Kysymys P4:lle...

Milloin M$ ottaa osaa oikeiden supertietokoneiden käyttöjärjestelmien valmistuksessa?
Tällä hetkellä "pikkusen" heikolta näyttää edustus! :-P

12

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentti Nelonen

      Supertietokoneet ovat bisneksen kannalta merkityksettömiä . Entä koska linuxjakelut saavat toteutettua ihmisille (muille kuin hippinörteille) kelpaavan käyttäjäystävällisen työpöytäjakelun? Heikolta näyttää linuxeilla tilanne sillä saralla.

      " Se (Linux) vaatii kuitenkin virittelijältään vankkaa osaamista. Se ei ole samanlainen valmis paketti kuin Windows tai Mac OS ja jo sen asentaminen voi olla haasteellinen tehtävä. Myös lisälaitteiden asentaminen voi olla kimuranttia."
      http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/tekniikka/tietotekniikka/mika_kayttojarjestelma/fi_FI/mika_kayttojarjestelma/

      • Pentti 24

        Windowsiin on saatavan monipuolinen valikoima viruksia, vakoilu- ja muita haittaohjelmia.


      • heikolta?
        Kummasti vaan helpommin ihan perus Pentin laitteistoon menee sisään ja toimii vakaammin JA pienemmällä kone tehon tarpeella, varsinkin JOS verrataan vistaan...
        Voinet sit kertoa miksi kaikki omat koneeni, jotka olen käyttööni kasannut, niin ovat tulleet toimintakuntoon helpommin GNU/Linux-jakeluilla kuin windowseilla?
        Ja huomauttaneen, että laitteistoa EI OLE valikoitu mitenkään tiettyä käyttötarkoitusta silmällä pitäen!
        ;-)


      • onhan se parempi JA paljon luontoystävällisempi posautella ydinaseita IRL, KUIN demota koneella...
        Eikö? ;-)


      • linkki?

        Vai että oikein Yhteishyvä? ;)

        Mitähän mieltä Kotiliesi tai Marttaliitto on tästä heidän ydinosaamiseensa kuuluvasta asiasta?


      • "Entä koska linuxjakelut saavat toteutettua ihmisille (muille kuin hippinörteille) kelpaavan käyttäjäystävällisen työpöytäjakelun?"

        Tehty aikoja sitten. Kyllähän Suse ja Ubuntu nyt ovat käytettävyydessä Windowseja edellä.


      • näin!
        M-Kar kirjoitti:

        "Entä koska linuxjakelut saavat toteutettua ihmisille (muille kuin hippinörteille) kelpaavan käyttäjäystävällisen työpöytäjakelun?"

        Tehty aikoja sitten. Kyllähän Suse ja Ubuntu nyt ovat käytettävyydessä Windowseja edellä.

        >...Suse ja Ubuntu nyt ovat käytettävyydessä Windowseja edellä.

        Madricasta puhumattakaan. ;)

        Jakelun korostaminen on ihan turhaa koska Windowsin tapaista räpellystä ei Linuxeista löydy.


      • leidi!
        näin! kirjoitti:

        >...Suse ja Ubuntu nyt ovat käytettävyydessä Windowseja edellä.

        Madricasta puhumattakaan. ;)

        Jakelun korostaminen on ihan turhaa koska Windowsin tapaista räpellystä ei Linuxeista löydy.

        "Madricasta puhumattakaan."

        Tietysti oli tarkoitus korostaa Mandrivaa! ;)


      • heikosti menee pentillä

        kun pitää s-ketjun webbilehteä käyttää tukena.


      • linuxilla
        djmosse kirjoitti:

        heikolta?
        Kummasti vaan helpommin ihan perus Pentin laitteistoon menee sisään ja toimii vakaammin JA pienemmällä kone tehon tarpeella, varsinkin JOS verrataan vistaan...
        Voinet sit kertoa miksi kaikki omat koneeni, jotka olen käyttööni kasannut, niin ovat tulleet toimintakuntoon helpommin GNU/Linux-jakeluilla kuin windowseilla?
        Ja huomauttaneen, että laitteistoa EI OLE valikoitu mitenkään tiettyä käyttötarkoitusta silmällä pitäen!
        ;-)

        bisneksen kannalta pitää enemmän kuin paikkansa.

        Eri asia on sitten kenen bisneksen kannalta linux on suorastaan haitallinen.


      • se asentamisen
        heikosti menee pentillä kirjoitti:

        kun pitää s-ketjun webbilehteä käyttää tukena.

        vaikeus, tai ei oikeastaan vaikeus vaan tuli aika pitkäksi kun mokoma ruksutti levyä peräti puolisen tuntia. Sitten vielä kun se saakelin liinutsi meni ja haki samaan syssyyn uusimpia päivityksiä verkosta, Windows ei ikinä tee näin, sattuneesta syystä.


      • linuxilla kirjoitti:

        bisneksen kannalta pitää enemmän kuin paikkansa.

        Eri asia on sitten kenen bisneksen kannalta linux on suorastaan haitallinen.

        täysin paikkansa, koska hyvin ainakin muutamat "pienetkin" kaupungit ovat ottaneen ne käyttöönsä, sekä muutama valtiokin.
        Toisaaltaan ylläpidon kannalta se on huonoa bisnestä, KOSKA he pystyvät hanskaamaan isompaa konemäärää pienemmällä resurssien tarpeella, kuin jos koneissa olisi windows!
        Ja mitä tulee tukeen, niin ainakin Red Hat, Novell, Canonical tarjoavat maksullista tukeansa, jos yrityksellä sellaiselle on tarvetta.
        Suomesta löytyy myös muutamia yrityksiä/yhteisöjä jotka ovat erikoistuneet maksullisen tuen antamiseen.
        Ja ohjelmistojen puutekkaan ei ole ongelma erikois aloille, koskapa ne pitäisi myös windowsille koodata, niin samapa se on mihin ympäristöön sen tekee asiansa osaavalle koodarille/yritykselle, JOS tietotaitoa löytyy!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe