saattaako isä

vai ei

Onko hälmöä että isä saattaa alttarille vaikka miehen kanssa jo vuosia olemme yhdessä asuneet ja lapsiakin on?
Pitäisikö kuitenkin yksin kävellä?
Miten te muut lapselliset olette tehneet?
Pukua en halua että mies näkee ennen juhlaa joten yhdessä emme alttarille kävele.

5

2680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Kyllä sä sen miehesi olet jo kauan sitten valinnut, kun lapsiakin on. Olisi mielestäni tosi hölmöä, jos isä saattaisi.

    • Marjo27

      Ainakii mitä mie oon tässä häissä vieraana ollu, ni kyllä AINA on isä saattanu morsiammen vaikka on oltu yhessä vuosia ja lapsiakin on.

      Oma valinta se on, että päätätkö kävellä yksin vai saatetaanko siut. Ei sitä kukaa siu puolesta päätä.

    • Rouva O

      Minä taas olen useammin ollut häissä missä pari on yhdessä kävellyt sisään. Vain ihan pari tapausta muistuu mieleen, jossa isä on luovuttanut tyttären, eikä näissä tapauksissa parilla ole ollut lapsia.

      Tee miten itse koet oikeaksi. Ei sinun tarvitse ajatella niin paljoa miten muut asian kokevat. Mielipiteitä on niin monia, eikä kaikkia voi koskaan miellyttää.

    • omin jaloin

      Ennen 90-luvun loppua juuri ketään ei saatettu alttarille! Eli aika uusi "perinne" ja matkittu tietty jenkeistä.

      Perinnehän kuvaa tyttären siirtymistä isän talosta miehen taloon. Jos morsian on asunut sulhasen kanssa jo pitkään yhdessä, on tapa lähinnä naurettava. Ja eronneen kohdallahan saattajan pitäisi olla ex-mies.. tai kun ajatellaan suomalaisia naisia ja miehiä, niin sulhastahan pitäisi naisen saattaa: äidin tai ex-muijan.

      Mutta kukin tavallaan. Useinhan jo lapsia saanut morsian pukeutuu huntuun, joka on neitsyen merkki. Ja kolmannen kerran vihittävä on valkoisessa unelmassa, vaikka valkoinen on viattomuuden kuva..

      Pääasiahan on, että morsian saa unelmiensa päivän prinsessana, maksoi mitä maksoi, halusi sulhanen mitä tahansa tai sanoi etiketti tai hyvät tavat mitä tahansa...

      • minä vain

        Jossain joku viisas sanoi että sen vuoksi nykyään sitä huntua niin moni pitää kun kirkkoon ei ole säädyllistä mennä olkapäät paljaina. Yleensä huntu otetaan pois kirkon jälkeen.

        Ja jenkeissä vissiin kävelee morsian yksin kun taas briteissä on tapana isän saattaa. Ei ne kaikki hullutus aina jenkeistä ole... =)

        Minä kävelen yksin koska olemme miehen kanssa olleet jo jokusen vuoden kimpassa ja lapsikin saatu maailmaan. Kyllä se isä jo minut aikaa sitten on "luovuttanut". Ja yhdessä ei voida kävellä kun haluan miehen näkevän pukuni vasta kirkossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe