytyväinen lopputulokseen, mutta itse en tohdi käyttää ko. firmaa referenssinä.

        mutta kun minun vaihtoehtoni on nyt joko halpa ratkaisu,tais sitten unohdetaan koko juttu,kun on 13v pärjätty jo ilman.Uusia asiakkaita ei käytännössä mahdu lisää pahemmin,eli en voi ajatella,että olisi sijoitus.Minulla on kädet täynnä töitä,mutta haluaisin vaan että on joku sivu netissä.Minulla esim.on ollut palvelussa nimeltä easynetti ihan se sivu vaan,mutta jotenkin haluaisin,että olisi oma osoite.
        Kaikki mainokset ym olen aina tehnyt itse(haaveilin pyrkiväni mainosalalle aikoinaan,mutta pidin alaa epävarmempanan,ja nyt voin tässä sivussa toteuttaa itseäni),ja olen saanut niistä runsaasti kehuja,ihan jopa alan ihmisiltä.Isäni on myös tehnyt mainokset omille firmoilleen,ja jopa joskus edustamalleen firmalle,joka on tunnettu muuallakin Euroopassa,ja hän on hyvä kriitikko ja apu mainosten teossa.Eli en yhtään väheksy näitä firmoja,jotka niitä tekee,mutta tarpeeni on sitä luokkaa,etten henno tuollaiseen sijoittaa.Ehkä jos olisin vasta aloitteleva yritys,ja vaila asiakkaita,mutta näin ei ole.Käyntikorttini kävelevät pitkin kaupunkia,ja heiltä ainakin tutut-ihmein usein vieraatkin kysyy,missä ovat tukkansa laitattaneet.Siksi en koe,että sivu on käyntikorttini,vaan pieni ekstra.Mikäli en löydä siis tuollaista halvahkoa,niin unohdan koko jutun.Harvalla yhden hengen liikkeellä edes tuntuu olevan omaa nettiosoitetta.


      • as-keetti
        pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        mutta kun minun vaihtoehtoni on nyt joko halpa ratkaisu,tais sitten unohdetaan koko juttu,kun on 13v pärjätty jo ilman.Uusia asiakkaita ei käytännössä mahdu lisää pahemmin,eli en voi ajatella,että olisi sijoitus.Minulla on kädet täynnä töitä,mutta haluaisin vaan että on joku sivu netissä.Minulla esim.on ollut palvelussa nimeltä easynetti ihan se sivu vaan,mutta jotenkin haluaisin,että olisi oma osoite.
        Kaikki mainokset ym olen aina tehnyt itse(haaveilin pyrkiväni mainosalalle aikoinaan,mutta pidin alaa epävarmempanan,ja nyt voin tässä sivussa toteuttaa itseäni),ja olen saanut niistä runsaasti kehuja,ihan jopa alan ihmisiltä.Isäni on myös tehnyt mainokset omille firmoilleen,ja jopa joskus edustamalleen firmalle,joka on tunnettu muuallakin Euroopassa,ja hän on hyvä kriitikko ja apu mainosten teossa.Eli en yhtään väheksy näitä firmoja,jotka niitä tekee,mutta tarpeeni on sitä luokkaa,etten henno tuollaiseen sijoittaa.Ehkä jos olisin vasta aloitteleva yritys,ja vaila asiakkaita,mutta näin ei ole.Käyntikorttini kävelevät pitkin kaupunkia,ja heiltä ainakin tutut-ihmein usein vieraatkin kysyy,missä ovat tukkansa laitattaneet.Siksi en koe,että sivu on käyntikorttini,vaan pieni ekstra.Mikäli en löydä siis tuollaista halvahkoa,niin unohdan koko jutun.Harvalla yhden hengen liikkeellä edes tuntuu olevan omaa nettiosoitetta.

        on mielestäni joskus uskallettava sanoa myös potentiaaliselle
        asiakkaalle että et tarvitse palveluitani, niistä
        ei ole sinulle mitään hyötyä.
        Olet selvästi sellainen tapaus, kädet täynnä työtä, lisää
        ei mahdu ja asiakaskunta on vakiintunut, viidakkorumpukin toimii tehokkaasti.
        Ei weppisivuja kannata tehdä/teettää huvin vuoksi tai
        koska muillakin sellaiset on.
        Yksi riesa elämässä vähemmän :-)
        Hyvää jatkoa!


      • tehdä mitään........
        as-keetti kirjoitti:

        on mielestäni joskus uskallettava sanoa myös potentiaaliselle
        asiakkaalle että et tarvitse palveluitani, niistä
        ei ole sinulle mitään hyötyä.
        Olet selvästi sellainen tapaus, kädet täynnä työtä, lisää
        ei mahdu ja asiakaskunta on vakiintunut, viidakkorumpukin toimii tehokkaasti.
        Ei weppisivuja kannata tehdä/teettää huvin vuoksi tai
        koska muillakin sellaiset on.
        Yksi riesa elämässä vähemmän :-)
        Hyvää jatkoa!

        Kaikilla hankinnoilla ja investoinneilla pitää olla tietysti jokin tarkoitus. Kotisivu ei suinkaan ole pelkkä markkinointikanava. Yhtä lailla se on info-väline - palvelua asiakkaille, samoin kuin vaikkapa puhelinnumero luettelossa tai kyltti katolla. Mikään em. ei ole pakollinen, mikäli ilman niitäkin on täystyöllistetty. Täysin turha markkinointi-investointi tässä tapauksessa taas on esim. lehtimainos tai mainospostitus.


      • pienyrittäjän kotisivut
        as-keetti kirjoitti:

        on mielestäni joskus uskallettava sanoa myös potentiaaliselle
        asiakkaalle että et tarvitse palveluitani, niistä
        ei ole sinulle mitään hyötyä.
        Olet selvästi sellainen tapaus, kädet täynnä työtä, lisää
        ei mahdu ja asiakaskunta on vakiintunut, viidakkorumpukin toimii tehokkaasti.
        Ei weppisivuja kannata tehdä/teettää huvin vuoksi tai
        koska muillakin sellaiset on.
        Yksi riesa elämässä vähemmän :-)
        Hyvää jatkoa!

        Tarvita ja haluta on joskus eri asia..En siis tarvi sivuja mainostusmielessä,vaan korvikkeeksi sille,että maksan maltaita siitä,että firmani erikoislata mainitaan jossain easynetissä,syr:n sivuilla,suomen 118:ssa tms .Ainakaan huonomman näköinen sivu ei varmasti tule,jos otan jonkun "oman".Tuo yksi palvelu,jonka joku tuonne nyt heitti,näytti lupaavalta ja oli saanut paljon kehuja foorumeilla.Alan kallistua siihen.Täytyy vaan rauhassa miettiä se ulkoasu ym kuitenkin,eikä hutiloida.


      • Taunus vieläkin
        pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        en henno laittaa niin paljon rahaa.Kohta unohdan koko jutun,kun tuntuu niin hankalalta.Elääkin täytyy,ja palkka on ieni,asuntolainat ja kaikki,ja nyt ollut muutenkin valtavasti menoja,niin missään nimessä en pysty edes maksamaan nyt isoja summia.Yksi asiakkaani pitää toimistoa,joka mm.tekee kotisivuja,ja on luvannut tarvittaessa auttaa,joten luotan kyllä että pärjään sen suhteen.Olen myös käynyt taidealan 3v koulutuksen,joten ulkonäön suhteen en yhtään epäile,ettenkö saisi oman näköistä ja tyylikästä.Tuo datanetti(vai mikä se nyt oli) vaikutti kyllä ihan fiksulta,mutta tuo mietitytti,kun jollakin oli ollut ongelmia sopimuksen irtisanomisessa.Siis jos joskus haluaisin vaihtaa johonkin kaliimpaan.Itse asiassa tuttavani kehui juuri kovasti vuosia käyttämäänsä palvelua,joka on 15e/kk.On kyllä vähän kalliimpi,mutta kuulemma toimii loistavasti.

        Sen oon itte pannut merkille ku katellut noita tekijöiden referenssejä, et suurelta osin ns "yksilölliset" tarkoittaa näköjään ylhäällä olevaa kuvaa sivujen muuten ollessa samanlaisia. Joten kyllä noilla kotisivukoneilla varmaan saman saa aikaseksi.


      • MJ.Pohjolan.Net
        as-keetti kirjoitti:

        on mielestäni joskus uskallettava sanoa myös potentiaaliselle
        asiakkaalle että et tarvitse palveluitani, niistä
        ei ole sinulle mitään hyötyä.
        Olet selvästi sellainen tapaus, kädet täynnä työtä, lisää
        ei mahdu ja asiakaskunta on vakiintunut, viidakkorumpukin toimii tehokkaasti.
        Ei weppisivuja kannata tehdä/teettää huvin vuoksi tai
        koska muillakin sellaiset on.
        Yksi riesa elämässä vähemmän :-)
        Hyvää jatkoa!

        Hei!

        Tuo on totta! Tarpeesta pitää kaikki lähteä!
        Toimimattomasta ja muuttumattomasta sivusta voi olla vain haittaa!
        Jokainen toiminto, myös kotisivut vaativat hiukan työtä myös yrittäjältä.
        Kannaattaa kysyä itseltään miksi-kysymyksiä!!!

        t. Matti, www.pohjolan.net


      • MJ.Pohjolan.Net
        Taunus vieläkin kirjoitti:

        Sen oon itte pannut merkille ku katellut noita tekijöiden referenssejä, et suurelta osin ns "yksilölliset" tarkoittaa näköjään ylhäällä olevaa kuvaa sivujen muuten ollessa samanlaisia. Joten kyllä noilla kotisivukoneilla varmaan saman saa aikaseksi.

        Totta!

        Ulkonäkö on yksi asia ja toiminnallisuus toinen!

        t. M


      • 2ways
        pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        mutta kun minun vaihtoehtoni on nyt joko halpa ratkaisu,tais sitten unohdetaan koko juttu,kun on 13v pärjätty jo ilman.Uusia asiakkaita ei käytännössä mahdu lisää pahemmin,eli en voi ajatella,että olisi sijoitus.Minulla on kädet täynnä töitä,mutta haluaisin vaan että on joku sivu netissä.Minulla esim.on ollut palvelussa nimeltä easynetti ihan se sivu vaan,mutta jotenkin haluaisin,että olisi oma osoite.
        Kaikki mainokset ym olen aina tehnyt itse(haaveilin pyrkiväni mainosalalle aikoinaan,mutta pidin alaa epävarmempanan,ja nyt voin tässä sivussa toteuttaa itseäni),ja olen saanut niistä runsaasti kehuja,ihan jopa alan ihmisiltä.Isäni on myös tehnyt mainokset omille firmoilleen,ja jopa joskus edustamalleen firmalle,joka on tunnettu muuallakin Euroopassa,ja hän on hyvä kriitikko ja apu mainosten teossa.Eli en yhtään väheksy näitä firmoja,jotka niitä tekee,mutta tarpeeni on sitä luokkaa,etten henno tuollaiseen sijoittaa.Ehkä jos olisin vasta aloitteleva yritys,ja vaila asiakkaita,mutta näin ei ole.Käyntikorttini kävelevät pitkin kaupunkia,ja heiltä ainakin tutut-ihmein usein vieraatkin kysyy,missä ovat tukkansa laitattaneet.Siksi en koe,että sivu on käyntikorttini,vaan pieni ekstra.Mikäli en löydä siis tuollaista halvahkoa,niin unohdan koko jutun.Harvalla yhden hengen liikkeellä edes tuntuu olevan omaa nettiosoitetta.

        Pieni huomio: Vaikka sulla olis kuinka paljon helvetin hyviä ideoita ja visioita sen nettisivun ulkonäön suhteen, niin älä unohda sitä että sun pitää jollain tavalla osata myös LUODA ne sinne sivuille.
        Ei auta vaikka olisit taiteillu 10 vuotta, kotisivujen toteutus on eri juttu. Jos et osaa niitä itse tehdä, et saa niistä lähellekään sitä mitä visioit. Vain osaava ammattilainen voi toteuttaa unelmiesi sivut, jos sellaiset todella haluat. Olen saanut sinusta sen kuvan, että koska selvästi olet niin taiteellinen ja luova ihminen, et kelpuuta mitä tahansa simppelisivuja.

        Aiot ehkäpä lainata kirjastosta pari opasta kotisivujen tekoon ja kysellä täällä halvimpia kotisivutiloja ja saada sillä haluamasi sivut?


      • kotisivut pienyrittäjälle
        pienyrittäjän kotisivut kirjoitti:

        Tarvita ja haluta on joskus eri asia..En siis tarvi sivuja mainostusmielessä,vaan korvikkeeksi sille,että maksan maltaita siitä,että firmani erikoislata mainitaan jossain easynetissä,syr:n sivuilla,suomen 118:ssa tms .Ainakaan huonomman näköinen sivu ei varmasti tule,jos otan jonkun "oman".Tuo yksi palvelu,jonka joku tuonne nyt heitti,näytti lupaavalta ja oli saanut paljon kehuja foorumeilla.Alan kallistua siihen.Täytyy vaan rauhassa miettiä se ulkoasu ym kuitenkin,eikä hutiloida.

        Kannattaa tutustua myös tähän:

        http://www.hostingpalvelu.fi

        Webhotelli jossa kotisivukone kuuluu hintaan.


    • tiedustelijaX

      Joskos on pienyrittäjällä itse suunnitellut kotisivut online?

    • heinäntekoo

      Halvimmalla.. hmmm.. no ota kotisivutilaa/domaini suncometilta ja asenna wordpress, ja asia oli sitämyöte selvä :)

      • kotisivutila

        Suncomet on hyvä valinta kotisivutilaksi, erinomainen hinta-laatu -suhde. Minulla on toista vuotta siellä muutama sivusto, hyvin toimii ja asiakaspalvelu on nopeaa.
        Domainnimet periaatteesta eri paikasta, esim. Joker.com.


    • each

      bell;

    • stood

      card;

    • MJ.Pohjolan.Net

      Tein omat sivuni seuraavasti.
      1. hankin pohjolan.net - domain tunnuksen
      2. hankin easylinehost.net - web-hotellipaikan 3.95 €/kk
      3. asensin Joomla-portaalisovelluksen sinne (vapaa lähdekoodi, ei lisenssimaksuja) ja suomenkielisenä
      4. Lisäsin tarvittavia lisämoduleja, kuten kielisyyden, google-optimointii liittyvät modulit, projektinhallintatyökalun, tiedosto, kalenteri yms. toiminnot.

      Tällä tavalla saa hyvän ja toimivan portaalin vaativaankin käyttöön todella edullisesti!

      Joomla sopii yrityksen sivujen tekoon mainiosti. Siinä on erillinen hallintasivu, jossa tehdään sivut ja valikot ja muu toiminnallisuus.

      Voin tehdä kaiken tuon puolestasi. Kerro tarpeesi sivujen suhteen, teen raana työn puolestasi ja itsellesi jää sivujen muokkaus yms.

      kts. lopputulosta: www.pohjolan.net

      t. M

      • MJ.Pohjolan.Net

        .. niin ja sen domainin hankin Joker.com - tarjoajalta.
        t. M


    • katso vaikka

      Ilmaista kotisivutilaa ja ilmaisia web -hotellipalveluja on kyllä pilvin pimein.

      Jos yrittäjä ei osaa tai hänellä ei ole aikaa tehdä kotisivuja itse, voi sivut teettää jollakulla. Se maksaa aina jotain.

      Itse huomasin mm. seuraavan:

      http://kotisivut.net16.net/

      ts. tämän järjestön kannatusjäsenmaksulla saa näköjään valmiiksi tehdyt yksinkertaiset sivut, joilla ei ole mainoksia (monet näistä ilmaispalveluista ovat mainosrahoitteisia ja sivuille tulee joskus häiritseviäkin mainoksia).

      "Jäsenyys kestää vuoden. Sen jälkeen kysymme, haluatko jatkaa jäsenyyttäsi. Vaikka et haluaisikaan, verkkosivut ovat edelleen Sinun. Jäsenyys ei siis uusiudu automaattisesti (tosin harva haluaa lopettaa jäsenyyden kerran liityttyään)." lukee järjestön mainossivulla.

      Kustantaa siis vain kerran tuon 50 euroa. Sisältää myös (rajoitetun) ylläpidon jäsenyyden ajan.

      En oikein ymmärrä, miten noin halvalla kannattaa tehdä.

    • drrwakvdyby
    • kylä lähtee!

      rakenna kotisivut itse
      www.flashweb4you.com
      ja sitte vaan joku webbihotelli ylläpitämään!

      ... no ku halvalla sai!

    • laiskamies

      Ehkä sinä haluat duunata itse, mutta yrittäjänä itselle kyllä halvin ei ole se palvelu mikä maksaa suoraan vähiten. Kun ei päätyökseen noitten kanssa kikkaile, niin vaikka omaan IT osaamista jätän nuo muitten huoleksi. Lisäksi on mukavaa, että joku muu huolehtii päivittämisestä, varmuuskopioinnista ja tietoturvaongelmista. Halvimmat webpalvelut olisi saanut USA:sta noin 5 USD / kuukausi (sis. domain osoite), mutta ei vaan viitsi tuhlata aikaa noiden kanssa pelaamiseen.
      Hyvä valinta ainakin itselle oli tuo Kotisivukone palvelu. Lisäksi Snoobi webbianalytiikkaan. Ei tullut ihan halvaksi, mutta "halvin" varmasti pidemmällä aikavälillä. Omaa aikaa ei mene hukkaan.
      Tuolla on arvosteluja: http://www.hostingvertailu.com/kotisivukone-arvostelu/

    • Yrityssivut

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe