Törmäsin mielenkiintoiseen asiaan.Suomessa toimii myös Eu n alueella olevia Postimyyntifirmoja.
Itse olin asiakkaana alkuperältään saksalaisessa sellaisessa,heillä tosin suomessa ainakin Lahdessa jonkin moinen "toimisto".
Kesän lopussa tyytymättömyyteni meni siihen pisteeseen että,halusin sanoa asiakkuuteni irti ja että kaikki henkilötietoni poistettaisiin heidän rekisteristään.
Eipä ole onnistunut tähän päivään mennessä.
Virallinen kaavake jossa vaadin tietojeni poistamista lähti postissa lokakuun puolessa välissä.
Tietosuojavaltuutettu oli sitä mieltä etten saa tietoja poistetuksi syystä, rahaliikennettä on tapahtunut molemmin puolin.
Olen siis ostanut,maksanut ja palauttanut tavaraa,jolloin raha on palautunut minulle.
Näin helposti kaikki tietomme leviävät maailmalle.
Minne kaikkialle sinä olet antanut henk tietosi?
Eihän tässä Passintarkastuksessa kohta enää tarvitakkaan sormenjälkiä,kaikki on jo tiedossa!!
Postimyyntifirmat
11
2095
Vastaukset
- Jatta
mihin kaikkeen ja kaikkiin olen henkilötietoni antanut. Varmaan jokaiseen postimyyntifirmaan nyt ainakin.
Kaikista tulee edelleen luetteloita ja esitteitä, vaikka on vuosia, etten ole mitään tilannut.
Eipä tuota ole tullut ajatelleeksi silloin, kun on siihen rumbaan aikoinaan lähtenyt.
Toivotaan, ettei mitään ongelmia tule, "ken elää, sen näkee". Minulle tarjottiin puhelimessa ilmaisia boxereita.
Siis tietysti ensimmäinen lähetys ja vain postimaksu täytyisi maksaa, mutta siinähän jo tapahtuu kaupallinen kontakti ja nimi on luvallisesti tuon yrityksen luetteloissa hamaan tulevaisuuteen asti.
Yksi tuttavani tosin sanoi, että hän on ollut tyytyväinen tuo firman toimintaan ja tuotteisiin.
Minä en halunnut kokeilla.- Jatta
kokemuksia on minullakin.
Milloin aluspöksyjä, omega 3:sta ym. ym.
Olen kuullut, että vaikea on niistä päästä eroon,jatkavat pommitusta ilmaisen lähetyksen jälkeen.
Varmaan laadukasta tavaraa on, mutta onneksi olen pystynyt pitämään näppini erossa, houkutuksista huolimatta.
Taitoahan heillä on.
- keplottelija
Kaikki eivät halua uskoa, kun on niin helppoa tilailla netistä ja usein halpaakin. Ja puhelimella.
Ja sitten toisten on helppoa tehdä rikoksia netissä.
Sitä minun on vaikea uskoa, etteikö tästä turvallisempaa saisi. Nythän tekniikka on edennyt sille asteelle, että aivoista voi suoraan antaa käskyt tietokoneelle.- main-eko
Minä vaan en ostanut tuotteita netistä,vaan ihan postitse tai puhelimella.Eli onnistuu monella tapaa.
- Atolfia
main-eko kirjoitti:
Minä vaan en ostanut tuotteita netistä,vaan ihan postitse tai puhelimella.Eli onnistuu monella tapaa.
tehnyt tilauksia sekä netistä että puhelimella. Erääseen firmaan kyllästyin, koska materiaalit oli usein aika huonoa. Sieltä tulee muotilehti jatkuvasti, vaikka en ole tilannut pitkään aikaan.
Vaihdoin toiseen firmaan ja oikeastaan pitkien housujen takia. Siitä firmasta saan tosi sopivat pitkikset. Istuvat kuin nakutettu.
Tuskin sieltä nyt tiedot mihinkään leviää. Olen tietoisesti välttänyt sellaisia sivustoja. joissa vaaditaan rekisteröitymistä. Pankki ja nämä vaatefirmat taitavat olla ainoat. No, tietysti Elisa. Enhän tätä vehjettä voisi muuten käyttää. - keplottelija
Jopel kirjoitti:
tietsikat lukee jo meidän ajatuksia?
Täytyypä ruveta siivoamaan tuota nuppia.Nyt vielä tarvitaan päähän laitettava konsoli, missä on sensorit. On olemassa videopelejä, mitkä toimivat näin.
Yhdessä dokumenttiohjelmassa esiteltiin myös parapleegikoitten käyttöön toteutettuja laitteita, joilla voi kirjoittaa ajatuksella, joilla he voivat kommentoida. On sellaisia täysin liikuntakyvyttömiä, jotka eivät pysty edes silmillään lähettämään mitään viestiä, mutta aivot toimivat täydellisesti vielä. Tietsikka muuttaa tekstin sitten ääneksikin vielä.
Ei tästä ole pitkäkään harppaus langattomaan yhteyteen aivojen ja tietsikan välillä. Silloin saa varoa ajatuksiaan jo, ettei tule haasteita.
Minä kyllä oikasen aika nopeasti asioissa ja vedän viivat näiden keksintöjen suhteen. Ja veikkaan, että jossain tälläisiä ajatustenlukuja jo tehdäänkin. Karmii. - keplottelija
Jopel kirjoitti:
tietsikat lukee jo meidän ajatuksia?
Täytyypä ruveta siivoamaan tuota nuppia.CBS:sän 60 minuuttia -ohjelma.
Atolfia kirjoitti:
tehnyt tilauksia sekä netistä että puhelimella. Erääseen firmaan kyllästyin, koska materiaalit oli usein aika huonoa. Sieltä tulee muotilehti jatkuvasti, vaikka en ole tilannut pitkään aikaan.
Vaihdoin toiseen firmaan ja oikeastaan pitkien housujen takia. Siitä firmasta saan tosi sopivat pitkikset. Istuvat kuin nakutettu.
Tuskin sieltä nyt tiedot mihinkään leviää. Olen tietoisesti välttänyt sellaisia sivustoja. joissa vaaditaan rekisteröitymistä. Pankki ja nämä vaatefirmat taitavat olla ainoat. No, tietysti Elisa. Enhän tätä vehjettä voisi muuten käyttää.teistä kaikista. En vielä eläissäni ole tilannut mitään postimyynnistä. Netistä ,ainoa on viruksen torjunta ohjelma, jonka ostin netistä.
Olen sitä mieltä että haluan aina nähdä ensin mistä maksan, Olenkohan liian epäluuloinen??
Joskus vaikka näkeekin ja saa hypistellä esim. vaatteita. pettymyksiä tulee,,
Kyllähä niitä sukka ja alusasu tarjouksia postiluukusta tulee, Kun niihin kunnolla tutustuu, eihän ne edes mitään halpoja ole sen ensilähetyksen jälkeen.
Eikä niistä pääse eroon vaikka kuinka tahtoisi.
Kanarian matkalta tilasin aitoa villaa vuodevaatteita. Niihin olen monesti tutustunut ja kokeillut iholleni.
Enkä kyllä katunut ole. Saksasta tulivat aikanaan. Kotiin lähetettynä.
Mutta näkemättä en osta enkä tilaa mitään.
Hyvin on rahat menneet muutenkin. Jos täyttää arpalippuja tai lehtitilausta,aina on tuo
nimi/osoite ja puh. numero. niillähän jo ihminen löytyy jos ken tahtoo tietoja.
Niin että uutta galleriaa ei siihen tarvita.meri-kukka98 kirjoitti:
teistä kaikista. En vielä eläissäni ole tilannut mitään postimyynnistä. Netistä ,ainoa on viruksen torjunta ohjelma, jonka ostin netistä.
Olen sitä mieltä että haluan aina nähdä ensin mistä maksan, Olenkohan liian epäluuloinen??
Joskus vaikka näkeekin ja saa hypistellä esim. vaatteita. pettymyksiä tulee,,
Kyllähä niitä sukka ja alusasu tarjouksia postiluukusta tulee, Kun niihin kunnolla tutustuu, eihän ne edes mitään halpoja ole sen ensilähetyksen jälkeen.
Eikä niistä pääse eroon vaikka kuinka tahtoisi.
Kanarian matkalta tilasin aitoa villaa vuodevaatteita. Niihin olen monesti tutustunut ja kokeillut iholleni.
Enkä kyllä katunut ole. Saksasta tulivat aikanaan. Kotiin lähetettynä.
Mutta näkemättä en osta enkä tilaa mitään.
Hyvin on rahat menneet muutenkin. Jos täyttää arpalippuja tai lehtitilausta,aina on tuo
nimi/osoite ja puh. numero. niillähän jo ihminen löytyy jos ken tahtoo tietoja.
Niin että uutta galleriaa ei siihen tarvita.sellainen ihminen joka asuu huonojen kulkuyhteyksien päässä ja on vaikeuksia liikkumisen kanssa muutenkin
saa avun .
Eihän niissä myydä ainoastaa vaatteita ,hyvä postikauppa on monelle tarpeellinen.
Itse käytän joskus näitä ja jokseenkin olen tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812336- 1831944
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1711784Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1171610Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311555- 1131355
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1661096Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771093Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591045