Vanhan kaakeliuunin muuraus

Riina

Onko kokemuksia vanhan kaakeliuunin ostosta ja muurauskuluista?
Arvomme vanhan ja uudet välillä...

8

6998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhassa vara parempi...

Meille saatiin vanha purettu kakluuni alle puoleen hintaan uudesta vastaavasta (oli kyllä vähän tutun kaupaa). Kannattaa kysellä paikallisilta muurareita, ovatko purkaneet ja laittaneet talteen vanhan uunin. Polttelen muuten juuri nyt puita ja täytyykin mennä laittamaan pellit kiinni. SOMMORO!!!!

• kakluunimuurari

Halvin ja työajaltaan vähäisin kakluunin teko kesti 82 tuntia avaimet käteen. Sisus tiilet n. 600 euroa. ko tapaukseen asiakas hankki itse vanhat kaakelit ja maksoi niistä 1800 euroa paikalle toimitteetuna. Uunin korkeus oli vain noin 2200 mm ja leveys n. 700. Hinta on kaikkine aputöineen sis. alv:n

Kaakelit oli kolhiintuneita jossain määrin ja niitä ei korjattu. Kaakeleiden korjaukseen saattaa mennä kunnosta riippuen toinen mokoma aikaa eli todella huonokuntoiseen uuniin voit varata viisi viikkoa työ aikaa kaikkine korjauksineen jopa enemmänin. Yleensä kuitenkin alle 3 viikkoa

Markkinoilla tuntuu olevan myös hieman osaamattomia muurareita jotka muuraa kaakelit saumattaviksi ja laittavat esim tulitikut kaakeleiden väliin. Vanha uuni joka on muurattu alunperin 0-saumoilla ts. puskusaumaan tulisi muurata uunia kunnioittaen samalla tavalla. Eriasia on sitten ne harvat vanhemmat uunit jotka on olleet saumattuja tulisi myös saumata kuten alunperinkin.

Pääsääntönä on että vanhan uunin saa halvemmalla kuin uuden jos vertailla täytyy ja ei joudu maksamaan kaakeleista paljoa. Uusien kaakeliuunien hinnat kun ovat siinä 6000 euroa alkaen. Kyseessähän oli nyt kaakeliuunit ei kaakeloidut/laatoitetut uunit joita kovasti on markkinoilla ja joiden hintaa ei pidä vertailla oikeisiin kuppikaakeliuuneihin ellei sitten vertailuun oteta myös keskuslämmitysuuneja ja kamiinoita yms. Tilanne on vähän sama kuin muutamia vuosi sitten oli myynnissä mikrohirsi mökkejä joissa "hirren" vahvuus oli enää 28mm.

• muurar

Uudet laatta uunit alk 2200

• aarteita

Hei vaan, minulla on vanha kaakeliuuni,josta voisin luopua. Tiedän myös muurauksesta ym. paljon.Palaan maanantaina asiaan.

• rar

Minkä vuoden ja minkä viikon maanantaina meinaat palata asiaan?
        Olisi kiva tietää enemmän.

• uunit
        rar kirjoitti:

Minkä vuoden ja minkä viikon maanantaina meinaat palata asiaan?
        Olisi kiva tietää enemmän.

ota yhteyttä [email protected]

• Sisältämutrunut

Kuka saa muurata kakluunin sisäosan?

• kukasaa

?Osaa?!
      Mistä kohtaa murtunut;arvatenkin tulipesä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe