Tulostus ongelmia

WasanJaakkoo

Sellaisa ongelmia kun kirjoitin pöytäkirjoja OpenOffice 2,2 writerilla. piti tulostaa mutta kun jostain syystä se ei tulosta kun puhdasta eli plancoa .Tulostin on HP720c. Melkein 10v vanha,mutta toimiva.
Pankaas kertoen mikä tässä mättää.Käyttis on XP.

10

2826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanha helppo

eli printteristä muste loppu?

• WaasanJaakkoo

Ei ole muste loppu. Just ostin uuden kasetin. En mä sentään ihan tumpelo ole.Se ilmoittaa ettää ohjain(ajuri viallinen tai puuttuva. Hain uudet ajurit MB-net ajuriapajalta, mutta ei pelitä siltikään.

• se printteri
        WaasanJaakkoo kirjoitti:

Ei ole muste loppu. Just ostin uuden kasetin. En mä sentään ihan tumpelo ole.Se ilmoittaa ettää ohjain(ajuri viallinen tai puuttuva. Hain uudet ajurit MB-net ajuriapajalta, mutta ei pelitä siltikään.

ikinä toiminut ko. tietokoneessa kyseiselläkokoonpanolla?
        Ja tulostaako se jostain muusta ohjelmasta kuin
        OpenOfficesta?
        Onko ajuriapajalta lataamasi ajurit varmasti
        omalle käyttiksellesi?

• WaasanJaakkoo
        se printteri kirjoitti:

ikinä toiminut ko. tietokoneessa kyseiselläkokoonpanolla?
        Ja tulostaako se jostain muusta ohjelmasta kuin
        OpenOfficesta?
        Onko ajuriapajalta lataamasi ajurit varmasti
        omalle käyttiksellesi?

Eli on se toimin8t. En nyt ihan viime aikoina ole tulostanut mitään. Mutta tähän asti on toiminut. J ajurit piti olla oikeita eli HP720c.

• WaasanJaakkoo
        WaasanJaakkoo kirjoitti:

Eli on se toimin8t. En nyt ihan viime aikoina ole tulostanut mitään. Mutta tähän asti on toiminut. J ajurit piti olla oikeita eli HP720c.

Tutkin asiaa vielä. Jokin siinä mättää, kun se ei tulosta edes mustekasetin mustan värin kohdistus asiakirjaa (arkkia). Mutta sattui olemaan yksi html-asiakirja tallenettuna. Se tulostui kyllä vaikka oli siis pelkkää tekstiä.

• Toisista viesteistä kävi ilmi, että HTML-sivu on tulostustunut. Sen saman sivun saa tietenkin avattua Openofficeenkin ja kokeiltua tulostusta siitä.

Mikäli tulostat suoraan painikkeella työtilasta, olisi ehkä mahdollista, että Openofficelle olisi määritelty toinen käyttöjärjestelmään asennettu tulostin. Se ei tosin selittäisi tyhjien sivujen tulostumista, kun silloin ei pitäisi tulla mitään, jos on "väärä" tulostin.

Tulostimen näkee sitten sieltä valikoiden kautta mennen, Tiedosto - Tulosta jne.

Sitten on tuo Työkalut - Asetukset - Openoffice Writer - Tulostus -asettelu. Siellä näkyis olevan ainakin tuollainen ikävän näköinen painonappi kuin "Vain huomatukset". Milteipä luulisin, ettei tule sitä varsinaista tekstiä paperille, kun on täppä tuossa. Voipi noista muitakin asetuksista olla jotain merkitystä asiaan.

Valkoinen väri tekstinä olis muuten kans hyvä, vaan kaipa tuon nyt näytölläkin huomais, ettei ole kohdallaan? Voisko olla joku väri kuiteskin kateessa tulostimesta tai yritys tulostaa väriyhdistelmällä mustaa, kun se HTML-meni suoraan mustalla värillä (en tunne ko tulostinta paremmin)

Mulla tulostaa mustaa Laserjetillä niinkuin pitääkin. Openoffice 3.1 (kokeiluversio) ja Vista-käyttis.

• Waasan Jaakkoo

Nyt olis käyty läpi Open Office :n tulostus asetukset. Ei muutosta ongelmaan.Edelleen konen ilmoittaa ohjaimissa(ajureissa olevan vikaa.

• Waasan Jaakkoo kirjoitti:

Nyt olis käyty läpi Open Office :n tulostus asetukset. Ei muutosta ongelmaan.Edelleen konen ilmoittaa ohjaimissa(ajureissa olevan vikaa.

Tarkistapa vielä, että OpenOfficen sivuasetuksissa on asetettu tulostumaan seka oikeat että vasemmat sivut: Muotoilu -> Sivu... -> Sivu-välilehti ja sieltä Asettelu-kohdasta täytyy olla Sivun asettelu -laatikossa valittuna Oikea ja vasen.

• WaasanJaakkoo
        Urmensch kirjoitti:

Tarkistapa vielä, että OpenOfficen sivuasetuksissa on asetettu tulostumaan seka oikeat että vasemmat sivut: Muotoilu -> Sivu... -> Sivu-välilehti ja sieltä Asettelu-kohdasta täytyy olla Sivun asettelu -laatikossa valittuna Oikea ja vasen.

Tarkistin ko. asian ja kyllä ne oli valittuna oikea ja vasen. Ajurit mitä sain MB-netistä oli kyllä XP:lle mutta vuosilta 2003-2002 ?

• Soija

Eli Wordissa luodun asiakirjan kun avaa Writerissa ja tulostaa, niin asetukset on päin prinkkalaa.
      Pitääkö ne joka kerta käsin säätää vai onko joku oikotie onneen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe