Kysyisin, Miksi vesi muka pitää vaihtaa päivittäin? Itselläni on hamsteri, Ja vaihdan vedet noin 3-5 päivän välein. Ensinnäkin, Eihän vesi voi suljetussa pullossa mennä piloille, Ellei siihen joudu jotain roskaa, Kyllähän ihminenkin voi juoda useammankin päivän kupissa seisonutta vettä? Juu, Ei se varsinkaan suljetussa juomapullossa taatusti mene piloille, Oikeastaan voisi vaikka viikon olla, Ilman että mitään tapahtuisi, siis suljetussa pullossa. Toki on hyvä että lemmikkejä hoidetaan hyvin, Mutta vesi ei kyllä taatusti pilaannu, Vaikka olisi useammankin päívän.
Miksi vesi muka pitäisi vaihtaa päivittäin?
38
3483
Vastaukset
- myöntää..
ettei meilläkään kyllä montaa kertaa viikossa vettä vaihdeta. Senhän on tarkoituskin olla huoneenlämpöistä eikä kylmää. Joka kerta kun vaihdan vedet, olen haistellut vettä ja pulloa, eikä ole koskaan pahalta haissut. Mutta kai se on tosiaan parempi vaihtaa mieluummin liian usein kuin harvoin.
- se nyt...
mikään "suljettu" pullo ole. Ilmaa sinne menee aina kun hamsu juo. Ja jos pullo tai vesi haisisi pahalle niin se olis oikeesti hälyttävää.
Suuttimeen voi myös mennä roskaa tms. ja se haittaisi pullon toimintaa. Ja mistä sen huomaisi, kun hamsteri juo muutenkin todella vähän. Juo kumminkin. Jo on laiskuus ihmisillä huipussaan, jos ei viitsitä edes jokatoinen päivä vettä vaihtaa. On se niin raskasta...
- kabybara.
Suosittelen veden vaihtoa vähintään joka toinen päivä, mieluiten kerran päivässä.. Veden seisoessa pullossa pitkään sinne alkaa syntyä bakteereita yms. Tämä näkyy vesipullon limoittumisella ja vihreän levän näköisen kerroksen syntymisellä. Vesipullo ei ole ilmatiivis. Hamstereille, niin kuin muillekin eläimille tulisi vaihtaa vesi päivittäin. Eläin elää täysin ihmisen vastuulla ja tulisi huolehtiakin vastuuntuntoisesti eläimen asettamista tarpeista, eikä luistaa niistä. Joisitko itse vettä, joka on seissyt lähes viikon lasissa? Minä en. Vaikka hamsteri on pieni, se osaa arvostaa hyvää hoitoa ja huolenpitoa. Ei ole suuri työ vaihtaa pulloon raikasta vettä päivittäin :)
- esittää..
vastakysymyksen, että joisitko itse vettä joka on seisonut juomapullossa esim. päivän? Minä en. En myöskään asuisi puumökissä purujen keskellä enkä kakkisi pitkin kämppää. Hamsteri ei ole ihminen.
- kabybara.
esittää.. kirjoitti:
vastakysymyksen, että joisitko itse vettä joka on seisonut juomapullossa esim. päivän? Minä en. En myöskään asuisi puumökissä purujen keskellä enkä kakkisi pitkin kämppää. Hamsteri ei ole ihminen.
Voisin pakon edessä juoda. Käytinkin lähinnä vertailuna tuota joisitko itse-juttua. Vastasin vain kysymykseesi ja jotta yleensäkin ihmiset ymmärtäisivät vaihtaa sen veden päivittäin, joka ei ole niin suuri homma, kun siitä ei sitä tee. Jos sitä vettä ei edes pysty vaihtamaan, ei mielestäni ole valmis huolehtimaan eläimestä. Tyhmempikin tietää ettei hamsteri ole ihminen, kiitos valaistuksesta kuitenkin^^
- vastannut..
kabybara. kirjoitti:
Voisin pakon edessä juoda. Käytinkin lähinnä vertailuna tuota joisitko itse-juttua. Vastasin vain kysymykseesi ja jotta yleensäkin ihmiset ymmärtäisivät vaihtaa sen veden päivittäin, joka ei ole niin suuri homma, kun siitä ei sitä tee. Jos sitä vettä ei edes pysty vaihtamaan, ei mielestäni ole valmis huolehtimaan eläimestä. Tyhmempikin tietää ettei hamsteri ole ihminen, kiitos valaistuksesta kuitenkin^^
mihinkään minun kysymykseeni, tuo edellinen oli ensimmäinen kommentti, jonka olen tähän ketjuun kirjoittanut.
- koska
et itsekään joisi sellaista vettä, joka on seisonyt monta päivää. Veden täytyy olla puhdasta ja raikasta!
- Aiheen aloittaja
Juu, Eihän se mikään rankka homma olekaan, Mutta ainakin omalle hamsullani oleva juomapullo on kirjaimellisesti niin tiivis, Ettei sinne voi mitenkään päästä vettä. Ja vesi ei muutamassa päivässä suljetussa pullossa mene pilalle, Ei hamsterilla ole luonnossakaan raikasta vettä joka päivä saatavilla, Ja silti hamsterit elävät luonnossa usein jopa vanhemmiksi kuin vankeudessa... Suljettuun juomapulloon ei ainakaan roskaa voi itsestään päästä, Ellei sitten vedenvaihtohetkellä. Enkä usko että se kovin äkkiää limoittuisi. Ja sinulle "koska", Hamsteri ei ole ihminen... Mutta toki mieluummin niin että tekee vähän ylimääräistä josta ei ole kirjaimellista hyötyä hamsterin eteen, Kuin että hoitaisi liian vähän.
- ,.,,.,
Sinusta tuntuisi juoda kolmen päivän vanhaa vettä?
Hamsterikin tarvitsee raikkaan veden. - näin pientä
hoitotoimenpidettä jaksa tehdä, niin ei ansaitse lemmikkiä ollenkaan. Onko se oikeasti joillekkin niin suuri vaiva? Tuskin jaksat sitten antaa päivittäin tuoreruokaakaan?? Se se vasta onkin vaiva varmaan? No can do!
- Aloittaja.
Kyllä jaksan, Mutta ei tarvitse olla suurikaan nero, Että tajuaa ettei vesi mene piloille nopeasti suljetussa pullossa. Ja kyllä, Laitan tuoreruokaa joka päivä. Mutta kyllä hemmetti pitäisi se tajuta, Ettei vettä tarvitse vaihtaa joka päivä, Ei hamsteri luonnossakaan saa raikasta vettä joka päivä, Ja silti hamsterit keskimäärin elävät luonnossa vanhemmiksi? JA en sanonut etten jaksaisi, Joku täällä ei taida itse jaksaa lukea aihetta kokonaisuudessaan. Ennemmin kannattaisi nipottaa sille, Kun kaikille kakaroillekin annetaan hamsteri kun kinuu vanhemmiltaan, Ja jota ei sitten osata hoitaa? Tuore vesi ei voi pilaantua täysin umpinaisessa pullossa parissa päivässä. Ja hamsteri ei ole ihminen. Ja jos mennään näihin muihin siisteys asioihin. JA voisitteko perustella, Millä perusteella hamsteri tarvitsee joka päivä täysin "raikasta" vettä? Asiallisia perusteluja, Ei mitään vatun nipottamista, Sanoisin että hamsterille on terveellisempää se, Että kaikki ei ole täysin puhdasta, Vaan että esim. Puruissa on jotain sen omia hajuja. Ja puhdas vesi ei voi pilaantua yhtäkkiä umpinaisessa juomapullossa. Ja hamsteri ei ole ihminen, Ja ihminenkin voi juoda monta päivää pullossa seisonutta vettä.
- Aloittaja
Mutta toki on hyvä jos hamsterin eteen tekee ylimääräistäkin, Mutta se, Vaihtaako veden joka päivä vai muutaman päivän välein, Ei vaikuta hamsteriin tai veden laatuun mitään. Periaatteessa sama, Itsekin juon lomareissuilla etelässä vettä joka on seissyt pulloissa lämpimässä monta päivää, Ja ne ovat vielä hamsterin juomapulloa huonommin suljettuja. Ja ruuan suhteen, Monet hemmottelevat hamsterejaan liikaa, Antavat liikaa rasvaisia ruokia, Paras olisi ei liikaa muttei liian vähääkään sopivaa ruokaa. Onko se nyt tervettä, Kun ihmiset hemmottelevat lemmikkinsä kuoliaaksi?, Mutta, Jos ihminenkin voi juoda monta päivää seisonutta vettä, Niin kyllä hamsterikin, Se on täysin sama kumpaako on.
- oikein kirjoitusta ;)
Aloittaja. kirjoitti:
Kyllä jaksan, Mutta ei tarvitse olla suurikaan nero, Että tajuaa ettei vesi mene piloille nopeasti suljetussa pullossa. Ja kyllä, Laitan tuoreruokaa joka päivä. Mutta kyllä hemmetti pitäisi se tajuta, Ettei vettä tarvitse vaihtaa joka päivä, Ei hamsteri luonnossakaan saa raikasta vettä joka päivä, Ja silti hamsterit keskimäärin elävät luonnossa vanhemmiksi? JA en sanonut etten jaksaisi, Joku täällä ei taida itse jaksaa lukea aihetta kokonaisuudessaan. Ennemmin kannattaisi nipottaa sille, Kun kaikille kakaroillekin annetaan hamsteri kun kinuu vanhemmiltaan, Ja jota ei sitten osata hoitaa? Tuore vesi ei voi pilaantua täysin umpinaisessa pullossa parissa päivässä. Ja hamsteri ei ole ihminen. Ja jos mennään näihin muihin siisteys asioihin. JA voisitteko perustella, Millä perusteella hamsteri tarvitsee joka päivä täysin "raikasta" vettä? Asiallisia perusteluja, Ei mitään vatun nipottamista, Sanoisin että hamsterille on terveellisempää se, Että kaikki ei ole täysin puhdasta, Vaan että esim. Puruissa on jotain sen omia hajuja. Ja puhdas vesi ei voi pilaantua yhtäkkiä umpinaisessa juomapullossa. Ja hamsteri ei ole ihminen, Ja ihminenkin voi juoda monta päivää pullossa seisonutta vettä.
Kuka on väittänyt, että hamsteri on ihminen?
Jos ei parin päivän välein jaksa vettä vaihtaa, niin en usko sun jaksavan muutakaan. Asiattomalle ihmiselle on vaikeeta antaa asiallista vastausta. - Aloittaja.
oikein kirjoitusta ;) kirjoitti:
Kuka on väittänyt, että hamsteri on ihminen?
Jos ei parin päivän välein jaksa vettä vaihtaa, niin en usko sun jaksavan muutakaan. Asiattomalle ihmiselle on vaikeeta antaa asiallista vastausta.No älä usko, Mutta jos tämä mielestäsi astiatonta, Niin huhhuh. EN sanonut että en jaksaisi vaihtaa, Alunperin kysyin vain perusteluja, Miksi olisi muka välttämätöntä vaihtaa vedet juomapulloon päivittäin, Jos en siis ilmaissut kysymystäni selkeästi. Tuskin hamsteri siitä välittää, Onko vesi täysin raikasta vai ei, Eihän se saa raikasta vettä päivittäin, Ja silti elävät usein pitempään kuin vankeudessa elävät. Turha kai sitten tästä aiheesta on enempää keskustella, Kukin hoitaa yhtä hyvin, Riippumatta siitä vaihtaako vedet päivittäin vai ei.
- ..............
Aloittaja. kirjoitti:
No älä usko, Mutta jos tämä mielestäsi astiatonta, Niin huhhuh. EN sanonut että en jaksaisi vaihtaa, Alunperin kysyin vain perusteluja, Miksi olisi muka välttämätöntä vaihtaa vedet juomapulloon päivittäin, Jos en siis ilmaissut kysymystäni selkeästi. Tuskin hamsteri siitä välittää, Onko vesi täysin raikasta vai ei, Eihän se saa raikasta vettä päivittäin, Ja silti elävät usein pitempään kuin vankeudessa elävät. Turha kai sitten tästä aiheesta on enempää keskustella, Kukin hoitaa yhtä hyvin, Riippumatta siitä vaihtaako vedet päivittäin vai ei.
Ei sun kanssasi varmaan kannata asiasta alkaa vääntämään. Ihan tarpeeksi on asiasta tullut viestejä. Esim. suuttimen toiminnan voi oikeasti tarkistaa vain vaihtamalla veden, mutta jos et yhtään välitä niin antaa sitten olla. Toivottavasti kukaan kasvattaja ei erehdy sulle eläintä myymään. Kaupat nyt ei välitä muutenkaan yhtään. Toivottavasti sait meteliä ja huomiota asiasta tarpeesi mukaan.
- Aloittaja.
.............. kirjoitti:
Ei sun kanssasi varmaan kannata asiasta alkaa vääntämään. Ihan tarpeeksi on asiasta tullut viestejä. Esim. suuttimen toiminnan voi oikeasti tarkistaa vain vaihtamalla veden, mutta jos et yhtään välitä niin antaa sitten olla. Toivottavasti kukaan kasvattaja ei erehdy sulle eläintä myymään. Kaupat nyt ei välitä muutenkaan yhtään. Toivottavasti sait meteliä ja huomiota asiasta tarpeesi mukaan.
Hohhoijaa, Tarkistan että tuleeko pullosta vettä joka päivä, Mutten välttämättä vaihda sitä joka päivä. Ja et kai ole niin tietämätön, Ettet tiedä että hamsterit juovat hyvin vähän, Ja että jos juomapullo lukittuisi, Omistaja ehtisi huomata sen, Ennen kuin mitään tapahtuisi? Tarkistan että juomapullo toimii aina, Eli turha ruveta siitä valittamaan, Pelle. On erittäin typerää ajatella että hamsterille mitään meinaisi, Jos vettä ei aivan jokainen päivä vaihda, Kunhan tarkistaa että juomapullo toimii. Monet ihmiset afrikan maissa sinnittelevät likaisella vedellä, Niin luuletko että hamsterilla olisi muka pakko olla täysin uutta vettä joka ikinen päivä? Eli painu kuuseen siitä syyttelemään, Tässä puhuttiin vedenvaihtovälistä, En siitä kuinka huonosti muka hoidan lemmikkiäni. Välitän eläimestäni, Ja hoidan sitä täysin niin hyvin kuin vain on tarpeellista, Että hamsteri pysyy hyvässä kunnossa. Ja liika hoito on pahasta, Luonnoton siisteys ei ole tervettä, JA en tarkoita etteikö lemmikkejä pitäisi hoitaa niin hyvin kuin osaa, Mutta VEDENVAIHDOSTA ON TURHA TULLA NIPOTTAMAAN, Älyät sen varmaan jos hiemankin käytät päätäsi, Ettei hamsterin kannalta ole väliä onko vesi muutaman päivän seisonut, Ihminenkin voi juoda sellaista vettä, Olen lomamatkoilla juonutkin
- Minäkö muka
Aloittaja. kirjoitti:
Hohhoijaa, Tarkistan että tuleeko pullosta vettä joka päivä, Mutten välttämättä vaihda sitä joka päivä. Ja et kai ole niin tietämätön, Ettet tiedä että hamsterit juovat hyvin vähän, Ja että jos juomapullo lukittuisi, Omistaja ehtisi huomata sen, Ennen kuin mitään tapahtuisi? Tarkistan että juomapullo toimii aina, Eli turha ruveta siitä valittamaan, Pelle. On erittäin typerää ajatella että hamsterille mitään meinaisi, Jos vettä ei aivan jokainen päivä vaihda, Kunhan tarkistaa että juomapullo toimii. Monet ihmiset afrikan maissa sinnittelevät likaisella vedellä, Niin luuletko että hamsterilla olisi muka pakko olla täysin uutta vettä joka ikinen päivä? Eli painu kuuseen siitä syyttelemään, Tässä puhuttiin vedenvaihtovälistä, En siitä kuinka huonosti muka hoidan lemmikkiäni. Välitän eläimestäni, Ja hoidan sitä täysin niin hyvin kuin vain on tarpeellista, Että hamsteri pysyy hyvässä kunnossa. Ja liika hoito on pahasta, Luonnoton siisteys ei ole tervettä, JA en tarkoita etteikö lemmikkejä pitäisi hoitaa niin hyvin kuin osaa, Mutta VEDENVAIHDOSTA ON TURHA TULLA NIPOTTAMAAN, Älyät sen varmaan jos hiemankin käytät päätäsi, Ettei hamsterin kannalta ole väliä onko vesi muutaman päivän seisonut, Ihminenkin voi juoda sellaista vettä, Olen lomamatkoilla juonutkin
pelle? Ja sulle olen tullut nipottamaan? Itsehän avasit ketjun rehvastellaksesi, että sinä et vaihda vettä kuin ehkä viiden päivän välein?
Itse sä olet asiaa mainostanut. Joko olet päässyt ala-asteen toiselta? - Aloittaja...
Minäkö muka kirjoitti:
pelle? Ja sulle olen tullut nipottamaan? Itsehän avasit ketjun rehvastellaksesi, että sinä et vaihda vettä kuin ehkä viiden päivän välein?
Itse sä olet asiaa mainostanut. Joko olet päässyt ala-asteen toiselta?En tullut mitään rehvastelemaan, Tulin asiallisesti kysymään, MIKSI näin pitäisi tehdä, Niin sinä tulet valittamaan etten muka hoida hamsteriani kunnolla, Vaikka mistäs vítusta sinä sen tiedät? Taitaa olla sinulla luetun ymmärtämisessä vikaa, Kun et tätä tajua. JA pitäisi samperi maalais/kaupunkilais järjenkin sanoa, Ette hamstereille on täysin sama onko vesi raikasta, Vai muutaman päivän vanhaa, Kun ihminenkin voi tälläistä juoda? Mutta en jaksa väitellä idiooteiden kanssa, Jos ei kerran voi tajuta, Että hamsterikin on eläin, Eikä vaadi raikasta vettä kuten ihminen (vaikkei ihminen edes tarvitse raikasta vettä, Pääasia on että vesi on puhdasta. Et itse ole tainnut päästä ala-asteen toiselta. Damn, Minne on normaali järki kadonnut ihmisten päästä? Jos olet koulut käynyt, Pitäisi tajuta tuo. Itse tässä taidat rehvastella, Kuinka täydellinen olet. Joko olet trolli, Tai sitten et ajattele järkevästi asian suhteen. JA jos hamsterit kerran saa hamsteriyhdistyksenkin tietojen mukaan jättää 2 päiväksi yksin, Ilman vedenvaihtoa, Niin kyllä hamsteri muulloinkin pärjää ilman täysin raikasta vettä, Kun ihminenkin pärjää, Olen sitä mieltä, Että noin 2 päivän välein veden vaihto riittää täysin, Ja tuskin kasvattajatkaan tätä vastaan olisivat. MUTTA TOKI HAMSTEREITAAN PITÄÄ HOITAA NIIN HYVIN KUIN TARVITSEE, MUTTA TARKOITAN VAIN SITÄ, ETTÄ HAMSTERILLE EI VARMASTI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ ONKO VESI RAIKASTA, VAI MUUTAMAN PÄIVÄN PULLOSSA OLLUTTA, KUNHAN VAIN ON PUHDASTA. JA TOKI, TUORERUOKAA JA PIILOJA PITÄÄ OLLA HAMSTERILLE, NE OVAT MIELESTÄNI PALJON TÄRKEÄMPIÄ KUIN ETTÄ JOKA PÄIVÄ ON RAIKASTA VETTÄ, KUNHAN VESI ON PUHDASTA. Ja raikas on varsin hämärä käsite, Mikä on raikas? Sano se? Raikas ei ole sama kuin puhdas, Raikaskin vesi voi olla likaista? Jos et tuota tajua, Niin suosittelen ettet kirjoittale enään, Niin en minäkään. Sen verran selkeää tekstiä, Lukuunottamatta pieniä kirjoitusvirheitä. Mikäli et jonkin syyn vuoksi pysty tätä tajuamaan, Siis miksi alunperin tein aiheen, Niin kiitos, Älä kirjoita enään, Vanha aihe. Ja kyllä, Hamsteriyhdistys on huomattavasti asiallisempi, Voisinkin kysyä asiaa muutamilta kasvattajilta, Heidän näkökantaansa uskoisin, Mutta ainakin näin selvällä järjellä ajateltuna tuntuisi että on aivan sama onko vesi juuri vaihdettua, vai muutaman päivän seissyttä, Kunhan on puhdasta. Ellei vedessä ole mitään likaa, JA pullo suljettu, Ei se voi muutamassa päivässä järjen mukaan pilaantua.
Tässä iltalehdestä asiaan hieman sopiva lauselma:
"Entisaikojen riippuvuussuhteiden tilalle ovat astuneet ajatukset eläimistä inhimillisinä olentoina, joille kuuluvat samat perusoikeudet kuin ihmisillekin. Luontosuhdetta arvotetaan yhä enemmän läheltä löytyvien kohteiden, lemmikkien ja tv:n luontodokumenttien perusteella.
- Ihmiset odottavat, että lemmikit ja luonnoneläimet käyttäytyisivät kuten ihmiset, että niilläkin olisi samanlaiset perustarpeet." - en...
Aloittaja... kirjoitti:
En tullut mitään rehvastelemaan, Tulin asiallisesti kysymään, MIKSI näin pitäisi tehdä, Niin sinä tulet valittamaan etten muka hoida hamsteriani kunnolla, Vaikka mistäs vítusta sinä sen tiedät? Taitaa olla sinulla luetun ymmärtämisessä vikaa, Kun et tätä tajua. JA pitäisi samperi maalais/kaupunkilais järjenkin sanoa, Ette hamstereille on täysin sama onko vesi raikasta, Vai muutaman päivän vanhaa, Kun ihminenkin voi tälläistä juoda? Mutta en jaksa väitellä idiooteiden kanssa, Jos ei kerran voi tajuta, Että hamsterikin on eläin, Eikä vaadi raikasta vettä kuten ihminen (vaikkei ihminen edes tarvitse raikasta vettä, Pääasia on että vesi on puhdasta. Et itse ole tainnut päästä ala-asteen toiselta. Damn, Minne on normaali järki kadonnut ihmisten päästä? Jos olet koulut käynyt, Pitäisi tajuta tuo. Itse tässä taidat rehvastella, Kuinka täydellinen olet. Joko olet trolli, Tai sitten et ajattele järkevästi asian suhteen. JA jos hamsterit kerran saa hamsteriyhdistyksenkin tietojen mukaan jättää 2 päiväksi yksin, Ilman vedenvaihtoa, Niin kyllä hamsteri muulloinkin pärjää ilman täysin raikasta vettä, Kun ihminenkin pärjää, Olen sitä mieltä, Että noin 2 päivän välein veden vaihto riittää täysin, Ja tuskin kasvattajatkaan tätä vastaan olisivat. MUTTA TOKI HAMSTEREITAAN PITÄÄ HOITAA NIIN HYVIN KUIN TARVITSEE, MUTTA TARKOITAN VAIN SITÄ, ETTÄ HAMSTERILLE EI VARMASTI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ ONKO VESI RAIKASTA, VAI MUUTAMAN PÄIVÄN PULLOSSA OLLUTTA, KUNHAN VAIN ON PUHDASTA. JA TOKI, TUORERUOKAA JA PIILOJA PITÄÄ OLLA HAMSTERILLE, NE OVAT MIELESTÄNI PALJON TÄRKEÄMPIÄ KUIN ETTÄ JOKA PÄIVÄ ON RAIKASTA VETTÄ, KUNHAN VESI ON PUHDASTA. Ja raikas on varsin hämärä käsite, Mikä on raikas? Sano se? Raikas ei ole sama kuin puhdas, Raikaskin vesi voi olla likaista? Jos et tuota tajua, Niin suosittelen ettet kirjoittale enään, Niin en minäkään. Sen verran selkeää tekstiä, Lukuunottamatta pieniä kirjoitusvirheitä. Mikäli et jonkin syyn vuoksi pysty tätä tajuamaan, Siis miksi alunperin tein aiheen, Niin kiitos, Älä kirjoita enään, Vanha aihe. Ja kyllä, Hamsteriyhdistys on huomattavasti asiallisempi, Voisinkin kysyä asiaa muutamilta kasvattajilta, Heidän näkökantaansa uskoisin, Mutta ainakin näin selvällä järjellä ajateltuna tuntuisi että on aivan sama onko vesi juuri vaihdettua, vai muutaman päivän seissyttä, Kunhan on puhdasta. Ellei vedessä ole mitään likaa, JA pullo suljettu, Ei se voi muutamassa päivässä järjen mukaan pilaantua.
Tässä iltalehdestä asiaan hieman sopiva lauselma:
"Entisaikojen riippuvuussuhteiden tilalle ovat astuneet ajatukset eläimistä inhimillisinä olentoina, joille kuuluvat samat perusoikeudet kuin ihmisillekin. Luontosuhdetta arvotetaan yhä enemmän läheltä löytyvien kohteiden, lemmikkien ja tv:n luontodokumenttien perusteella.
- Ihmiset odottavat, että lemmikit ja luonnoneläimet käyttäytyisivät kuten ihmiset, että niilläkin olisi samanlaiset perustarpeet."todellakaan ymmärrä sua. Siinä olet oikeassa.
Suositusten mukaan hamsun voi jättää pariksi päiväksi yksin. Ihan totta. Silloin vesi vaihdettaisiin 2 päivän välein. Mutta kun sinä kehut vaihtavasi 3-5 päivän välein.
- Aloittaja.
Asiallisia vastauksia, Mikäli edes siihen pystytte.
- Aloittaja.
No jaa, Ei jaksa väitellä. "Jos väittelet idiootin kanssa, Älä alennu samalle tasolle". Kun ei suomalaisjärkeä asian suhteen näytä löytyvän, Niin ei sitten jaksa kirjoitella. Menenpä jonnekkin kunnon foorumille, Jossa saa asiallisia vastauksia asiantuntevilta ihmisiltä, Eikä pelleiltä. Hamsteriyhdistykseen esim...
- paljon apua
kieliopin kanssa. Pisteen jälkeen tulee iso kirjain, pilkun jälkeen tulee pieni kirjain. Kannattaa tosiaan suunnata yhdistyksen sivuille, sieltä saat oikeaa tietoa, etkä joudu lukemaan tällaisten "pellejen asiattomuuksia".
- Aloittaja...
paljon apua kirjoitti:
kieliopin kanssa. Pisteen jälkeen tulee iso kirjain, pilkun jälkeen tulee pieni kirjain. Kannattaa tosiaan suunnata yhdistyksen sivuille, sieltä saat oikeaa tietoa, etkä joudu lukemaan tällaisten "pellejen asiattomuuksia".
Jos tämä on mielestäsi erittäin huonoa kielioppia, Niin eipä tarvitse kauaakaan etsiä, Kunnes löydät huonompaa, Vaikka tietenkin minulla virheitä on. Mutta kyllä sen pitäisi maalais/kaupunkilais järjenkin sanoa, Ettei hamsterilla ole väliä, Onko vesi täysin uutta vai muutaman päivän vanhaa, Kyllähän ihminenkin sellaista voi juoda?
- vääristelet
Aloittaja... kirjoitti:
Jos tämä on mielestäsi erittäin huonoa kielioppia, Niin eipä tarvitse kauaakaan etsiä, Kunnes löydät huonompaa, Vaikka tietenkin minulla virheitä on. Mutta kyllä sen pitäisi maalais/kaupunkilais järjenkin sanoa, Ettei hamsterilla ole väliä, Onko vesi täysin uutta vai muutaman päivän vanhaa, Kyllähän ihminenkin sellaista voi juoda?
http://www.hamsteriyhdistys.net/foorumi/viewtopic.php?f=37&t=3498
tässä kysyt asiantuntijoilta muutamasta päivästä.
Et puhu kolmesta, et neljästä, etkä viidestä päivästä niin kuin täällä? - Aloittaja..
vääristelet kirjoitti:
Et puhu kolmesta, et neljästä, etkä viidestä päivästä niin kuin täällä?Muutama voi tarkoittaa kahta taikka paria useampaa, Mutta totta, Näköjään kirjoitin 3-5p välein... No, Tuli kirjoittaessa jokin ajatuskatkos, Mutta olet siinä oikeassa, Että nyt kun tarkemmin ajattelen, 4 ja 5 päivän välein vaihtaminen on oikeastaan liian harvoin... 2-3 päivän välein kyllä vaihdan, Usko tai älä. Miksihän edes kirjoitin 3-5 päivän välein... Juu, 5 päivää on liikaa, Mutta parin päivän välein vaihtaminen kyllä mielestäni sopii. Muutama on melko epätarkka käsite. Mutta kohta nähdään, Mitä asiantuntijat tuohon vastaavat.
- sitten
Aloittaja.. kirjoitti:
Muutama voi tarkoittaa kahta taikka paria useampaa, Mutta totta, Näköjään kirjoitin 3-5p välein... No, Tuli kirjoittaessa jokin ajatuskatkos, Mutta olet siinä oikeassa, Että nyt kun tarkemmin ajattelen, 4 ja 5 päivän välein vaihtaminen on oikeastaan liian harvoin... 2-3 päivän välein kyllä vaihdan, Usko tai älä. Miksihän edes kirjoitin 3-5 päivän välein... Juu, 5 päivää on liikaa, Mutta parin päivän välein vaihtaminen kyllä mielestäni sopii. Muutama on melko epätarkka käsite. Mutta kohta nähdään, Mitä asiantuntijat tuohon vastaavat.
kirjoittelet mitä sattuu? Olisit kirjoittanut samat vaihtovälit sinne kuin kirjoitit tännekkin....
- Aloittaja.
sitten kirjoitti:
kirjoittelet mitä sattuu? Olisit kirjoittanut samat vaihtovälit sinne kuin kirjoitit tännekkin....
En tiedä... Oikeastaan aihe on aika turha, Tuskinpa sillä oikeastaan merkitystä on, Vaihtaako veden päivittäin vai parin päivän välein...
- kolme..
Aloittaja.. kirjoitti:
Muutama voi tarkoittaa kahta taikka paria useampaa, Mutta totta, Näköjään kirjoitin 3-5p välein... No, Tuli kirjoittaessa jokin ajatuskatkos, Mutta olet siinä oikeassa, Että nyt kun tarkemmin ajattelen, 4 ja 5 päivän välein vaihtaminen on oikeastaan liian harvoin... 2-3 päivän välein kyllä vaihdan, Usko tai älä. Miksihän edes kirjoitin 3-5 päivän välein... Juu, 5 päivää on liikaa, Mutta parin päivän välein vaihtaminen kyllä mielestäni sopii. Muutama on melko epätarkka käsite. Mutta kohta nähdään, Mitä asiantuntijat tuohon vastaavat.
päivää on sopiva, mutta sitten viisi päivää on liian harvoin? Miten vedät sen rajan siihen? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen.
Meillä vesi vaihdetaan välillä vain kerrankin viikossa ja ei ole ongelmaa ollut. Hamsteri on vilkas ja energinen. Meillä on myös kaksi juomapulloa hamsterille, joten jos toiseen tulisikin jokin vika, niin ainakin toinen toimii. En siis edes sen viikon aikana kokeile, toimiiko vai eikö. Koskaan ei ole pulloihin alkanut mitään limaa tulemaan tai muutenkaan vesi ei haise tms.
Joidenkin mielestä olen varmaankin kauhea eläinrääkkääjä, mutta näin meillä. Mielestäni on tärkeämpiäkin asioita kuin veden jatkuva vaihtaminen, kuten monipuolinen ja terveellinen ruokinta jne. Hamsteri saa kuitenkin joka päivä tuoreita vihanneksia ja kasviksia, joissa on myös paljon vettä. - Aloittaja....
kolme.. kirjoitti:
päivää on sopiva, mutta sitten viisi päivää on liian harvoin? Miten vedät sen rajan siihen? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen.
Meillä vesi vaihdetaan välillä vain kerrankin viikossa ja ei ole ongelmaa ollut. Hamsteri on vilkas ja energinen. Meillä on myös kaksi juomapulloa hamsterille, joten jos toiseen tulisikin jokin vika, niin ainakin toinen toimii. En siis edes sen viikon aikana kokeile, toimiiko vai eikö. Koskaan ei ole pulloihin alkanut mitään limaa tulemaan tai muutenkaan vesi ei haise tms.
Joidenkin mielestä olen varmaankin kauhea eläinrääkkääjä, mutta näin meillä. Mielestäni on tärkeämpiäkin asioita kuin veden jatkuva vaihtaminen, kuten monipuolinen ja terveellinen ruokinta jne. Hamsteri saa kuitenkin joka päivä tuoreita vihanneksia ja kasviksia, joissa on myös paljon vettä.En oikeastaan tiedä... Aika turha aihe alunperinkin, Ja mikäli vesi pysyy puhtaana, Ja hamsterit ovat hyväkuntoisia, Niin en kyllä näe mitään väärää tuossa sinunkaan vedenvaihto välissäsi. Tärkeintähän on, Että vesi on puhdasta. Varsinkin kun sinulla on kaksi juomapulloa, Vian varalta... Pääasia että hamsterit pysyvät kunnossa, Ja vesi puhtaana.
- Aloittaja...
vääristelet kirjoitti:
Et puhu kolmesta, et neljästä, etkä viidestä päivästä niin kuin täällä?Vastaus: Tiiviissä suljetussa astiassa vesi säilyy juomakelpoisena pidempään kuin astiassa jossa vesi pääsee kosketuksiin hapen kanssa, jolloin bakteerit pääsevät lisääntymään. En tiedä kuinka tiiviiksi juomapullo sitten luokitellaan, mutta ei kai tuota kovin tiiviiksi voi sanoa kun se vesi tulee sieltä pois. No, tiiviimpi jokatapauksessa kuin esimerkiksi koiran vesikippo.
Veden säilyvyyteen vaikuttaa myös se onko käytetty vesi ollut hanasta otettaessa kylmää vai kuumaa, koska kuumassa vedessä on enemmän epäpuhtauksia. Elikäs juomapulloon kannattaa laittaa kylmää vettä.
Vesi säilyy normaalisti kyllä juomakelpoisena muutamia päiviä herkkävatsaisemmillekin. Eli ei se veden vaihtaminen juomapulloon päivittäin ole välttämätöntä.
Ja voin kertoa juoneeni itsekin useita kertoja päiviä lasissa seisonutta vettä ongelmitta. Ihan hyvälle on maistunutkin. Hamsteriyhdistyksen vastaus. Juuri tuota ajattelinkin, Itsekin olen lomamatkoilla juonut vettä joka on päiviä seisonutta. Kukin hoitaa tyylillään, Pääasia että hamsterit pysyvät terveinä. Eli aihe on käsitelty:D - vastaus on
Aloittaja... kirjoitti:
Vastaus: Tiiviissä suljetussa astiassa vesi säilyy juomakelpoisena pidempään kuin astiassa jossa vesi pääsee kosketuksiin hapen kanssa, jolloin bakteerit pääsevät lisääntymään. En tiedä kuinka tiiviiksi juomapullo sitten luokitellaan, mutta ei kai tuota kovin tiiviiksi voi sanoa kun se vesi tulee sieltä pois. No, tiiviimpi jokatapauksessa kuin esimerkiksi koiran vesikippo.
Veden säilyvyyteen vaikuttaa myös se onko käytetty vesi ollut hanasta otettaessa kylmää vai kuumaa, koska kuumassa vedessä on enemmän epäpuhtauksia. Elikäs juomapulloon kannattaa laittaa kylmää vettä.
Vesi säilyy normaalisti kyllä juomakelpoisena muutamia päiviä herkkävatsaisemmillekin. Eli ei se veden vaihtaminen juomapulloon päivittäin ole välttämätöntä.
Ja voin kertoa juoneeni itsekin useita kertoja päiviä lasissa seisonutta vettä ongelmitta. Ihan hyvälle on maistunutkin. Hamsteriyhdistyksen vastaus. Juuri tuota ajattelinkin, Itsekin olen lomamatkoilla juonut vettä joka on päiviä seisonutta. Kukin hoitaa tyylillään, Pääasia että hamsterit pysyvät terveinä. Eli aihe on käsitelty:Dyhden tekevä, koska annoit sinne eri tietoja kuin tänne. Eli puhelet ihan mitä sattuu.
Ja mulle on ihan sama, vaikka joku väittäisi, ettei vaikka kuukauden välein vaihdettu vesi ole mikään issue. Meillä vaihdetaan päivittäin, joskus harvoin vaihtoväli on 2 päivää.
Liityppäs vaikka SHYhyn ja lue hoitopussi. Tai lue kunnolliset hamsterin hoito-ohjeet. Niissä asia tulee ihan selvällä suomenkielellä, etkä voi rueta kiukuttelemaan että sulle tulee muka asiattomia vastauksia kysymyksiin.
- Aloittaja,..
Laitoin hamsteriyhdistyksen asiantuntijat vastaavat osioon viestiä, Asiantuntijoiden perusteluihin uskon.
- totta....
olisit kysynyt siitä viidestä päivästä, puhuit vain "muutamasta"
- Bakteerit
Veden bakteeri kanta nousee nopeasti ja ne lisääntyvät ja alkavat "elämään". Vesi niin sanotusti pilaantuu. maistappa 5 vuorokautta muovipullossa ollutta vettä. Ei varmasti maistu samalta kuin suoraa hanasta otettu!
T: Hoituri - Sivustaseuraaja
Mitä nyt luin keskustelua, sanoisin että olen aloittajan kannalla. Ei kaksi päivää voi merkitä niin hirveästi, onko aina pakko jostain asiasta jonkun täällä foorumilla valittaa?
- Aloittaja
Arvaapas mitä, ei kiinnosta jos pitää joka asiasta nipottaa.
- sera99
mie ite vaihan 2-4 päivän välein.
- Ei voi olla totta.
Alkoi lähinnä naurattamaan tämä keskustelu kun törmäsin, eivät kai ihmiset ole jo niin kovia räkäpäitä etteivät pysty edes hetken seisonutta vettä juomaan? Voi huoh tätä pullamössösukupolvea, kun alkavat verrattessa hamsteriin vertaamaan etteivät itse voisi juoda muutaman päivän seisonutta vettä. Tietääkseni kehitysmaissa on ihmisilläkin vedestä pula, ja täällä paasataan raikkaasta vedestä hamsterille, vaikka edes nämä paasaajat eivät itse osaa sanoa minkälaista on raikas vesi, raikas vesi voi nimittäin olla likaistakin. Eiköhän puhtaus kumminkin ole tärkeämpää kuin ns. raikkaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292638- 1322415
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141971Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151793- 161316
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731297- 1061274
- 93987
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks141937Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20903