Koulusta pois "kipeänä" ??

jjennaa

Eli miten saisin äitini uskomaan että olen kipeä, koska en halua mennä ainakaan huomenna kouluun?
Meillä ei perinteiset mullaonvatsakipeä- tekosyyt enään kelpaa, niitä olen yrittäny liikaa....
En viitsisi lintsatakaan enään koska mun luokan valvoja soittaa mutsille heti mun poissaoloista, sen verran on niitä päässyt kertymään...
Vinkkejä?

235

46419

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neovenator

      Olen itse lintsannut noin 200 tuntia (tällä lukukaudella noin 50), ja koskaan en ole jäänyt kiinni. Tässä muutamia vinkkejä:

      1. Legendaarinen "kuumemittari lamppuun"

      Laitat ihan lampun lähelle mutta ei silleen että se osuu siihen. Lämpöä tulee nopeasti yli 40, joten älä pidä kuumemittaria liian kauaa lampun lähellä. Itse olen tehnyt näin monta kertaa, aina onnistunut :)

      2. "Pommiin nukkuminen"

      Käytä tätä lintsaustyyliä, jos haluat lintsata vain aamutunnit. Jos vanhempasi lähtevät sinua myöhemmin töihin, niin mene vaikka koulun pihaan/kaupoille pyörimään pariksi tunniksi. Sitten menet vain normaalisti tokalle/kolmannelle tunnille ja sanot että nukuit pommiin.

      3. "Ope, mulla on huono olo, meen terkalle"

      Tämä toimii myös usein. Menet tunnille 5 minuutiksi ja nukut pulpetilla kokoajan ja sitten valitat opettajalle että on huono olo ja menet terveydenhoitajalle ja valitat sille että pää on ihan hirveen kipeä. Sitten se antaa sulle buranan ja vapautuksen loppupäiväksi.

      4. Lähteminen

      Ehkä kaikista helpoin, mutta myös kiinnijääminen helpointa. Yksinkertaisesti vain lähdet pois. Jos on joku opettaja, joka ei kysele ketkä ovat poissa, niin tämä toimii hänen tunneillaan hyvin. Itse olen lähtenyt noin 20 tunnilta tällä lukukaudella, kun ei vaan jaksanut olla koulussa. Esim. ennen syysloman alkua (alkoi keskiviikkona) ja tiistaina on liikkaa niin jouduin olemaan maalivahti sählyssä. Sanoin opettajalle, että vien sukat pois. Sitten menin vain pukkariin heitin takin ja hupparin reppuun ja lähdin juoksemaan verkkareilla ja t-paidalla kotiin. :D kiinni kai jäin, mutta ope unohti jotenkin asian ja selvisin ilman vanhemmille kertomista/jälki-istuntoa.

      • on sitten loistava

        tulevaisuus varmasti edessä. Miten viitsit suhtautu kouluun noin ylimielisesti? Minkä takia luulet, että koulua ylipäätään käydään?


      • Della04
        on sitten loistava kirjoitti:

        tulevaisuus varmasti edessä. Miten viitsit suhtautu kouluun noin ylimielisesti? Minkä takia luulet, että koulua ylipäätään käydään?

        Minä tahdon käydä koulua mutta tällä hetkellä se tuntuu pahalt koska äiti ja isä puoli riitelee aina kotona ja se jää painamaan mieltä.


      • Anonyymi

        Korvakuumemittarin kand ei toimi


      • LähteminenHelpoin

        Huutonaurua lähtemiselle :DD. Itselläkin toimii tuo aivan mainiosti. Lähden kotiin joka päivä kolme tuntia aikaisemmin eikä tule edes seuraamuksia :). Suosittelen lähtemistä lämpimästi kaikille jotka eivät jaksa olla koulussa.


      • toimii_aina

        jätät repun luokan ulkopuolella ja kun ope käskee ottaa kirjat esiin sanot, että reppu jäi käytävään. Lähet hakeen sitä etkä tuu takas se opettaja ei tajuu, että oot lähtenu eikä laita possaoloa


      • SopraanoSeppo

        Kahdenkymmenen vuoden päästä taloa maalatessa voit miettiä olisiko kannattanut joskus olla koulussa.


      • Korvakuumemittari
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvakuumemittarin kand ei toimi

        Toimii eli tee sillai että laitat kuumemittari n pään tulikuuma veteen ja sitten kun olet sen antanut hetken olla siinä laita nopeasti korvaan! Voit saada jopa 38.0 lukeman!


      • Anonyymi
        on sitten loistava kirjoitti:

        tulevaisuus varmasti edessä. Miten viitsit suhtautu kouluun noin ylimielisesti? Minkä takia luulet, että koulua ylipäätään käydään?

        Mitä itse teet tällä sivustolla kerran niin paljon välität koulusta


      • Anonyymi

        Kiitä onneasi että sun aikana ei ollu wilmaa keksitty


      • Anonyymi
        on sitten loistava kirjoitti:

        tulevaisuus varmasti edessä. Miten viitsit suhtautu kouluun noin ylimielisesti? Minkä takia luulet, että koulua ylipäätään käydään?

        Miks oot tullu tänne sivustolle miten sä tänne löysit jos tuut vaa kritisoimaan hän on varmaan tietoinen omasta käyttäytymisestään ja koulunkäynnistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitä onneasi että sun aikana ei ollu wilmaa keksitty

        Wilma on perjaatteessa laiton koska WILMA


      • Anonyymi
        toimii_aina kirjoitti:

        jätät repun luokan ulkopuolella ja kun ope käskee ottaa kirjat esiin sanot, että reppu jäi käytävään. Lähet hakeen sitä etkä tuu takas se opettaja ei tajuu, että oot lähtenu eikä laita possaoloa

        Paitsi toisilta tunneilta


      • Anonyymi
        Della04 kirjoitti:

        Minä tahdon käydä koulua mutta tällä hetkellä se tuntuu pahalt koska äiti ja isä puoli riitelee aina kotona ja se jää painamaan mieltä.

        Et sä nyt sen takia jää koulusta pois koska se ei liity millään lailla kouluun voit vaikkapa mennä siellä koulussa puhumaan koulukuraattorille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks oot tullu tänne sivustolle miten sä tänne löysit jos tuut vaa kritisoimaan hän on varmaan tietoinen omasta käyttäytymisestään ja koulunkäynnistä

        Aika tota argumentitön viittaus koska hän varmaan löysi tämän jotain muuta selaillessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä itse teet tällä sivustolla kerran niin paljon välität koulusta

        Mitä minä teen täällä ainakin on se että olen oikeasti kipeä ja pidän koulusta mutta en kerta kaikkiaan pysty mennä kouluun ja kuumetta on mutta vanhemmat väittää että mittari valehtelee ja mittasin heidän vieressä ja normaalisti soitan pianoa ja pelaan mutta nyt olen vain nukkunut. ruutuaikakin näyttää 30min. Eivät usko vaan sanovat että feikkaan. Viimeksi sairastin koronan, muuta ei ole ollut 3 vuoteen ja luottavat minuun mutta ei silti voi jättäytyä pois koulusta.. ei edes ole tärkeä päivä.


      • Anonyymi
        SopraanoSeppo kirjoitti:

        Kahdenkymmenen vuoden päästä taloa maalatessa voit miettiä olisiko kannattanut joskus olla koulussa.

        Nii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä minä teen täällä ainakin on se että olen oikeasti kipeä ja pidän koulusta mutta en kerta kaikkiaan pysty mennä kouluun ja kuumetta on mutta vanhemmat väittää että mittari valehtelee ja mittasin heidän vieressä ja normaalisti soitan pianoa ja pelaan mutta nyt olen vain nukkunut. ruutuaikakin näyttää 30min. Eivät usko vaan sanovat että feikkaan. Viimeksi sairastin koronan, muuta ei ole ollut 3 vuoteen ja luottavat minuun mutta ei silti voi jättäytyä pois koulusta.. ei edes ole tärkeä päivä.

        No nii se on aina ärsyttävää ku oot oikeesti kipee mut vanhemmat ei usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvakuumemittarin kand ei toimi

        Lämmitä korvaa lämpimällä vedellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sä nyt sen takia jää koulusta pois koska se ei liity millään lailla kouluun voit vaikkapa mennä siellä koulussa puhumaan koulukuraattorille

        Sulla ei ole oikeutta vähätellä toisten kipua yms. Helvetin lapsellista. Jokanen käy koulua niinkun haluaa eikä sun tarvitse alkaa siitä vihastumaan jos jollain on huonot oltavat ja ei mene kouluun. Ei sun maailma siitä kaadu.


      • Anonyymi

        Varmaan töitä et saa😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämmitä korvaa lämpimällä vedellä

        pureskele hetken mandariinin kuorta nii tulee hetkeks lämpöö enoo kokeillu mut oon kuullu et toimii


      • Anonyymi
        on sitten loistava kirjoitti:

        tulevaisuus varmasti edessä. Miten viitsit suhtautu kouluun noin ylimielisesti? Minkä takia luulet, että koulua ylipäätään käydään?

        Ei meitä nuoria koulu kiinista


      • Anonyymi
        on sitten loistava kirjoitti:

        tulevaisuus varmasti edessä. Miten viitsit suhtautu kouluun noin ylimielisesti? Minkä takia luulet, että koulua ylipäätään käydään?

        Koulurauha onnistuu kun mamun kakarat laitetaan omiin kouluihin ja meidän lapset omiin kouluihin. Mamut häiriköivät tosi paljon ja kun ei saa komentaa olemaan hiljaa niin kaikki kärsivät. Ei ole edes käytöstapoja. Mikään viesti kotiin ei tuota tulosta. Päättäjien on pakko sulkea silmät kun heti huudetaan rasismia mamut itse aiheuttaa rasismin mamuja on vaan liikaa siitä johtuu rasismi. Mistä keino mamujen vähennyksiin


      • Anonyymi
        Della04 kirjoitti:

        Minä tahdon käydä koulua mutta tällä hetkellä se tuntuu pahalt koska äiti ja isä puoli riitelee aina kotona ja se jää painamaan mieltä.

        Minäkin tahtoisin kouluun mutta mamun kakaroita on liikaa ei ole mitään koulurauhaa tunnilla kun pitävät kauheaa mökää mikään komentaminen ei auta kun ei ole käytöstapoja. Ihan kuin olis apinalauma luokassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korvakuumemittarin kand ei toimi

        entä kainalomittari


      • Anonyymi

        En pysty tota kuumemittari asiaa tehä ku meillä on korvasta mitattava kuumemittari😂


      • Anonyymi
        SopraanoSeppo kirjoitti:

        Kahdenkymmenen vuoden päästä taloa maalatessa voit miettiä olisiko kannattanut joskus olla koulussa.

        Koitetaan muistaa tuo nii kattotaan sitte sillo vaikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä itse teet tällä sivustolla kerran niin paljon välität koulusta

        Faktat tiskiin!!


      • Anonyymi
        Della04 kirjoitti:

        Minä tahdon käydä koulua mutta tällä hetkellä se tuntuu pahalt koska äiti ja isä puoli riitelee aina kotona ja se jää painamaan mieltä.

        Tiiän tunteen ku on vaikee masennus ja ahdistuneisuus häiriö tai mikä nyt olikaan joutuu vetää lääkkeitä aamusin ja jos unohtaa nii sitte vituttaako koko päivän ja on vaa mieli ihan maas ja koulu nyt muutenki vähä perseestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii

        No koitan muistaa sillo 20 vuotiaan ei mul varmaan ees sitte oo talookaa mitä maalata näillä arvosanoil tai sit vaa hankin jonku tosi rikkaan miehen jonka ulkonäöllä ei oikee siinä tapauksessa oo paljon väliä kunhan on vaa rikas sillee vanha mielellään nii voin sitte äkkiä perinnötki saada💅👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei ole oikeutta vähätellä toisten kipua yms. Helvetin lapsellista. Jokanen käy koulua niinkun haluaa eikä sun tarvitse alkaa siitä vihastumaan jos jollain on huonot oltavat ja ei mene kouluun. Ei sun maailma siitä kaadu.

        Mä oon samaa mielt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulurauha onnistuu kun mamun kakarat laitetaan omiin kouluihin ja meidän lapset omiin kouluihin. Mamut häiriköivät tosi paljon ja kun ei saa komentaa olemaan hiljaa niin kaikki kärsivät. Ei ole edes käytöstapoja. Mikään viesti kotiin ei tuota tulosta. Päättäjien on pakko sulkea silmät kun heti huudetaan rasismia mamut itse aiheuttaa rasismin mamuja on vaan liikaa siitä johtuu rasismi. Mistä keino mamujen vähennyksiin

        LUOTI JUNAAN JA TAKAS SIPERIAAN 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        on sitten loistava kirjoitti:

        tulevaisuus varmasti edessä. Miten viitsit suhtautu kouluun noin ylimielisesti? Minkä takia luulet, että koulua ylipäätään käydään?

        Itel jo 400 poissaoloo enkä puoliakaa koulust ollu siel:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitä onneasi että sun aikana ei ollu wilmaa keksitty

        Sillo oli jotku vihkot mihin ope kirjotti merkinnät ja sit piti näyttää vanhemmille joka päivä se vihko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä minä teen täällä ainakin on se että olen oikeasti kipeä ja pidän koulusta mutta en kerta kaikkiaan pysty mennä kouluun ja kuumetta on mutta vanhemmat väittää että mittari valehtelee ja mittasin heidän vieressä ja normaalisti soitan pianoa ja pelaan mutta nyt olen vain nukkunut. ruutuaikakin näyttää 30min. Eivät usko vaan sanovat että feikkaan. Viimeksi sairastin koronan, muuta ei ole ollut 3 vuoteen ja luottavat minuun mutta ei silti voi jättäytyä pois koulusta.. ei edes ole tärkeä päivä.

        Jos sun vanhemmat on laittanut sut kouluun ni tee ens kerralla sillee et meet kouluun ja suoraa terkkarille kerrot sun oireet ja pääset terkalta takasin kotii


      • Anonyymi

        Oli hyviä👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitä onneasi että sun aikana ei ollu wilmaa keksitty

        mut oli ehkä reissuvihot


    • Jos ymmärsin oikein

      Jollaa sentään toimii toi vatsa on kipeä juttu. Ite olen monta kertaa sanonut, vaikka on ollut ihan oikeastikin niin eikun kouluun! Ja jos on, vaikka 37.2 lämpöä/kuumetta joudun silti kouluun. :/

      • ''kipeä''

        37.2 ''kuumetta'' toihan on normaalilämpö.


      • Väsyttää
        ''kipeä'' kirjoitti:

        37.2 ''kuumetta'' toihan on normaalilämpö.

        Ei kaikille


      • Lumikkixd
        ''kipeä'' kirjoitti:

        37.2 ''kuumetta'' toihan on normaalilämpö.

        Mulla jo 37astetta on jo kauheet päänsärkyy


      • ''kipeä'' kirjoitti:

        37.2 ''kuumetta'' toihan on normaalilämpö.

        Oma normi lämpö on 35 ja jotain joten 36 on jo pientä lämpöä


      • ''kipeä'' kirjoitti:

        37.2 ''kuumetta'' toihan on normaalilämpö.

        No et sä voi tietää toisten ihmisten kuluneita joillain on eri kuumeet


      • Anonyymi
        ''kipeä'' kirjoitti:

        37.2 ''kuumetta'' toihan on normaalilämpö.

        Se on kyllä hieman yli. Sellane 36 on normi


      • Anonyymi
        Vaahtokarkki2 kirjoitti:

        Oma normi lämpö on 35 ja jotain joten 36 on jo pientä lämpöä

        Joillakin voi olla 38lämpöä ja se on normaalia joillakin taas vaikka 35 ja 37 on niille kuumetta


      • Anonyymi
        ''kipeä'' kirjoitti:

        37.2 ''kuumetta'' toihan on normaalilämpö.

        mul on kai joku 36.2 eli mulla jos tohon nousee niin on jo reilusti lämpöä


      • Anonyymi

        Sama juttu:/


      • Anonyymi

        Mä teen aina silleen et jos haluun feikata nii sitte jos vanhemmat ei usko nii näytän niille viestin että ope on sanonu että jos on vähän kipeä niin pitää jäädä kotiin


      • Anonyymi
        ''kipeä'' kirjoitti:

        37.2 ''kuumetta'' toihan on normaalilämpö.

        Tiiän et oon myöhäs mut mun normaali on 35.6 et mä jään kotii jo 37 asteen kuumees


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä hieman yli. Sellane 36 on normi

        37.3 ja yli on kuumetta kaikilla


      • Anonyymi
        ''kipeä'' kirjoitti:

        37.2 ''kuumetta'' toihan on normaalilämpö.

        Mun normaali lämpötila on 36.4


    • vae111

      minä ainakin kysyn äidiltä..ja äiti on melkein aina antanut luvan..turhaa valehdella.

      • Anonyymi

        Miten jäädä kotiin kun en halvaksi mennä huomenna
        Kouluun


    • ...........

      Mene kouluun, ja jo heti aamulla mene terveydenhoitajalle valittamaan kamalaa päänsärkyä ja oksetusta ja huimausta. Treveydenhoitaja antaa sulle lääkettä ja kysyy jaksatko olla koulussa. Vastaa että haluat kotiin lepäämään. (Toimii mulla joka kerta. Kerkeen olla vain jotain 5 min koulussa ja saan heti vapautuksen)

      • Meillä on vain torstaisin terkkari.


      • Anonyymi

        Mulla on koulu toisessa kaupungissa niin mulle ei oo mahdollista koska bussit ei mee sillee ku haluisin 😅


      • Anonyymi

        no misä sää sit asut


      • Anonyymi

        Sehä antais turhaa lääkkeet, ent jos jollain on oikeesti pää kipee!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on koulu toisessa kaupungissa niin mulle ei oo mahdollista koska bussit ei mee sillee ku haluisin 😅

        No voisit sanoa et ehtiny bussiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on koulu toisessa kaupungissa niin mulle ei oo mahdollista koska bussit ei mee sillee ku haluisin 😅

        Sano että et saanu yöl unta ja myöhästyit vikasta aamun bussista toimii testattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano että et saanu yöl unta ja myöhästyit vikasta aamun bussista toimii testattu

        Mullaki on joku 7 km matkaa kouluu. Yritin just tota tekosyytä mut sitte mutsi vaan käski mennä pyörällä. Yritin sitte vaa mennä johki ostarille ja sit ope oli lähettäny mutsille viestin jossa se kyseli mun poissaolon syytä ja mutsi sano että mun pitäs olla koulus ja sit luvaton poissaolo......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullaki on joku 7 km matkaa kouluu. Yritin just tota tekosyytä mut sitte mutsi vaan käski mennä pyörällä. Yritin sitte vaa mennä johki ostarille ja sit ope oli lähettäny mutsille viestin jossa se kyseli mun poissaolon syytä ja mutsi sano että mun pitäs olla koulus ja sit luvaton poissaolo......

        Mulla on vaan 1 ja puol kilsaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehä antais turhaa lääkkeet, ent jos jollain on oikeesti pää kipee!?

        No tuskinpa se se ainoa lääke on joka sillä on?


    • Yksinkertaistaja

      Mene kouluun.

      • Eitoimienäänn

        Itse olin joskus 2 viikkoa pois ton maha kipee jutun takii ja nyt se "syy" ei enään kelpaa! Että itsekkin etsin uutta syytä jäädä pois koulusta! ps.meillä tuolla kylä koulussa ei oo terkkarii mille valittaa :/


    • NOLOL OONKIPEE

      Ei oo reilua, ite oon kotna ihan kipeenä aiheellisesti, mut vanhemmat ei usko. Pakko pai kysyä terveydenhoitajalta, vähän kivaa kun oon 7. luokal ja akat luokassa juoruilee vittu juttuja.

    • enolelintsari

      Kuumemittari lampppuu on varmaan paras, ei kannata ikin syödä/juoda mtn paskaa siitä ei tuu muu ku oksennus.. Toi ekana mainittu on kyl vähän vaikee ku se ei aluks tunnu nousevan millää ja sit oho se on jo yli 40 astetta :/ Ite oon 2 kertaa koklannu ja en millään saanu tyylii 37.5 joka ois riittäny hyvin niin pakko se sit oli 38.5llä mennä ja vetää kuumelääkettä ku pakotettiin -.-

    • Lipsui vähän asiasta

      mun kaveri on tosi usein flunssassa ja sen ei tarvii mennä kouluun. Nyt mun ääni on ihan maassa (olin eilen 3 tuntia talleilla) ja joka paikkaan sattuu, meen kohta sanomaan isälle että se kuume nousee koko ajan (niin kuin se oikeasti nousee) ja katotaan meenkö huomenna kouluun. En suunnilleen edes pysty puhumaan ku mun ääni on niin vaikee... tosi inhottavaa kun se sanoo mua lintsariks kun en osaa vastata siihen mitään.... :D voisin saanoo että lintsaanko kun.... plalplapla.... (:

    • ano lupa

      Voisitko keksiä jotain harrastuksiin liittyvää? Esim. sulla on matsi jossain/säestysharkat tms. Sitten tekaiset lapun muka harrastuksen vetäjältä ja anot pari päivää vapaata. Kotona ei tarvii sanoa mitään. Itse käytin tuota aikoinaan, mutta se oli kyllä ennen Wilmaa yms.

    • llllloooollll

      Otat pakkasesta vaikka jonkun KYLMÄN pakastehernepussin, ja pistät sen rintalastan päälle...vartiks?
      Kivuliastahan se on sen vartin ajan, mut tulee kuume. Ite käytän tot aina sillon tällön, ja vaa yhtenä kertana se ei toiminu... D:
      Vaarana on kuitenki keuhkokuume, jollon saat olla koulusta pois koko viikon.

      • Epätoivoinennuori

        Kuinka kauan tässä kestää kuumeen nousuun...? Tunti, yö, päivä?


      • ehkätoimii

        Ehkä ei niin riskialttista on laittaa se mahan päälle kuin rintalastalle


      • Anonyymi

        Ai hemmetti ku sattuu jo muutamas minuutis


    • ----

      Hahh :) Onneks mun äidille kelpaa vaan, kun ilmotan etten mee tänään kouluun. Oon muutenki niin harvoin pois, niin oman loman ottaminen ei haittaa mitään.

    • ..

      Juokset välkällä vessan "oksentamaan." Sitte sanot opelle että oksensit välkällä ja lähet kotiin. Tein niin torstaina ja toimi. :)

    • neeahh-_

      Kuumemittarin voi myös laittaa patteriin, se ehkä olis tehokkaampi.
      Koska kerran mun yks kaveri teki niin, ja se toimi.

      • Anonyymi

        Oon jääny monta kertaa kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon jääny monta kertaa kiinni

        Oon teatterilla ja saan olla joka viikko 2-3 päivää koulusta pois teatteriharkkojen takii


    • kova poika

      ihme vanhempia teillä,itse jouduin mennä kouluun 42.5 asteessa.

      • Jamppa 2

        Kuule kova poika toi 42,5 astetta on ihan sairas määrä menisit varmaan jo sairaalaan tommoses kuumees et pien huijari vaa......


      • 17v poika
        Jamppa 2 kirjoitti:

        Kuule kova poika toi 42,5 astetta on ihan sairas määrä menisit varmaan jo sairaalaan tommoses kuumees et pien huijari vaa......

        paskaa vedätystä taas kova poika:)) Kehon entsyymit alkavat tuhoutua siinä 42 asteen paikkeilla, jolloin hengenlähtö on lähellä..
        Ethän jatkossa viitsisi ns. "trollata" täällä :)


      • just..
        17v poika kirjoitti:

        paskaa vedätystä taas kova poika:)) Kehon entsyymit alkavat tuhoutua siinä 42 asteen paikkeilla, jolloin hengenlähtö on lähellä..
        Ethän jatkossa viitsisi ns. "trollata" täällä :)

        No öö 17v poika!Kaikilla meillä on varmasti ollu niin kova kuume vauvana ja sillon oma vastustuskyky on ollu vielä heikompi.Että älä yritä esittää kaikki tietävää..


      • HALUUNKIPEEKS
        Jamppa 2 kirjoitti:

        Kuule kova poika toi 42,5 astetta on ihan sairas määrä menisit varmaan jo sairaalaan tommoses kuumees et pien huijari vaa......

        Mul on ollu joku tauti mis oli 41 kuumetta söin vaa puuroa mut se oli. Kauhee tauti tuli lääke kuuri ja olin 3 viikkoo kipeen ei ollu kibaa


      • Kuumemityarit ei yleendä edes näytä yli 42 asteen kuumetta koska ihmimen on siinä vaiheessa jo ihan lopussa tai jopa kuollut 40 asteessa täytyy lähteä jo päivystykseen eikä yli 39 lämpöjä normi flunssassa tule!!!


      • Kusettaja

        Vittu keksi paremmat ns kusetuksen koska ihminen suunilleen kuolee jo 42.0


      • Amps

        Mun Kaverilla oli 45,1 kuumetta viime viikolla , sairaalassa se oli muttei kuollut (keuhkokuume)


      • Anonyymi
        Kusettaja kirjoitti:

        Vittu keksi paremmat ns kusetuksen koska ihminen suunilleen kuolee jo 42.0

        (Myöhässä) mut anteeks nyt vaa mul on ollu yrjötaudissa 41 astetta kuumetta enkä joutunut sairaalaan ja kaverini isoveli oli ollut 46 asteen kuumeessa ja vasta silloin joutunut sairaalaan.


      • Anonyymi

        Iha salee


      • Anonyymi

        Omg oli varmaan kylmä


      • Anonyymi
        17v poika kirjoitti:

        paskaa vedätystä taas kova poika:)) Kehon entsyymit alkavat tuhoutua siinä 42 asteen paikkeilla, jolloin hengenlähtö on lähellä..
        Ethän jatkossa viitsisi ns. "trollata" täällä :)

        Aai..se oli trolli, en tienny ku oon vaa 10.v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Myöhässä) mut anteeks nyt vaa mul on ollu yrjötaudissa 41 astetta kuumetta enkä joutunut sairaalaan ja kaverini isoveli oli ollut 46 asteen kuumeessa ja vasta silloin joutunut sairaalaan.

        VASTA SILLON?! SIIS SEHÄN ON VARMAAN JO PYÖRTYNY


      • Anonyymi
        Amps kirjoitti:

        Mun Kaverilla oli 45,1 kuumetta viime viikolla , sairaalassa se oli muttei kuollut (keuhkokuume)

        Joo mitä vittu tyyppi selittää???


    • kikka kolmonen

      Aamulla hampaiden pesun yhteydessä juot ensin pari lasillista vettä ja sitten työnnät hammasharjan kurkkuun. Se on paljon helpompaa kuin tehdä sormilla. Yrjö tulee varmasti ja sen jälkeen äitisi ei taatusti epäile vatsatautisi todenmukaisuutta.

      Älä tee tätä kuitenkaan liian usein, sillä yrjö pilaa hampaat, kun se syövyttää niistä kiilteen. Ja jos oksentelet joka viikko, niin äitisi vie sut varmasti johonkin tutkimuksiin.

    • poika mies

      oon 6 luokkalainen ja oon ehkä lintassu koulusta jotain 3-4 kertaa . :) mä sanon vaa mutsille et on maha kipee. ja mä oon aika hyvä puhumaan nii mä saan jotenkin oudosti äitin puhuttuu ympäri :)

      • Della04

        Olen tehnyt tämän saman 3 kertaa koska en yksin kertaisesti jaksanu enää kouluun koska mieltä painoi vanhempien riitely tosin tänään pitäis jaksaa äiti sano että jatkossa en enää mahakivusta jää kotiin etä muuten laittaa että pinnaan 😑


      • Anonyymi

        Miten siis mun äiti ei usko melkein mitään mitä mä sanon


    • tosikipee

      oon ollu puol vuotta kipee ja haluun kouluun

      • Anonyymi

        Mikä tauti (myöhäs kai?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tauti (myöhäs kai?)

        vähä vaa myöhäs


      • Anonyymi

        Öö puol vuotta, oikeesti?


    • 8 luokalla

      oho tää on vähä vanha mut ku oon nyt koulust pois ja on vaa yskää ja vähä flunssaaa ni haluisin myös kuumeen että miten se nyt saadaan ?

      • Jammokammo

        Laita kuume mittari patteriin tai lamppuun tai voit kait kylmä pussin rintaan15 min ja siitä tulee kuume


    • gwZ

      Onneks mun ei tarvinnu peruskouluaikana mitää selitellä, sanoin vaa mutsille et en jaksa/pysty menee kouluun ja jään himaan nukkumaan. Merkkasi sitten poissaolot luvallisiksi.

    • sasku-t

      ette varmaan kyllä usko mutta en ikinä haluaisi olla pois koulusta xD menen kouluun nuhassa ja kurkku kivussa ..vain jos kuumetta nousee en mene tai on joku esim.oksennus tauti ;) mun mielestä koulussa on ihan jees ♥

      • bossiee

        oikeesti hikke! .I.


      • Paistinpannu1
        bossiee kirjoitti:

        oikeesti hikke! .I.

        Älä vaan


      • Anonyymi

        xdd vanha kesu mut sma :D koulu hyperjees, en haluis jäähä poies, mut pakko ku 39.4 astetta kuumetta, kurkkukipua, ääne iihan painuksissa ja yrjöttää DD::



        koulu = <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        xdd vanha kesu mut sma :D koulu hyperjees, en haluis jäähä poies, mut pakko ku 39.4 astetta kuumetta, kurkkukipua, ääne iihan painuksissa ja yrjöttää DD::



        koulu = <3

        Siis ite en tykkää hirveesti koulusta mutta oisin tänää ihan mielellään menny ja mulla on ny sit kurkku kipee ja joudun korona testii VITTU ja muo pelottaa et tää menee ohi täs päiväl ku sit menisin periaatteessa terveenä siihen testii ja sit porukat luulee et mä huijasin ni aika outoo mut toivon et tää helpottais huomen aamul tai tänää illal ku tuntuu vähä et tää pikkuhiljaa helpottaa ni Vittu


      • Anonyymi

        Siis ei kukaan haluu nyt missään koulussa haluu enää olla!


      • Anonyymi

        Samoin


    • liikaaa D:

      Jos haluat vaikka lintsata keskenpäivän tulevan liikunnantunnin niin sano liikanopelle että "mulla on hammaslääkäri" niin hän päästää sinut menemään. mulla on toiminu monesti! ;)

    • kokemuss

      Laitat lampun päälle ja kuumemittarin siihen lampun lähelle silleen ettei osu siihen tulee nopeesti yli 40 mut kannattaa tähdätä johonki 38 tai sit vaan vedät sitä kuumemittarii peittoo tai jotain kangasta vasten silleen nopeesti. Ja sanot et pää on kipee. Ja oksennustautii on helppo näytellä laittamal sormet kurkkuu ja sitä helpottaa viel jos ajattelee jotain ällöö. Ite käytän vaa tota lamppu juttuu ja sitä peittoon vetämistä ja sanon et maha ja pää on kipeen ja et on huono olo.

    • kokemuss

      Ja niille jotka sanoo et miks pitää valehdella ku mutsi antaa jäädä kotiin ku sanoo et haluu jäädä ni monilla ei anna.

    • Opettajasi tässä

      Miten niin et viitsisi lintsata? Lintsaamisestahan tässä juuri on kyse. Et ilmeisesti ainakaan vielä kuusi vuotta sitten oikein tuntenut terminologiaa.

      • kokemuss

        Aloittaja tarkoitti lintsaamisella sitä että vaan jättää menemättä kouluun sanomatta kenellekään mitään


      • Anonyymi

        Ite en oo ikinä lintsannut, paitsi silloin kun olin viikonlopun aikana kipeä. VIIKONLOPUN??! Tyhmää! Mulla oli sit vielä maanantaina vähän nuhaa ja kurkkukipua joten valehtelin että oon kipee vaikka olisin jo voinut mennä kouluun, ei kuumetta edes ollut. Mut nyt ku tää korona on nii on aika helppo lintsata.


    • USKOTTAVA GUY

      Minulla toimii aina mullaonvatsakipeä- tekniikka. Esitän puhelimessa tyyppiä joka on pyörtynyt ja juuri heräsi.

    • Feikkimaha

      Mä oon just mahakipeä- taktiikalla jääny pois

    • OnseHauskaa

      Ite just soitin äidille et kävin oksentamassa ja sit alko huippaan iha pirusti nii meni läpi vaikka se kysy et etkai sä nyt yritä lintsata xd mut sanoin et oikeesti oksensin...;) vaikkakin nää mun "olenmasukivussa" alkaa jo vähän epäilyttää porukoita nii kyllä oon silti joka kerta onnistunut kun on paska päivä tiedossa

    • OnseHauskaa

      Täs muistelin joskus omia lintsauksiani nii kerran kävi niin että soitin taas mamile että olen kipiä niin juu eiköhän mene 15 min kun makaan sängyssä ja sit yrität nousta ylös niin et pääse kun huippaa niin p****leesti :D sitten mittaat kuumeen 38. Ja makaat sängyssä yli puol päivää.... :D

      Karma is a bitch

    • 1234512566124564420

      Kerran valitin päänsärkyä ja ope sano et pääsen kotii

      • toimiii

        mie sanoin 6lk et mul on pääkipee (ei oikeesti ollu) opelle ni se oli sille et no voit mennä kotiin, ja kun olin kotona ni mittasin ihan huvin vuoksi kuumeen ni ei ollu ni imeskelin kuumaa teepussia sit päätä alko särkee ja seuraavana aamuna äiti kysy et mittaapa kuu men ni mul oli 38.3 ja olin sit yli viikon pois kouluta ja sain influenssan


    • Tamperekaka

      Mä ainakin tein kerran tällee.. Soitan koulusta äidille ja sanon että tuntuu että on poskiontelon tulehdus ja äiti varaa lääkärin ni pääsen pois koulusta. Sit jos haluu olla pari pv ylimääräst ni voi sanoo et lääkkeist tuli pään särkyy tai vatsakipuja

    • Sipaaq

      Mulla ainakin äskettäin toimi se, että tulin alakertaan ja sanoin että on huono olo.
      Äiti pyysi et mittaa kuume.
      Mittasin kuumeen ei ollu oikeesti kun vaan 36.87. Käytin vähän apuna takkaa mut se oli vaikeeta kun isi ramppas siinä koko ajan.
      Sitte vein kuumemittarin äidille. Se kysy et onko sulla muutakuin huono olo?
      Lisäsin vielä että päätäsärkee.
      Äiti rupes miettiin jäänkö vai enkö.
      Se sano et on liikkeellä tauteja niin mä sain jäädä kotiin!!
      Nyt vaan makaan ei kipeänä sängyssä.

      P.S
      Kannattaa tehdä toi kun on tauteja liikkeellä saattaa toimia!

    • djfjJdh

      Voi helvetti kun on säälitäviä nää poissaolo syyt peruskoulussa :D en ikinä menis hankkimaan kuumettaa tms. että vois olla pois. Ite amiksessa jotain 150h poissaoloja ei kukaan välitä jos ei aamun tunneille jaksa mennä tai viitsi oottamaan seuraavien tuntien alkua hyppytuntien takia.

      sanokaa vanhemmille rehellisesti syy jos ei jaksa nousta tai ei ole lukenu kokeeseen, luvaton poissaolo ei ole maailmanloppu. -.-

      • Anonyymi

        mulle se on ja mä vihaan sitä et välitän siitä
        heh nyt on 2022 vuosi ja toi viesti on lähetetty 2016


    • Demu

      Mä en menny kouluu ollenkaa vaa pelasin metäs kokopäivän enkä jääny ees kiinni

    • Jokutyttötäällävaan

      Väitä et sul on menkka kramppeja ja et sattuu iha hirveesti ja siihen voit viel lisätä et on muutenki ollu pari viime päivää maha jo vähän kipee

      • HereComesDatBoi

        Jos on poika niin varmasti menee läpi.


    • naim

      Mä olen oikeesti kipeä mutta äiti ei usko vaan pakottaa kouluun

      • Anonyymi

        Mee terkkarille


    • FFGF

      Laita melkein kuuman veteen kuume mittari sain olla kotoon pari viikkoo sit 4 päivää kotoon se nousee sit tosi helpost yli 38

    • Henkilöboe

      Itse oon että mun vatsa on sekaisin

    • SeOIKEESTIkipee

      Mä oon just nyt kipee, mut ei äiti usko :c Sattuu kurkkuun, päähän ja mahaan JA sen lisäks oon iha tukos :c Mut ei se usko ku niit poissaoloja viime lukukaudella saatto vähän kertyy :D

    • Kipee

      Kuumemittari lamppuun, terkkarille tai vatsaan sattuu ja syö jotain pahaa niin oksennat ja saat jäädä kotiin

    • 6lk.meneväpoitsu

      Meen 6lk. ja oon poika. En oo ikinä listannut enkä koskaa ees oo ajatellu et pitäiskö listata. (En oo ollu kertaakaan jälkee ja huonoin koe numero on 8

      • hikke2424

        pääkii hikke


      • 6lkmenevätyttö

        Meen 6lk. ja oon tyttö. En oo ikinä lintsannu enkä ees ajatellu ja huonoin koe numero on 9. Nyt on kipee olo ja en oo varma pitäiskö mennä kouluun. Enkä oo ollu ku lerran pois koulusta täl luokal. Auttakaa en osaa päättää et meenkö kouluun.


      • Anonyymi

        Mun huonoin numero on 9! Ja sain mun vitosen todistukseen pelkkiä kymppejä ja samoin nelosen todistukseen mut kolmowen todistukseen sain yhen ysin. Ja en minäkään oo lintsannu tai ajatellu lintsaamista.


    • Napz

      Paras tapa on se, että jos on masennus. Itse olen saanut monta kertaa jäädä pois, kun ei oo ollu motii mennä kouluu

    • Jeeeeeeee

      Mää ainakin tein sulkee et valitun äidille maha kivusta ja sanoin että meinasin oksentaa:Dtoimi

    • Mursu_v2

      Kannattaa alkaa valittaa kivus jo vähä enne aamua jolloin haluu jäädä pois esim illal voi sanoo et on ollu vähä huono olo koko päivän nii tulee uskottavampi kun vaa sellainen et on äkkii kipee :3

    • lkglkkkl

      Jos jotkin oppilaat ovat tällaisia, niin heidät pitäisi vapauttaa koulunkäynistä kokonaan. Turhaa heitä on koulussa pitää ilmapiiriä pilaamassa.

      • Lintsari

        "Jos jotkin oppilaat ovat tällaisia, niin heidät pitäisi vapauttaa koulunkäynistä kokonaan. Turhaa heitä on koulussa pitää ilmapiiriä pilaamassa."
        No ei.. Eivät välttämättä jaksa/halua koulua, mut jos amiksesta/lukiosta puhutaan, niin Joo. Mut muuten peruskoulu käydään, että opit elämäntavat ja taidot. Jotkut yksinkertaisesti lintsaa sen takia, kun on liian helppoa koulussa.
        T. Lintsaaja jolle koulu on helppoa


    • TestaaJosEiMuutaKeksi

      Jos haluaa oikeesti kipeeks niin märät sukat jalkaan ja nukkuu yön ikkuna auki. Seuraavana aamuna oli kurkku kipee ja pientä lämpöä.

    • IhmeVanhempiaTeillä

      Yhtenä aamuna oksensin ja jouduin kouluun.

    • Enjaksamennakouluun

      Vanha keskustelu mut kuiteski.Haluaisin kaverille la yöksi mut en huomenna jaksa mennä kouluun koska pitkä päivä ja koe johon en oo harjotellu.Oisko jos sanon huomenna et mahaan sattuu nii onko mitää mahollisuutta päästä vklp kaverille?

    • Gaggaa

      Hiero kuumemittaria paljaan reiden ja kämmenen välissä niin kuumemittariin saa halutun luvun

    • Kaadu rappusis tai jotai sellasta

    • justAsking

      Kuumemittari kuuman vesihanan alle. Toimii aina...

    • kipeälapsi

      Mulla itellä nenä valuu kokoajan ja kurkku saatanan kipeä mut äiti vaa sanoo et "mee kouluun ja sit jos et pysty ni tuu kotiin." mutta kun mulla on aika pitkä matka kouluun ni siin ei ois mitää järkee et vaa ramppaan siinä koululla. Sitte se sanoo kans vaa että "kurkku on yleensä aamusin vaa tosi kipee kylläs e sitte pävällä helpottaa." mutta kun en jaksa silti XD ongelmana siis että en pysty oikeesti menee kouluun mutta äiti ei usko.

    • feikkikipeä

      Oon monta kertaa lintsannu ja huijannu et oon kipee mut nyt ku oon oikeest kipee ni äiti ei sit usko mua koska se tietää et meil on tulossa vaikee koe. tää on kai sit karmaa :DD

    • Hei!
      Eikö nyt kannattaisi miettiä, miksi sinne kouluun ei halua mennä? Jos on jokin asia niin eikö siitä olisi parempi puhua, vaikka koulukuraattorin tai terveydenhoitajan kanssa? Omat vanhemmatkin ymmärtäisivät ehkä paremmin jos kertoisitte oikean syyn siihen, miksi sinne kouluun ette tahdo mennä. Asioista kannattaa aina puhua eikä ohittaa niitä jollakin tekosyyllä.
      Tentit ja kokeet on tehtävä kuitenkin, ei poissaolo siinä auta.
      Terveisin: Susanna ja Päivi

    • Kyllästynytkouluun

      Sanot et sul on mikreenii

    • oopdh

      Itsellä on tällä hetkellä 37.4 kuumetta se kuumemittari lamppuun on paras taktiikka!

    • toimiig

      Mee vessaan puoleks tunniks ja kun tuut pois sano et sul oli ripuliq ja valita mqhakipua :)

    • kurelfil

      muistan minäkin kiusajan,,,kouluvuosista,,,,aina kun hän tulu lähemmaksi ,,,tuntui,,,et hän haise kakka,,,,en o miettinyt sitten söikö,hän niitä vain laskikö vain,,,,,

    • Hölöblöötäkokopaska

      Meillä ei kyllä toimis tuo "kuumemittari lamppuun"- tekniikka, kun äiti on saakelin hyvä ihan vain kädellä otsasta "mittaamaan" lämpöä.

      • Anonyymi

        Laita otsa siihe lamppuun kiinni kans


    • epätoivoineeeeeenn

      tää on vanha mut ihs, sain jäätyy päänsäryn takii pois ekalt tunnilt, mut iskä kuitenki sano et soittele sit vaik tunnin pääst et mikä olo/meetkö kouluun ni oisko jotain tosi uskottavaa miks oisin sit koko päivän pois (särkee oikeesti vähän päätä)

    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      Miksi et voisi mennä kouluun, kiusataanko sinua? Suomessa jokaisella 7-16 -vuotiaalla on oppivelvollisuus ja se on pakko suorittaa. Jos et mene usein kouluun, sinulle tulee ennemmin tai myöhemmin ongelmia ja voit joutua esimerkiksi lastenkotiin tai erityiskouluun.

      Myös aikuiset joutuvat käymään töissä, vaikka heitä ei huvittaisi. Jos he eivät kävisi töissä, he eivät voisi elättää itseään. Koulusta ei saa palkkaa, koska oppilailla on huoltajat maksamassa heidän tarvitsemansa ruuat, lääkkeet ja muut tarvikkeet.

      Jos sinulla on laiska asenne koulussa, tulet olemaan laiska myös aikuisena työpaikalla.

    • hastekilpailu2018

      joukset pitkin taloa ja kiljut niin se kyl auttaa

    • lehmähahaha

      Kannattaa käyttää näitä sen mukaan kuinka uskottava sun täytyy olla:

      1. Helpoin ja mukavin on ehkä se että hinkkaat kuumemittaria paitaa/johonki kankaasee sen mukaa kuinka korkeen kuumeen haluat, pidät vaikka otsaa ihan lampun eeessä (saattaa kyllä aiheuttaa päänsärkyä)
      2. Sitten vähän ällöttävämpi tapa on juoda ensin jonkin verran, ja pistää sormet kurkkuu oottaen et tulee oksennus. Ei tunnu mukavalta mut sen jälkee kukaa ei voi pakottaa sua kouluu:)

    • Vitunvittu

      Itte lähdin sillä mä halusin mennä ostaa kaupasta energiajuomaa, ja hengailee. Ja olin siis 11v, ja nykyään 13v.

      Mutnjoo, silloin menin kouluun, ja siel sit esitin väsynyttä ja kipeetä aikanhyvin ja löhdin kauppaan ostaa, ja enegiajuomaa juomaan. Ei menny ilmotusta mihinkää, enkä jääny kiinnikkään eiis.

    • Dab789

      Ole vain oikeasti kipeä tai sano vanhemmilles et on esimerkiks käsitöitä joista et tykkää ollenkaan jne. nii ainaki mul joskus toimii.

    • Prolintsaaja

      1. Hinkkaa kuumemittaria paitaan KOVAA ja oota että tulee joku 38-39 lämpö/tai laita ihan lamppuun kiinni ja oota et lämpenee. Lisää uskottavuutta tuo jos haluut pitää otsaa lampun alla sillee että jos haluaa testata sun ottaa ni se on kuuma.
      2. Sano että oot kipeä terkkarille/luokanvalvojalle (tyyliin että oksettaa & heikottaa koska terkkari saattaa mitata kuumeen)
      ja (taas kerran jos haluat vähän tuoda uskottavuutta jotain varten voit oksentaa laittamalla kädet kurkkuun, ei satu yhtään, vaan vähän allöä :))

      Ite just kun oon "kipee" eli lintsaan ni haen kaupasta jotain paskaa ja vedän sitä mun huoneessa ja kun vanhemmat tulee töistä niin syön vaan mun huoneessa, ettei ne luule että kun ruokaki maistuu ni oon kunnos😅 Ei se lintsaaminen kovin vaikeeta ole, pitää vaan vähän osata miettiä ja esittää vanhemmille.

    • Vatsalöysäl

      Yleensä itellä on aina toiminut ”vatsalöysällä” ja sitte tulee vastaus että ”eli et voi mennä kouluun?” ja vastaan siihe aina ” no ei sielä koulussa oo kiva käydä p*skalla” toimii aina mut huomiseks pitäs keksii uus varmaanki meen ekalle tunnille (köksää) ja sanon et heikottaa ja käyn terkkaril. On vanha kuva kuume mittarist mis on 38.3 astetta nii näytän sen

    • Jffkfnfn

      On ihailtavaa että mietit tuollaisia sabo vaikka että sulla on spenkat jos oot poika ja jos oot tyttö nii sano et sul on menkat

    • anonyymi_AZn

      Nuku märät sukat jalassa ikkuna auki, toimii AINA tulee flunssa ja kuumetta

    • Anonyymi

      Kiitos nyt mulla on hirveen huono omatunto kun kokeilin sitä et laitan kuumemittarin veteen:((

    • Anonyymi

      Meillä koulussa se huono olo ei oikeen toimi. Esim...Mulla oli aika vasta koulussa paha olo enkä perkele saanut lähtä kun piti väkisin käyä päivä loppuun...ja oksensinkin vielä päivän päätteeksi. Mun oli aika vaikee kävellä niin pääsin yhen open kyydillä :)

    • Anonyymi

      Jos on sellanen korvakuumemittari nii laita se ihan tulikuumaan veteen se suojan pää nii saa tosi uskottavii lukui mut pitää pari kertaa koklaa kun ekal kerral oli 42 astetta "kuumetta" ja toi ei varmaa kellää toimi nii sain 37,7 nii toi meni hyvin läpi ja jos haluu vähä pitempää " kipee" nii laita vähä pitemmäks aikaa sinne veteen nii saat jonku 38 kuumeen mutta ei kannata laittaa jotai 40 koska mul on kerran ollu joku 39,9 asteen kuume siis oikeesti ja sillon ei jaksa tehä mitään ja sitä ei oikeesti voi tietää et miltä se tuntuu

    • Anonyymi

      Sano että sulla on vaikka ...SARS ja EBOLA

    • Anonyymi

      Syö ihan pieni pala paskaa, esim. omaasi. Rotan ja koiran, kanin ja hepan kelpaa kanssa. Ihan kynnen kokonen papana vaan. Sitten oot kipee 1-12 tuntia ottamisesta.

    • Anonyymi

      Alapää kipee toimii paremmin ku yläpään kipu.

      • Anonyymi

        miten vitus toimis


    • Anonyymi

      Ite tein et hella oli lämmin muttei päällä ja sitten laitoin hihani siihen ihan 2 sec. Ja laitoin kuumemittari hihaani vasten. Tuli 37.2 astetta, mutta oisi voinut vielä isommankin saada. Mutta tuo aste riitti minulle ja sain olla kotona

    • Jos sun vanhemmat menee töihin ennen ku meet kouluun niin soita vaikka sun äitilles ja kerro et sul on kuumetta ja keksi joku hyvä lämpötila. Toimii aina. 👌

    • Anonyymi

      lyö perseelle ja sano et pidät omaa vapaata

    • Anonyymi

      Syöt vähän tupakanpurua armejassa ainaski käytettiin sitä

    • Anonyymi

      Ota huikka glykolia, suullinen riittää *a*

    • Anonyymi

      Kerro aamulla et sulla on outo olo ja et tuntuu et ois kuumetta mut ennen sitä hankaa joku pari minsaa sun otsaa vaikka kädel sillee et se on aika kuuma ja sit sun äiti varmaa kokeilee sun otsaa

    • Anonyymi

      Viimeiselle tai ekalle tunnille voi sanoa menevänsä myös hammaslääkäriin jos haluat olla kaksi tuntia pois aamulla niin sano, että alkoi tunnin myöhemmin kun sun koulu alkaa . Eihän olisi ollut järkeä tulla ekalle tunnille. Siitä ei jää kiinni..

    • Anonyymi

      Siis itellä tuli vi*un huono olo ku söin hammastahnaa pureskelin appelsiinin kuoria yms😁nii nyt on huono olo että kannattaa vaa tehä kaikkkeee

    • eri asia sit, et kui monta kertaa/kui usein näitä lintsauskeinoja voi käyttää esim. lukuvuoden aikana. ei varmaa iha jokaviikko voi olla pois?
      tai kui usei yleensä ihmisil on kuumetta?

    • Anonyymi

      Voiko joku kertoa millä muulla tavalla kuumemittarin saa kuumaksi tai silleen että siinä näkyy että sulla olis lämpöä kuin lampun avulla? Itse olen joskus laittanut kuumemittarin teehen mutta se kannataa vain nopeasti dipata sinne että näkyy ainakin 38.5

    • Anonyymi

      No nyt on kyl hyvä feikkaa ku on korona! Huomisen plääni mulla on et sanon vatsakivusta ja feikkaan vähä lämpöö ja näin.

    • Anonyymi

      Ite oon nyt 15v ja olen lintsannut aika monelta tunnilta. Etenkin valinnaisista. Ensimmäinen kerta , kun lintsasin onnistui niin , että menin ensin aamu palalle ja piereskelin paljon ja väitin , että maha sekaisin. Aamupalan jälkeen juoksin ruokapöydästä muka oksentamaan. Vanhemmat sitten antoivat jäädä kotiin. On myös ollut teeskenneltyä pääkipua , hammassärkyä ja välillä ollut muka jalka kipeenä. Nyt viimesin lintsaus meni pieleen. Pääsin kyllä pois koululta , kun väitin , että pää kipee. Mua uskottiin siksi , että olin kaatunut portaissa ja siinä oli ollut silminnäkijöitä. Pää ei kuitenkaan ollut kipee vaan olin lyönyt vain perseeni rappusiin joten olisin voinut hyvin jatkaa koulua. Päätin kuitenkin hieman valehdella ja viettää vapaapäivän kotona. Tämä lintsaus kuitenkin tuotti enemmän harmia kuin iloa. Kun olin lähdössä koululta niin jalka lipsahti pyörän polkimelta ja löin kulkuset pyörän runkoon. Kotona en sitten ottanutkaan rennosti vaan olin aivan tuskissani. En ole nyt sen jälkeen lintsannut, mutta kai minä taas aloitan senkin.

    • Anonyymi

      Oon aika myöhäs mut mä sanon aina et mua oksettaa tai mulla on huono olo nii ei tarvi mennä kouluu

      • Anonyymi

        Vanha keskustelu mut tarviin apuu lol. Eli siis ala-asteella lintsasin sillee et sanoin vaa päätä särkee ja nyt sanon et kurkkuun koskee, mut aina tulee omatunto kolkuttelee ja ihs jos oon oikeesti kipee nii tulee silti semmonen olo et on ihan hirvee ihminen ku vaan lintsaan ja nyt on tulos just maanantai eli hirvein päivä ja iltaan asti pitäis olla kaupungissa, vähän sattuu kurkkuun mutta myös ruotsin koe tulossa ja jos jäisin pois nii kaikki ajattelis vaa et en haluu tehä sitä ja hankin vaa lisää aikaa joten mitä pitäis tehä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha keskustelu mut tarviin apuu lol. Eli siis ala-asteella lintsasin sillee et sanoin vaa päätä särkee ja nyt sanon et kurkkuun koskee, mut aina tulee omatunto kolkuttelee ja ihs jos oon oikeesti kipee nii tulee silti semmonen olo et on ihan hirvee ihminen ku vaan lintsaan ja nyt on tulos just maanantai eli hirvein päivä ja iltaan asti pitäis olla kaupungissa, vähän sattuu kurkkuun mutta myös ruotsin koe tulossa ja jos jäisin pois nii kaikki ajattelis vaa et en haluu tehä sitä ja hankin vaa lisää aikaa joten mitä pitäis tehä

        Mun opettaja sanoo mulle. että ei mee läpi


    • Anonyymi

      Itellä on toiminu aina noi "mulla on maha kipee, j
      Oon yrittäny käyä vessas" "Paha olo" 🤢

    • Anonyymi

      1.Mene 9.00-8.00 nukkumaan!! Ja sano menen aikaisin nukkumaan sattuu vatsaaan
      2.aamulla valita Äitille/isälle vatsakivusta (kuvaile paljon)!!
      3.Älä syö hirveästi mitään että näytät vatsakipulaiselta! 🙌🏽

    • Anonyymi

      Ei saa esittää kipeää!

    • Anonyymi

      Laita vettä nenää nii näytät nuhaselta ja nyt kotona aikan ei saa mennä nuhas kouluu😏😏

    • Anonyymi

      Sano että sulla on vaikka Pää niin kipee että et pysty ajattelemaan mitään niin sen pitäis toimia!

    • Anonyymi

      tarviin ihan oikeesti apua. eli oon pari päivää feikannu olevani kipeä, ja kävin eilen koronatesteissä. tulos tuli tänään, mikä oli negatiivinen ja huomenna pitäisi mennä kouluun. kaverit ei oo menossa huomenna kouluun ja liikunta on ihan super ahistavaa. on ihan jäätävän kipeä maha ja pää, mutta äiti ei usko. miten saan esim. otsan kuumaksi ja naaman kalpeaksi, koska meillä ei ole kuumemittaria, millä huijata?

      • Laita vaikka jokin kuuma pussi otsan päälle jonka olet itse lämmittänyt


    • Anonyymi

      Mitä teen en halua huomenna kouluun

    • Anonyymi

      Tänään mulla alkaa 9.15 koulu mut en millää Jaksa mennä oisko Vikkejä jotta voi sanoo mutsille et oon kipee ja et uskoo

    • Anonyymi

      Moi , mä en tod haluis mennä huomenna kouluun ja olis kiva jos joku vois vähä jeesaa

    • Anonyymi

      Siis en tänään jaksanut mennä kouluun jotaen valitin vanhemmille että pää kipee ja sit ne sano et oota tuloon sulle BURANAA ja nyt ihan terveenä minä jouduin NIELASEMAAN SEN ja nyt sattuu OIKEESTI mahaan MITÄ MÄ TEEN?!

      • Anonyymi

        Mun vanhemmat onneks aina kysyy et haluunko lääkkeen. Yleensä mä sanon kyllä. Vaikka en mä kyllä ikinä oo lintsannutkaan.


    • Anonyymi

      Ite vaa sillee oon kipee ja jään vege

    • Anonyymi

      Tässä on tulossa kovaa vauhtia uusi suomalainen ikäluokka yhteiskunnan elätettäväksi.
      Käykää lapset koulunne. Lapiohommia ei ole enää oikeasti olemassa.

    • Anonyymi

      Nyt ois semmone kikka ett illalla meet normaalisti nukkuu ja nuku vaikka puolialasti ilman peittoa ja tyynyä ja kaiva nenää vähä väliä. Myöhimmi sul on sit flunssa ja ehkä pientä kuumetta. Testattu on ja toimii

    • Anonyymi

      Mo

    • Anonyymi

      Että sanot äitille ja isälle että päätä särkee niin ei tarvitse mennä kouluun 😎

      • Anonyymi

        Ite oon nyt valvonu koko yön ku en vaa yksin kertasesti oo saanu nukuttuu. Kello nyt jo neljä ja en oo mitenkää menos huomen kouluu ku ois viel pitkä tetti, ja alkaa ennen kahdeksaa. Mun vanhemmat ei oo himas ja aamul ne ei salee tuu vastaa puhelimee eikä mul oo varaa enää luvattomille.


    • Anonyymi

      Itse olen ihan oikeasti tällä hetkellä kipeä mutta äitini ei usko koska ei ole kuumetta

    • Anonyymi

      Mä en mene huomenna kouluun

    • Anonyymi

      Mä oon ollut nyt maanantain ja tiistain pois koulusta koska mun niska on ollut niin pahassa krampeista😬 En oo varma kuuluisko mun mennä kouluun mut äiti ainakin haluu. Mua sattuu edelleen tosi paljon ja haluun jäädä kotiin myös sen takia että saan katottuu ”Anna, a lopussa” sarjan loppuun. Mä oon silti aika varma et jään kotiin koska osaan näytellä itteni niin🥵 Mut joo voitteko auttaa ja kertoo et pitäiskö mun mennä

    • Anonyymi

      Hei mä meen tiistaina koulu mul heti koe se En

    • Anonyymi

      Mä en halua mennä huomenna sinne hammaslääkäri klo 14:30

    • Anonyymi

      Itseä ei koulunkäynti koskaan kiinnostanut, eikä kyllä työelämäkään ole napannut

    • Anonyymi

      En usko että toimii

    • Anonyymi

      Yleensä mutsi lähtee ennen mua nii et voin lähettää viestiä et olisin kipeenä. Sitten kun se tulee töistä se on rauhallinen, ei kannata tehä niin joka viikonpäivä

    • Anonyymi

      Samaa mietin

    • Anonyymi

      Joo oon kyllä ihan hiton paljo myöhässä mut ite tein ainaki tänää sillee että valitin aamulla iskälle päänsärkyä ja huonoa oloa (huimaamista yms) ja sitte myöhemmin päivällä laitoin kuumemittarin lämpimään vesilasiin. Oli kyllä aika vaikeeta saaha hyvä lämpötila siihen.

    • Anonyymi

      Uuxjx
      ‼️ 👇 👇 👇 ‼️ 👇 👇 👇 🤷‍♂️️ ja se oli se sitten 8

    • Anonyymi

      en tiedä mietin samaa😭😪

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä normaalisti kouluun sitten 30 min koulun alusta sano opelle että sulla on huono olo etkä pysty keskittymään sen takia ja sitten ainakin mun ope aina sanoo "noh tarkkaillaan getki ja jos se ei auta niin voin soittaa vanhemmillesi ja voit lähteä kotiin lepääämään"

    • Anonyymi

      moro tämmönen vinkki että laita 2-4 pussia odenssia huuleen koulun vessassa ja meeet sanoo opettajalle että vähän huono olo ja eiku kotia kohti (jos on kokenu konkari neljä ylös ja kaks alas ni alkaa sätkii ku juutalainen kaasukammiossa) :)

    • Anonyymi

      Mäkin esitän huomenna joten tarvitsen itsekin apua

    • Anonyymi

      Lintsaa sillein että sano et sulla on huono olo tai oksettaa

    • Anonyymi

      Mulla ainakin toimi että ottaa sellaisen pesusienen laittaa kuuman veden alle silleen että sieni ilme täyteen vettä sitten puristaa vedet pois antaa ihan hetken jäähtyä ja sitten viikkaa sienen tuplasti laittaa kuumemittarin sinne sisällä ja pitää sen sisällä siihen asti kun tulee noin 38 astetta ”kuumetta”

    • Anonyymi

      Hyvä homma mäki alan lintsaa

    • Anonyymi

      Ota kuumemittari ja laita se lähelle patterii nousee 38c tee se ennen kun mutsi herää hyppää Takas sänkyyn ja näytä kuumemittari sille niin kyllä uskoo että oot kipee 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Ainakin mulla toimii yleensä "mulla on migreeni temppu" ja että "ääni meni"

    • Anonyymi

      Mul toimii se että jos et esim haluu mennä kouluun herää ennen mutsiis ja mee vessaan pkastele naamaan 15min kuumal vedellä (kuivaa sen jälkeen hyvin) ja mee valittaan mutsilles kuumetta se mittaa kuumeen ja Boom saat olla kotona tulee kuutämetta mulla ainaki noin 37.4

    • Anonyymi

      Sano sun äidille et sulla on huono olo tai kuumeinen olo sitten se käskee sun mitatata kuumeen ja sitten siinä lestää vähän aikaa et se mittari piippaa niin sun äiti menee sillä aikaa vessaan tai juomaan niin sillä aikaa laita se mittari patteriin:) ja ei kande laittaa sitä ihan kiinni siihen patteriin vaan siihen sen lähelle ja sitten ku sun äiskä tullee niin se totee et sul on oikeest kuumetta ja sun ei tarvi mennä kouluun :D

    • Anonyymi

      Miten voin tulla kipeäksi

    • Anonyymi

      Minulla toimeen että kun oon eri huoneessa vanhempieni kanssa laitat vanupuikon nenään niin aivastan äänekkäästi ja kun äiti kysyy mikä hätänä sanon vaan että on flunssa ja en voi mennä kouluun

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe