Carlotten kenttä

muija maalta

Onkos kenelläkään kokemusta Charlotten lentokentästä? Vaihdamme siellä konetta ja olettaisin, että kenttä on aika pieni, lienenkö oikeassa. Koska se on Yhdysvaltoihin tulokenttämme, siellä joudumme tullaamaan tavarat, joten olisi mukava tietää, miten sujuvasti sillä kentällä asia hoituu.

11

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • whereintheworldismattlauer

      Charlotte -nimisiä kaupunkeja on monta, joten missä osavaltiossa olevaa tarkoitat? Pohjois-Carolinan Charlottea?

      • muija maalta

        Juuri sitä Pohjois-Carolinan kenttää tarkoitan


    • matkailija-x

      En ole lentänyt Charloten kentälle, mutta tässä linkki kentän sivuille http://www.charmeck.org/Departments/Airport/home.htm

      Pienen kentän etu on, ettette joudu juoksemaan kilometrikaupalla portilta maahantuloon ja sieltä taas jatkolennon portille tai vaihtamaan terminaaleja. Jonotkin maahantulossa ovat varmaan lyhyemmät, montaa kansainvälistä lentoa ei välttämättä saavau samaan aikaan.

      • muija maalta

        Kiitos vastauksesta. Sitä mekin ajateltiin, että olisi nopeampaa kuin nykissä johon viimeksi tultiin.


      • että jaksat jakaa

        noita linkkejä avuttomille matkailijoille!


      • muija maalta
        että jaksat jakaa kirjoitti:

        noita linkkejä avuttomille matkailijoille!

        Kovin olen avuton matkailija, tehnyt pitkiä omatoimimatkoja ympäri maapalloa. Se on nyt vain niin, että on mukava, jos jollakulla on ennestään kokemusta paikasta, voi saada hyödyllisiä tietoja.

        Siksi olen kiitollinen asiallisista vastauksista ja annan mielelläni tietoja itsekin paikoista joissa olen käynyt.


    • Jorette

      ...siis lentää Unitedilla tai sen jollakin allianssilla, koska heillä on muistaakseni kotikenttänä Charlotte? Vai muistanko nyt ihan väärin...

      No joka tapauksessa, Charlotte on hyvinkin ok kenttä USAn, pääasiassa, kotimaan liikenteessä, joista monet ovat hyvinkin kuppaisia. Se on aika uusi kenttä ja kuten asnoit paikallisessa mittakaavassa aika pieni. Silti, miten se vaikuttaa asioiden hoitumiseen on mahdotonta ennustaa :-)

      En matkusta sitä kautta niin säännöllisesti että osaisin sanoa ruuhkista ja muusta, mutta en olisi huolissani. Koneen vaihdon pitäisi sujua ihan ok--eli ei mitään JFK-La Guardian kaltaisia horror-tarinoita :-)

      Sitli, aina kentälle saavuttaessa perusmeininki, eli 1) paljonko on aikaa... 1 tunti tarkoittaa aina katastrofikiirettä, koska ei voi tietää onko jonoja tms. 2) jos aikaa vähän, niin yhteys heti henkilökuntaan, jokaa voi tai sitten ei voi auttaa 3) fyysiset liikunnat joka on Charlottessa tosi helppo juttu 4) matkailijoiden huoltotoimet...

      Ei kai siinä muuta.

      J

      • muija maalta

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Matkaa tässä jo odotellaankin. Ei tosin vielä pakata, kun tahtoo olla nykyisin niin, että minä pakkaan edellisenä päivänä ja isäntä aamulla, jos ei kovin aikaista lähtöä ole. Ei paljon siitä puolesta enää stressata, alkaa olla "selkäytimessä" mitä otetaan matkaan. En kovin vaihtokentistäkään sterssaa, mutta kun matka on pitkä ja alkaa siellä päässä olla väsynytkin kaiken rehjustamisen jälkeen, on mukava tietää vähän etukäteen asioita.


    • Mara X

      Charlotten lentoaseman kautta kulki v. 2007 yli 33 miljoonaa matkustajaa (esim. Hki-Vantaalla oli n. 13 miljoonaa) ja se oli maailman 30. vilkkain lentokenttä. Eli kovin pieneksi en sitä alkaisi sanoa.

      En ole itse käyttänyt Charlotten kenttää, mutta monista muista USA:n kentistä on kokemuksia. Ihmetyttää aina joidenkin kertomat kauhutarinat, kun itsellä on mennyt lähes aina ilman ongelmia. Totta kai jonoja on, mutta niinhän on Alepan kassallakin. Kehotan käymään katsomassa lentoaseman sivuilta (löytyy Googlella, ei tarvitse Suomi24:ää) ja varaa riittävän ajan vaihtoa varten. Koneen vaihto sujuu Yhdysvalloissakin aivan yhtä hyvin tai huonosti kuin muualla, merkittävin tekijä on yleensä se, varaako riittävästi aikaa vaihtoon ja vaivautuuko selvittämään netissä terminaalien tai porttien välillä siirtymistä etukäteen ja osaako lukea opasteita itse lentokentällä.

      • Jorette

        ...minusta on tuppukyläkenttä, olkoon kuinka 30. vilkkain tahansa.
        Minulle isoja ovat O'Hare tai JFK, mutta ei missään tapauksessa Charlotte.

        Mitä tulee muuten lentomatkustamiseen USAssa, niin kyllä kun sitä tarpeeksi harrastaa niin huomaa, että se laatu (jos puhutaan perus-sikaosastosta) ja lentokenttien taso on aika lailla matalampi kuin Euroopassa.

        Heti kohta-- JFKn Finskin terminaali on uusittu ja tuo lentojen myöhästely on alkanut siirtyä Eurooppaankin. Lentokentät sentään Euroopassa ovat vielä pääosin siistimpiä.

        PS Charlotte ei muuten ole kotikenttä Unitedille vaan US Airwaysille... Muistin väärin.

        J


    • Matka.

      Me lennettii Orlandoon siten, että ensin Lufthansalla Hesasta Muncheniin ja siellä muutama tunti odottelua ja sieltä atlantin yli Charlotteen.

      Ei se nyt ihan pieni kenttäkään ole.
      Tuloaulassa jouduttiin odottelemaan aika kauankin ennen kuin päästiin tulotarkastukseen missä otettiin sormenjäljet molempien käsien etusormista ja valokuva.

      Siitä sitten jouduttiin varaamaan voucherilla lento Charlottesta Orlandoon.

      Siinä vuoro vaihtu juuri kun minun lippu oli tehty ja huomattiin ettei kaverin lippu ollutkaan tehty niin semmonen vanha äijä alko tekemään sitä ja oli ihan pihalla.

      Me luultiin, että se lento lähtee ihan kohta ja äijä vaan pusaa.
      Sitten se meni kysymään neuvoja joltain fiksummalta ja saatiinhan me ne liput viimein.

      Turvatarkastus sisäisellä lennolla oli paljon tarkempi kuin sitten jenkeistä lähtiessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe