Onko hälmöä että isä saattaa alttarille vaikka miehen kanssa jo vuosia olemme yhdessä asuneet ja lapsiakin on?
Pitäisikö kuitenkin yksin kävellä?
Miten te muut lapselliset olette tehneet?
Pukua en halua että mies näkee ennen juhlaa joten yhdessä emme alttarille kävele.
saattaako isä
5
2734
Vastaukset
- Nimetön
Kyllä sä sen miehesi olet jo kauan sitten valinnut, kun lapsiakin on. Olisi mielestäni tosi hölmöä, jos isä saattaisi.
- Marjo27
Ainakii mitä mie oon tässä häissä vieraana ollu, ni kyllä AINA on isä saattanu morsiammen vaikka on oltu yhessä vuosia ja lapsiakin on.
Oma valinta se on, että päätätkö kävellä yksin vai saatetaanko siut. Ei sitä kukaa siu puolesta päätä. - Rouva O
Minä taas olen useammin ollut häissä missä pari on yhdessä kävellyt sisään. Vain ihan pari tapausta muistuu mieleen, jossa isä on luovuttanut tyttären, eikä näissä tapauksissa parilla ole ollut lapsia.
Tee miten itse koet oikeaksi. Ei sinun tarvitse ajatella niin paljoa miten muut asian kokevat. Mielipiteitä on niin monia, eikä kaikkia voi koskaan miellyttää. - omin jaloin
Ennen 90-luvun loppua juuri ketään ei saatettu alttarille! Eli aika uusi "perinne" ja matkittu tietty jenkeistä.
Perinnehän kuvaa tyttären siirtymistä isän talosta miehen taloon. Jos morsian on asunut sulhasen kanssa jo pitkään yhdessä, on tapa lähinnä naurettava. Ja eronneen kohdallahan saattajan pitäisi olla ex-mies.. tai kun ajatellaan suomalaisia naisia ja miehiä, niin sulhastahan pitäisi naisen saattaa: äidin tai ex-muijan.
Mutta kukin tavallaan. Useinhan jo lapsia saanut morsian pukeutuu huntuun, joka on neitsyen merkki. Ja kolmannen kerran vihittävä on valkoisessa unelmassa, vaikka valkoinen on viattomuuden kuva..
Pääasiahan on, että morsian saa unelmiensa päivän prinsessana, maksoi mitä maksoi, halusi sulhanen mitä tahansa tai sanoi etiketti tai hyvät tavat mitä tahansa...- minä vain
Jossain joku viisas sanoi että sen vuoksi nykyään sitä huntua niin moni pitää kun kirkkoon ei ole säädyllistä mennä olkapäät paljaina. Yleensä huntu otetaan pois kirkon jälkeen.
Ja jenkeissä vissiin kävelee morsian yksin kun taas briteissä on tapana isän saattaa. Ei ne kaikki hullutus aina jenkeistä ole... =)
Minä kävelen yksin koska olemme miehen kanssa olleet jo jokusen vuoden kimpassa ja lapsikin saatu maailmaan. Kyllä se isä jo minut aikaa sitten on "luovuttanut". Ja yhdessä ei voida kävellä kun haluan miehen näkevän pukuni vasta kirkossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435880
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2644855Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002502900- 122031
- 1651712
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1801563- 1041293
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2181273Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj961180- 601147