Minulla on 43 vuotta vanha valurautapannu. Siihen on
tullut ruostetta pohjaan. Onko se liian vanha ja
käyttökelvoton?
Valurautapannu
7
726
Vastaukset
- Boshkhi
vaan hankaa ruoste pois jollain pata padalla tms. ja rasvaa pannu sekä polta se ns. rasvapoltolla (esim. uunissa) ja se voittaa kaikki teflonhäggyrät mennen tullen.
- Muista..
Ja muista, kun rasvaat sen, niin ehdottomasti suolatonta rasvaa, ei mitään öljyä tai margariinia/voita. Itse kun viimeksi tuon rasvapolton tein, niin sain kaupasta lihatiskiltä pyytämällä oikein aitoa "ihraa", jolla tuon rasvauksen tein. Kysäse kauppiaalta.
Valurautapannu on se paras pannu ja käytännössä lähes ikuinen, kunhan vaan siitä pitää huolta. - aqw
Muista.. kirjoitti:
Ja muista, kun rasvaat sen, niin ehdottomasti suolatonta rasvaa, ei mitään öljyä tai margariinia/voita. Itse kun viimeksi tuon rasvapolton tein, niin sain kaupasta lihatiskiltä pyytämällä oikein aitoa "ihraa", jolla tuon rasvauksen tein. Kysäse kauppiaalta.
Valurautapannu on se paras pannu ja käytännössä lähes ikuinen, kunhan vaan siitä pitää huolta.näin. Meilläkin on ollut valuarauta yli 20 vuotta ja on erittäin hyvässä kunnossa. Ja vielä sen verran että millä muulla pannulla voi paistaa esim. plättyjä? Ei ainakaan teflonilla.
- rautapannu
Ja lisäisin vielä noihin pannunhoito-ohjeisiin, että älä käytä pesuaineita, kun puhdistat pannua. Patapata on hyvä, mutta ei sellasta, jossa saippua on mukana! Kuivaa pannu pesun jälkeen lämpimällä liedellä, jotta huokosista lähtee kosteus pois. Ihra on parasta pannun pinnalle!
- äkkiä vaihtoon
Mieti miten paljon pannusi syö energiaa ennenkuin se on paistovalmis. Äkkiä mars kauppaan ja kysy myyjältä A-energialuokan pihvinvalmistin. Samalla säästät myös luontoa !
- aqw
äkkiä vaihtoon kirjoitti:
Mieti miten paljon pannusi syö energiaa ennenkuin se on paistovalmis. Äkkiä mars kauppaan ja kysy myyjältä A-energialuokan pihvinvalmistin. Samalla säästät myös luontoa !
kauan se "A-luokan pihvinvalmistin" pysyy kuumana jälkilämmöllä? Valuarauta paras rauta.
- kestääkö
äkkiä vaihtoon kirjoitti:
rautapannun ikäiseksi, rautapannu saattaa kuluttaa alkupäästä enemmän. Joku jo mainitsi jälkilämmön osuuden, lisäksi lämpö joka ei hyödynnetä jälkilämmön muodossa tulee keittiön hyväksi ja näin hyödyksi, uusi hieno pannu sitävastoin nielee energiaa: Teko/kuljetus/pakkaus/varastointi. Sitten se hyväkäs ei kestä kuin murto-osan kilpailijaan verrattuna. Eli uusi pannu tai kaksi ennenkuin valurautapannu vioittuu vahingossa väärästä kohtelusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876