Välinehuoltajat!!!!

Keltanokka

Hei!Kaikille välinehuoltajille!Mitkät ovat kommentit työstänne? Kiitos jo etukäteen vastauksista olkoon positiivisia tai ei!
Hyvää jatkoa kaikille!!

39

19288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi mahdollisuus

      hei
      Sama täällä. Olen työskennellyt 24 v. erilaisissa paperinpyöritystehtävissä ja alkaa olla mittari punaisella. Itse asiassa on ollut jo monta vuotta. Olen miettinyt ja miettinyt mitä muuta voisi elääkseen tehdä...aina joku pomppaa mahdollisuutena ja taas jää..nyt se on tuo välinehuoltajan koulutus ja ammatti. Sairaanhoitajaksi minusta ei ole. Nyt on elämä muutenkin hyvällä mallilla, kun lapset ovat isoja ja voisi tehdä vuorotyötä. Sairaalamiljöö kiinnostaa. Joten jään innolla odottamaan mitä annettavaa tässä työssä olevilla on....

    • Välinehuoltaja

      Hei!

      Täältä löytyy yksi jolla välinehuoltajan koulutus. En ole kauheasti välinehuollon töitä tehnyt, mutta ihan hetki sitten siirryin takaisin välinehuollon pariin pieneen terveysaseman välinehuoltoon. Myös labrassa (vesilaboratorio) olen ollut välinehuoltajana. Ja itse tykkään kovasti välinehuollosta, mukavaa näpertelyä ja etenkin pienessä paikassa saa totetuttaa omia juttujaan/tapojaan. Itse en tykkäisi työskennellä sairaalan välinehuoltokeskuksessa, siellä työtahti on kova kun leikkaussaleista tulee likaista tavaraa jatkuvasti, ja itse tykkään tehdä päivätyötä. Sairaaloissahan työ on yleensä 2 vuoroa, mutta esim. Taysissa toinen välinehuoltokeskus toimii 24h/vrk. VÄlinehuoltajan palkkahan ei ole mikään kehuttava (n. 1500 € kaupungila, yksityisellä ei sitäkään), etenkään jos on pelkkä päivätyö ja viikonloput vapaat. Itselläni ei olisi varaa siihen, siksi teenkin työpaikassani myös ajanvarausta johon käy lähihoitajan koulutus ja näin palkka on hieman parempi.
      Välinehuoltajia ei kauheasti tällä hetkellä haeta työpaikkailmoituksissa, joten en tiedä tarkkaa työtilannetta, mutta moni opiskelukaverini on palannut vanhaan ammattiinsa, kun töitä ei ole ollut. Osa taas on saanut nopeasti vakipaikan sieltä missä aikanaan oli harjoittelemassa. Toisaalta monessa paikassa on eläkeikää lähestyviä älinehuoltajia joten paikkoja pitäisi olla avoinna tulevaisuudessa.
      Mainitsen vielä että työ ei sovi ihmisille joka ei kestä nähdä verta, sairaaloissa likaiset välineet tulevat usein suoraan hissillä välinehuollon likaiselle puolelle ja välineet ovat hyvin verisiä ja niissä on usein mukana luumurskaa yms leikkauksesta riippuen.

      • ovat hyvin työllistettyjä

        ajoittain heistä on jopa huutava pula.Pulmaksi voi tietengin koitua jos asuu syrjäisellä seudulla ja ainoan terveysaseman välinehuolto virat täytetty.
        Välinehuoltajapulan takia on pitkäaikaisttyöttömille ja alaa vaihtaville järjestetty aikuiopntomahdollisuudet ainakin Amiedussa ja Lohjan ammatti instituutissa.Näihin pääsee työvoimatoimiston kautta.Käynnit jopa itse pitäämässä heille luentoja.


      • Kysyn vaan..
        ovat hyvin työllistettyjä kirjoitti:

        ajoittain heistä on jopa huutava pula.Pulmaksi voi tietengin koitua jos asuu syrjäisellä seudulla ja ainoan terveysaseman välinehuolto virat täytetty.
        Välinehuoltajapulan takia on pitkäaikaisttyöttömille ja alaa vaihtaville järjestetty aikuiopntomahdollisuudet ainakin Amiedussa ja Lohjan ammatti instituutissa.Näihin pääsee työvoimatoimiston kautta.Käynnit jopa itse pitäämässä heille luentoja.

        Mistä olette noi palkka tiedot repäisseet..? Itse aikoinani menin välinehuoltotyöhön oli palkka n.1500 euroa kun ei ollut työkokemusta. Palkka oli tuo ensimmäiset 5 kk ja sitten nousi yli 1600 euroon. Nyt mun palkka n.1700 euroa..Ja kaupungila olen. Kyllä se palkka nousee vuosien kuluessa ja kun ikälisät rupeaa tulemaan.

        Tietty jos on vain rahan perään niin mikään palkka ei tunnu hyvältä. Mieleinen työ ja kivat työkaverit ja kohtuullinen palkka niin se tekee onnelliseksi!


      • s.e.
        Kysyn vaan.. kirjoitti:

        Mistä olette noi palkka tiedot repäisseet..? Itse aikoinani menin välinehuoltotyöhön oli palkka n.1500 euroa kun ei ollut työkokemusta. Palkka oli tuo ensimmäiset 5 kk ja sitten nousi yli 1600 euroon. Nyt mun palkka n.1700 euroa..Ja kaupungila olen. Kyllä se palkka nousee vuosien kuluessa ja kun ikälisät rupeaa tulemaan.

        Tietty jos on vain rahan perään niin mikään palkka ei tunnu hyvältä. Mieleinen työ ja kivat työkaverit ja kohtuullinen palkka niin se tekee onnelliseksi!

        Myös välinehuoltajan koulutusta ajatellut....

        Ompas pienet palkat vaikka työ on tarkkaa ja tärkeää.
        Edellisessä työssäni (ilman koulutusta) myymälänhoitajana sain
        reilusti yli 2000€ kk. ja pidin sitä palkkaa pienenä.
        Onkohan välinehuoltajat pääosin naisia vai mistä palkan pienuus?
        Nyt pitää kyllä miettiä uudelleen että haenko ko. koulutukseen...

        -s.e.


      • työtön vh
        s.e. kirjoitti:

        Myös välinehuoltajan koulutusta ajatellut....

        Ompas pienet palkat vaikka työ on tarkkaa ja tärkeää.
        Edellisessä työssäni (ilman koulutusta) myymälänhoitajana sain
        reilusti yli 2000€ kk. ja pidin sitä palkkaa pienenä.
        Onkohan välinehuoltajat pääosin naisia vai mistä palkan pienuus?
        Nyt pitää kyllä miettiä uudelleen että haenko ko. koulutukseen...

        -s.e.

        Kyllä välinehuoltajan työpaikat on täällä pääkaupunkiseudulla aika vähissä toisin sanoen niitä ei ole . Opiskelin ites ja valmistuin lokakuussa ryhmässämme oli 13 opiskelijaa kahdelle on löytynyt työtä kummallekin 3 kuukauden pätkä parempi sekin kun ei mitään . Ja jo opiskelu aikana työharjoittelupaikoissa monet työntekijät hämmästelivät mihin aijotten sijottua kun muutenkin on vähentämisen tarvetta. Mitä palkkoihin tulee niin 1800 € kk ja jos vuorotyö niin vuorolisät


    • kokemusta yli30

      tätä ammattia ei arvosteta, kiire, kiire, tuolla helsingissä se on laitostamisen myötä mennyt huonompaan suuntaan! ilman koulutusta otetaan töihin ja sitten tulee virheitä, ja ulkomaalaiset opetelkaa suomenkieli, ette sovi tähän työhön muuten,ajatelkaa,potilas on se siellä jota palvelemme, paneututaan itse siihen jos te olisitte se jota operoidaan.
      ps. viimeisin sanomiseni, välinehuoltajat tekevät arvokasta työtä

      • ökö ökö muu muu

        Yliopistolliset sairaalat eivät tässä maassa maksa välihehuoltajille heidän työnsä vativuuteen nähden asiallista palkaa, Ovat edellenkin näkymätön ryhmä sairaalan työntekijöitä. Vika ehkä myös.väl.huoltajissa itsessään,kun eivät tee itseään näkyvimmiksi. Työmme on vaativaa ja todella tärkeää. peruspalkka n.1500 euroa.


      • pirkko
        ökö ökö muu muu kirjoitti:

        Yliopistolliset sairaalat eivät tässä maassa maksa välihehuoltajille heidän työnsä vativuuteen nähden asiallista palkaa, Ovat edellenkin näkymätön ryhmä sairaalan työntekijöitä. Vika ehkä myös.väl.huoltajissa itsessään,kun eivät tee itseään näkyvimmiksi. Työmme on vaativaa ja todella tärkeää. peruspalkka n.1500 euroa.

        haloo missä on tänäpäivänä ne välinehuollon avoimet työpaikat. Sitämukaan kuin joku jää eläkeelle niin uusia ei palkata. Laitoshuoltajan työllä ei ole mitään tekemistä välinehuoltajan työ kanssa, välinehuoltaja ei "moppaa".


      • s.e.

        sitä vaan että....
        tuo työ onkin oikeasti tosi tärkeää, eikä mikään sairaala tai terveyskeskus pystyisi toimimaan ilman välinehuoltajien työpanosta.

        Pitäisiköhän ammattinimikettä muuttaa välinehuoltajasta joksikin toiseksi,
        että arvostus ja palkka nousisivat oikeaan suhteeseen työn vaativuuden tasolla.
        Ehdotellaan yhdessä ....
        - välineteknikko
        - erikoisväline-asiantuntija eli välinehuollon eat
        - jne...


      • Pirkko
        s.e. kirjoitti:

        sitä vaan että....
        tuo työ onkin oikeasti tosi tärkeää, eikä mikään sairaala tai terveyskeskus pystyisi toimimaan ilman välinehuoltajien työpanosta.

        Pitäisiköhän ammattinimikettä muuttaa välinehuoltajasta joksikin toiseksi,
        että arvostus ja palkka nousisivat oikeaan suhteeseen työn vaativuuden tasolla.
        Ehdotellaan yhdessä ....
        - välineteknikko
        - erikoisväline-asiantuntija eli välinehuollon eat
        - jne...

        se vaan on niin että välinehuolto työ keskitetään isoihin VH-keskuksiin. Terveyskeskuksesta välineet käytettynä pakataan laatikoihin ja sitten ne matkaavat johonkin isonpaan yksikköön jopa eri kaupunkiin huollettavaksi palautuvat sitten miten on sovittu palautumaan . Joten terveyskeskuksissa ei ole enään välinehuoltajalla käyttöä marginaali ammattiryhmä erikois ala, kertakäyttö tuoteet valtaavat hoitoalaa ..... tietämätön voi hämmästellä ....... Jollain muulla ammattialalla on todellakin helpompi työllistyä ja saada toimeentulo


      • välinehuoltaja
        ökö ökö muu muu kirjoitti:

        Yliopistolliset sairaalat eivät tässä maassa maksa välihehuoltajille heidän työnsä vativuuteen nähden asiallista palkaa, Ovat edellenkin näkymätön ryhmä sairaalan työntekijöitä. Vika ehkä myös.väl.huoltajissa itsessään,kun eivät tee itseään näkyvimmiksi. Työmme on vaativaa ja todella tärkeää. peruspalkka n.1500 euroa.

        YO-sairaalassa nyt töissä ja PERUSpalkka: hiukan alle 2000e/kk...


    • Askarruttavaa
    • Qwe123

      Alaa opiskelevana hirvittää. V.2009 palkka 1800e/kk ja kuulemma sama palkka edelleen vuonna 2019. Että semmosta. Tarttisko tehdä jotain? Aika kehno palkkakehitys....

      • Nykytilanteesta

        Esim. siivoojat, kauppojen kassat ja hyllyjen täyttäjät saavat nykysin parempaa palkkaa kuin lääkäreiden ja kirurgien instrumenteista vastaavat välinehuoltajat. Liittojen ja yhdistyksen jakkukalkkunat eivät ole 20 vuoden aikana saaneet yhtään mitään aikaiseksi palkkojen nousemisen suhteen. Koulutuspäivillä ja kursseilla ei palkkakehityksestä puhuta koskaan sanaakaan, koska se on tabu. Eläkettä ei tuossa ammatissa tule käytännössä juurikaan kertymään. Onneksi ei tullut koskaan liityttyä JHL:ään ja turhimmasta turhimpaan, Suomen Välinehuoltajayhdistykseen.

        http://www.valinehuoltajayhdistys.fi/?page_id=12


    • Nykytilanteesta

      Tärkeintä on, että esim. sydänkirurgin instrumenttien huoltotehtäviä voidaan jatkossakin edelleen verrata tasapuolisesti pskapyttyjen ja lattiakaivojen putsaukseen. Tätä mieltä ovat ainakin JHL ja Super, koska ei ole kiinnostusta neuvotella kovemmilla otteilla huomattavasti parempia ja sitovia sopimuksia välinehuoltajille, kuten Tehy on tehnyt hoitajien osalta. Jakkukalkkunalauma suostuu vastalauseitta vaikka palkanalennukseen, jos työnantajaosapuoli sitä erikseen toivoisi.

      https://www.jhl.fi/kuinka-tarkea-olet-valinehuoltaja/

    • Anonyymi

      Kylmä fakta välinehuoltajien toimenkuvasta. Suomessa välinehuoltajat ovat Superin ja Tehyn tulevan liittokierroksenkin jälkeen edelleen rinnastettavissa siivoojan ammattiin. Ammatinvaihtajia ja sairaseläkeläisiä tulee olemaan runsaasti. Kehityksen suunta näkyy jo nyt selvästi, koska mol.fi:n mukaan keskussairaaloissa on useita avoinna olevia välinehuoltajan työpaikkoja. Ulkomailta saavat helposti rekrytoitua ammattitaitoisia välinehuoltajia 8-10 euron tuntipalkalla tai KVTES-minimillä tekemään työtä. Siten välinehuoltajalla tulisi olla myös toinen työ, johon mennä kahdeksan tuntisen työpäivän jälkeen, jotta taloudellisesti pärjäisi. KVTES-palkkaluokkaa on nostettava heti, mutta jakkukalkkuna-Paavola ei tule ajamaan välinehuoltajien asiaa sopimusneuvotteluissa. Eikä sitä tule tekemään jakkukalkkuna-Paavolan seuraajakaan. Asiaa ei auta välinehuoltajien kuuluminen eri ammattiliittoihin, jotka ovat täydessä sodassa keskenään. Välinehuoltajat eivät myöskään tunne sanaa LAKKO, muiden ammattityöntekijöiden tapaan. Alaa harkitsevat nuoret ja aikuiset. Älkää missään tapauksessa erehtykö opiskelemaan välinehuoltajaksi! Työnantaja, lääkärit ja hoitohenkilökunta sylkevät silmille ja sen lisäksi eläkevuosina etsitte ruokaa ja tyhjiä pulloja roskiksesta.

      https://demokraatti.fi/nakymaton-ei-parjaa-palkkakilvassa-ilman-valinehuoltajia-ja-laitossiivojia-ei-sairaala-toimi-mutta-arvostuksessa-tama-ei-nay/

      • Anonyymi

        Onko välinehuoltajilla mahdollisuus lähteä ulkomaille töihin?

        Onko kellään kokemuksia ulkomailla työskentelystä?


    • Anonyymi

      Välinehuoltajaksi oon vaihtamassa lähihoitajan ammattiini. Pääsin sairaalaan oppisopimuksella ja jotenkin epävarma olo koko työstä. Palkka on melko pieni, on varauduttava että ilta klo 22 vuoroja, vkl - ja yötöitä. Oon ollut kesän ja syksyn ilman lomia! Jouluna saan ehkä pari päivää lomaa. Joudun olemaan yksin steriloinnin lähettämössä vaikka en edes ole tehnyt näyttöä vielä yms. Iltalisää tulee klo 18 jälkeen, mutta muutama kymppi ei riemua palkkaan tuo ja tosiaan 11-19 vuoro vie kaiken vapaa-ajan. Myös hyvin fyysinen työ nostella 5-7 kg kontainereita. Varmaan yksityisellä palkat ja paremmat vuorot?

    • Anonyymi

      2013 valmistunut välinehuoltaja. Aluksi keikkaa ja sitten neljä vuotta määräaikaisena. Paloi aina lomat ja sitten paloi päre!! Siitä alkaen lyhyitä keikka töitä. Pidän työstäni, mutta en siitä, että pompotellaan, kyseenalaistetaan työtäni. Yksityisellä puolella tehnyt myös keikkaa ja arvostus ihan jotain muuta kuin kuntapuolella. Harmi vaan, että yksityisellä puolella ei ole paikkoja auki. Kunta puolen ihmiset ovat petoja, hirviöitä jotka luulevat, että meitä on loputtomiin ja jotka pysyvät hiljaa epäkohdista. Liiton ihmiset ovat myös lapasia, ei heistä ole mihinkään!! Ei ole ihme, ettei löydy väkeä töihin, kun kohdellaan kuin Mathausin väkeä!!!

    • Anonyymi

      Valmistuin välinehuoltajaksi 2021 elokuussa. Olen tehnyt sen jälkeen lyhyitä sijaisuuksia, kun töitä ei ole kaikille antaa. Minulla on 3 vkon listassa 2-8 työvuoroa kunnalla , joo ei naurata! Hakemuksia laittanut myös pihlajalinnaan ym ja töitä ei ole.
      Olen kohta vaihtamassa alaa hoitopuolella. Rahat on loppu ja työvoimatoimisto patistaa…

      • Anonyymi

        On se vaan kummallista että kun ammattiin valmistuu niin vakuutetaan että töitä on. Mutta ei pienellä paikkakunnalla ainakaan.Taitaa mennä suhteilla sekin.


    • Anonyymi

      Sama palkka kuin laitoshuoltajilla. 1 700 e/kk. Siis siivoojilla. Olen äimistynyt. Olen nimittäin nähnyt mitä vaaditaan esim. Hammashoitolassa!

    • Anonyymi

      Olen välinehuoltaja ja mun palkkani on vähän alle 2000euroa, mistä sitten verot pois. Olen töissä keskussairaalassa ja melko isossa välinehuoltokeskuksessa. Rankkaa työtä tämä on, hyvin fyysistä hommaa ja monesti vuorotyötä. Päivät kuitenkin menevät usein nopeasti, on mukavia työkavereita, kivaa pikkunäpertelyä ja tosiaan työkuviot melko vaihtelevia, kun voit olla esim. pesussa, pakkaamossa, steriloimassa jne. Joissain paikoissa välinehuoltaja tekee vissiin kaikkea.

    • Anonyymi

      Vuorotyötä tämä on sairaalassa, missä työskentelen, hyvin huonosti palkatttua sellaista. Nyt heräsin klo 5 ja lähden bussilla töihin, eilen tulin kotiin klo 20 töistä ja menin suoraa nukkumaan. Lisäksi on iltavuoro, töissä klo 22 asti. Noita vuoroja et kauheasti pysty ennakoimaan etukäteen, joten vaikeaa suunnitella yhtään mitään.. Iltavuoroista ei jää käteen yhtään mitään. Eli jos haluat uhrata sun illat töihin ja huomaat lopulta, ettei elämässä ole kuin työ. Koulutus on melko lyhyt työn haastavuuteen nähden. Lisäksi ainakin meillä tämä on hyvin fyysistä, joka paikka koko ajan kipeänä.

    • Anonyymi

      Hyvin pitkälle välinehuoltajan työ on vuorotyötä, ei tosin kaikissa paikoissa. Sitten viikonloppuisin on monesti töitä myös. Fyysistä työtä, nostelet kontainereita ja koko ajan näperrät käsilläsi. Kuormittaa hyvin paljon hartijoita, selkää ja käsiä. Mulla paikat aina jumissa, vaikka oon ihan hyväkuntoinen ja liikun, eikä ylipainoa. Valmistuin muutama kk sitten ja mietin koko ajan jo alanvaihtoa. Palkkaus hyvin pieni siihen nähden, että painat iltaa töissä ja vuorotyö väsyttää. Koulutus kaikkeen työn vaativuuteen oli aikuiskoulutksella kehno. Jos luulet osaavasi välinehuoltajan työtä ja vaihdat työpaikkaa, saattaakin olla että siellä on eri tavat toimia ja eri välineet jne. Eli kaikki on hyvin sairaala tai paikkakohtaista. En yhtään tiedä minkälaisia työvuoroja saan, mikä on alkanut ärsyttää minua. Vaikka tahtoisin tehdä aamua pitkän työmatkani vuoksi, saattaa olla paljon ilta tai aamuvuoroja. Työ itsessään on ihan kivaa, mutta tosiaan saisi ainakin meillä työolot ja vuorot koheta, että oikeasti tähän työpaikkaan jäisin. Nytkin jouduin ohjaamaan 2 eri opiskelijaa ja vuorossa ei ollut juuri oikeasti osaavaa henkilökuntaa. Ärsyttää kun ei välttämättä ole ketään keneltä kysyä neuvoa yms.

    • Anonyymi

      Palkka on huono työn vaativuuteen nähden! Kaikkea pitäisi osata!
      Alati muuttuvat asiat rasittavat eniten! Koko ajan löydetään tai keksitään uusi ”parempi tapa” tehdä tätä työtä.

      Asiakkaan vaatimukset ovat sitten eri lukunsa. Vaaditaan jopa viikottain muutosta miten jokin pakataan ( yksin, erikseen )
      Viikon päästä voi taas muuttua asiat. Kukaan ei lopulta ole perillä mistään ja kansiot SEINÄT pursuavat ohjeita!! Esimiehet ihan kujalla.

    • Anonyymi

      Joo, välineitä voi olla hyvin eri tyyppisiä. Sitten ne puretaankin eri tavalla tai ei puretakaan, yms. Ambuja esim. on hyvin erilaisia malleiltaan tai jotain laparoskopisia pihtejä.
      Itse alan olla aivan burnoutissa näiden vuorojen kanssa. Hyvin aikaisia herätyksiä ja nytkin taas pe menee iltavuorossa klo 22 asti. Luojan kiitos tulee pääsiäinen, että saan olla 4 päivää ja levätä. Mutta tosiaan esim. jos normityössä pääset noin klo 14-17 töistä niin täällä saatatkin päästä vasta 19-22, saatat tehdä öitä tai vkl. Lisäksi voikin olla, että sulla on töitä 6 päivää viikossa putkeen. Työ on hyvin raskasta, välinekärryt ovat painavia siirrellä ja välineiden korit kantaa.
      Esimiehet ovat monet todella onnettomia, että ei minkäänlaista "oikeaa" esimiesosaamista. Nytkin olen saanut kaikkein fyysisimpiä vuoroja ja sitten joku toinen saa istua pakkaamossa koko viikon. Eli työt eivät jakaannu oikein. Meillä on eräs melko lyhyt henkilö ja hänelle ei oltu annettu paria työhön, missä hän ei edes ylettyisi kaikkiin välinehyllyjen korkeuksiin yms. Työn palkkaus on naurettavan pieni, siihen nähden että urhaat ne iltasi ja vkl töissä, samoin saattaa olla joulu yms. töitä.

    • Anonyymi

      Mikä on välinehuoltajan palkka välinehuoltokeskuksessa, leikkurissa?

      • Anonyymi

        Riippuu työkohteesta ja onko esim klaaviluvat.
        Ilman klaavilupia palkka noin 1942€ lisät.


    • Anonyymi

      Palkka varmaan vähän siellä sun täällä jtn 2000 euron molemmin puolin. Tuskinpa kukaan saa mtn 2500 kuitenkaan välinehuollosta.

      • Anonyymi

        Paitsi esimiehet siis.


    • Anonyymi

      Aloitusotsikko on oikeassa paikassa eli terveydenhoitotyön alla. Suorastaan verinen loukkaus laittaa terveydenhoidon välinehuolto siivoustyön alueelle Sopisi näkyä kuukausipalkassa tuntuvasti, kun ihmishenkiä pelastavia työvälineitä huolletaan. Kehitysmaa Suomi on aina ollut välinehuoltajan palkan suhteen. Ihan sama kuka istuu hallituksessa tai mihin ammattiliittoon kuuluu, mitään arvostusta ei palkan suhteen ole tullut. Koko välinehuoltaja -nimike tulisi muuttaa instrumenttiteknikoksi, niin ei rinnastettaisi siivoojaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Järkyttävää paskaa koko ala. Ei jää omaa aikaa. Välillä klo 7 ja välillä 11-19 tai 14-22. Vaikka oon ihan hyväkuntoinen niin en palaudu tästä. Lihaksia särkee, niska ja hartijat jumissa.

    • Anonyymi

      Jos haluaa tehdä töitä iltamyöhään tai viikonloppuja orjan palkalla. Jatkuva kiire ja väsymys, kuormittaa kroppaa ja aina särkee. Koko ajan uusia välineitä ja niiden purkamista täytyy oppia. Päivittäin olemista veristen välineiden ympärillä ja altistuu kemikaaleille, hepatiitti c, esbl, mrsa , covid. Työyhteisössä sekavaa kun jotkut keksii omia sääntöjä. Ihan kamalaa!

      • Anonyymi

        Työyhteisössä sekavaa, kun jotkut keksivät omia sääntöjä,
        hah kuulostaa ihan omalta työpaikalta!


    • Anonyymi

      Joku kommentoi, ettei välinehuoltajat tienaa mitään 2500€/kk…no meillä vuorolisineen tienaa. Meillä ei ole viikonloppuisin töitä, eikä öisin, mutta iltaisin kyllä. Palkka on tietysti osaamis ja vähän paikkakunta-kohtainenkin sekä minkä verran iltavuoroa tulee jaksolle. Mutta puhunkin yksityisestä välinehuoltokeskuksesta… Meillä noudatetaan yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta.

      Mutta se on totta, ettei tämä työ sovi kaikille. Se on välillä raskasta ja täytyy kestää kiirettä/painetta ruuhkahuippujen aikaan. Mukavat työkaverit auttavat jaksamaan ja se, että tuntee tekevänsä merkityksellistä työtä!

    • Anonyymi

      Kyllä tämä työ on aina raskasta. Vuorot äärimmäisen uuvuttavia. Lihassäryt jatkuvia ja työ vie kaiken jaksamisen. En jaksa harrastaa, hyvä kun kaupassa jaksan käydä. Nyt oli välineitäkin mitkä olleet Hiv-potilaalla yms. Ei yhtään motivoisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe