Autonvuokraus

NinniP

Hei!
Olemme varanneet ensi kesäksi Interhomen kautta lomahuoneiston Bucinen läheltä. Lennot on Firenzeen. Kertokaapa kokemuksia autonvuokrauksesta ja autoilusta Toscanan alueella?

13

4080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertoisin siitä

      Kokemuksia autonvuokrauksesta on kertynyt aika monta, seuraavaksi auto otetaan lauantaina Roomasta, josta porhalletaan Toscanaan. Autovuokraus toimii, en tiedä mitä siitä kertoisin. Hintoja näkee firmojen sivuilta ja vaikkapa eBookersin sivulta. Autoilu Toscanan alueella on upeaa; hienojen maisemien keskellä ajellaan. Bucine on Chiantia, joka on täyttä maaseutua, viinitarhoja riittää, metsäisempää kuin ne kaakkois-Toscanan alueet, joilla itselläni on tapana kierrellä.

    • mt9770

      Hei. Mekin varattiin Interhomen kautta mökki ensi syyskuuksi Vincin kylästä joka on Pisan ja Firenzen välissä. Ei vielä päätetty lennetäänkö Firenzeen vai Milanoon, jonne olisi halvemmat ja suoremmat lennot. Meillä myös haussa auto vuokralle pariksi viikoksi...

    • Europcarista, sakoista ym.

      ... vaikkakin auton (Alfa Romeo 159 JTDM) ohjekirja oli vain italiaksi: sähköavain olisi pitänyt poistaa auton sammuttua. "Varmuuden vuoksi."

      Osoittautui, ettei tekninen kysymys ole ainoa autonvuokraajaa koskettava. Vaan Italian kasvavat sakotukset, ks:
      http://www.bella-toscana.com/traffic_violations_italy.htm
      Ne ovat "skandaali" kaikille eurooppalaisille ja kaikille muillekin, saitti sanoo, eikä ole ainoa. Siinä ihmetellään esim. Firenzen intoa laskuttaa 52 miljoonaa euroa sakkoja rajoitettujen ajovyöhykkeiden ajoista, joten pysy KAUKANA Firenzen, Pisan ym. keskustasta. Parkkitaloja on Firenzessä sinänsä, mutta Pisa on sieltä jostakin.

      Harmaa talous syö kaupunkien rahakirstua, jota turistit kutsutaan paikkaamaan, jos vain jaksavat maksaa. Tällä palstalla ei saa kehottaa rikokseen, joten en kehota minäkään olemaan maksamatta. Varoitanpa vain.

      Europcar ei laskuta asiakkailta suoraan luottolaskussa kaupunkien keskustoissa tulevia (!) "väärällä vyöhykkeellä" ajamisia. Laskuttaa kylläkin viitisenkymppiä "notification"-maksuja eli "administrative costs".

      Ne ovatkin mielenkiintoinen juttu. Palattuasi Italiasta varaudu, että vielä vuoden ajan voi tipahdella laskuja kaupunkirikkeistä, ja ne tuplaantuvat asiattoman nopeasti. Et edes tiedä rikkovasi, ja jopa tulee sikamaisia maksuja.

      Itse kiertäisin kaikki italialaiset vuokraamot kaukaa. Ja motarilla kiinnittäisin huomiota, että todella nappaan sen pahuksen maksukuitin.

      Henkisesti varaudu vielä siihen, ettei tämä mitään. Kun ostat senegalilaiselta katukauppiaalta pirattituotteen, poliisi voi sakottaa tuhansien eurojen sakot. Joten varoitetaanpa vielä siitäkin.

      Niin ja se navigaattori. Jos meinaat löytää jotakin, osta navigaattori Euroopan tuoreilla kartoilla Suomesta. Sen vuokra on ehkä saman verran alhaalla Italiassa, näin ymmärsin.

      • Ginisilmä

        No, onpas sulla! Pelkkää surkeutta, sakkoa, poliisia, kiskontaa, huijausta. En muuten huomannut viestistäsi, mutta olitko unohtanut taskuvarkaat kokonaan pois?

        Itse olen ajanut vuokratulla ja omalla autolla kymmenet kerrat Italiassa, lähinnä Toscanassa, mutta myös lähes koko maassa Taranton ja Vipitanon välillä. Autovuokraamot toimivat kuten ne yleensäkin toimivat, miksikäs ei? Minulla ei ole ollut valittamista.

        En minä ole koskaan mitään sakkoja saanut, saattaa osaksi johtua siitä, että olen välttänyt liikennesääntöjen rikkomista, kuten Suomessakin.

        Onpas se kamalaa, kun sakottavat siitä, että ajetaan historiallisissa kaupunkikeskustoissa. Itse olen niissä vain kävellyt, koska ajaminen on niissä kielletty.

        Minun kokemukseni Italiasta liittyvät kauniisiin maisemiin, upeisiin vanhoihin kaupunkeihin, ruokaan, viiniin, ihmisiin. Kiinnostavia kaikki. Ei mitään rikkumatonta paratiisia sielläkään, miksi pitäisi.


      • NinniPP
        Ginisilmä kirjoitti:

        No, onpas sulla! Pelkkää surkeutta, sakkoa, poliisia, kiskontaa, huijausta. En muuten huomannut viestistäsi, mutta olitko unohtanut taskuvarkaat kokonaan pois?

        Itse olen ajanut vuokratulla ja omalla autolla kymmenet kerrat Italiassa, lähinnä Toscanassa, mutta myös lähes koko maassa Taranton ja Vipitanon välillä. Autovuokraamot toimivat kuten ne yleensäkin toimivat, miksikäs ei? Minulla ei ole ollut valittamista.

        En minä ole koskaan mitään sakkoja saanut, saattaa osaksi johtua siitä, että olen välttänyt liikennesääntöjen rikkomista, kuten Suomessakin.

        Onpas se kamalaa, kun sakottavat siitä, että ajetaan historiallisissa kaupunkikeskustoissa. Itse olen niissä vain kävellyt, koska ajaminen on niissä kielletty.

        Minun kokemukseni Italiasta liittyvät kauniisiin maisemiin, upeisiin vanhoihin kaupunkeihin, ruokaan, viiniin, ihmisiin. Kiinnostavia kaikki. Ei mitään rikkumatonta paratiisia sielläkään, miksi pitäisi.

        Hei, kiitti viestistä.
        Kiva, että joku kuitenkin antaa positiivisen kuvan Italiassa autoilusta :) Tiedossa on ollut jo, että historiallisissa keskustoissa ei ajeta( tostahan puhuu kaikki oppaat) mut silti vähän se turvallisuus arveluttaa...että mitä kaikkia vakuutuksia pitää oikein ottaa autoa vuokratessa..tiiän kyllä, että jotkut perusjututhan sisältyy hintaan, mutta onko esim. omavastuun pienentäminen ja varkausturva ihan ehdottomat jutut Italiassa?
        Ja sekin mietityttää, että kuinkahan selvitään Firenzen kentältä ulos ja kohti huoneistoamme(n.60km. Firenzestä "alaspäin")

        Ja kaikesta tästä paatoksesta huolimatta, erittäin innokkain ja odottavaisin mielin ollaan Toscanaan lähdossä! kunpa se kesäkuu tulisi pian :)

        Asiallisia kommentteja odotellen :)


      • Mopo
        NinniPP kirjoitti:

        Hei, kiitti viestistä.
        Kiva, että joku kuitenkin antaa positiivisen kuvan Italiassa autoilusta :) Tiedossa on ollut jo, että historiallisissa keskustoissa ei ajeta( tostahan puhuu kaikki oppaat) mut silti vähän se turvallisuus arveluttaa...että mitä kaikkia vakuutuksia pitää oikein ottaa autoa vuokratessa..tiiän kyllä, että jotkut perusjututhan sisältyy hintaan, mutta onko esim. omavastuun pienentäminen ja varkausturva ihan ehdottomat jutut Italiassa?
        Ja sekin mietityttää, että kuinkahan selvitään Firenzen kentältä ulos ja kohti huoneistoamme(n.60km. Firenzestä "alaspäin")

        Ja kaikesta tästä paatoksesta huolimatta, erittäin innokkain ja odottavaisin mielin ollaan Toscanaan lähdossä! kunpa se kesäkuu tulisi pian :)

        Asiallisia kommentteja odotellen :)

        Viime kesänä pari viikkoa tuli pörrättyä Toscanassa.

        Ihan kivat maisemat, hyvää ruokaa ja juomaa.
        Mutkaiset tiet alkaa puuduttaan pitemmällä lomalla, joten huomio kuinka paljon liikut tukikohdasta muihin paikkoihin.

        Liikenne on vilkasta, ota huomioon että moottoripyöriä menee ohi molemmilta puolilta ja lujaa!


      • RKoi
        NinniPP kirjoitti:

        Hei, kiitti viestistä.
        Kiva, että joku kuitenkin antaa positiivisen kuvan Italiassa autoilusta :) Tiedossa on ollut jo, että historiallisissa keskustoissa ei ajeta( tostahan puhuu kaikki oppaat) mut silti vähän se turvallisuus arveluttaa...että mitä kaikkia vakuutuksia pitää oikein ottaa autoa vuokratessa..tiiän kyllä, että jotkut perusjututhan sisältyy hintaan, mutta onko esim. omavastuun pienentäminen ja varkausturva ihan ehdottomat jutut Italiassa?
        Ja sekin mietityttää, että kuinkahan selvitään Firenzen kentältä ulos ja kohti huoneistoamme(n.60km. Firenzestä "alaspäin")

        Ja kaikesta tästä paatoksesta huolimatta, erittäin innokkain ja odottavaisin mielin ollaan Toscanaan lähdossä! kunpa se kesäkuu tulisi pian :)

        Asiallisia kommentteja odotellen :)

        ..on www.holidayautos.fi. Muita en käytä.


      • Sakkoo sakkoo
        NinniPP kirjoitti:

        Hei, kiitti viestistä.
        Kiva, että joku kuitenkin antaa positiivisen kuvan Italiassa autoilusta :) Tiedossa on ollut jo, että historiallisissa keskustoissa ei ajeta( tostahan puhuu kaikki oppaat) mut silti vähän se turvallisuus arveluttaa...että mitä kaikkia vakuutuksia pitää oikein ottaa autoa vuokratessa..tiiän kyllä, että jotkut perusjututhan sisältyy hintaan, mutta onko esim. omavastuun pienentäminen ja varkausturva ihan ehdottomat jutut Italiassa?
        Ja sekin mietityttää, että kuinkahan selvitään Firenzen kentältä ulos ja kohti huoneistoamme(n.60km. Firenzestä "alaspäin")

        Ja kaikesta tästä paatoksesta huolimatta, erittäin innokkain ja odottavaisin mielin ollaan Toscanaan lähdossä! kunpa se kesäkuu tulisi pian :)

        Asiallisia kommentteja odotellen :)

        Kyllä sieltä sakkoja tulee, koska ei ole mitään lokiikkaa siinä, missä saa ajaa ja missä ei. Kaikki Italialaiset nimittäin ajavat Firenzen keskustassa ja jos sattuu olemaan hotelli siellä niin pakkohan siellä on ajaa...sitä vartenhan tiet on tehty. Turha lässyttää mistään: kyllähän sen tietää ettei keskustoissa saa ajaa. Ei siitä kerrota autovuokraamoissa, eikä missään sanota kuinka sellaisen luvan saa. Kieltoalueita vaihdellaan ja asetellaan ilmeisen mielivaltaisesti sinne tänne. Sanoisin mafian touhuksi...


    • Nimetön

      Hei! Toscanaan mekin lähdössä elokuussa ja samat ajatukset oat mielessä. Oletteko varanneet jo lennot ja minne ja mihin hintaan? Entä auton vuokraus. Kaikki vinkit ovat meillekin tervetulleita.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Hei, Lennot varattiin Firenzeen. Kahdelta hlöltä yhteensä n.600e. Halvempia lentoja ois ollu esim. Roomaan tai Milanoon, mutta Firenze oli meille paras paikka. Autokin varattiin jo noin parisen viikkoa sitten netin kautta ja sen pitäisi olla odottamassa meitä lentokentällä :) Jonkin verran ollaan reittejä katseltu ja lomaa suunniteltu. Matkakuumetta pukkaa jo :)


      • Italiaan

        Lennämme Ryanairilla Bergaamoon ensi viikolla. Meidän perheeltä lennot maksavat 717€. Vuokaraamme kentältä auton ja ajamme sillä ensin Genovaan ja sietä Vincin kuntaan, jossa viivymme viikon. Paluumatkalla yövymme yhden yön Bergamossa.

        Italiassa pärjää hienosti, kun on itse avoimin mielin ja toimii kuten maan tavoilla toimitaan. Olemme kuitenkin vieraina siellä. Paljon kaunista nähtävää, hyviä makuja ja ihana löhöloma tiedossa.

        Andiamo...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3305
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      151
      1320
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1045
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe