saattaako isä

vai ei

Onko hälmöä että isä saattaa alttarille vaikka miehen kanssa jo vuosia olemme yhdessä asuneet ja lapsiakin on?
Pitäisikö kuitenkin yksin kävellä?
Miten te muut lapselliset olette tehneet?
Pukua en halua että mies näkee ennen juhlaa joten yhdessä emme alttarille kävele.

5

2872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Kyllä sä sen miehesi olet jo kauan sitten valinnut, kun lapsiakin on. Olisi mielestäni tosi hölmöä, jos isä saattaisi.

• Marjo27

Ainakii mitä mie oon tässä häissä vieraana ollu, ni kyllä AINA on isä saattanu morsiammen vaikka on oltu yhessä vuosia ja lapsiakin on.

Oma valinta se on, että päätätkö kävellä yksin vai saatetaanko siut. Ei sitä kukaa siu puolesta päätä.

• Rouva O

Minä taas olen useammin ollut häissä missä pari on yhdessä kävellyt sisään. Vain ihan pari tapausta muistuu mieleen, jossa isä on luovuttanut tyttären, eikä näissä tapauksissa parilla ole ollut lapsia.

Tee miten itse koet oikeaksi. Ei sinun tarvitse ajatella niin paljoa miten muut asian kokevat. Mielipiteitä on niin monia, eikä kaikkia voi koskaan miellyttää.

• omin jaloin

Ennen 90-luvun loppua juuri ketään ei saatettu alttarille! Eli aika uusi "perinne" ja matkittu tietty jenkeistä.

Perinnehän kuvaa tyttären siirtymistä isän talosta miehen taloon. Jos morsian on asunut sulhasen kanssa jo pitkään yhdessä, on tapa lähinnä naurettava. Ja eronneen kohdallahan saattajan pitäisi olla ex-mies.. tai kun ajatellaan suomalaisia naisia ja miehiä, niin sulhastahan pitäisi naisen saattaa: äidin tai ex-muijan.

Mutta kukin tavallaan. Useinhan jo lapsia saanut morsian pukeutuu huntuun, joka on neitsyen merkki. Ja kolmannen kerran vihittävä on valkoisessa unelmassa, vaikka valkoinen on viattomuuden kuva..

Pääasiahan on, että morsian saa unelmiensa päivän prinsessana, maksoi mitä maksoi, halusi sulhanen mitä tahansa tai sanoi etiketti tai hyvät tavat mitä tahansa...

• minä vain

Jossain joku viisas sanoi että sen vuoksi nykyään sitä huntua niin moni pitää kun kirkkoon ei ole säädyllistä mennä olkapäät paljaina. Yleensä huntu otetaan pois kirkon jälkeen.

Ja jenkeissä vissiin kävelee morsian yksin kun taas briteissä on tapana isän saattaa. Ei ne kaikki hullutus aina jenkeistä ole... =)

Minä kävelen yksin koska olemme miehen kanssa olleet jo jokusen vuoden kimpassa ja lapsikin saatu maailmaan. Kyllä se isä jo minut aikaa sitten on "luovuttanut". Ja yhdessä ei voida kävellä kun haluan miehen näkevän pukuni vasta kirkossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      188
      1305
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      842
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      711
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      609
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      590
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      564
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      560
    Aihe