Ammunnan harrastus Tampereella

sdfowwwwwwwwwwwww

Miten Tampereella voisi aloittaa ampumaharrastuksen? Aihe on varmasti tällä hetkellä tapetilla viimeaikaisten tapahtumien vuoksi, mutta kiinnostusta lajia kohtaan löytyy. Mitä seuroja löytyy ja miten pääsee toimintaan mukaan? Reserviläisupseereilla ainakin tuntuisi olevan jotain toimintaa, mutta itse en reservin upseeri ole, vaan perus jääkäri.

13

7706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liity reserviläisjärjestöön

      Duoda duoda, mahtaako tuo nykyisin reserviläisten kesken (rauhan aikana) niin paljon ratkaista että kuka on upseeri ja kuka ei.

      Minulla on sellainen käsitys että moniin reserviläisten rientoihin ovat tervetulleita kaikki reserviläisjärjestön jäsenet sotilasarvosta riippumatta.

      Kannattaisiko kysellä reserviläisjärjestöstä että millainen linja heillä on? Ammunta on kuitenkin hyvin keskeinen osa reserviläistoimintaa ja luulen että ei reserviläisen mahdollisuus ampua sotilasarvoon voi tyssätä!

      http://www.tampereenreservilaiset.fi/

      En itse ole manselaisia, mutta kannattanee ottaa yhteyksiä tuonne. Uutta verta sahalla kaivataan aina, sanoi Rauma-Repolan sahan työnottajakin :-)

      Voit kyllä liittyä ihan mihin reserviläisjärjestöön haluat, ei sen ole pakko olla asuinpaikkakunnan mukaan. Ja kyllä siellä ampumismahdollisuuksia löytyy ennemmin tai myöhemmin.

      • ainoana

        on huono valinta. Radat on ampumaseurojen hallussa ja reserviläisillä toimita on pelkästään nimellistä.


      • jotakin ehkä minäkin...

        MPK tarjoaa vain kursseja, koulutusta yms. Reserviläisyhdistyksissä on jatkuvaa ampumatoimintaa. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Jos yksi yhdistys ei tarjoa tarpeeksi ampumatoimintaa, voi vaihtaa kyllä toiseen. Soitto lähiseudun reserviläisyhdistysten ampumavastaaville niin toiminnan laajuus selviää.


    • pekka772

      Kangasalalta löytyy ainakin Kymppi-64 -niminen seura jolla on siellä rata. Käsittääkseni seuran radalle voi mennä ampumaan vaikkei kuuluisikaan seuraan kun käy maksamassa ratamaksun läheiselle Teboilille. Asia kannattaa kuitenkin varmistaa seuran edustajalta jos olen väärässä. Rata tosin ei taida olla auki talvella ja tietenkin pitäisi olla sitten omat aseet jo olemassa.

      Sitten Pohjois-Hämeen ampujat -seuralla on ainakin Aitovuoressa rata, mutta sekin taitaa olla auki vain kesäisin ja sinne ei kai pääse kuin seuran jäsenet.

      Ainoa sisärata Tampereella on Tammelassa Osmonkallion väestönsuojassa. Radan omistaa Tampereen kaupunki, mutta siellä on ampumavuoroja ainakin tuolla Pohjois-Hämeen Ampujat -seuralla ja kai joillain reserviläisjärjestöilläkin.

      Seurojen kotisivuilta varmaan löytää lisätietoa.

    • tietoa

      Onko ekan viestin kysyjä saanu tietoa lisää?

      Meillä olis muutaman kaverin kans (~30v) kiinnostusta käydä ihan vaikka yhden kerran viettämässä iltapäivää ampumisen merkeissä.

      Omia aseita ei ole, eikä kukaan kuulu mihinkään järjestöön/seuraan. Rahalla siis olisi päästävä (rata- ja asevuokra). Onnistuuko?

      • pistooliampuja

        Ei onnistu missään Tampereella jos tarkoitus on vuokrata aseita rahalla eikä omia ole. Lähimmät paikat joissa voi käydä ampumassa radan vuokra-aseilla on Helsingissä (Helsinki Shooting Club ja West Shooters) ja Jyväskylässä (Armoria Training Center). Joskus 90-luvulla Tampereella oli kyllä rata jolta sai vuokrata aseita, mutta sen toiminta on loppunut jo vuosikausia sitten.


      • Evaporator
        pistooliampuja kirjoitti:

        Ei onnistu missään Tampereella jos tarkoitus on vuokrata aseita rahalla eikä omia ole. Lähimmät paikat joissa voi käydä ampumassa radan vuokra-aseilla on Helsingissä (Helsinki Shooting Club ja West Shooters) ja Jyväskylässä (Armoria Training Center). Joskus 90-luvulla Tampereella oli kyllä rata jolta sai vuokrata aseita, mutta sen toiminta on loppunut jo vuosikausia sitten.

        että käydessäni, useimmiten yksin seuramme radalla jopa näin talvisinkin, voisin ottaa jonkun tutustumaan ammuntaan eri aseilla. Minulta kun niitä sattuu löytymään ja ei kai mikäään laki sitä kielläkkään. Mitään palkkiota tai asevuokraa en tietenkään ottaisi. Patruunanikin ovat lataamiani ja ainoastaan omakustannushinnan kai voisin saada.
        Halukkaitakin saattaisi löytyä. Tietenkin pitäisi ensin varmistaa millainen ihminen on kyseessä. Tampereelle kumminkin matka lähentelee paria sataa.


      • Evaporator kirjoitti:

        että käydessäni, useimmiten yksin seuramme radalla jopa näin talvisinkin, voisin ottaa jonkun tutustumaan ammuntaan eri aseilla. Minulta kun niitä sattuu löytymään ja ei kai mikäään laki sitä kielläkkään. Mitään palkkiota tai asevuokraa en tietenkään ottaisi. Patruunanikin ovat lataamiani ja ainoastaan omakustannushinnan kai voisin saada.
        Halukkaitakin saattaisi löytyä. Tietenkin pitäisi ensin varmistaa millainen ihminen on kyseessä. Tampereelle kumminkin matka lähentelee paria sataa.

        Itsekin olen joskus ottanut kavereita mukaan ampumaan sellaisilla aseilla, joita vastaavia heillä itsellään ei ole.

        Mieluummin sinne radalle menee kaverin kanssa kuin yksin. Halvemmilla kaliibereilla ei hintaakaan ole tullut liikaa, mutta kalliimpien nykyinen hintataso on semmoinen ettei persaus kestä välttämättä itsekään kovin usein ampua. Pitänee alkaa latailemaan itse ainakin sitä kalleinta kaliiberia kun vaan jaksaa. Rekyyli-lehdessä on hyvä latauskoulu, jonka sisältöön pääsee itsekin vaikuttamaan. Kirjoista on jäänyt vähän semmoinen sekava tieto, ettei uskalla vielä aloittaa.

        Itse vaikutin aikoinaan Tampesterissa, mutta silloin ei ollut vielä omia aseita huonosta taloudesta johtuen. Eipä kyllä ikinä juuri tullut juttua ampumaharrastuksesta missään ja sen takia itselläkin tuli joitain välivuosia.


      • hillbergmounting
        k0rh0nen kirjoitti:

        Itsekin olen joskus ottanut kavereita mukaan ampumaan sellaisilla aseilla, joita vastaavia heillä itsellään ei ole.

        Mieluummin sinne radalle menee kaverin kanssa kuin yksin. Halvemmilla kaliibereilla ei hintaakaan ole tullut liikaa, mutta kalliimpien nykyinen hintataso on semmoinen ettei persaus kestä välttämättä itsekään kovin usein ampua. Pitänee alkaa latailemaan itse ainakin sitä kalleinta kaliiberia kun vaan jaksaa. Rekyyli-lehdessä on hyvä latauskoulu, jonka sisältöön pääsee itsekin vaikuttamaan. Kirjoista on jäänyt vähän semmoinen sekava tieto, ettei uskalla vielä aloittaa.

        Itse vaikutin aikoinaan Tampesterissa, mutta silloin ei ollut vielä omia aseita huonosta taloudesta johtuen. Eipä kyllä ikinä juuri tullut juttua ampumaharrastuksesta missään ja sen takia itselläkin tuli joitain välivuosia.

        On Korhonen sinunkin tullut aika aloittaa. Ei homma vaikeaa ei vaarallista. Kuitenkin olisi hyvä jos jo latausta harrastava kaveri aloituksessa mukana. Ei kuitenkaan mikään pakko. Saattaa vain tulla muutama rutistunut hylsy itsekseen aloitellessa.
        Kerrottava kuitenkin, ettei rahaa juuri säästy, mutta ammunta lisääntyy jumalattomasti.


    • oma on

      Morjens, Elämäntilanteen takia vietän useampia viikonloppuja ja toisinaan viikkojakin Tampereella, jolloin säännölliset harrastukset tietenkin kärsivät paikallisten kontaktien puutteesta. Käsitin, että Osmonkalliossa olisi mahdollista ampua ilma-aseilla (oma löytyy), mutta mistään en löydä mitään vuorolistaa jotta osaisin arpoa oikean tahon yhteydenottoa varten. Tietääkö kukaan pitävätkö huhut edes paikkaansa ja pääseekö Osmonkallioon treenaamaan viikolla/viikonloppuisin?

    • Anonyymi

      Rahallahan toki saa, pääsee ja onnistuu. www.ampumaan.com. Päivän ampuratapaketteja muotoilevat monellekin eri radalle ja asiakkaan toiveiden mukaan.

      • Anonyymi

        yli 10 vuotta vanha keskustelu....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe