Koetin etsiä tietoja jauhomadoista. Syökö hamsterinne niitä, siis tavallinen syyrialainen ja kääpiöt?Itselläni on talvikko-pariskunta. Jauhomadot eivät ole pakollisia, mutta hyvin ravinnepitoisia. Niitä myydän eläinkaupoissa hamstereille ja akvaariokaloille. Hieman yököttäisi ostaa niitä, jos esim. herkkukinkku tai muu liha pari kertaa viikossa riittäisi niille. Ovatko ne kalliita ja miten annetaan? Siis elävänäkö? Kannattaisiko ostaa ensin yksi jauhomato kokeeksi, jos se kääpiöille maistuisi?
Jauhomadot
5
6048
Vastaukset
Jauhomadot sisältävät aika paljon rasvaa, mutta niistä saa myös proteiineja. Terveellisempiä olisi kenttäsirkat, mutta niitä on vaikeampi antaa (hyppivät).
Jauhomadot eivät tosiaan ole pakollisia, eikä niillä voi korvata ruokavaliosta muita proteiininlähteitä. Ne ovat kuitenkin hauska lisä hamsterin ruokavalioon.
Minulla on hamsterit syöneet niitä aika vaihtelevasti. Syyrialaiset ovat syöneet niitä paremmin kuin kääpiöt, mutta jotkut syyrialaiset ovat saattaneet jopa pelätä niitä. Ne, jotka ovat niitä syöneet, ovat niistä myös pitäneet todella paljon ja syöneet kerralla montakin toukkaa.
En usko, että eläinkauppa myy kenellekään yhtä jauhomatoa, mutta voithan aina mennä kysymään. Yleensä niitä myydään muutama kymmenen kerralla. Hinnoittelu on hoidettu eläinkaupoissa vähän eritavoin. Joissain on kappalehinta, joissain taas rasiahinta. Nyt en muista, mitä ne maksavat, koska minun ei ole tarvinnut enää vuosiin ostaa niitä lisää. Sen verran hyvin ovat lisääntyneet. Eivät ne kuitenkaan kalliita ole.
Jauhomatoja ruokitaan hamsterille siten, että mato ojennetaan hamsterin nenän eteen ja odotetaan, että se ottaa ja syö sen. Hamsteri kannattaa ruokinnan ajaksi ottaa pois häkistä/terraariosta, ettei käy niin että mato tippuu puruihin ja häviää sinne. Lattia, pöytä tai vaikka kuljetusboksin kansi ovat hyviä paikkoja. Hamsteri kiinnostuu madosta helpommin, kun se on vielä elävä.- Robo :3
Jauhomatoja saa myös kuivatettuina purkeissa. Niitä kuuluu antaa n. 1-2 kertaa viikossa. Yleensä ne ovat hamsun lempiherkkua. (:
- Nappi
Jr Farm Food Hamsteri merkkisessä pussissa on sekoitettu kuivattuja jauhomatoja joukkoon. Sisältää niiden lisäksi kaikkea muutakin hamsterille hyväksi olevaa ravintoa. Saatavilla ainakin Lemmijuttu nimisestä eläinkaupasta. Varmaan netistäkin löytyy.
- NOPSANI
KuiMia monta matoa saa antaa hamstrille kerralla? Minulla on venäjänkääpiöhamsteri joka pitää jauhomadoista paljon.
- Anonyymi
Itsellä on talvikko, eläin kaupasta olen ostanut kuivattuja jauhomatoja. Anna alkuun vaikka vajaa tee lusikka per eläin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303591Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91648Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241300Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.133926Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66864Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839