Herätys!

utelias mies

Ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää, miten kuurot pystyvät heräämään aamulla, kun kelloa ei voi laittaa soimaan.

13

6565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

herättää

• kivikuuro

VÄrinäherätyskellon lisäksi voi käyttää tavallista kännykkääkin missä on herätyskello. Värinähälytys vaan päälle, sillä hoituu.
        Normaalikuuloisetkin voivat hommata tuollaisen herätyskellon. On kätevä, ei herätä nukkuvaa puolisoa jos joutuu itse heräämään aikaisin.

• syntymäkuuro
        kivikuuro kirjoitti:

VÄrinäherätyskellon lisäksi voi käyttää tavallista kännykkääkin missä on herätyskello. Värinähälytys vaan päälle, sillä hoituu.
        Normaalikuuloisetkin voivat hommata tuollaisen herätyskellon. On kätevä, ei herätä nukkuvaa puolisoa jos joutuu itse heräämään aikaisin.

Semmoista kivaa herätyskelloa jossa on kaksi erillistä herätystoimintoa. Siis vibratoiminto kuurolle herääjälle tyynyn alla ja vielä toinen toiminto kuulevalle herääjälle tyynyn alla! Onnistuu yhdessä kellossa kahdella toiminnolla! Muistaakseni sitä kivaa kelloa myy kauppaketju: Clas Ohlson. Käytännössä ei riittävästi kokemusta, valitettavasti. Vähän aikaa ollut kokemusta tästä em. kellosta. Myynnissä on erilaisia herätyskelloja, jotka toimivat joko valolla tai tärinällä tai molemmalla toiminnolla valinnalla, yleensä yksityiseltä liikkeeltä(Kuurojen Liiton alla).
        Myös kännykkä toimii herätyskellona, jos kännyssä on sellaisia toimintoja, esim. tärinällä toimiva, sekin laitetaan tyynyn alle. Auts, jos kännyn virta on vähissä, eikä pysty toimimaan kunnolla.Tärinän voimakkuus on tärkeä. On saatavissa semmoisia kelloja jotka syttyvät valooon herätyksen aikaan. Jotkut kuurot heräävät helposti valoon. Ennenvanhaan kuulemma kuurot keksivät oivia keksintöjä itse herätykseen. Vieterikelloon vedettävä lanka varpaaseen, yksi esimerkiksi. En muista enempää, miten ennen vanhaan yksin elävät kuurot selviytyivät kauan sitten tiukkaan heräämiseen ja säännölliseen työelämään.

• Anelma
        syntymäkuuro kirjoitti:

Semmoista kivaa herätyskelloa jossa on kaksi erillistä herätystoimintoa. Siis vibratoiminto kuurolle herääjälle tyynyn alla ja vielä toinen toiminto kuulevalle herääjälle tyynyn alla! Onnistuu yhdessä kellossa kahdella toiminnolla! Muistaakseni sitä kivaa kelloa myy kauppaketju: Clas Ohlson. Käytännössä ei riittävästi kokemusta, valitettavasti. Vähän aikaa ollut kokemusta tästä em. kellosta. Myynnissä on erilaisia herätyskelloja, jotka toimivat joko valolla tai tärinällä tai molemmalla toiminnolla valinnalla, yleensä yksityiseltä liikkeeltä(Kuurojen Liiton alla).
        Myös kännykkä toimii herätyskellona, jos kännyssä on sellaisia toimintoja, esim. tärinällä toimiva, sekin laitetaan tyynyn alle. Auts, jos kännyn virta on vähissä, eikä pysty toimimaan kunnolla.Tärinän voimakkuus on tärkeä. On saatavissa semmoisia kelloja jotka syttyvät valooon herätyksen aikaan. Jotkut kuurot heräävät helposti valoon. Ennenvanhaan kuulemma kuurot keksivät oivia keksintöjä itse herätykseen. Vieterikelloon vedettävä lanka varpaaseen, yksi esimerkiksi. En muista enempää, miten ennen vanhaan yksin elävät kuurot selviytyivät kauan sitten tiukkaan heräämiseen ja säännölliseen työelämään.

Joo omasta kokemuksesta voin kertoa, ettei kännykkäni oikein herätä minua... taitaa olla huono malli? Vanhempi kännymalli oli parempi... No kaupoissa on kuitenkin vaikea testata, mitkä kännykät soivat hyvin...tuntuu, että vahvuudet aina vaihtelevat...

Käytän mieluummin Shake Awake -merkkistä tärinäherätyskelloa (tosi hyvä, suosittelen!!! ja on vielä pienenkokoinen ja paristokäyttöinen.. sopii myös hyvin matkoille). Sellaisen saa KL Supportilta. Viisaritärinäherätyskellojakin on, ei valittamista niiden kanssa.

• warkkus
        Anelma kirjoitti:

Joo omasta kokemuksesta voin kertoa, ettei kännykkäni oikein herätä minua... taitaa olla huono malli? Vanhempi kännymalli oli parempi... No kaupoissa on kuitenkin vaikea testata, mitkä kännykät soivat hyvin...tuntuu, että vahvuudet aina vaihtelevat...

Käytän mieluummin Shake Awake -merkkistä tärinäherätyskelloa (tosi hyvä, suosittelen!!! ja on vielä pienenkokoinen ja paristokäyttöinen.. sopii myös hyvin matkoille). Sellaisen saa KL Supportilta. Viisaritärinäherätyskellojakin on, ei valittamista niiden kanssa.

en itse käytä herätyskelloa jossa on mukana täristin. Olen usein hajonnut sitä pudomalla kelloa lattialle ja menee usein rikki. Keksi konstin että laitan pöytävalon yöpöytäni viereen ja laittaa ajastinkelloa pistorasiaan, aamulla sitten se valo syttyy ja herään helposti. Ei kuulu ääntä kun kello soi toisten harmiksi, eikö näin?

• kuuro työntekijä
        warkkus kirjoitti:

en itse käytä herätyskelloa jossa on mukana täristin. Olen usein hajonnut sitä pudomalla kelloa lattialle ja menee usein rikki. Keksi konstin että laitan pöytävalon yöpöytäni viereen ja laittaa ajastinkelloa pistorasiaan, aamulla sitten se valo syttyy ja herään helposti. Ei kuulu ääntä kun kello soi toisten harmiksi, eikö näin?

Paljon kiitoksia hienosta vinkistä! Minun värinäherätyskello kyllä toimiva, mutta pelkään jos joku päivä menee rikki ja myöhästyn töistä. Menen hankkimaan ajastin ja lamppu. Sitten minulla lamppu, värinäherätyskello ja värinäkännykkä, etten taatusti myöhästy töistä :)

• minä, "hullu" ja ...
        kuuro työntekijä kirjoitti:

Paljon kiitoksia hienosta vinkistä! Minun värinäherätyskello kyllä toimiva, mutta pelkään jos joku päivä menee rikki ja myöhästyn töistä. Menen hankkimaan ajastin ja lamppu. Sitten minulla lamppu, värinäherätyskello ja värinäkännykkä, etten taatusti myöhästy töistä :)

Seinän takana asuu....
        Sieltä kuuluu tiettyyn aikaan päivästä (usein arkiaamuna) sellainen...onkohan se sitten se?

Koskaan en ole nähnyt niin ahkeraa nuorta....kuin tuo. Hän siivoaa säännöllisesti yms. niin että esimerkillinen ihminen meille monelle

No nyt poikkesin aiheesta, mutta tulipahan sanottua, kun en voi sille itselleen sanoa - eihän se kuule :)

• syntymäkuuro
        kuuro työntekijä kirjoitti:

Jos se on erillinen kaukana herätyskellosta,ettei se putoa lattialle tyynyn alta. Awake Shave-matkaherätyskello on todella hyvä värinällä herättävä kello jossa on jopa klipsillä kiinnittävä tyynyyn ja värinä kohtuullisen voimakas. Riippuu paristojen tehosta.
        Ajatella, miten ennen vanhaan kuurot heräsivätkin töihin! Jollakin kuurolla oli sisäsyntyinen herätin ilman mitään apuvälinettä. Ilmeisesti silloin asuntoelämässä oppi sisäistämään oma herätyskellonsa ja sekin soveltui työelämään jatkossa.

• Huonosti heräävä!

Minulla on huonokuulo ollut lapsesta saakka ja viime aikoina puhelin on herättänyt värinällä, mutta piti hankkia uusi vanhan tilalle. Nyt en herää nykyisen puhelimen herätykseen ja olen etsimässä hyvää herätyskelloa. Erityisesti kiinnostaisi herättävä tärinällä toimiva rannekello, ei tipu tyynyn alta lattialle tai tyynyineen päivineen lattialle yön aikana. Onko kellään kokemuksia herättäväistä tärinällä toimivista Ranne- herätys kelloista? Kattelin netistä, mutta lisälaitteina tulee tyynyn alle laitettava ufopalikka joka tärisee. Etsin nimenomaan Tärinällä herättävää rannekelloa! ONko kokemuksia vinkkejä hyvistä merkeistä!

• Itsekin kokenut

Klipsillä kiinnitettävä tyynyn alla. On monia eri keinoja. Laita se nykyinen herätyslaite pussiin, johon joudut ompelemaan ja kiinnitä klipsilllä haluttuun kehonosaasi. Se laite herättää Sinua varmasti. Jos tyynyn alla, niin kiinnitä herätyslaite kiinni hakaneulalla. Se ikivanha Awake Shave on todella mainio herättäjä.Kunhan viitsii päivittää paristojen tilaa.

• .................

Mistä saisi ostettua Suomesta tai ulkomailta tilaamalla värinällä herättävän rannekellon?

• E-ville.com

• VC 10 tosihyvä matkaheräskello www.kuuloverkko.fi 65e . iLuv Smart Shaker 34e teknik masinet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      273
      18344
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      101
      10540
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      389
      7069
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      71
      6378
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      41
      4656
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      85
      3444
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      124
      3018
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      97
      2555
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      33
      2300
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      29
      2192
    Aihe