mulla on kaksi rottweiler-narttua. toinen 8-vuotias ja toinen 7 kk.olen tässä viime päivinä huomannut että tämä vanhempi ns "kirputtaa" pennun kuonoa. mitähän tämä tarkoittaa??
koira "kirputtaa"toista
7
7848
Vastaukset
- kahden välillä
Kysytkö tosissasi; ne tietenkin tykkäävät toisistaan ja tässä tapauksessa vanhempi haluaa olla hellä pienemmälleen. Myös pennut kirputtavat mielellään, joten välillä voi olla toisinpäin. Varmasti vahvistaa myös yhteenkuuluvuuden tunnetta ja ystävyyttä. Ja toiset koirat ovat hellyydenkipeämpiä kuin toiset, osa ei edes tykkää fyysisestä kanssakäymisestä välttämättä paljoakaan.
- rottis
miten nii kysynkö tosissani?? joo! kyllä mä jotain tollasta arvailinkin,mut aattelin vaa varmistaa.
- Que?!
rottis kirjoitti:
miten nii kysynkö tosissani?? joo! kyllä mä jotain tollasta arvailinkin,mut aattelin vaa varmistaa.
Meillä on ihan aikuinen koira, 5 v. kun tuli meille ja se on harrastanut tuota "kirputtamista" aina. Itselleen, pehmoleluille, ihmisille joista tykkää ja nyt meidän uudelle koiralle. :) On kovin hellyydenkipeä tapaus koko koira muutenkin...
Että hyvä merkki se vaan on! :)
- yuvi
koira kirputtaa minua ja olen aina ajatellut, että se haluaa jotenkin pomottaa mua...?
- on...
kiintymyksen osoitusta eikä pomotusta:).
- eestinlumi
Minulla kissa iltapesun jälkeen vielä kirputtaa turkkinsa, että kaikki on varmaan putipuhdasta. Normaalisti ruokailun jälkeen seuraa erittäin tarkka turkinpesu, mutta illalla ruokailun jälkeen ; naama, varpaanväilit. kynsien puhdistus hampailla ja kokovartalonuolennan jälkeen turkin kirputus
- Joobax
"kokovartalonuolennan jälkeen turkin kirputus" ihana ilmaisu :D Sain naurut!
Mut juu, joskus kirputuksella voi olla toisenlainenkin luonne. Jos en huomaa koiraa, ja se haluaisi vaikka leikkiä kovasti, niin se pyrkii aktivoimaan mua eri tavoin. Tunkee lelua syliin, tassua jalan päälle, naamaa syliin ja välillä sitä kirputusta. Koira ei ole silloin rauhallisessa mielentilassa, eikä varmasti halua olla erityisen helläkään, vaikkei pahaa tarkoitakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061778
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271472En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931336- 621181
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101068Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1241061Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216858- 151819
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57783Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728