Sellaisa ongelmia kun kirjoitin pöytäkirjoja OpenOffice 2,2 writerilla. piti tulostaa mutta kun jostain syystä se ei tulosta kun puhdasta eli plancoa .Tulostin on HP720c. Melkein 10v vanha,mutta toimiva.
Pankaas kertoen mikä tässä mättää.Käyttis on XP.
Tulostus ongelmia
10
3149
Vastaukset
- wanha helppo
eli printteristä muste loppu?
- WaasanJaakkoo
Ei ole muste loppu. Just ostin uuden kasetin. En mä sentään ihan tumpelo ole.Se ilmoittaa ettää ohjain(ajuri viallinen tai puuttuva. Hain uudet ajurit MB-net ajuriapajalta, mutta ei pelitä siltikään.
- se printteri
WaasanJaakkoo kirjoitti:
Ei ole muste loppu. Just ostin uuden kasetin. En mä sentään ihan tumpelo ole.Se ilmoittaa ettää ohjain(ajuri viallinen tai puuttuva. Hain uudet ajurit MB-net ajuriapajalta, mutta ei pelitä siltikään.
ikinä toiminut ko. tietokoneessa kyseiselläkokoonpanolla?
Ja tulostaako se jostain muusta ohjelmasta kuin
OpenOfficesta?
Onko ajuriapajalta lataamasi ajurit varmasti
omalle käyttiksellesi? - WaasanJaakkoo
se printteri kirjoitti:
ikinä toiminut ko. tietokoneessa kyseiselläkokoonpanolla?
Ja tulostaako se jostain muusta ohjelmasta kuin
OpenOfficesta?
Onko ajuriapajalta lataamasi ajurit varmasti
omalle käyttiksellesi?Eli on se toimin8t. En nyt ihan viime aikoina ole tulostanut mitään. Mutta tähän asti on toiminut. J ajurit piti olla oikeita eli HP720c.
- WaasanJaakkoo
WaasanJaakkoo kirjoitti:
Eli on se toimin8t. En nyt ihan viime aikoina ole tulostanut mitään. Mutta tähän asti on toiminut. J ajurit piti olla oikeita eli HP720c.
Tutkin asiaa vielä. Jokin siinä mättää, kun se ei tulosta edes mustekasetin mustan värin kohdistus asiakirjaa (arkkia). Mutta sattui olemaan yksi html-asiakirja tallenettuna. Se tulostui kyllä vaikka oli siis pelkkää tekstiä.
Toisista viesteistä kävi ilmi, että HTML-sivu on tulostustunut. Sen saman sivun saa tietenkin avattua Openofficeenkin ja kokeiltua tulostusta siitä.
Mikäli tulostat suoraan painikkeella työtilasta, olisi ehkä mahdollista, että Openofficelle olisi määritelty toinen käyttöjärjestelmään asennettu tulostin. Se ei tosin selittäisi tyhjien sivujen tulostumista, kun silloin ei pitäisi tulla mitään, jos on "väärä" tulostin.
Tulostimen näkee sitten sieltä valikoiden kautta mennen, Tiedosto - Tulosta jne.
Sitten on tuo Työkalut - Asetukset - Openoffice Writer - Tulostus -asettelu. Siellä näkyis olevan ainakin tuollainen ikävän näköinen painonappi kuin "Vain huomatukset". Milteipä luulisin, ettei tule sitä varsinaista tekstiä paperille, kun on täppä tuossa. Voipi noista muitakin asetuksista olla jotain merkitystä asiaan.
Valkoinen väri tekstinä olis muuten kans hyvä, vaan kaipa tuon nyt näytölläkin huomais, ettei ole kohdallaan? Voisko olla joku väri kuiteskin kateessa tulostimesta tai yritys tulostaa väriyhdistelmällä mustaa, kun se HTML-meni suoraan mustalla värillä (en tunne ko tulostinta paremmin)
Mulla tulostaa mustaa Laserjetillä niinkuin pitääkin. Openoffice 3.1 (kokeiluversio) ja Vista-käyttis.- Waasan Jaakkoo
Nyt olis käyty läpi Open Office :n tulostus asetukset. Ei muutosta ongelmaan.Edelleen konen ilmoittaa ohjaimissa(ajureissa olevan vikaa.
Waasan Jaakkoo kirjoitti:
Nyt olis käyty läpi Open Office :n tulostus asetukset. Ei muutosta ongelmaan.Edelleen konen ilmoittaa ohjaimissa(ajureissa olevan vikaa.
Tarkistapa vielä, että OpenOfficen sivuasetuksissa on asetettu tulostumaan seka oikeat että vasemmat sivut: Muotoilu -> Sivu... -> Sivu-välilehti ja sieltä Asettelu-kohdasta täytyy olla Sivun asettelu -laatikossa valittuna Oikea ja vasen.
- WaasanJaakkoo
Urmensch kirjoitti:
Tarkistapa vielä, että OpenOfficen sivuasetuksissa on asetettu tulostumaan seka oikeat että vasemmat sivut: Muotoilu -> Sivu... -> Sivu-välilehti ja sieltä Asettelu-kohdasta täytyy olla Sivun asettelu -laatikossa valittuna Oikea ja vasen.
Tarkistin ko. asian ja kyllä ne oli valittuna oikea ja vasen. Ajurit mitä sain MB-netistä oli kyllä XP:lle mutta vuosilta 2003-2002 ?
- Soija
Eli Wordissa luodun asiakirjan kun avaa Writerissa ja tulostaa, niin asetukset on päin prinkkalaa.
Pitääkö ne joka kerta käsin säätää vai onko joku oikotie onneen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483