Kysymys P4:lle...

Milloin M$ ottaa osaa oikeiden supertietokoneiden käyttöjärjestelmien valmistuksessa?
Tällä hetkellä "pikkusen" heikolta näyttää edustus! :-P

12

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentti Nelonen

      Supertietokoneet ovat bisneksen kannalta merkityksettömiä . Entä koska linuxjakelut saavat toteutettua ihmisille (muille kuin hippinörteille) kelpaavan käyttäjäystävällisen työpöytäjakelun? Heikolta näyttää linuxeilla tilanne sillä saralla.

      " Se (Linux) vaatii kuitenkin virittelijältään vankkaa osaamista. Se ei ole samanlainen valmis paketti kuin Windows tai Mac OS ja jo sen asentaminen voi olla haasteellinen tehtävä. Myös lisälaitteiden asentaminen voi olla kimuranttia."
      http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/tekniikka/tietotekniikka/mika_kayttojarjestelma/fi_FI/mika_kayttojarjestelma/

      • Pentti 24

        Windowsiin on saatavan monipuolinen valikoima viruksia, vakoilu- ja muita haittaohjelmia.


      • heikolta?
        Kummasti vaan helpommin ihan perus Pentin laitteistoon menee sisään ja toimii vakaammin JA pienemmällä kone tehon tarpeella, varsinkin JOS verrataan vistaan...
        Voinet sit kertoa miksi kaikki omat koneeni, jotka olen käyttööni kasannut, niin ovat tulleet toimintakuntoon helpommin GNU/Linux-jakeluilla kuin windowseilla?
        Ja huomauttaneen, että laitteistoa EI OLE valikoitu mitenkään tiettyä käyttötarkoitusta silmällä pitäen!
        ;-)


      • onhan se parempi JA paljon luontoystävällisempi posautella ydinaseita IRL, KUIN demota koneella...
        Eikö? ;-)


      • linkki?

        Vai että oikein Yhteishyvä? ;)

        Mitähän mieltä Kotiliesi tai Marttaliitto on tästä heidän ydinosaamiseensa kuuluvasta asiasta?


      • "Entä koska linuxjakelut saavat toteutettua ihmisille (muille kuin hippinörteille) kelpaavan käyttäjäystävällisen työpöytäjakelun?"

        Tehty aikoja sitten. Kyllähän Suse ja Ubuntu nyt ovat käytettävyydessä Windowseja edellä.


      • näin!
        M-Kar kirjoitti:

        "Entä koska linuxjakelut saavat toteutettua ihmisille (muille kuin hippinörteille) kelpaavan käyttäjäystävällisen työpöytäjakelun?"

        Tehty aikoja sitten. Kyllähän Suse ja Ubuntu nyt ovat käytettävyydessä Windowseja edellä.

        >...Suse ja Ubuntu nyt ovat käytettävyydessä Windowseja edellä.

        Madricasta puhumattakaan. ;)

        Jakelun korostaminen on ihan turhaa koska Windowsin tapaista räpellystä ei Linuxeista löydy.


      • leidi!
        näin! kirjoitti:

        >...Suse ja Ubuntu nyt ovat käytettävyydessä Windowseja edellä.

        Madricasta puhumattakaan. ;)

        Jakelun korostaminen on ihan turhaa koska Windowsin tapaista räpellystä ei Linuxeista löydy.

        "Madricasta puhumattakaan."

        Tietysti oli tarkoitus korostaa Mandrivaa! ;)


      • heikosti menee pentillä

        kun pitää s-ketjun webbilehteä käyttää tukena.


      • linuxilla
        djmosse kirjoitti:

        heikolta?
        Kummasti vaan helpommin ihan perus Pentin laitteistoon menee sisään ja toimii vakaammin JA pienemmällä kone tehon tarpeella, varsinkin JOS verrataan vistaan...
        Voinet sit kertoa miksi kaikki omat koneeni, jotka olen käyttööni kasannut, niin ovat tulleet toimintakuntoon helpommin GNU/Linux-jakeluilla kuin windowseilla?
        Ja huomauttaneen, että laitteistoa EI OLE valikoitu mitenkään tiettyä käyttötarkoitusta silmällä pitäen!
        ;-)

        bisneksen kannalta pitää enemmän kuin paikkansa.

        Eri asia on sitten kenen bisneksen kannalta linux on suorastaan haitallinen.


      • se asentamisen
        heikosti menee pentillä kirjoitti:

        kun pitää s-ketjun webbilehteä käyttää tukena.

        vaikeus, tai ei oikeastaan vaikeus vaan tuli aika pitkäksi kun mokoma ruksutti levyä peräti puolisen tuntia. Sitten vielä kun se saakelin liinutsi meni ja haki samaan syssyyn uusimpia päivityksiä verkosta, Windows ei ikinä tee näin, sattuneesta syystä.


      • linuxilla kirjoitti:

        bisneksen kannalta pitää enemmän kuin paikkansa.

        Eri asia on sitten kenen bisneksen kannalta linux on suorastaan haitallinen.

        täysin paikkansa, koska hyvin ainakin muutamat "pienetkin" kaupungit ovat ottaneen ne käyttöönsä, sekä muutama valtiokin.
        Toisaaltaan ylläpidon kannalta se on huonoa bisnestä, KOSKA he pystyvät hanskaamaan isompaa konemäärää pienemmällä resurssien tarpeella, kuin jos koneissa olisi windows!
        Ja mitä tulee tukeen, niin ainakin Red Hat, Novell, Canonical tarjoavat maksullista tukeansa, jos yrityksellä sellaiselle on tarvetta.
        Suomesta löytyy myös muutamia yrityksiä/yhteisöjä jotka ovat erikoistuneet maksullisen tuen antamiseen.
        Ja ohjelmistojen puutekkaan ei ole ongelma erikois aloille, koskapa ne pitäisi myös windowsille koodata, niin samapa se on mihin ympäristöön sen tekee asiansa osaavalle koodarille/yritykselle, JOS tietotaitoa löytyy!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      254
      681
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      535
    Aihe