Tulostus ongelmia

WasanJaakkoo

Sellaisa ongelmia kun kirjoitin pöytäkirjoja OpenOffice 2,2 writerilla. piti tulostaa mutta kun jostain syystä se ei tulosta kun puhdasta eli plancoa .Tulostin on HP720c. Melkein 10v vanha,mutta toimiva.
Pankaas kertoen mikä tässä mättää.Käyttis on XP.

10

3149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanha helppo

      eli printteristä muste loppu?

      • WaasanJaakkoo

        Ei ole muste loppu. Just ostin uuden kasetin. En mä sentään ihan tumpelo ole.Se ilmoittaa ettää ohjain(ajuri viallinen tai puuttuva. Hain uudet ajurit MB-net ajuriapajalta, mutta ei pelitä siltikään.


      • se printteri
        WaasanJaakkoo kirjoitti:

        Ei ole muste loppu. Just ostin uuden kasetin. En mä sentään ihan tumpelo ole.Se ilmoittaa ettää ohjain(ajuri viallinen tai puuttuva. Hain uudet ajurit MB-net ajuriapajalta, mutta ei pelitä siltikään.

        ikinä toiminut ko. tietokoneessa kyseiselläkokoonpanolla?
        Ja tulostaako se jostain muusta ohjelmasta kuin
        OpenOfficesta?
        Onko ajuriapajalta lataamasi ajurit varmasti
        omalle käyttiksellesi?


      • WaasanJaakkoo
        se printteri kirjoitti:

        ikinä toiminut ko. tietokoneessa kyseiselläkokoonpanolla?
        Ja tulostaako se jostain muusta ohjelmasta kuin
        OpenOfficesta?
        Onko ajuriapajalta lataamasi ajurit varmasti
        omalle käyttiksellesi?

        Eli on se toimin8t. En nyt ihan viime aikoina ole tulostanut mitään. Mutta tähän asti on toiminut. J ajurit piti olla oikeita eli HP720c.


      • WaasanJaakkoo
        WaasanJaakkoo kirjoitti:

        Eli on se toimin8t. En nyt ihan viime aikoina ole tulostanut mitään. Mutta tähän asti on toiminut. J ajurit piti olla oikeita eli HP720c.

        Tutkin asiaa vielä. Jokin siinä mättää, kun se ei tulosta edes mustekasetin mustan värin kohdistus asiakirjaa (arkkia). Mutta sattui olemaan yksi html-asiakirja tallenettuna. Se tulostui kyllä vaikka oli siis pelkkää tekstiä.


    • Toisista viesteistä kävi ilmi, että HTML-sivu on tulostustunut. Sen saman sivun saa tietenkin avattua Openofficeenkin ja kokeiltua tulostusta siitä.

      Mikäli tulostat suoraan painikkeella työtilasta, olisi ehkä mahdollista, että Openofficelle olisi määritelty toinen käyttöjärjestelmään asennettu tulostin. Se ei tosin selittäisi tyhjien sivujen tulostumista, kun silloin ei pitäisi tulla mitään, jos on "väärä" tulostin.

      Tulostimen näkee sitten sieltä valikoiden kautta mennen, Tiedosto - Tulosta jne.

      Sitten on tuo Työkalut - Asetukset - Openoffice Writer - Tulostus -asettelu. Siellä näkyis olevan ainakin tuollainen ikävän näköinen painonappi kuin "Vain huomatukset". Milteipä luulisin, ettei tule sitä varsinaista tekstiä paperille, kun on täppä tuossa. Voipi noista muitakin asetuksista olla jotain merkitystä asiaan.

      Valkoinen väri tekstinä olis muuten kans hyvä, vaan kaipa tuon nyt näytölläkin huomais, ettei ole kohdallaan? Voisko olla joku väri kuiteskin kateessa tulostimesta tai yritys tulostaa väriyhdistelmällä mustaa, kun se HTML-meni suoraan mustalla värillä (en tunne ko tulostinta paremmin)

      Mulla tulostaa mustaa Laserjetillä niinkuin pitääkin. Openoffice 3.1 (kokeiluversio) ja Vista-käyttis.

      • Waasan Jaakkoo

        Nyt olis käyty läpi Open Office :n tulostus asetukset. Ei muutosta ongelmaan.Edelleen konen ilmoittaa ohjaimissa(ajureissa olevan vikaa.


      • Waasan Jaakkoo kirjoitti:

        Nyt olis käyty läpi Open Office :n tulostus asetukset. Ei muutosta ongelmaan.Edelleen konen ilmoittaa ohjaimissa(ajureissa olevan vikaa.

        Tarkistapa vielä, että OpenOfficen sivuasetuksissa on asetettu tulostumaan seka oikeat että vasemmat sivut: Muotoilu -> Sivu... -> Sivu-välilehti ja sieltä Asettelu-kohdasta täytyy olla Sivun asettelu -laatikossa valittuna Oikea ja vasen.


      • WaasanJaakkoo
        Urmensch kirjoitti:

        Tarkistapa vielä, että OpenOfficen sivuasetuksissa on asetettu tulostumaan seka oikeat että vasemmat sivut: Muotoilu -> Sivu... -> Sivu-välilehti ja sieltä Asettelu-kohdasta täytyy olla Sivun asettelu -laatikossa valittuna Oikea ja vasen.

        Tarkistin ko. asian ja kyllä ne oli valittuna oikea ja vasen. Ajurit mitä sain MB-netistä oli kyllä XP:lle mutta vuosilta 2003-2002 ?


    • Soija

      Eli Wordissa luodun asiakirjan kun avaa Writerissa ja tulostaa, niin asetukset on päin prinkkalaa.
      Pitääkö ne joka kerta käsin säätää vai onko joku oikotie onneen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe