Ajattelin laittaa keväällä Perkinssistä 49 hp 4.108 moottorin jäähdytysveden kiertämään lämpöpatteriin. Mistäkohtaa moottorista tämä haaroitus lähtö pitäisi ottaa ja minne tuoda.
Onko tässä jokin vaara että tämä heikentää moottorin jäähdytystä ja tulee jotain vahinkoa.
Moottorissa on makeavesijäähdytys. Lauhduttimen läpi menee jäähdytys neste ja merivesi taas kuljettaa lämmön lauhduttimesta meren.
Perkins 4.108 lämmittämään venettä
5
1987
Vastaukset
Lämmityskennolle lähtevän nesteen ottaisin mahdollisimman ylhäältä ja ennen termostaattia mieluiten sylinterin kannesta taikka jos siinä on valmis liitäntä nippa termostaatin lähellä?
Paluu kierto liitäntä taas pitäisi saada liitettyä sen makeavesi kiertopumpun imu puolelle niin silloin lämmityskennon kierto toimisi hyvin.
Mitä vaaraa epäilet lisäkennosta olevan moottorin jäähdytykselle?? ei ainakaan heikennä vaan päinvastoin parantaa moottorin jäähdytystä koska jäähdyttimien ja lämmönvaihtimien yhteinen koko lisääntyy, vaikka kirjoittat lauhduttimista mitä varmankaan ei moottorissasi ole?- alubonito
http://www.jobbersinc.com/Engines/Perkins_4_108_Front.JPG , tässä kuvassa näkyy vesipumpun päällä kuusiokolotulppa, muistaakseni siitä otetaan kuumavesi lämmittimeen ja http://www.jobbersinc.com/Engines/Perkins_4_108_Left.JPG , kannen takaosassa on samanlainen tulppa, johon tulee paluuvesi, yritä löytää koneestas samanlaiset
- alubonito
Termostaattikotelon kantta, kun puhuin vesipumpusta
- Matkaveneilijä
On muuten hyvin maalattu kone! Jos uus niin ok, mutta: Jos olet ite sen tehny, niin hyvä, mutta jos myyjä maalannu, niin sitten passaa epäillä vilppiä. (ei välttämättä) Hyvin maalattu kone myy paremmin, kuin hiukankaan ruostunut. myyntimaalaukselta valitettavasti näyttää.
- alubonito
Matkaveneilijä kirjoitti:
On muuten hyvin maalattu kone! Jos uus niin ok, mutta: Jos olet ite sen tehny, niin hyvä, mutta jos myyjä maalannu, niin sitten passaa epäillä vilppiä. (ei välttämättä) Hyvin maalattu kone myy paremmin, kuin hiukankaan ruostunut. myyntimaalaukselta valitettavasti näyttää.
ed. Samaa mieltä, imuroin kuvan jostain, missä oli hyvä kuva 4.108 kannesta, taitaa olla puimurin kone, väristä päätellen, tai Transitin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602