opettajille

ptn

sitä vaan olen useasti miettinyt, että jos lapsi ei opi kunnolla, niin eikö vika ole silloin opettajassa eikä oppilaassa.
onhan opettajissa surkimuksia ja välin pitämättömiä k-päitä yllin kyllin.
mielestäni opettajia pitäisi kierrättää niin, että oppilaat saisivat tasapuolisesti opetusta kaikilta koulun opettajilta, varsinkin ala asteella.
itse kävin aikoinani kälviän passojan ala astetta, jossa äidinkielen tunnilla Sallisen Martti kävi lähes aina kopioimassa meille ristisana tehtävät vaan kaikille!
sitten kun vanhemmat muuttivat vaasaan, niin kuulin siellä veljeni kanssa ensinmäisen kerran puhuttavan substantiiveistä ynnä muista.
minulla ja veljelläni äidin kielen numero keikkui vitosen tuntumassa koko yläasteen sen takia.
Eli huono/välinpitämätön opettaja voi siis pilata taikka vaikeuttaa monien satojen lasten opiskelun.
tuli mieleen vielä martin vaimo riitta joka opetti 1-2-3 luokkaa, pelkäsimme sitä naista hulluna, pikku matti kusi housuunsakin monta kertaa kun ei uskaltanut kysyä lupaa mennä vessaan. olen syntynyt 76 vuonna joten en puhu mistään vanhoista asioista.

2

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä vain

Totta. Jos oppilas ei opi, syy on opettajassa. Ei missään nimessä voi syyttää esimerkiksi vanhempia siitä, ettei kotona tule mitään tukea opetukseen. Eikä mitenkään voi syyttää esimerkiksi oppimisvaikeuksia, joita on yllättävän suurella määrällä porukasta. Ei, kyllä se on vain ja ainoastaan opettajan vika. Oppilaassa itsessään ei ainakaan ole mitään vikaa. Motivaation puute ja käytöshäiriöthän vain ovat mukava lisä ja haaste opettajalle.

Onneksi meillä ei ole mitään maanlaajuista yleistä opetussuunnitelmaa, joka määrää mitä koulussa on opettettava, vaan opettajat saavat ihan mielivaltaisesti päättää mitä opettavat ja mitä eivät. Voivat sitten ihan tarkoituksella jättää kaikki tärkeämmät asiat pois ja opettaa koko luokalle vain ristisanoja.

• Havainnoitsija2

edes lukemaan ja ymmärtämään lukemansa. Kävin tossa päivällä hiihtämässä ja huomasin, etteivät ihmiset osaa lukea tai eivät ymmärrä lukemaansa. Urheilu ja ulkoiluvirasto on ajanut latu-urat ja merkinnyt moneeb kohtaan "Talvisin vain hiihtäjille. Mutta kas, siellä kävellään ilmeisesti kouluun neljän rinnan ja poljetaan juuri ajetut latu-urat välittömästi hiihtämättömään kuntoon. Kymmenen metrin päässä olisi kävelytie, mutta latu-ura on jostain syystä parempi reitti. En voi ymmärtää tällaista käyttäytymistä. Ilmeisesti koulujen ohjelmasta puuttuu nykyään yhteiskuntakasvatus kokonaan. Vai ovatko nämä tallaajat niitä yhteiskunnan toivoja, joista kyynärpääpoöiitikot ovat pträisin. Kyllä tähän täytyisi joku sanktio saada. Sadan euron rikemaksu olisi kohdallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4378
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      149
      3165
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      48
      2482
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      50
      2407
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2065
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1612
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      154
      1451
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1253
    Aihe