Excel piippaamaan

xlsti

Tuota edellistä ongelmaa katsoessani törmäsin siihen, että koneessani XP/Office2003 ei tunnu Beep toimivan lainkaan.
Miten excelin saisi ylipäätään piippaamaan? Ohjeita löytyy useammasta paikasta, mutta muuten puhelias koneeni ei piipahtele niillä käskyillä.

4

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla Excel 2003 ja piippaa ihan kivasti.
      siis taulukon moduuliin...

      Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
      If Target.Address = "$A$1" And Target.Value = 0 Then
      PlayWAV
      End If
      End Sub

      ja moduuliin ...

      Private Declare Function PlaySound Lib "winmm.dll" _
      Alias "PlaySoundA" (ByVal lpszName As String, _
      ByVal hModule As Long, ByVal dwFlags As Long) As Long

      Const SND_SYNC = &H0
      Const SND_ASYNC = &H1
      Const SND_FILENAME = &H20000

      Sub PlayWAV()
      WAVFile = "beep.wav"
      WAVFile = ThisWorkbook.Path & "\" & WAVFile
      Call PlaySound(WAVFile, 0&, SND_ASYNC Or SND_FILENAME)
      End Sub

      • xlsti

        Hei, kerropa tarkemmin mihin ja miten laitetaan nuo scriptit. Visual Basic Editorilla olen tyrkännyt ne kohtaan Modules Module1 ja Module2. En vaan saa soimaan. Wav toimii, mutta tuo ehdollistaminen ei toimi.


      • xlsti kirjoitti:

        Hei, kerropa tarkemmin mihin ja miten laitetaan nuo scriptit. Visual Basic Editorilla olen tyrkännyt ne kohtaan Modules Module1 ja Module2. En vaan saa soimaan. Wav toimii, mutta tuo ehdollistaminen ei toimi.

        mun viesteissä tarkoittaa

        taulukon moduuliin...

        taulukon valitsemasta klikkaat hiiren oikealla ja klikkaat Näytä koodi/View Code ja seuraavaksi aukeaa VBA editorissa taulukon moduuli mihin liität koodin tai

        excelin puolella ALT F11 ja aukeaa VBA editori ja ja vasemmalta VBAProject "työkirjan nimi" tuplaklikkaat taulukon nimeä mihin koodin haluat liittää
        jos VBAProject ikkuna ei ole näkyvissä sen saat näkyviin valikosta View/Project Explorer tai CTRL R

        moduuliin...
        valikosta Insert/Module ja liität koodin aukeavaan moduuliin

        Class moduuliin...

        valikosta Insert/Class Module ja liität koodin aukeavaan moduuliin

        sun tapauksessa nyt toi eka taulukkokoodi on tavallisessa moduulissa eikä taulukon moduulissa, joten ei voi toimia...

        siirrä se siis sinne taulukon moduuliin


      • xlsti
        kunde kirjoitti:

        mun viesteissä tarkoittaa

        taulukon moduuliin...

        taulukon valitsemasta klikkaat hiiren oikealla ja klikkaat Näytä koodi/View Code ja seuraavaksi aukeaa VBA editorissa taulukon moduuli mihin liität koodin tai

        excelin puolella ALT F11 ja aukeaa VBA editori ja ja vasemmalta VBAProject "työkirjan nimi" tuplaklikkaat taulukon nimeä mihin koodin haluat liittää
        jos VBAProject ikkuna ei ole näkyvissä sen saat näkyviin valikosta View/Project Explorer tai CTRL R

        moduuliin...
        valikosta Insert/Module ja liität koodin aukeavaan moduuliin

        Class moduuliin...

        valikosta Insert/Class Module ja liität koodin aukeavaan moduuliin

        sun tapauksessa nyt toi eka taulukkokoodi on tavallisessa moduulissa eikä taulukon moduulissa, joten ei voi toimia...

        siirrä se siis sinne taulukon moduuliin

        Tosin vaati muutaman yrityksen, mutta sitten alkoi pelittää. Ongelma taisi olla se, että koodissa ei ollut 0 vaan oli O. Kiitän!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2356
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      108
      1403
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      334
      1140
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      111
      1104
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1077
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      975
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      710
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      690
    10. 50
      674
    Aihe