saattaako isä

vai ei

Onko hälmöä että isä saattaa alttarille vaikka miehen kanssa jo vuosia olemme yhdessä asuneet ja lapsiakin on?
Pitäisikö kuitenkin yksin kävellä?
Miten te muut lapselliset olette tehneet?
Pukua en halua että mies näkee ennen juhlaa joten yhdessä emme alttarille kävele.

5

2847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Kyllä sä sen miehesi olet jo kauan sitten valinnut, kun lapsiakin on. Olisi mielestäni tosi hölmöä, jos isä saattaisi.

• Marjo27

Ainakii mitä mie oon tässä häissä vieraana ollu, ni kyllä AINA on isä saattanu morsiammen vaikka on oltu yhessä vuosia ja lapsiakin on.

Oma valinta se on, että päätätkö kävellä yksin vai saatetaanko siut. Ei sitä kukaa siu puolesta päätä.

• Rouva O

Minä taas olen useammin ollut häissä missä pari on yhdessä kävellyt sisään. Vain ihan pari tapausta muistuu mieleen, jossa isä on luovuttanut tyttären, eikä näissä tapauksissa parilla ole ollut lapsia.

Tee miten itse koet oikeaksi. Ei sinun tarvitse ajatella niin paljoa miten muut asian kokevat. Mielipiteitä on niin monia, eikä kaikkia voi koskaan miellyttää.

• omin jaloin

Ennen 90-luvun loppua juuri ketään ei saatettu alttarille! Eli aika uusi "perinne" ja matkittu tietty jenkeistä.

Perinnehän kuvaa tyttären siirtymistä isän talosta miehen taloon. Jos morsian on asunut sulhasen kanssa jo pitkään yhdessä, on tapa lähinnä naurettava. Ja eronneen kohdallahan saattajan pitäisi olla ex-mies.. tai kun ajatellaan suomalaisia naisia ja miehiä, niin sulhastahan pitäisi naisen saattaa: äidin tai ex-muijan.

Mutta kukin tavallaan. Useinhan jo lapsia saanut morsian pukeutuu huntuun, joka on neitsyen merkki. Ja kolmannen kerran vihittävä on valkoisessa unelmassa, vaikka valkoinen on viattomuuden kuva..

Pääasiahan on, että morsian saa unelmiensa päivän prinsessana, maksoi mitä maksoi, halusi sulhanen mitä tahansa tai sanoi etiketti tai hyvät tavat mitä tahansa...

• minä vain

Jossain joku viisas sanoi että sen vuoksi nykyään sitä huntua niin moni pitää kun kirkkoon ei ole säädyllistä mennä olkapäät paljaina. Yleensä huntu otetaan pois kirkon jälkeen.

Ja jenkeissä vissiin kävelee morsian yksin kun taas briteissä on tapana isän saattaa. Ei ne kaikki hullutus aina jenkeistä ole... =)

Minä kävelen yksin koska olemme miehen kanssa olleet jo jokusen vuoden kimpassa ja lapsikin saatu maailmaan. Kyllä se isä jo minut aikaa sitten on "luovuttanut". Ja yhdessä ei voida kävellä kun haluan miehen näkevän pukuni vasta kirkossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      95
      3983
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3817
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2235
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      56
      2204
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2094
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      52
      1766
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1228
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1183
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1119
    Aihe