Kamerunista

kauaskaipaava

haluaisin tietää, onko kukaan koskaan matkaillut Kamerunissa? Miten sinne parhaiten pääsee ja millaista siellä on?

10

2151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johimaria

      Hei!
      Minä olen asunut Kamerunissa kahdesti, yhteensä 10 kuukautta. Matkustin ensimmäisellä kerralla AirFrancella, Pariisin kautta, hinta oli aika kallis. Toisella kerralla lensin Franfurtin ja Casablancan kautta Royal Air Marocolla ja pulitin matkasta noin 850 euroa Suomi-Kamerun-Suomi. Matka kannattaa tilata Siama-matkatoimiston kautta: www.siama.nl. Siama on vapaaehtoistyöntekijöille ja lähetystyöntekijöille tarkoitettu matkatoimisto, joka järkkää matkoja halvalla. Eikä haittaa, vaikka et olisikaan menossa minkään järjestön listoille.
      No se siitä.

      Kamerun on todella kaunis ja monipuolinen maa; sieltä löytyy sademetsää, vuoria, aavikkoa, savannia, biitsejä ja ihanaa Afrikkalaista maalais-sekä kaupunkielämää. Suosittelen matkustamista maaseudulle, kaupungit ovat suurimmaksi osin saasteisia, haisevia, kuumia ja myös vaarallisia, jos ei tiedä minne menee. Kannattaa liikkua jonkun paikallisen kanssa tai ihmisen, joka tuntee Afrikkaa ja siellä matkailua, jos et itse ole Afrikassa tai muissa kolmannen maailman maissa matkaillut.
      Sekä maaseudulla myös pystyt tutustumaan siihen OIKEAAN Afrikkaan! Itse asuin Kamerunin North-West provinssissa, jonka pääkaupunki on Bamenda.
      Kaupungeista kannattaa kuitenkin mennä ehdottomasti Limbeen, joka on rannikolla noin parin tunnin ajomatkan päässä kaupallisesta pääkaupungista Doualasta, johon luultavasti myös lennät. Ellet lennä Yaoundeen, hallinnolliseen pääkaupunkiin. Limbe on kaunis ja rento pieni kaupunki, jossa on ihania rantoja. Myös Kribi on suosittu rantakaupunki.
      Kamerunissa on myös kansallispuistoja, noin 250 eri etnistä ryhmää kulttuureineen ja kielineen, käsitöitä, musiikkia yms yms.
      Käy tsekkaamassa eko-turismi mahdollisuuksia osoitteessa www.berudep.org tai kirjoita minulle. Kamerun on erittäin lähellä sydäntäni, jaan mielelläni kokemuksia, kuvia, ja kontakteja.
      Johanna

      • kiitollinen

        ihanasta ja asiallisesta vastauksestasi. Se antoi alkukuvaa kauniista ja mielenkiintoisesta maasta.Kiitos myös hyvistä linkkivinkeistä!

        Hyvää talven jatkoa sinulle ja toivottavasti pääset pian käymään Kamerunissa uudelleen!


      • pauli 83

        Mulla olis tyttöystävä Doualassa ja harkitsen itse sinne lentämistä tai sitten lentojen ostamista hänelle tänne Suomeen. Mistä lennot saa halvimmalla ja mitä kannattaa ottaa huomioon jos matkustaa tuonne asti?


      • johimaria
        pauli 83 kirjoitti:

        Mulla olis tyttöystävä Doualassa ja harkitsen itse sinne lentämistä tai sitten lentojen ostamista hänelle tänne Suomeen. Mistä lennot saa halvimmalla ja mitä kannattaa ottaa huomioon jos matkustaa tuonne asti?

        Moi, Doualaan mennessä kannattaa ottaa huomioon ainakin seuraavat asiat: -Kameruniin mentäessä on oltava Keltakuumerokotus, tai sen joutuu ottamaan lentoasemalla.. -Kamerunista lähdettäessä on maksettava 10.000 cfa:n "maksu" -Vesijohto/-kaivovettä ei kannata Doualassa juoda missään tapauksessa, vaikka sitä voikin maaseudulla Kamerunissa juoda -Hyttysiä ja malariaa on jonkin verran -Varkaita on paljon! Ole varovainen...Liiku mieluiten paikallisten seurassa, varo "vääriä" takseja, syrjäisiä paikkoja ja älä käsittele rahaa näkyvästi. -Varaudu "valkoisen miehen hintoihin"- tingi aina kaikesta muusta paitsi oluesta, tupakasta ja taksi-bussi-maksuista... Hinnoissa on valkoiselle ainakin puolet liikaa, kannattaa tinkiä, muuten sinua pidetään yksinkertaisena, tinkiminen on myös hauskaa... Kamerunilaiset rakastavat hauskapitoa ja parhaiten tulet toimeen ihmisten kanssa olemalla huumorintajuinen ja ennakkoluuloton. Kamerunilaiset ovat ylpeitä ja kauniita ja missään vanhoissa t-paidoissa ei kannata lähteä matkaan, vaan ota mukaan myös parempaa päällepantavaa, tulet huomaamaan, että paikalliset pukeutuvat tyylikkäästi. Ota mukaan hyttysverkko, niitä ei ole kovin helppoa löytää. Samoin aurinkovoidetta ja hyttysmyrkkyä. Douala on TODELLA kuuma ja kostea paikka, ohut vilpoinen puuvilla-paita on paras asuste. Ja hattu, paljon juotavaa ja kärsivällisyyttä. Paikallisia ruokia kannattaa kokeilla, useimmat ovat herkullisia!! Salaattia, valmiiksi kuorittuja hedelmiä, jäätelöä jne, missä käytetään keittämätöntä vettä, ei kannata syödä, itse sain kerran lavantaudin, En suosittele... Jos mahdollista, matkusta pois Doualasta niin nopeasti kuin pääset. Se on omasta mielestäni Kamerunin huonoin paikka. Parin tunnin ajomatkan päässä on esim. ihana rantakaupunki Limbe, jossa voi käydä uimassa esim. Seme New Beach Hotellin rannassa, siellä voi myös yöpyä ja syödä hyvin. Siellä on myös muita kivoja hotelleja, kasvitieteellinen puutarha, eläintarha, käsitöitä ja vilkas yöelämä. Kannattaa ehdottomasti tutustua klubeihin!!! Myös Kribi on kiva rantapaikka etelämpänä. Maaseutu on kuitenkin ihan parasta Kamerunissa, suosittelen tutustumaan esim Bamendan ympäristöön, tai kerran sinulla on tyttöystävä siellä, pyydä häntä viemään sinut hänen "kyläänsä". Eli, ole siis varovainen, varkaita ja huijareita on paljon; näytä aina siltä, että tiedät mitä olet tekemässä ;) ja pidä järki kädessä. Toisaalta sitten taas kannattaa todellakin luottaa paikallisiin, ihmiset ovat hyvin avuliaita. Ja tietävät parhaat paikat. lentoja kannattaa etsiä esim. Royal Air Marocon kautta, itse lensin viimeksi Frankfurtista Casablancan kautta Doualaan ja takaisin n 700 eurolla. Myös Air Brussels ja Air France lentävät sinen ja uskoakseni myös KLM. jos käytät Air Francea, varaudu siihen että matkatavarasi ovat vuorokauden myöhässä, se on ennemänkin sääntö kuin poikkeus. En varmaan osannut vastata kaikkeen, mutta kysy ihmeessä lisää. Rakastan Kamerunia ja olen innokas vastaamaan kysymyksiin. Ihanaa matkaa!!!


      • johimaria
        pauli 83 kirjoitti:

        Mulla olis tyttöystävä Doualassa ja harkitsen itse sinne lentämistä tai sitten lentojen ostamista hänelle tänne Suomeen. Mistä lennot saa halvimmalla ja mitä kannattaa ottaa huomioon jos matkustaa tuonne asti?

        ja kato vielä toi www.siama.nl sielläa on HALPOJA lentoja!


      • pauli 83
        johimaria kirjoitti:

        ja kato vielä toi www.siama.nl sielläa on HALPOJA lentoja!

        Siama tuli jo katsotuksi, mutta onko siellä muille lentoja kuin lähetyssaarnaajille, koska itse en kyseiseen ryhmään kuulu. Ja jos siama ei tärppää niin mistä kannattaa kysellä lentoja? Ps.suunnitelmat muuttuivat, tyttöystävä tuleekin ensiksi tänne, joten lennot on siis kameruun-suomi-kameruun..


      • johimaria
        pauli 83 kirjoitti:

        Siama tuli jo katsotuksi, mutta onko siellä muille lentoja kuin lähetyssaarnaajille, koska itse en kyseiseen ryhmään kuulu. Ja jos siama ei tärppää niin mistä kannattaa kysellä lentoja? Ps.suunnitelmat muuttuivat, tyttöystävä tuleekin ensiksi tänne, joten lennot on siis kameruun-suomi-kameruun..

        no sitten kannattaa etsiä ihan lentoyhtiöiden tarjouksia; KLM Air France Air Brussels ainakin lentävät sinne.... Onnea matkaan!


      • reissaaja-80
        johimaria kirjoitti:

        no sitten kannattaa etsiä ihan lentoyhtiöiden tarjouksia; KLM Air France Air Brussels ainakin lentävät sinne.... Onnea matkaan!

        Onko kukaan käynyt viime aikoina Kamerunissa? Tekisi mieli lähteä loka- tai marraskuussa ja kaikki vinkit on tervetulleita. Miten esim. englannilla pärjää? Ranska ilmeisesti paljon puhutumpi kieli siellä. Miten turvallisuus ym. seikat tällä hetkellä?


      • Ääliö
        pauli 83 kirjoitti:

        Mulla olis tyttöystävä Doualassa ja harkitsen itse sinne lentämistä tai sitten lentojen ostamista hänelle tänne Suomeen. Mistä lennot saa halvimmalla ja mitä kannattaa ottaa huomioon jos matkustaa tuonne asti?

        Netti pimuihin ei oikein kannata perustaa vaikka olisi miten peräkammarin poikaa.


    • JEAN-ETIENNE BAPTIST

      KAMERUN ON HIENO MAA JOSSA ON TUKKU MUN IDOLEITA
      THOMAS N KOMO
      SAMUEL ETO
      ROGER MILLA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe